• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffeltrip viel tegen, LSA-trip was de hemel

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Ik ben momenteel nog steeds aan het bijkomen van een bizarre zaterdagavond en -nacht. Onverwacht heb ik de trip van mijn leven meegemaakt.

Vorig weekend had ik - al lange tijd ingepland - samen met een vriend truffels gegeten. Ik had mijn huiskamer wat gedecoreerd. Niet al te gek: een trip is leuk, maar ik wil er nadien niet al teveel rommel van hebben.

Dus had ik een rode lichtslang, oranje led-lampjes, paarse led-lampjes, een sterrenhemel-doek, twee lasers, een rookmachine, een roze licht-gordijn aan het plafond, wat takkenbossen, een ultrasoonvernevelaar, een projector die golfpatroontjes produceert, allerlei spulletjes van de Action, her en der wat lampjes op batterijen, 10 kuub opvulchips en een luchtbed geregeld. Niks geks dus.

01.jpg

Maar al met al was het best wel een investering, en een hoop werk. De verwachtingen waren dus hoog: dit moest de ultieme truffeltrip worden. Zo'n omgeving creëer ik niet nog eens een tweede keer: once in a lifetime. Mijn huis volgooien met 10 kuub piepschuimchips, dat is niet iets dat je even regelmatig doet. Zelfs ik niet. Ook al spoor ik voor geen meter. :tonguewink:

04.jpg

03.jpg

02.jpg

Het moment brak aan: vriend arriveerde, er werd wat bijgekletst en een kopje thee gedronken. Maar dan thee met brokjes en een wat zurig smaakje.

Binnen een half uurtje begonnen de effecten. Met een toefje slagroom erbij werd het effect nog wat extra opgeroepen. Maar over de rest van de trip kan ik vrij kort zijn. Het ging in een stroomversnelling. Op een gegeven moment werd het donker. Lampjes en allerhande lichteffecten werden aangezet. Rookmachine werd even aangezet. Rookmelder ging af. Even paniek. Rookmelder weer tot stilzwijgen gemaand. Rookmachine uitgezet. Huis gelucht. Tot de conclusie gekomen dat het effect inmiddels enorm afgenomen was, nauwelijks meer waarneembaar. Waar is de trip gebleven?

05.jpg

Het was niet zo dat de paniek door het rookalarm ons direct nuchter had gemaakt. Al voordat het rookalarm afging viel het effect erg tegen. Er vielen stiltes, we lagen wat dromerig voor ons uit te staren. Terwijl voor onze voeten de ultieme zevende triphemel zich uitstrekte.

De vriend waarmee ik tripte ken ik al jaren, maar getript hadden we nog nooit samen. Wel beiden tripervaring, maar niet met elkaar. De vriend vond het een prima trip, in een geweldige omgeving. Maar bij mezelf heerste vooral teleurstelling. Trips die ik 'vroeger' meemaakte waren zoveel intenser, zoveel gekker.

Ik lag vooral maar voor me uit te staren. Het was wel aangenaam, maar niet de gekte die ik vroeger tijdens een trip had. Dit was niet de trippende ik die ik kende! De trips die ik voorheen meemaakte op truffels waren bizar, gekker dan gek. Rollen over de vloer, onbedaarlijke lachkicks, stoeien met elkaar, melige grapjes maken en daar een kwartier om schaterlachen, de prachtigste visuals, volledig door muziek beinvloed worden, tijdens een toefje slagroom ineens door een Arabisch klinkend muziekje mijzelf in een prachtig gedecoreerde moskee wanen, mezelf een klein kind voelen en daar volop van genieten, een heel pak toiletpapier tevoorschijn halen en deze door de hele huiskamer heen smijten, dat werk. Tijdens deze trip niets daarvan. Wel eenmaal een lachkick, maar daar bleef het bij. De 10 kuub chips, daar hebben we nauwelijks in gezwommen.

De verwachtingen waren zo hoog, dus de teleurstelling was groot. Zeker gezien de investering in geld en tijd die ik erin had gestoken. Maar ik wilde geen kniesoor zijn en maakte mezelf wijs dat de trip en alle investeringen de moeite waard waren geweest.

Dat was een week geleden op zaterdagavond.

Dit weekend was een andere vriend op bezoek. Ik probeerde hem nog over te halen het restant van de truffels te eten die ik nog in de koelkast had liggen, dan zou ik LSA gebruiken. Was een spontaan idee van mij, ingegeven door het feit dat alle decoratie nog in volle glorie aanwezig was. Hij wilde het niet proberen - het zou zijn eerste keer zijn - maar ik besloot toch de LSA te gebruiken, terwijl hij aan de rode wijn ging. De LSA gebruikte ik in de vorm van 3 capsules Trip-E. Alle negatieve reacties over de producten van Happy Caps ten spijt: met de Trip-E heb ik wel goede ervaringen. Een maand of twee geleden had ik in de Efteling eveneens drie capsules ingenomen, en dit was de trip van mijn leven. De symbolica: wow. De rest van de dag in de Efteling: wow.

Afgelopen zaterdag dus weer drie capsules. Eerst even door de misselijkheid heen, want voor mijn maag is het nu eenmaal geen prettig goedje. Na een half uurtje, het was een uur of 6 's avonds, begon het effect. Ik had mijn slagroomspuit in de aanslag. In de Efteling had ik die uiteraard niet bij me. Dus dat was wel even een verschil.

De Eftelingtrip was de trip van mijn leven. Nou, dat heb ik dunnetjes over gedaan, maar dan uitgevoerd met een gouden randje. Je zal maar een fantastische trip beleven in deze omgeving, dit sprookjesachtige tafereel, dit winterwonderland, met alle lampjes en lichteffecten en de 10 kuubs chips om in te zwemmen wanneer ik daar maar behoefte aan voel. Complete gekte. De vriend, die dus alleen een beetje aangeschoten was door de wijn, deed vrolijk mee. We hebben gestoeid, gedanst, gezwommen, gezongen, gegild, liggen rollen over de vloer, ons bedolven onder het sneeuwdeken, en onbedaarlijk gelachen.

Rond 9 uur - dus op dat moment 3 uur in de trip - bekroop me een gevoel van spijt. Spijt van het weekend ervoor. Toen was ik met een vriend die WEL meetripte. Maar dan op truffels. Had ik maar toen LSA gebruikt in plaats van paddo's! Met de rodewijnvriend was het leuk, maar hij had geen idee in welke wereld ik me bevond. Elke poging van mij om hem dat uit te leggen was gedoemd te mislukken. We hadden enorme lol, maar verkeerden in twee parallelle universa.

Op dat moment kwam er ook weer een vlaag van misselijkheid op, behoorlijk hevig ook. Ik rende naar de wc, ging daar zitten, maar kotsen hoefde ik niet. Maar ik voelde me wel even flink belabberd. Raakte zelfs even een beetje in paniek. Toen ik fysiek weer een beetje bijkwam, bleef de trip nog even negatief. De spijt overheerste alles nog steeds. Ik besloot de trip-vriend van vorig weekend even te bellen. Hij kon zich tenminste voorstellen wat ik doormaakte. En ik voelde de drang om hem te laten weten van de spijt die ik voelde. Ik vond het een beetje lullig om het hem mede te delen, maar de trip samen met hem vorige week, die viel in het niet bij wat ik nu meemaakte. Hij verzekerde me nog eens dat hijzelf de trip erg leuk vond, en veel meer kon hij natuurlijk ook niet voor me betekenen.

Na het telefoontje had ik nog even de steun nodig van de rodewijnvriend. Hij prentte me nog even meermaals in dat ik er nu het beste van moest maken, in plaats van spijt te hebben. Ook had ik even een glaasje water nodig.

Ik knapte weer op. Raakte zelf ook overtuigd van het feit dat ik me eraan moest overgeven, en moest genieten van wat er nog komen zou. Voorzichtigaan probeerde ik weer een toefje slagroom. Tijdens het trippen is dat bij mij lopendebandwerk: de patronen vliegen er in rap tempo doorheen. Ik deed het even iets rustiger aan, maar het toefje slagroom deed wat de bedoeling was. Even plots als ik in een min-of-meer bad trip terecht was gekomen, werd de trip weer mooi. Magisch mooi.

De rodewijnvriend vertrok rond 11 uur om de laatste trein te halen. Ik vond het jammer om vanaf dat moment weer alleen te zijn, want de trip was nog lang niet afgelopen. Maar ik heb weleens eerder alleen getript, en dat is ook altijd goed bevallen. Dus ik maakte het mezelf aangenaam, languit op de bank, dekentje over mezelf heen, slagroom in de aanslag.

12 uur 's avonds: TRING. Deurbel. Ook meteen 10 seconden lang ingedrukt. Paniek. Boze buur! Maar dat terwijl ik op dat moment totaal geen muziek meer aan had staan, dus geluidsoverlast? Kon ik me moeilijk voorstellen. Dus het moest dan wel iemand zijn die zich afvroeg wat de vreemde geluiden waren die ik maakte. Of het wel goed met me ging.

Met mijn allernuchterste gezicht - althans, poging daartoe - opende in de deur. Rodewijnvriend. Trein gemist. Moest hier overnachten. Het was weer even een staaltje improviseren: dit was niet zoals ik had verwacht dat de avond zou verlopen. Maar eigenlijk vond ik het ook wel gezellig.

Ik moest hem wel mededelen: je mag hier overnachten, maar slapen wordt moeilijk. Mijn ervaring met LSA en tripduur: het blijft maar duren. 10 uur minimaal. Om 6 uur 's avonds begon de trip, dus het zou tot zeker 4 uur in volle hevigheid doorgaan.

We hebben eerst nog samen een hoop gelachen, en ik bleef maar vol ontzag tegen hem aanpraten om hem duidelijk te maken hoe mooi de wereld was door mijn bril. Hoezeer ik zou willen dat hij ook even door die bril zou kunnen kijken zodat hij wist wat ik bedoelde. Wat had ik de ervaring graag met iemand gedeeld.

Rond half 2 ging hij toch maar op bed liggen, die direct aan de woonkamer grenst. Dus stilte kon ik hem niet bieden: ik zou nog wel even doorgaan. Telkens wanneer ik even dacht dat het iets minder werd, moest ik toegeven dat het helemaal niet minder werd. De schoonheid van het sprookjeslandschap hier was overweldigend. In mijn eentje lag ik over de bank te rollen. Viel velermaal van de bank af, belandde zacht in het sneeuwtapijt, besloot ondersteboven hangend met mijn voeten op de bank en mijn hoofd tussen de chips nog maar een toefje slagroom te nuttigen, en waande me op dat moment de gelukkigste mens ter wereld.

Toen wist ik het zeker: truffels doen dit niet meer bij mij. Truffeltrips waren voorheen - enkele jaren geleden - compleet dwaas, en duurden een uur of 6. In de loop van de tijd is dat steeds minder geworden. Ik was me daar niet zo van bewust. Ik vond de laatste truffeltrip wel flink tegenvallen, maar wist eigenlijk niet meer wat ik mistte. Tot afgelopen zaterdag. Dat was dus wat ik mistte: die complete gekte. Compleet. Gek.

Nee, ik ben geen grootverbruiker met truffels. Ik gebruik truffels sinds een jaar of 5 a 6. En ik doe het gemiddeld 2 keer per jaar. De laatste keer was ook alweer maanden geleden. Dus theoretisch zou ik geen tolerantie opgebouwd moeten hebben. Maar ik ervaar het toch zo: de trips zijn steeds minder geworden, en vorig weekend was al helemaal een slap aftreksel van wat mijn truffeltrips ooit waren. De complete gekte ontbrak. Er vielen stiltes waarin we niet eens meer wisten wat te zeggen. We lagen voor pampus. De visuals stelden niet zoveel meer voor. En het duurde ook maar een uurtje of drie. Voor mijn gevoel had het zelfs nog veel korter geduurd, maar de klok beweerde anders. Ik had het idee dat ik er nog niet eens goed in had gezeten, en toen was het alweer over. Ik had twee porties Hollandia gegeten. Dus aan de dosis zou het niet moeten liggen. Hoe dan ook, hoe het komt weet ik niet, maar truffels doen bij mij niet zoveel meer, ongeacht de dosis. Vreemd, en spijtig.

Maar gisteravond. Mijn mond bleef openvallen van verbazing. Een ach-ja-zo-kan-het-ook-nog-erlebnis. Dat is zoals trippen kan zijn. Zoals truffels ooit deden, maar dat nu niet meer doen. Maar LSA doet het wel. En dan nog 10 keer beter. Nog veel meer gekte. Energie te over. Vreemde werelden die ik betrad. Dingen die ik zag. De achtbaan. De gelukzaligheid die ik voelde. Nooit eerder had ik dat zo kneiterhard meegemaakt. Het tijdsbesef vertraagt ook met LSA: alles lijkt minstens een factor twee langer te duren. De trip duurde in alle hevigheid tot 8 uur in de ochtend. 14 uur onderweg, en voor mijn gevoel nog twee keer zo lang. Een truffeltrip is voorbij voordat ik er erg in heb, deze trip bleef maar duren. En telkens wanneer ik dacht dat het minder werd, had ik ongelijk.

Op een gegeven moment besloot ik een dvd in de speler te stoppen, een fantasyfilm. Prachtig. Ik werd erin meegezogen. Wanneer er tegen vreemde monsters werd gevochten, had ik het gevoel dat ik mee aan het vechten was. Ik was onderdeel van de film. Weer een toefje slagroom: ultieme schoonheid van deze sprookjeswereld, energie voor tien, en voor een zoveelste maal rolde ik van de bank af en plofte ik zacht in de sneeuw neer.

Toen om 8 uur 's ochtends de vriend weer zijn hoofd vanuit de deuropening liet zien, was de trip eindelijk een stuk minder hevig geworden. En dat was ook prima zo. Zo'n waanzinnig lange trip, dat was ook weleens mooi geweest. Ik was voldaan. Voelde me als herboren. En was perfect tevreden over het minder worden van het effect: het was goed zo.

Toen ik om 10 uur 's ochtends naar bed ging, kon ik de slaap niet vatten. Nog urenlang heb ik liggen nagenieten. Met gesloten ogen zag ik nog steeds van alles, en het was allemaal even mooi. Af en toe dommelde ik even in slaap. Om 4 uur 's middags kwam ik weer uit bed. Weinig geslapen, maar toch superfit. En zin om brownies te bakken. Dus even opgefrist, en meteen aan de slag gegaan: brownies in de oven. Vandaag lekker uitgerust. Televisie gekeken, soep gegeten, brownies gegeten, en verder zo min mogelijk gedaan. Na zo'n overweldigende trip is het heerlijk nagenieten. Verdwaasd heb ik om me heen zitten kijken, niet begrijpend hoe vannacht de normale wereld gewoon heeft kunnen blijven voortbestaan.

Tijdens de truffeltrip van vorig weekend maakten we grapjes over het feit dat we dichter tot Andries Knevel waren gekomen. Vanmiddag na de LSA-trip heb ik de driedelige serie Universe van Stephen Hawking zitten kijken. Sorry Andries Knevel.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Super tof report! En bijzonder dat je zo'n fantastische ervaring hebt gehad op die Trip-E Happy Caps, heb ooit op het punt gestaan om ze te bestellen maar nooit gedaan vanwege de bijna alleen maar slechte reviews erover. Sowieso heb ik weinig positieve reports over LSA gelezen dus leuk dat jij je zo geamuseerd hebt.

Je kamer ziet er echt awesome uit zo met dat licht en die piepschuimchips, haha, heb nog nooit gezien dat iemand zóveel aan aankleding heeft gedaan. Wel jammer dat je truffeltrip tegenviel. Kan misschien ook een momentopname zijn geweest? Of een slechte batch?

Vermilion

Experimenterende gebruiker
Mooi report en WAUW wat heb je de kamer mooi aangekleed!
Ik wil me niet eens voorstellen hoe je alle piepschuim nog moet gaan opruimen, maar dat maakt je kamer toch wel de gaafste trip kamer die ik me kan bedenken! Ik zie mezelf niet zo snel m'n woonkamer volgooien met piepschuim, mag ik niet in jouw trip-heaven komen trippen? Het ziet er echt geweldig uit!

Ben eigenlijk best nieuwschierig naar je Eftelingtrip. Heeft het je daar ook misselijk laten voelen? Ik ga binnenkort naar de Efteling en ben nog steeds aan het bedenken of ik iets leuks en realistisch kan bedenken om daar te gebruiken. Zo te zien lijken de Trip-E caps een prima plan, maar ik lees toch dat het erg lang duurt, wat niet gaat lukken ivm terug naar huis rijden :( Ik loop al een tijdje met het idee om een pretpark bezoek nog leuker te maken, maar ik ben bang dat er een overnachting aan moet zitten. Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar dat verhaal!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Prettig report. Je kamer is echt de gaafste zelf gecreëerde setting die ik ooit gezien heb. Hoe ga je dat piepschuim opruimen?

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Wauw, wat ben jij een opper-trip-voorbereider! Stel je je kamer ook nog even open voor een DFmeeting, voor je al dat schuim opruimt? :wink:
Heerlijk report, ik heb je LSA trip echt met een enorme lach op mijn gezicht gelezen. Het kinderlijke plezier en de verwondering, het genieten, het is gewoon voelbaar vanaf hier!

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Je kamer ziet er echt awesome uit zo met dat licht en die piepschuimchips, haha, heb nog nooit gezien dat iemand zóveel aan aankleding heeft gedaan. Wel jammer dat je truffeltrip tegenviel. Kan misschien ook een momentopname zijn geweest? Of een slechte batch?
Tja, sinds ik de LSA-trip heb gehad dit weekend weet ik wat ik gemist heb ik mijn laatste truffeltrips. Dus niet alleen in die laatste truffeltrip, maar ook in die daarvoor. Het effect is geleidelijk aan veel minder geworden, en nu weet ik dankzij LSA weer hoe een trip ook alweer kon zijn. Ik heb nergens vernomen dat de kwaliteit van truffels in het algemeen aan het afnemen is, dat lijkt me ook niet erg realistisch. Dus ik denk eerder dat het aan mij ligt, dan aan de truffels. Daar snap ik niets van, want het was alweer 4 a 5 maanden geleden. Maar toch lijkt mijn lichaam er steeds minder op te reageren. Dus ik stop even met truffels. Misschien dat ik ze over een jaar weer eens een keer een kans geef. Voorlopig houd ik het op LSA. En misschien binnenkort eens LSD, dat staat nog steeds op mijn verlanglijst.

Mooi report en WAUW wat heb je de kamer mooi aangekleed!
Ik wil me niet eens voorstellen hoe je alle piepschuim nog moet gaan opruimen, maar dat maakt je kamer toch wel de gaafste trip kamer die ik me kan bedenken! Ik zie mezelf niet zo snel m'n woonkamer volgooien met piepschuim, mag ik niet in jouw trip-heaven komen trippen? Het ziet er echt geweldig uit!

Ben eigenlijk best nieuwschierig naar je Eftelingtrip. Heeft het je daar ook misselijk laten voelen? Ik ga binnenkort naar de Efteling en ben nog steeds aan het bedenken of ik iets leuks en realistisch kan bedenken om daar te gebruiken. Zo te zien lijken de Trip-E caps een prima plan, maar ik lees toch dat het erg lang duurt, wat niet gaat lukken ivm terug naar huis rijden :worried: Ik loop al een tijdje met het idee om een pretpark bezoek nog leuker te maken, maar ik ben bang dat er een overnachting aan moet zitten. Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar dat verhaal!
Ik was met twee vrienden, en de terugreis wat fietsen naar Tilburg. Het effect was toen nog niet voorbij, dus best lastig fietsen. Het was op een zomeravond waarop de Efteling tot 23:00 open was. Autorijden zou zeker niet gekund hebben inderdaad. Fietsen vond ik al op het randje.

In de Efteling ben ik ook eenmaal misselijk geweest. Net toen we vooraan in de rij stonden van een attractie. Waarop ik terstond rechtsomkeert moest maken, me door de mensenmassa in tegengestelde richting heen moest wurmen en snel een wc moest zoeken. Het zweet brak me ook uit. Niet zo leuk, maar het is goedgekomen. Daarna ben ik nog een paar keer een klein beetje misselijk geweest, maar veel minder erg. Het komt heel plotseling opzetten, dus in de Efteling misschien toch niet de meeste geschikte drug. Ook maakte het me af en toe enorm vermoeid, en de grote stukken lopen die je daar doet zijn dan ook best pittig. We hebben af en toe een paar uur lang gezeten, omdat ik het niet volhield om te lopen en te staan. Dus als je LSA in de Efteling wilt proberen: bezint eer je begint. Lichamelijk was het pittig.

Maar de mooie momenten waren meer dan de moeite waard. De trip duurde enorm lang, en had veel verschillende fases. Het begon met euforie. Ik was enorm vrolijk, had bijna zin om te gaan dansen in de wachtrij. Na een aantal uren (of slechts één uur, ik weet het niet, tijdsbesef was zo vaag) begonnen visuals. Die waren op zich niet heel sterk, niet dat ik alles vol met patronen zag, maar eerder dat alles er heel vreemd uitzag. Rotspartijen en stenen muren zagen eruit alsof ze zacht waren, alsof ik mijn hand erin zou kunnen duwen. Dat was zo realistisch dat ik het zelfs probeerde, maar het lukte niet. De droomvlucht was prachtig in deze staat.

Op een gegeven moment zijn we in de rij gaan staan bij de symbolica. De grote bomen die daar staan begonnen naar me te wuiven. Het was een mooie zomerse dag, dus ik weet niet of er nu echt wind door de bomen waaide, of dat het totaal ingebeeld was. Het zag er in ieder geval sprookjesachtig uit. In de symbolica zelf was er opperste verwarring en euforie. Ik wist totaal niet wat echt was en wat niet. De trip was precies op dat moment het heftigst. Ideale timing dus. Ik heb geen idee wat ik in de symbolica gezien heb. Bizarheid ten top. Ik zweefde in het karretje, alles danste, ik zag de gekste dingen verschijnen, zonder dat ik wist of het echt was of niet.

Daarna nog naar Joris en de draak geweest, de houten achtbaan. De wachtrij was fantastisch. Mijn benen voelden als elastiek. Vermoeid, ik dacht dat ik zo door mijn benen kon zakken. Mensen die mij zagen lopen dachten vermoedelijk dat ik straalbezopen was. Ik strompelde, struikelde af en toe bijna, kon geen moment stilstaan. Maar ik was enorm vrolijk.

De achtbaan zelf was verschrikkelijk. Geen aanrader. Ik was bang, echt doodsbang. Ik was letterlijk bang dat mijn hart zou stoppen tijdens de rit, extreme angst, letterlijk voor de dood. Naarmate we vorderden in de wachtrij nam de angst toe en dacht ik continu aan weglopen. Niet doen, de achtbaan in deze staat. Maar ik deed het toch. Ik stapte in, de veiligheidsbeugel ging naar beneden, het treintje vertrok, ik kon niet meer terug. Mijn hart ging tekeer als een gek. Tijdens de eerste afdaling voelde ik mijn bewustzijn letterlijk wegvloeien. Mijn zicht werd minder, het werd deels zwart voor mijn ogen. Ik dacht dat ik daadwerkelijk gelijk zou krijgen: dit werd mijn dood. Na de steile afdaling volgden vele bochten, en elke bocht maakte ik tot mijn groeiende verbazing toch nog mee. Met verminderd zicht, mijn zicht werd beperkt tot een vlek in het midden van mijn zichtsveld middenin een zwart vlak. Ik wenste alleen maar dat de rit snel afgelopen zou zijn. De rit vorderde, en ik was nog steeds bij bewustzijn. Ik kreeg een gevoel van onoverwinnelijkheid, nog even volhouden en ik zou de rit overleefd hebben! Ik kan het aan! Allemachtig, wat duurde de rit lang, en wat was ik bang voor elke bocht die er kwam. Eindelijk, het einde, het treintje remde plots af, en ik leefde nog. I am alive! Wow! Wat een ongelofelijke stommeling ben ik, dat ik dit gedaan heb. Ieder moment in de wachtrij kon ik terug, maar dat deed ik niet. Ik ging door, ik stapte in, en liet me meevoeren door een dolle achtbaanrit. De dood of de gladiolen. Achterlijke gek dat ik ben. Maar ik leef nog. Aaaaaaaaaaaaah!

Euforie kwam terug, euforie en opluchting. Een enorme stommiteit, maar ik waardeerde eens te meer dat ik leefde. Tot weken erna heb ik mezelf verdwaasd toegesproken: ik leef nog! Malloot, ik leef nog!

Niet doen dus, een achtbaan wanneer je zo sterk aan het trippen bent. Gewoon, niet doen.

Inmiddels was het donker geworden, overal lichtjes. Fantastisch. Ik voelde me een klein kind, liep langs een podium waar K3 uit de speakers galmde en ik danste mee. Mijn energie was weer terug, ik lachte en ik huppelde als een kind. We liepen langs een vrouw met een wat aparte jurk aan en een grote neus. Nee, ze hoorde niet bij het animatieteam, ze was gewoon een bezoekster. Maar als een klein kind gaapte ik haar ietwat vreemde verschijning aan tijdens het langslopen. We hebben nog een tijdje rondgelopen en af en toe gezeten. Ik werd melig, flauwe grapjes schudde ik continu uit mijn mouw.

Of ik ooit nog eens LSA gebruik in de Efteling weet ik niet. Misschien een kleinere dosis. Geen 3 maar 2 capsules. Lichamelijk is het pittig als je in een pretpark rondloopt. LSD heeft dat als het goed is minder, dus dat is wellicht meer geschikt.

Prettig report. Je kamer is echt de gaafste zelf gecreëerde setting die ik ooit gezien heb. Hoe ga je dat piepschuim opruimen?
Daar wil ik nog even niet over nadenken... :confused:mile:

Wauw, wat ben jij een opper-trip-voorbereider! Stel je je kamer ook nog even open voor een DFmeeting, voor je al dat schuim opruimt? :wink:
Heerlijk report, ik heb je LSA trip echt met een enorme lach op mijn gezicht gelezen. Het kinderlijke plezier en de verwondering, het genieten, het is gewoon voelbaar vanaf hier!
Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

Zoals gezegd, alles hangt en staat en ligt er nog, ik vind het nog steeds zonde om alles op te doeken. Het weekend van 23 september heb ik een lang weekend vrij. Ik denk erover om dan nog even een laatste keer van alle sfeer gebruik te maken, en op deze zaterdagavond een trip in te plannen. LSA wordt het dan weer voor mij.

Ik weet niet hoe serieus @Romy 's vraag was om hier te komen trippen. Maar ik ben gek genoeg om daar ja op te zeggen. Ik heb niet zoveel vrienden met interesse in psychedelica. Dus het wordt ofwel in mijn eentje trippen, of ik doe eens gek en nodig iemand van DF uit. Ik sta ervoor open, dus mocht je de 23e tijd en zin hebben dan hoor ik het wel. :wave:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wat een heerlijke foto's, heb je hele rapportje in aangeschoten toestand doorgelezen, het trekt wel aandacht.

Ik denk dat truffeltripjes gewoon iets meer introspectief in jezelf gekeerd zijn waar LSA meer leunend naar LSD mensen in wat actievere toestand brengt en mensen meer bewust maakt van de mooie omgeving om hun heen, gokje.
Aan de omgeving kan het niet hebben gelegen in ieder geval. :')

Voor de meeste mensen is denk ik het lichamelijke aspect van de LSA, meestal vooral tijdens de opkomst, nogal een afknapper al denk ik dat de effecten op zichzelf zeker niet verkeerd zijn. Persoonlijk vind ik een beetje afwisseling in mn psychedelica ook al erg leuk, een wereld met enkel phenylethylamines of tryptamines zou voor mij leeg aanvoelen.

Ik wil me niet eens voorstellen hoe je alle piepschuim nog moet gaan opruimen
Ik vraag me eerder af hoe hij het er in heeft gekregen. :')

Vermilion

Experimenterende gebruiker
@verwondering
Klinkt idd of 3 misschien net iets teveel was, maar voorderest geweldig haha!
Ik ben altijd al een achtbanenfanaat geweest, zelfs toen ik er nog niet groot genoeg voor was, dus ik zou de achtbanen juist niet willen missen :tongueout: Juist in de hoop dat ze weer wat spannender aanvoelen. En die vrouw, hahaha!
Over het algemeen kijk ik best op tegen die misselijkheid die LSA zou geven, voor mij ook de reden dat ik het niet zo snel zou proberen denk ik. Alsnog klinkt het alsof je toch een erg leuke dag heb gehad ondanks dat :grin:
Bedankt voor het delen van het verhaal! :grin:

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
De misselijkheid is inderdaad vervelend af en toe, maar terugkijkend is het alle keren enorm de moeite waard geweest. Al mijn avonturen met LSA hebben tot nu toe heel veel voldoening gegeven, ik voel me de dag erna ook mentaal helemaal opgefrist. Het is wat mij betreft een blijvertje. :)

nzx

Newbie
Wow, heel mooi verhaal! Zelf nog nooit LSA gedaan maar is het gelijkaardig aan LSD?
Efteling trip moet wel intens zijn! :) Ondertussen nog nieuwe ervaringen gehad?

:)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Lsa lijkt voor mij bijna niets op lsd. Ik voelde me traag en zwaar, energieloos. Visuals waren meer aards, natuurlijker, organischer dan de felle kleuren en strakke patronen van lsd.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Inmiddels heb ik ook wel enige ervaring met (1p-)LSD, en ik weet nu dat LSA en LSD zeker wel duidelijke verschillen in effect hebben.

De effecten van LSA gaan veel meer in golven: zo denk je dat het effect begint af te nemen, en zo word je er weer vol in gekatapulteerd. Zo blijft dat maar doorgaan. Bij de eerste keer dat het effect afneemt denk ik al gauw dat het begint uit te werken, maar dan moet het heftigste nog komen.

Lichamelijk is het verschil het grootst. Bij LSD voel ik alleen het bekende prikkelende gevoel op de borst. Bij LSA daarentegen voel ik me in golven energiek, en dan juist weer extreem loom, zo loom dat ik het idee heb dat ik 300 kilo weeg en fysiek niet in staat ben op te staan. Wanneer ik eenmaal sta of loop, geeft LSA soms het gevoel dat ik gewichtsloos ben, mijn benen voelen dan elastiekerig aan en het lijkt alsof het lopen mij geen enkele energie vergt. En LSA geeft één of meerdere keren een aanval van misselijkheid, waarbij me ook het zweet letterlijk uitbreekt. In een tijdsspanne van een minuut kan dan mijn voorhoofd ineens vol druppels hangen en al mijn kleren voelen plakkerig. LSA is fysiek best uitputtend, LSD totaal niet. Ja, the day after, dan ben ik ook na LSD wel moe.

En een ander verschil, emotioneel is LSA veel sterker. Een rollercoaster. Van extreme euforie, naar ineens 30 seconden lang pure angst, naar een gevoel van leegte, en terug naar extreme euforie. De euforie die ik bij LSA voel is groter dan bij LSD. Kan natuurlijk aan de dosis liggen.

LSD is vrolijk en kleurrijk, kinderlijk, onschuldig.

LSA daarentegen is heftig, in your face, emotioneel zwaar, met pieken en dalen, maar uiteindelijk geeft het enorm veel voldoening.

LSD is altijd goed, lekker vrolijk en niets aan de hand. LSA daarentegen gaat veel dieper en geeft veel meer voldoening, laat je uiteindelijk met een fris gevoel de normale wereld weer betreden. Beide hebben dus hun eigen voor- en nadelen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Wow!

Ik heb eigenlijk nooit naar die LSA gekeken. Wat ik er vooral over gehoord heb is teleurstelling, weinig tot geen effect bij de meesten, wel lichamelijk aan de zware kant en maar enkelen die er echt op konden trippen.

Nu dit alles gelezen, en ik wil het toch wel een kans geven, dit klinkt toch wel heel erg tof!

Wat is aan te raden? Je hebt verschillende kruiden (of beter gezegd, zaden) waar LSA in zit, Morning glory, die andere (ben de naam even kwijt) of toch maar voor die happy cap E-pillen gaan?

edit;

oh, en @verwondering , man wat kan jij een prachtige tripsetting creeren zeg! respect!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Mijn smartshop heeft dus dezelfde als van het tripreport hier bovenaan, ik zal ze binnenkort eens proberen. :)

vraagje, is LSA nog een beetje audiotief en zo ja welke muziek past er dan goed bij? dan kan ik de juiste genre klaar zetten en hoef ik niet midden in de trip naar iets anders te zoeken. Dat zoeken gaat nooit echt goed, dan zit ik zo de halve trip voor mijn platenkast te staren hangend in een soort loop zonder resultaat (ik heb dan ook behoorlijk veel platen), beetje zonde van de tijd lol.

Laatst bewerkt:

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Muziekbeleving is bij LSA ongeveer hetzelfde als bij LSD. Ik kan helemaal opgaan in de muziek, neem de emotie van de muziek over, maar het klinkt bij mij niet wezenlijk anders dan nuchter.

Welke muziek erbij past ligt helemaal aan je eigen smaak. Ik zet er zelf meestal iets van dance bij op, soms psychedelische rock (Tame Impala, Temples), maar soms ook iets als Enya, Philip Glass of Dead Can Dance. En ook kerstklassiekers doen het meestal goed, ja, ook in de zomer. Vooral in de zomer. Vooraf klaarzetten is inderdaad aan te raden, als ik niet van tevoren een urenlange playlist klaarzet dan draait het er uiteindelijk op uit dat ik tijdens mijn trip 20 keer dezelfde liedjes hoor omdat ik het niet in de gaten heb en het allemaal wel best vind.

Zelf zweer ik bij die Trip-E-capsules. Lekker makkelijk, geen gedoe met zaadjes pellen, en ik weet inmiddels uit ervaring hoeveel effect ik ervan kan verwachten. Ze zijn ook zeker niet kinderachtig gedoseerd.

Wat ik wel apart vind: ofwel de capsules zijn ooit van samenstelling veranderd en tegenwoordig hoger gedoseerd, ofwel LSA kent een soort van omgekeerde gewenning. Jaren geleden nam ik 5 capsules om er een goede trip mee te beleven. Tegenwoordig moet ik er niet aan denken om er meer dan 3 te nemen. De trips die ik dit jaar heb meegemaakt op 3 capsules waren voor mij erg heftig, de heftigste twee trips in mijn leven, zowel lichamelijk als mentaal. Ik zal dit ook alleen nog maar veilig thuis gebruiken. Mocht het een omgekeerde gewenning kennen, dan zou dat ook kunnen verklaren dat veel mensen het vinden tegenvallen en het daarna nooit meer opnieuw proberen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik ben momenteel nog steeds aan het bijkomen van een bizarre zaterdagavond en -nacht. Onverwacht heb ik de trip van mijn leven meegemaakt.

Vorig weekend had ik - al lange tijd ingepland - samen met een vriend truffels gegeten. Ik had mijn huiskamer wat gedecoreerd. Niet al te gek: een trip is leuk, maar ik wil er nadien niet al teveel rommel van hebben.

Dus had ik een rode lichtslang, oranje led-lampjes, paarse led-lampjes, een sterrenhemel-doek, twee lasers, een rookmachine, een roze licht-gordijn aan het plafond, wat takkenbossen, een ultrasoonvernevelaar, een projector die golfpatroontjes produceert, allerlei spulletjes van de Action, her en der wat lampjes op batterijen, 10 kuub opvulchips en een luchtbed geregeld. Niks geks dus.

Bekijk bijlage 2669

Maar al met al was het best wel een investering, en een hoop werk. De verwachtingen waren dus hoog: dit moest de ultieme truffeltrip worden. Zo'n omgeving creëer ik niet nog eens een tweede keer: once in a lifetime. Mijn huis volgooien met 10 kuub piepschuimchips, dat is niet iets dat je even regelmatig doet. Zelfs ik niet. Ook al spoor ik voor geen meter. :tonguewink:

Bekijk bijlage 2672

Bekijk bijlage 2671

Bekijk bijlage 2670

Het moment brak aan: vriend arriveerde, er werd wat bijgekletst en een kopje thee gedronken. Maar dan thee met brokjes en een wat zurig smaakje.

Binnen een half uurtje begonnen de effecten. Met een toefje slagroom erbij werd het effect nog wat extra opgeroepen. Maar over de rest van de trip kan ik vrij kort zijn. Het ging in een stroomversnelling. Op een gegeven moment werd het donker. Lampjes en allerhande lichteffecten werden aangezet. Rookmachine werd even aangezet. Rookmelder ging af. Even paniek. Rookmelder weer tot stilzwijgen gemaand. Rookmachine uitgezet. Huis gelucht. Tot de conclusie gekomen dat het effect inmiddels enorm afgenomen was, nauwelijks meer waarneembaar. Waar is de trip gebleven?

Bekijk bijlage 2673

Het was niet zo dat de paniek door het rookalarm ons direct nuchter had gemaakt. Al voordat het rookalarm afging viel het effect erg tegen. Er vielen stiltes, we lagen wat dromerig voor ons uit te staren. Terwijl voor onze voeten de ultieme zevende triphemel zich uitstrekte.

De vriend waarmee ik tripte ken ik al jaren, maar getript hadden we nog nooit samen. Wel beiden tripervaring, maar niet met elkaar. De vriend vond het een prima trip, in een geweldige omgeving. Maar bij mezelf heerste vooral teleurstelling. Trips die ik 'vroeger' meemaakte waren zoveel intenser, zoveel gekker.

Ik lag vooral maar voor me uit te staren. Het was wel aangenaam, maar niet de gekte die ik vroeger tijdens een trip had. Dit was niet de trippende ik die ik kende! De trips die ik voorheen meemaakte op truffels waren bizar, gekker dan gek. Rollen over de vloer, onbedaarlijke lachkicks, stoeien met elkaar, melige grapjes maken en daar een kwartier om schaterlachen, de prachtigste visuals, volledig door muziek beinvloed worden, tijdens een toefje slagroom ineens door een Arabisch klinkend muziekje mijzelf in een prachtig gedecoreerde moskee wanen, mezelf een klein kind voelen en daar volop van genieten, een heel pak toiletpapier tevoorschijn halen en deze door de hele huiskamer heen smijten, dat werk. Tijdens deze trip niets daarvan. Wel eenmaal een lachkick, maar daar bleef het bij. De 10 kuub chips, daar hebben we nauwelijks in gezwommen.

De verwachtingen waren zo hoog, dus de teleurstelling was groot. Zeker gezien de investering in geld en tijd die ik erin had gestoken. Maar ik wilde geen kniesoor zijn en maakte mezelf wijs dat de trip en alle investeringen de moeite waard waren geweest.

Dat was een week geleden op zaterdagavond.

Dit weekend was een andere vriend op bezoek. Ik probeerde hem nog over te halen het restant van de truffels te eten die ik nog in de koelkast had liggen, dan zou ik LSA gebruiken. Was een spontaan idee van mij, ingegeven door het feit dat alle decoratie nog in volle glorie aanwezig was. Hij wilde het niet proberen - het zou zijn eerste keer zijn - maar ik besloot toch de LSA te gebruiken, terwijl hij aan de rode wijn ging. De LSA gebruikte ik in de vorm van 3 capsules Trip-E. Alle negatieve reacties over de producten van Happy Caps ten spijt: met de Trip-E heb ik wel goede ervaringen. Een maand of twee geleden had ik in de Efteling eveneens drie capsules ingenomen, en dit was de trip van mijn leven. De symbolica: wow. De rest van de dag in de Efteling: wow.

Afgelopen zaterdag dus weer drie capsules. Eerst even door de misselijkheid heen, want voor mijn maag is het nu eenmaal geen prettig goedje. Na een half uurtje, het was een uur of 6 's avonds, begon het effect. Ik had mijn slagroomspuit in de aanslag. In de Efteling had ik die uiteraard niet bij me. Dus dat was wel even een verschil.

De Eftelingtrip was de trip van mijn leven. Nou, dat heb ik dunnetjes over gedaan, maar dan uitgevoerd met een gouden randje. Je zal maar een fantastische trip beleven in deze omgeving, dit sprookjesachtige tafereel, dit winterwonderland, met alle lampjes en lichteffecten en de 10 kuubs chips om in te zwemmen wanneer ik daar maar behoefte aan voel. Complete gekte. De vriend, die dus alleen een beetje aangeschoten was door de wijn, deed vrolijk mee. We hebben gestoeid, gedanst, gezwommen, gezongen, gegild, liggen rollen over de vloer, ons bedolven onder het sneeuwdeken, en onbedaarlijk gelachen.

Rond 9 uur - dus op dat moment 3 uur in de trip - bekroop me een gevoel van spijt. Spijt van het weekend ervoor. Toen was ik met een vriend die WEL meetripte. Maar dan op truffels. Had ik maar toen LSA gebruikt in plaats van paddo's! Met de rodewijnvriend was het leuk, maar hij had geen idee in welke wereld ik me bevond. Elke poging van mij om hem dat uit te leggen was gedoemd te mislukken. We hadden enorme lol, maar verkeerden in twee parallelle universa.

Op dat moment kwam er ook weer een vlaag van misselijkheid op, behoorlijk hevig ook. Ik rende naar de wc, ging daar zitten, maar kotsen hoefde ik niet. Maar ik voelde me wel even flink belabberd. Raakte zelfs even een beetje in paniek. Toen ik fysiek weer een beetje bijkwam, bleef de trip nog even negatief. De spijt overheerste alles nog steeds. Ik besloot de trip-vriend van vorig weekend even te bellen. Hij kon zich tenminste voorstellen wat ik doormaakte. En ik voelde de drang om hem te laten weten van de spijt die ik voelde. Ik vond het een beetje lullig om het hem mede te delen, maar de trip samen met hem vorige week, die viel in het niet bij wat ik nu meemaakte. Hij verzekerde me nog eens dat hijzelf de trip erg leuk vond, en veel meer kon hij natuurlijk ook niet voor me betekenen.

Na het telefoontje had ik nog even de steun nodig van de rodewijnvriend. Hij prentte me nog even meermaals in dat ik er nu het beste van moest maken, in plaats van spijt te hebben. Ook had ik even een glaasje water nodig.

Ik knapte weer op. Raakte zelf ook overtuigd van het feit dat ik me eraan moest overgeven, en moest genieten van wat er nog komen zou. Voorzichtigaan probeerde ik weer een toefje slagroom. Tijdens het trippen is dat bij mij lopendebandwerk: de patronen vliegen er in rap tempo doorheen. Ik deed het even iets rustiger aan, maar het toefje slagroom deed wat de bedoeling was. Even plots als ik in een min-of-meer bad trip terecht was gekomen, werd de trip weer mooi. Magisch mooi.

De rodewijnvriend vertrok rond 11 uur om de laatste trein te halen. Ik vond het jammer om vanaf dat moment weer alleen te zijn, want de trip was nog lang niet afgelopen. Maar ik heb weleens eerder alleen getript, en dat is ook altijd goed bevallen. Dus ik maakte het mezelf aangenaam, languit op de bank, dekentje over mezelf heen, slagroom in de aanslag.

12 uur 's avonds: TRING. Deurbel. Ook meteen 10 seconden lang ingedrukt. Paniek. Boze buur! Maar dat terwijl ik op dat moment totaal geen muziek meer aan had staan, dus geluidsoverlast? Kon ik me moeilijk voorstellen. Dus het moest dan wel iemand zijn die zich afvroeg wat de vreemde geluiden waren die ik maakte. Of het wel goed met me ging.

Met mijn allernuchterste gezicht - althans, poging daartoe - opende in de deur. Rodewijnvriend. Trein gemist. Moest hier overnachten. Het was weer even een staaltje improviseren: dit was niet zoals ik had verwacht dat de avond zou verlopen. Maar eigenlijk vond ik het ook wel gezellig.

Ik moest hem wel mededelen: je mag hier overnachten, maar slapen wordt moeilijk. Mijn ervaring met LSA en tripduur: het blijft maar duren. 10 uur minimaal. Om 6 uur 's avonds begon de trip, dus het zou tot zeker 4 uur in volle hevigheid doorgaan.

We hebben eerst nog samen een hoop gelachen, en ik bleef maar vol ontzag tegen hem aanpraten om hem duidelijk te maken hoe mooi de wereld was door mijn bril. Hoezeer ik zou willen dat hij ook even door die bril zou kunnen kijken zodat hij wist wat ik bedoelde. Wat had ik de ervaring graag met iemand gedeeld.

Rond half 2 ging hij toch maar op bed liggen, die direct aan de woonkamer grenst. Dus stilte kon ik hem niet bieden: ik zou nog wel even doorgaan. Telkens wanneer ik even dacht dat het iets minder werd, moest ik toegeven dat het helemaal niet minder werd. De schoonheid van het sprookjeslandschap hier was overweldigend. In mijn eentje lag ik over de bank te rollen. Viel velermaal van de bank af, belandde zacht in het sneeuwtapijt, besloot ondersteboven hangend met mijn voeten op de bank en mijn hoofd tussen de chips nog maar een toefje slagroom te nuttigen, en waande me op dat moment de gelukkigste mens ter wereld.

Toen wist ik het zeker: truffels doen dit niet meer bij mij. Truffeltrips waren voorheen - enkele jaren geleden - compleet dwaas, en duurden een uur of 6. In de loop van de tijd is dat steeds minder geworden. Ik was me daar niet zo van bewust. Ik vond de laatste truffeltrip wel flink tegenvallen, maar wist eigenlijk niet meer wat ik mistte. Tot afgelopen zaterdag. Dat was dus wat ik mistte: die complete gekte. Compleet. Gek.

Nee, ik ben geen grootverbruiker met truffels. Ik gebruik truffels sinds een jaar of 5 a 6. En ik doe het gemiddeld 2 keer per jaar. De laatste keer was ook alweer maanden geleden. Dus theoretisch zou ik geen tolerantie opgebouwd moeten hebben. Maar ik ervaar het toch zo: de trips zijn steeds minder geworden, en vorig weekend was al helemaal een slap aftreksel van wat mijn truffeltrips ooit waren. De complete gekte ontbrak. Er vielen stiltes waarin we niet eens meer wisten wat te zeggen. We lagen voor pampus. De visuals stelden niet zoveel meer voor. En het duurde ook maar een uurtje of drie. Voor mijn gevoel had het zelfs nog veel korter geduurd, maar de klok beweerde anders. Ik had het idee dat ik er nog niet eens goed in had gezeten, en toen was het alweer over. Ik had twee porties Hollandia gegeten. Dus aan de dosis zou het niet moeten liggen. Hoe dan ook, hoe het komt weet ik niet, maar truffels doen bij mij niet zoveel meer, ongeacht de dosis. Vreemd, en spijtig.

Maar gisteravond. Mijn mond bleef openvallen van verbazing. Een ach-ja-zo-kan-het-ook-nog-erlebnis. Dat is zoals trippen kan zijn. Zoals truffels ooit deden, maar dat nu niet meer doen. Maar LSA doet het wel. En dan nog 10 keer beter. Nog veel meer gekte. Energie te over. Vreemde werelden die ik betrad. Dingen die ik zag. De achtbaan. De gelukzaligheid die ik voelde. Nooit eerder had ik dat zo kneiterhard meegemaakt. Het tijdsbesef vertraagt ook met LSA: alles lijkt minstens een factor twee langer te duren. De trip duurde in alle hevigheid tot 8 uur in de ochtend. 14 uur onderweg, en voor mijn gevoel nog twee keer zo lang. Een truffeltrip is voorbij voordat ik er erg in heb, deze trip bleef maar duren. En telkens wanneer ik dacht dat het minder werd, had ik ongelijk.

Op een gegeven moment besloot ik een dvd in de speler te stoppen, een fantasyfilm. Prachtig. Ik werd erin meegezogen. Wanneer er tegen vreemde monsters werd gevochten, had ik het gevoel dat ik mee aan het vechten was. Ik was onderdeel van de film. Weer een toefje slagroom: ultieme schoonheid van deze sprookjeswereld, energie voor tien, en voor een zoveelste maal rolde ik van de bank af en plofte ik zacht in de sneeuw neer.

Toen om 8 uur 's ochtends de vriend weer zijn hoofd vanuit de deuropening liet zien, was de trip eindelijk een stuk minder hevig geworden. En dat was ook prima zo. Zo'n waanzinnig lange trip, dat was ook weleens mooi geweest. Ik was voldaan. Voelde me als herboren. En was perfect tevreden over het minder worden van het effect: het was goed zo.

Toen ik om 10 uur 's ochtends naar bed ging, kon ik de slaap niet vatten. Nog urenlang heb ik liggen nagenieten. Met gesloten ogen zag ik nog steeds van alles, en het was allemaal even mooi. Af en toe dommelde ik even in slaap. Om 4 uur 's middags kwam ik weer uit bed. Weinig geslapen, maar toch superfit. En zin om brownies te bakken. Dus even opgefrist, en meteen aan de slag gegaan: brownies in de oven. Vandaag lekker uitgerust. Televisie gekeken, soep gegeten, brownies gegeten, en verder zo min mogelijk gedaan. Na zo'n overweldigende trip is het heerlijk nagenieten. Verdwaasd heb ik om me heen zitten kijken, niet begrijpend hoe vannacht de normale wereld gewoon heeft kunnen blijven voortbestaan.

Tijdens de truffeltrip van vorig weekend maakten we grapjes over het feit dat we dichter tot Andries Knevel waren gekomen. Vanmiddag na de LSA-trip heb ik de driedelige serie Universe van Stephen Hawking zitten kijken. Sorry Andries Knevel.
Ik lees deze nu pas, maar wat een leuk raport! Super interesant ook. Zou zelf graag willen trippen in zo’n omgeving en was van plan volgende maand 100 euro aan letverlichting te kopen om mijn kamer een trip kamer met kunst en posters te maken.

Ik heb ervaring met zowel LSA, welleswaar in zaadjes vorm, als met truffels ervaring. Truffels is wel het bijzonderst voor mij en LSA/LSD/2CB kunnen daar bij mij niet aan tippen. Ik merk wel dat soms trips gewoon echt heel erg tegenvallen. Dan zit ik echt soms van het is altijd zo heftig waarom doe ik dit eigenlijk best vaak? En dan de volgende trip, opeens die intense euforie en geweldige ervaring, als een sprookje. Het maakt bij mij daarbij niet zoveel uit welk trip middel het is, ze vallen allemaal soms tegen en zijn soms geweldig.

Ik hoop heel erg dat je het gevoel van truffels terug kan krijgen, en misschien wel met 4-HO-MET.

Bij mij duurde het trouwens 4.5 uur om in te kicken, heel raar. Werd eerst gewoon ziek en misselijk en een soort van nep verkouden, en na uren, om 1 uur snachts, begon het pas. Denk dat dit ook een van de redenen kan zijn dat mensen denken dat het niet werkt, omdat ze in slaap vallen voor het inkickt.

Groetjes

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Mooi rapport en goed beschreven. Ik heb nu zelf driemaal LSA gedaan en kan bovenstaand rapport helemaal onderschrijven. Ook mooi hoe je de verschillen duidt tussen LSD en LSA. Kloppen. Mijn persooonlijke voorkeur is nu ook LSA. Is veel krachtiger, diverser, duurt langer. Ik heb het genomen met melk en dat moet de bodyload vermindert hebben. Ik heb na een uur ook nog een glas melk gedronken. 2,5 uur na inname voelde ik zogoed als niks meer van. Dan begon de trip te komen. Verschilt wel aanzienlijk met de aangegeven 45 minuten. De trip komt echt in golven met een stijgende piek. Ik had ingenomen om 20.30 en heb gepiekt tot 8 uur in de ochtend. Dan is de trip nog de ganse dag zeer goed voelbaar geweest. Net of je dronken bent.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Geef mij in dit geval maar honderd keer liever het synthetische LSD dan het natuurlijke LSA. Dat lome zware gevoel is echt vervelend vind ik en dan komt daar ook nog eens in vlagen die misselijkheid en eventueel overgeven bij... En als ik echte diepgang wil, dan neem ik wel paddo's of truffels. :)

Trouwens, LSA duurt langer!?

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja duurde het niet gewoon langer omdat je marihuana deed in de comedown, om wat later nog LSA bij te nemen?

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik kan het verhaal van Verwondering alleen onderschrijven. Het lijkt enorm hard op wat ik ervaren heb. Ik kan het niet beter beschrijven. Ook de verschillen die ze duidt met LSD, truffel, etc...
Ik ga het zaterdag 08.02.2020 nog eens overdoen. Dan zie ik of alles bevestigd wordt. Ik denk van wel, want dit was de derde keer LSA waarbij ik eerst 1 nam, dan 2, dan 3. De laatste keer met melk gedronken. Ik heb om 06.00 een Special-E genomen (Yellow horned poppy extract, ilex guayusa extract, white willow bark, hydroxypropylmethylcellulose). Geen idee wat die doet of gedaan heeft. Die laat ik achterwege zaterdag en ga ik later eens apart testen.
Ik ben ook niet misselijk geweest, geen braakneigingen. Wel de twee eerste uur wat gevoel op de maag en in de keel, maar ik wou me er niet op concentreren. Om 23.00 begon de trip te komen en verdween dat gevoel volledig. Ik heb er verder geen last van gehad.
De cannabis en hasj zal wel invloed gehad hebben. Maar dat was gepland en ik wou dat zeker combineren. In ieder geval, de combinatie was voor mij zalig. Diepgang was er, visuals waren er. Ik heb nog nooit zo aan het verwonderen geweest in mijn eigen woonkamer. Met de ogen toe was het soms te overweldigend. Je ogen ontploften in kleuren en vormen. Je oren produceerden net zelf geluid dan. Net alsof je je eigen bloed hoorde stromen. Met muziek helemaal een overvloed van indrukken.
De denkpatronen waren diep, hangende issues kregen allemaal een verklaring. Alles werd plots duidelijk. Ik heb ondertussen een heel aantal zaken afgehandeld door die ervaring. Helemaal anders dan met Ketamine. Deze dingen kan ik uit ketamine niet halen. Nochtans ook een grote liefde van mij.
Ik heb om 07.00 's morgens nog cannabis gedaan. Ik ben nog stevig zoet geweest met de trip tot 12.00. Nadien en de rest van de dag was ik precies dronken, zeer lacherig, zeer actief. Qua tijdsduur deed het me denken aan DOB. Dat haalde ook de 24 uur. Opkomen duurde ook 2 uur, piek tot 12 uur en dan mooi langzaam neerkomen.
Wat mij opviel was het extreem vochtverlies. Ik ben minimaal 6 - 10 keer gaan plassen. Mijn ogen traanden enorm, ik transpireerde overvloedig. Heb alles moeten wassen. Tegen de ochtend was mijn fles Spa van 1.5l leeg.
Ik heb LSD nooit de max gevonden. Geeft mij dan maar LSA of DOB. Truffels vind ik leuk, maar is minder intens dan de LSA.
Maar zoals beloofd, zaterdag doe ik het opnieuw, alles is gepland. Dan maak ik er later een verslag van en kan ik zien wat bevestigd wordt of wat anders is.

Laatst bewerkt:
Tof report pik! na de laatste zin had ik eigenlijk nog wel zin om ff door te lezen.. Helaas was de avond afgelopen. Echt hilarisch dat je in het begin zegt dat je geen zin hebt in een berg opruimwerk om vervolgens een foto van een ongelooflijke klerebende te zien. Gek hoe zo'n avond kan lopen.
Wat betreft de truffels herken ik het wel een beetje, behalve dat ik vanaf de eerste keer dat teleurstellende gevoel had. In het begin een tijdje een lachkick maar op een gegeven moment de afwisseling tussen vrolijk en melancholisch en dat de melancholische kant steeds meer de boventoon begon te voeren.

Ik ben al best een tijdje nieuwsgierig naar andere psychedelica maar heb tot nu toe de stap nog niet durven te zetten. de reden hiervoor is dat ik tot nu toe altijd middelen heb gebruikt die onder anderen ook je stemming verbeteren. ik ben bang dat als ik iets gebruik wat dat niet doet m'n kop meer naar een negatieve gedachtegang zal neigen. heb je toevallig nog tips wat dat betreft?

nogmaals: tof report!

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Tof report pik! na de laatste zin had ik eigenlijk nog wel zin om ff door te lezen.. Helaas was de avond afgelopen. Echt hilarisch dat je in het begin zegt dat je geen zin hebt in een berg opruimwerk om vervolgens een foto van een ongelooflijke klerebende te zien. Gek hoe zo'n avond kan lopen.
Wat betreft de truffels herken ik het wel een beetje, behalve dat ik vanaf de eerste keer dat teleurstellende gevoel had. In het begin een tijdje een lachkick maar op een gegeven moment de afwisseling tussen vrolijk en melancholisch en dat de melancholische kant steeds meer de boventoon begon te voeren.

Ik ben al best een tijdje nieuwsgierig naar andere psychedelica maar heb tot nu toe de stap nog niet durven te zetten. de reden hiervoor is dat ik tot nu toe altijd middelen heb gebruikt die onder anderen ook je stemming verbeteren. ik ben bang dat als ik iets gebruik wat dat niet doet m'n kop meer naar een negatieve gedachtegang zal neigen. heb je toevallig nog tips wat dat betreft?

nogmaals: tof report!
Dat hoort wel een beetje bij psychedelica, de kans dat het een minder aangename kant op gaat. Dat hoeft niet negatief te zijn. Een angstige of onaangename trip kan je juist helpen jezelf te leren kennen en aan jezelf te werken. Als dat je laat afschrikken zou je in plaats van truffels of LSA eens (1p-)LSD kunnen proberen. Dat duurt wel wat langer dan truffels, maar heeft over het algemeen iets minder de neiging de duistere kant op te gaan.

Maar het beste is om de kans op een onaangename trip te accepteren, en dankbaar te zijn voor de lessen die het je kan leren. Vlucht er niet voor weg maar omarm het. Is wel makkelijk gezegd, want een trip kan soms ook gewoon doodeng zijn. Maar goed, dat is het risico dat erbij hoort.

Ik kan het verhaal van Verwondering alleen onderschrijven. Het lijkt enorm hard op wat ik ervaren heb. Ik kan het niet beter beschrijven. Ook de verschillen die ze duidt met LSD, truffel, etc...
Ik ga het zaterdag 08.02.2020 nog eens overdoen. Dan zie ik of alles bevestigd wordt. Ik denk van wel, want dit was de derde keer LSA waarbij ik eerst 1 nam, dan 2, dan 3. De laatste keer met melk gedronken. Ik heb om 06.00 een Special-E genomen (Yellow horned poppy extract, ilex guayusa extract, white willow bark, hydroxypropylmethylcellulose). Geen idee wat die doet of gedaan heeft. Die laat ik achterwege zaterdag en ga ik later eens apart testen.
Ik ben ook niet misselijk geweest, geen braakneigingen. Wel de twee eerste uur wat gevoel op de maag en in de keel, maar ik wou me er niet op concentreren. Om 23.00 begon de trip te komen en verdween dat gevoel volledig. Ik heb er verder geen last van gehad.
De cannabis en hasj zal wel invloed gehad hebben. Maar dat was gepland en ik wou dat zeker combineren. In ieder geval, de combinatie was voor mij zalig. Diepgang was er, visuals waren er. Ik heb nog nooit zo aan het verwonderen geweest in mijn eigen woonkamer. Met de ogen toe was het soms te overweldigend. Je ogen ontploften in kleuren en vormen. Je oren produceerden net zelf geluid dan. Net alsof je je eigen bloed hoorde stromen. Met muziek helemaal een overvloed van indrukken.
De denkpatronen waren diep, hangende issues kregen allemaal een verklaring. Alles werd plots duidelijk. Ik heb ondertussen een heel aantal zaken afgehandeld door die ervaring. Helemaal anders dan met Ketamine. Deze dingen kan ik uit ketamine niet halen. Nochtans ook een grote liefde van mij.
Ik heb om 07.00 's morgens nog cannabis gedaan. Ik ben nog stevig zoet geweest met de trip tot 12.00. Nadien en de rest van de dag was ik precies dronken, zeer lacherig, zeer actief. Qua tijdsduur deed het me denken aan DOB. Dat haalde ook de 24 uur. Opkomen duurde ook 2 uur, piek tot 12 uur en dan mooi langzaam neerkomen.
Wat mij opviel was het extreem vochtverlies. Ik ben minimaal 6 - 10 keer gaan plassen. Mijn ogen traanden enorm, ik transpireerde overvloedig. Heb alles moeten wassen. Tegen de ochtend was mijn fles Spa van 1.5l leeg.
Ik heb LSD nooit de max gevonden. Geeft mij dan maar LSA of DOB. Truffels vind ik leuk, maar is minder intens dan de LSA.
Maar zoals beloofd, zaterdag doe ik het opnieuw, alles is gepland. Dan maak ik er later een verslag van en kan ik zien wat bevestigd wordt of wat anders is.
Heel herkenbaar inderdaad wat jij zegt. Niet veel mensen gebruiken LSA, en van de mensen die het gebruiken is lang niet iedereen er enthousiast over. Zelf prijs ik het de hemel in, dus ik vind het altijd erg leuk als iemand anders het ook weet te waarderen. Als je eenmaal je juiste dosering en setting hebt gevonden is het een pareltje. Het is echt niet alleen maar leuk, en de fysieke ongemakken weerhouden mij ervan het vaker te gebruiken, maar wat een bijzondere trips levert het elke keer op. De trip uit dit report is tot nu toe mijn laatste LSA-trip geweest, het is echt iets dat ik voor heel af en toe bewaar. Ergens dit jaar gaat het denk ik wel weer een keer gebeuren.

Inderdaad duurt de trip erg lang, in mijn ervaring ook langer dan LSD. Na 14 uur wordt de piek duidelijk minder maar is het nog verre van afgelopen. En inderdaad, de afterglow is fantastisch en duurt minstens de hele volgende dag.

Dat veel moeten plassen herken ik dan weer niet zo bij LSA. Dat heb ik juist bij truffels weer een stuk meer.

Ik zag net je report van je trip van afgelopen zaterdag langskomen. Die ga ik straks eens even lezen! :sunglasses::wink:

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Heel herkenbaar inderdaad wat jij zegt. Niet veel mensen gebruiken LSA, en van de mensen die het gebruiken is lang niet iedereen er enthousiast over. Zelf prijs ik het de hemel in, dus ik vind het altijd erg leuk als iemand anders het ook weet te waarderen. Als je eenmaal je juiste dosering en setting hebt gevonden is het een pareltje. Het is echt niet alleen maar leuk, en de fysieke ongemakken weerhouden mij ervan het vaker te gebruiken, maar wat een bijzondere trips levert het elke keer op. De trip uit dit report is tot nu toe mijn laatste LSA-trip geweest, het is echt iets dat ik voor heel af en toe bewaar. Ergens dit jaar gaat het denk ik wel weer een keer gebeuren.

Ik deel wat je zegt. Ga nu ook wachten. Die twee keer was heel leuk en goed, maar vermoeiend. Nu geruime tijd tussen laten.
Inderdaad duurt de trip erg lang, in mijn ervaring ook langer dan LSD. Na 14 uur wordt de piek duidelijk minder maar is het nog verre van afgelopen. En inderdaad, de afterglow is fantastisch en duurt minstens de hele volgende dag.

LSD duurt minder lang, is ook mijn bevinding. De piek van LSA is veel langer. Ik vind de afterglow leuk. Net of je dronken bent. Ik was de ganse dag in een goede mood.
Dat veel moeten plassen herken ik dan weer niet zo bij LSA. Dat heb ik juist bij truffels weer een stuk meer.

Ben ook ditmaal regelmatig moeten gaan plassen. Ik merk ook dat mijn urine veel donkerder is dag nadien. Was vorige keer ook een paar dagen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Apart, bij mij werkte het half zo lang als LSD ongeveer. Zo lang als een psilo trip ongeveer denk ik. Ik had Hawaiian Baby Woodrose.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mag ik vragen wat uw dosis was en of er combinatie was met andere middelen?
Zeg maar 'je' hoor. :wink:

Ik geloof dat dat beide keren (2x LSA gedaan) 5 HBWR zaadjes waren. Wellicht een erg lage dosering(?)

Geen combinatie met andere middelen.

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Zeg maar 'je' hoor. :wink:

Ik geloof dat dat beide keren (2x LSA gedaan) 5 HBWR zaadjes waren. Wellicht een erg lage dosering(?)

Geen combinatie met andere middelen.
Hey, ik had eerst eens 1 Trip-E gedaan. Dat beviel me, effecten waren mild. Dan heb ik twee Trip-E gedaan, de effecten waren nu meer uitgesproken. Dat was zes maanden geleden. Dat heeft me doen besluiten 3 trip-E te doen. Dan was de trip sterk en waren alle effecten aanwezig. De 4 was teveel. Best ook enige tijd tussen laten tussen het gebruik van de LSA. Ik voelde afgelopen zaterdag dat ik het pas een week ervoor had gedaan. Ga nu een week of zes tot acht wachten en weer met 3 trip-E een trip doen. Denk dat dat de ideale dosis is. De trip met 4 was te overweldigend en soms donkerder. Ik heb beide keren gecombineerd, maar het heeft zeker een lange nawerking.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hmm, ik weet niet hoeveel HBWR er in 1 Trip-E cap zitten en kan het zo 123 ook niet vinden. Ik weet niet hoe ik dat dan moet vergelijken met mijn 5 zaadjes. Maar zo te lezen zijn Trip-E caps vrij sterk, in tegenstelling tot veel ander spul dat je bij de smartshop haalt.

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hmm, ik weet niet hoeveel HBWR er in 1 Trip-E cap zitten en kan het zo 123 ook niet vinden. Ik weet niet hoe ik dat dan moet vergelijken met mijn 5 zaadjes. Maar zo te lezen zijn Trip-E caps vrij sterk, in tegenstelling tot veel ander spul dat je bij de smartshop haalt.
Ik heb dit in mijn rapport ook vermeld. Het aantal zaadjes in verhouding tot de capsules. Ik heb er zelf geen omzetting voor. De trip-E zijn wel stevig.
Op https://psychonautwiki.org/wiki/Lsa staat dat 5 zaadjes mild is. Gezien de 4 trips die ik nu gedaan heb, denk ik dat 3 Trip-E strong - heavy is.

Bovenaan