truffels zijn groen geworden HELPHELP!!

stanner

Newbie
Hallo

ik had laatst bij azarius truffels gehaald (atlantis) van die grote brokken dus ik had ze in een schoenendoos gelegd op een keukelvelletje met nog een keukenvel er boven op om te drogen.. ik had ze eerst in reepjes gesneden.
dit heb ik vanochtend gedaan en nu (avond) zijn ze aan de binnenkant een klein beetje groenig geworden maar wat moet ik hiermee doen.. ik ben van plan ze op maandag te eten en ik heb niet de mogelijkheid ze gekoeld te bewaren. maar ik moet wel snel een oplossing wat ik hier mee moet doen.
BTW : HET WAS AIRSEALED die truffels en toen heb ik ze natuurlijk open gemaakt om ze te drogen, maar dit was op advies van drugsforum maar dit had ik misschien niet moeten doen?
HEEEEEEEELP

hier 2 fotos

http://img691.imageshack.us/i/dsc00586eo.jpg/

http://img810.imageshack.us/i/dsc00585.jpg/

Please help me hiermee

alvast bedankt! :mrgreen:

edwin__

Belezen gebruiker
Papiertje iedere dag verschonen. Die kleur vind ik er niet raar uit zien, ik geloof dat ze het wel overleven.

Arthur King

Wijs gebruiker
Het valt volgens mij wel mee, zolang ze niet enorm stinken kan je ze gewoon eten.
Je kan eventueel nog een vochtvretertje in die schoenendoos doen. :wink:

edit; en dat dus.^

Pandaboy

Experimenterende gebruiker
Winehouse zei:
Zijn ze niet verrot of verschimmeld dan?

Tuurlijk zijn ze beschimmeld, maar dit kan (meestal) geen kwaad aangezien de sclerotia zelf ook een vorm van schimmel zijn. Het is gewoon schimmel op schimmel en komt vaak voor.
Tenzij je pech hebt en één of andere giftige schimmel op je truffels hebt, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Ik heb 1 keer truffels gegeten met groene schimmel op die roken naar brood dat aan het gisten was.
Heb toen heerlijk getript maar ik denk niet dat de schimmel daar voor iets tussen zat.
Als de schimmel makkelijk loslaat kan je altijd proberen hem eraf te wassen, het zal je truffels zeker geen kwaad doen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is geen enkele vorm van schimmel of bacterie.

Je hebt de truffels gesneden en dus iets wat beschadigd ( is absoluut niet erg voor de werking).
Door kneuzing kleurt de psilocine en psilocybine wat groen/blauwig.

Je doet het helemaal goed hoor!
Zolang er geen draden of fluisjes op groeien is er niets aan de hand.
( wat witte ''dons'' kan voorkomen, dit is achtergebleven mycelium, en kan naar eigen smaak afgewassen/geborsteld worden.)

Tripze :)

Drientje

DF-koning
Waarom heb je ze gesneden?

Heel zijn ze ook goed te eten hoor, een beetje een nootsmaakje vind ik altijd.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoe dan ook, weggooien is sowieso niet een optie, want je kunt er altijd nog thee van zetten.

Pandaboy

PepTalk zei:
Dat is geen enkele vorm van schimmel of bacterie.

Je hebt de truffels gesneden en dus iets wat beschadigd ( is absoluut niet erg voor de werking).
Door kneuzing kleurt de psilocine en psilocybine wat groen/blauwig.

Je doet het helemaal goed hoor!
Zolang er geen draden of fluisjes op groeien is er niets aan de hand.
( wat witte ''dons'' kan voorkomen, dit is achtergebleven mycelium, en kan naar eigen smaak afgewassen/geborsteld worden.)

Tripze :)

Mijn excuses voor de foute info van mijn kant, sorry :flushed:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Drientje zei:

Ik denk omdat ze dan sneller en beter drogen.

kapitein-x zei:
Hoe dan ook, weggooien is sowieso niet een optie, want je kunt er altijd nog thee van zetten.

Als je wel beschimmelde truffels of paddo's hebt, zou ik er ook geen thee meer van trekken.
Die schadelijke stoffen uit die schimmel of bacterie kunnen ook meetrekken in het water, met onbekende gezondheidsrisico's..

Pandaboy zei:
Mijn excuses voor de foute info van mijn kant, sorry :flushed:

Np, dit forum is er om jou kijk op dingen mee te delen.
Waar zo nodig worden ze gecorrigeerd of bekritiseert, of juist geprezen:)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je wel beschimmelde truffels of paddo's hebt, zou ik er ook geen thee meer van trekken.
Die schadelijke stoffen uit die schimmel of bacterie kunnen ook meetrekken in het water, met onbekende gezondheidsrisico's..
Zit wel wat in idd.
Ikzelf ben er echter niet bang voor aangezien ik zorg dat het water kookt als ik de paddo´s er in doe. En zo zullen er behoorlijk wat schimmels onschadelijk worden gemaakt.
Maar aangezien de meeste mensen onterecht denken dat het water niet mag koken bij paddothee, is het idd niet echt een aanrader.

Drientje

DF-koning
kapitein-x zei:
Zit wel wat in idd.
Ikzelf ben er echter niet bang voor aangezien ik zorg dat het water kookt als ik de paddo´s er in doe. En zo zullen er behoorlijk wat schimmels onschadelijk worden gemaakt.
Maar aangezien de meeste mensen onterecht denken dat het water niet mag koken bij paddothee, is het idd niet echt een aanrader.
Het water mag wel koken, de paddo's niet.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Drientje zei:

Bij mij komt dat nootsmaakje pas na een paar minuten... Lekker doorkauwen en niet te snel doorslikken. Krijg je ook nog eens een geniaal gevoel van in je wangen :hearteyes: :tearsofjoy:

Smaps

Is het nodig om ze te drogen dan?
Wij hadden die airsealed dingen van Azarius gewoon in de koelkast gelegd, en toen het zo ver was gewoon opgegeten, was idd wel een beetje vochtig maar maakt dit uit? :grin:

KoxBox

Badass junkie
Smaps zei:
Is het nodig om ze te drogen dan?
Wij hadden die airsealed dingen van Azarius gewoon in de koelkast gelegd, en toen het zo ver was gewoon opgegeten, was idd wel een beetje vochtig maar maakt dit uit? :grin:
Er staat normaal gezien een houdbaarheidsdatum op, als die niet overschreden is is er niets aan de hand.

Smaps

Ok, nou we hadden ze net 2 dagen liggen dus daar zat het wel goed mee, binnenkort weer doen. Lekker in de zomer. Atlantis truffels zijn toch wel prima voor de tweede keer.
Ik had gelezen dat deze iets visueler zijn dan de mexicana :mrgreen:

Smaps

Hahah
ja klopt, ach ik zie het wel :P
Ik heb er iig zin in, ik laat het wel horen als ik een trip reportje klaar heb liggen.

BLOEDLINK

Nu dit topic er toch is, ik heb ze ook gedroogd, en zie net dat ze zwart zijn geworden. Weggooien??

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Foto's?

Truffels worden altijd donkerbruin misschien beetje zwartig na het drogen.
Met foto's kunnen we je misschien wat meer zeggen.

BLOEDLINK

Ik heb even snel 2 foto's geupload:
http://yfrog.com/j505072010357jx

Ze zijn dus wel zwart, en keihard. Ik heb er één doormidden gebeten, die zie je op de 2e foto. Hij is een beetje bège/lichtbruin van binnen.

Ik heb er eerder al een paar gedroogd, precies op dezelfde manier, die zijn wel donkerbruin geworden. Toen ik ze kocht zat er al wel een beetje vloeistof op, net als normaal, alleen deze keer zat er een wit kleurtje aan. De portie die ik wel opgegeten heb, werkte ook niet, dus misschien waren ze al niet goed.

Dus weggooien of toch maar in de thee gooien de volgende keer en hopen dat het werkt?

Bovenaan