tv kijken en truffels?

Befbrein

Experimenterende gebruiker
Lieve Df'rs,

Gister heb ik solo truffels gedaan (Atlantis 15 gr). 90% van de trip had ik last van paniek en angstaanvallen. Geen prettige ervaring dus. Tijdens de trip heb ik geprobeerd tv te kijken om m'n gedachten ergens anders te leggen, maar ik vond het toch wel heel bizar wat ik zag op het scherm.

Ik keek gameplay van Clash Royale en op het scherm zag ik allemaal individuele vierkantjes. Ik kom heel vaag herkennen wat ik aan het kijken was maar de gezichten en alles eromheen zag er onbeschrijfelijk uit.

Ook kon ik heel slecht verstaan wat er werd gezegd bijv: "Hallo allemaal leuk dat jullie kijken en welkom bij deze video" klonk voor mij als: "All dat all euk welkom ideo jull.....dat...welkom... ." Ik kon er dus echt niks van verstaan. Terwijl ik wel gewoon mijn tripsitter (die later langs kwam om mij te kalmeren) kon verstaan.

Ook klinkt muziek (Lo-Fi chill hop) heel erg door elkaar heen gemixt en of-beat. De reden waarom ik bad ging was denk ik omdat ik helemaal geen herkennigs punt meer had omdat ik echt helemaal niks meer begreep van de wereld :(

Dit maakte mij op dat moment heel gek en paranoide. Nu vraag ik mij af of meer meer mensen hetzelfde ervaren als ze tv kijken tijdens een truffel trip?

Ik heb vaker truffels gedaan en het tv gedeelte heb ik eigenlijk altijd wel gehad.

Cheers :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, ik herken dat wel dat ik met vrienden tripte en wij elkaar prima konden verstaan, maar dat alles wat op tv werd gezegd een onverstaanbare wirwar van woorden was voor ons. Heel raar eigenlijk...

Wat jammer dat je trip zo werd gedomineerd door angst. Ik denk dat je het juist inziet dat je bad ging omdat je geen herkenningspunt meer had, geen grip meer op de wereld. En dat is eigenlijk ook het ding met loslaten: dat grijpen naar houvast opgeven. Jezelf laten zweven als het ware zonder ergens aan vast te houden. Doe je dat, dan kan een trip heel snel omslaan in positieve zin.

Bee

Belezen gebruiker
Wat jammer dat je zoveel last had van angst en paniek tijdens je trip. Anderzijds, natuurlijk wel interessant om uit te pluizen waarom. Wat je aangeeft, het verliezen van grip, is inderdaad een goede (wat Mindless ook al zegt). Hoe harder je gaat proberen vast te klampen hoe harder de truffels aan je gaan trekken. Probeer (hoe lastig ook) te accepteren dat jij even niet de controle hebt en ga mee met de trip. Het gaat immers vanzelf weer over. Ik heb overigens hetzelfde met films/muziek, ik hoor en zie van alles wat er helemaal niet in hoort te zitten. Ik had een keer een nummer opgezet waar ik allemaal "Mama Appelsaps" in hoorde waar ik helemaal stuk om ging, terwijl achteraf bleek dat het een instrumentaal nummer was. Sterk spul he.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Klote man dat je door angst een vervelende trip meemaakte.
Ik had precies het zelfde hoor afgelopen vrijdag met 4-aco-dmt. Angst is maar een raar iets. Maar alleen er aan overgeven is de manier om er vanaf te komen. Gelukkig lukte mij dat uiteindelijk maar het koste erg veel moeite. Pas op het moment dat ik boos op de angst werd en tegen mijn angst zei: Nu is het genoeg geweest! was het zomaar weg. Maar dat moet maar even lukken natuurlijk op zo'n moment. Heb er trouwens een reportje van geschreven op dit forum.

Ik weet niet of je animaties leuk vindt maar dat was vroeger voor anderen "de" manier om afleiding vinden. Heb wel eens mensen uit een badtrip ermee gehaald als het ze niet lukte zich over te geven. Het zijn vaak feel good films met mooie kleuren en altijd heel liefelijk. Misschien een kleine tip ipv naar een game kijken.

Laatst bewerkt:

Bee

Belezen gebruiker
Dat is sowieso een goeie, veel Disney films heb ik gekeken onder invloed van en dat is een magische ervaring. Behalve the Lion King, die film is al traumatiserend genoeg.

Bovenaan