Truffels werken niet?

spongecola

Belezen gebruiker
Hallo, ik besloot eens een keer te gaan tripzitten ipv zelf gebruiken. 2 kameraden hebben 15 gram hollandia gehad maar ze voelen er niks van? 1 persoon heeft vaker truffels gehad en zegt ook dat het flink zuigt nu. Naar mijn ervaring zijn hollandia super truffels en trip ik er erg op.. Ik heb de truffels 4 dagen bewaard op kamertemperatuur.

Bobsacamano

Badass junkie
Truffels moeten allereerst koud bewaard worden ik weet niet hoe snel ze achteruit gaan op kamer temperatuur maar ik verwacht redelijk snel. Daarnaast zijn truffels een natuurproduct en kan een oogst wel is flink tegenvallen.

spongecola zei:
Hallo, ik besloot eens een keer te gaan tripzitten ipv zelf gebruiken. 2 kameraden hebben 15 gram hollandia gehad maar ze voelen er niks van? 1 persoon heeft vaker truffels gehad en zegt ook dat het flink zuigt nu. Naar mijn ervaring zijn hollandia super truffels en trip ik er erg op.. Ik heb de truffels 4 dagen bewaard op kamertemperatuur.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Na talloze keren getript te hebben op truffels heb ik nog nooit een slechte oogst meegemaakt, ook niet bij vrienden. Maar in theorie zou het kunnen i guess.

Ik denk dat het inderdaad het bewaren op kamertemperatuur is geweest. Direct in de koelkast doen en ze blijven maanden goed.

omfg

Belezen gebruiker
Ze werken ook niet als je net gegeten hebt begreep ik van de smartshopchickie waar ik ze vandaan had. Ik vond het overigens een kut trip.

MeejheM

Badass junkie
je kan ze buiten plukken, binnen drogen, er thee van zetten etc, dan werken ze nog steeds. 4 dagen binnenliggen kan dan volgens mij niet veel schade aanrichten.

ik denk dat het bewaren binnen een koelkast een overdreven houdbaarheids advies is. maar daar heb ik geen directe bronnen voor gevonden, wel gezocht.

btw, ik heb nooit truffels langer dan een paar uur bewaard, en maar 1 keer gebruikt.

Narayani

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
ik denk dat het bewaren binnen een koelkast een overdreven houdbaarheids advies is.

Waarom denk je dat dit overdreven is? Er zijn genoeg dingen die je toch echt niet wilt eten omdat ze vier dagen buiten de koelkast hebben gelegen.

MeejheM

Badass junkie
er is nog veel meer waar ik geen thee van wil drinken. alles waar ik thee van wil drinken bewaar ik gewoon in een kastje. niet in de koelkast.

Narayani

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
er is nog veel meer waar ik geen thee van wil drinken. alles waar ik thee van wil drinken bewaar ik gewoon in een kastje. niet in de koelkast.

Compleet irrelevant. Het gaat hier om de houdbaarheid van een product. Of leg jij je kip en je open pakken melk ook gewoon op het aanrecht om het dagen later nog te consumeren?

Bovenaan