Je kunt ook thee zetten van de truffels zelf (en eventueel nog gember toevoegen). Dit zorgt ervoor dat de wat moeilijker te verteren delen van de truffel niet in je maag terecht komen.
Simpel: leg je truffels op een bordje en prak ze helemaal fijn met een vork. Echt zo fijn mogelijk. Gooi dan deze fijngeprakte truffels in water dat je eerder hebt laten koken, maar daarna wel even hebt laten afkoelen(!) Dit laatste is belangrijk, want psilocybine wordt afgebroken op kooktemperatuur. Laat de thee zo'n 20 minuten trekken en roer af en toe om. Zelf zet ik zo nu en dan heel lichtjes het vuur weer even aan zodat ik op het laatst geen te koude thee heb, maar pas dan héél goed op dat je het niet laat koken. Giet daarna af in je kop(pen). Handig is om zoveel water te gebruiken als je nodig hebt voor het aantal koppen dat je wilt. (iets meer, want er verdampt natuurlijk wat)
Zo heb ik het de laatste jaren alleen nog maar gedaan en dit valt echt veel lichter op de maag, is lang zo vies niet en werkt net zo goed als opeten.