truffels

diplomat

Newbie
heb net 2 bakjes truffels gekregen van kameraad, deze hebbe in een kelder gestaan, 1 bakje is ng goed tot 30 mei en de ander is al over datum (2omei)
maar er zit een soort van wit grijze schimmel op de truffels in beide bakjes, is dit nog veilig om te doen?? en di truffels di over datum zijn, valt daar nog iets mee te doen??

alvast bedankt

KoxBox

Badass junkie
2 mei??? Gooi maar de vuilnisbak in zou ik zeggen dat je truffels eet die 2-3 dagen overdatum zijn tot daar aan toe maar 20dagen dat lijkt mij een beetje teveel van het goede...
Je zal er waarschijnlijk toch niets van voelen. Grijze schimmel lijkt mij niet echt gezond, ik weet niet zoveel van truffels maar heb wel al veel gelezen dat witte schimmel perfect normaal is maar grijze dat weet ik niet.

Je ziet maar wat je ermee doet, misschien nog even wachten op andere reacties dan de mijne...

azgaza

Badass junkie
3 dagen weet ik niet zeker, grijs-wit klinkt eigenlijk niet helemaal goed, maar ik heb wel eens paddo's (gewone, equadoriaanse paddo's, geen truffels) gegeten die net die nacht óp de datum waren en dat was wel prima. Ik zou persoonlijk alleen het bakje doen dat nog wel goed is eigenlijk, gewoon voor de zekerheid.

diplomat

Newbie
ja was ik ook al van plan dus mja mss da di ander ook ng ginge mja dan smijt ik ze wel weg heb ze tg maar gekrege

TrippyShit

Badass junkie
Als je nou van dat bakje dat iets over de datum is thee zet? Misschien dat dat net kan ipv eten. Kan het ook helemaal fout hebben hoor, bedenk ook maar wat :P Dan trek je de stoffen eruit en laat je de schimmel zelf lekker op de truffel zitten die je er maar beter kan uithalen en kan weggooien dan voor de zekerheid..

Ontopic

Experimenterende gebruiker
Koop gewoon nieuwe, als je gaat trippen met iets waarvan je niet zeker bent of het goed is trip je niet echt fijn.

cropp

Badass junkie
Ontopic zei:
Koop gewoon nieuwe, als je gaat trippen met iets waarvan je niet zeker bent of het goed is trip je niet echt fijn.
maakt geen fluit uit, heb jij letterlijk alles laten testen wat je ooit in je lichaam hebt gestopt?

Bovenaan