Truffels + Peganum Harmala

Narayani

Bewuste gebruiker
Overmorgen staat er dan eindelijk weer een tripje met mijn vriend op de planning, ik heb er enorm veel zin in het weer zal naar verwachting goed zijn en onze tuin is een chille locatie weet ik al van mijn meest recente trip die ik solo heb beleefd daar. Ik zit echter met een vraag waarvan ik hoop dat iemand hier mij daarbij kan helpen.

Zelf heb ik van 12-13 gram truffels al de gewenste effecten te pakken, terwijl mijn vriend, die in het geheel een stuk meer drugs kan hebben, van 22 gram 'wel lekker' tript maar niet hard. Ook lijkt het zoals tot nu toe voor elke drug geldt veel sneller uit te werken bij hem wat soms ook voor wat teleurstelling kan zorgen. Al die voorbereiding voor 3 uurtjes trippen, en dan ruim een uur nuchter toekijken hoe je vriendin nog volop tript...

Mijn idee was eens een volwaardige lsd trip met hem te maken in de hoop dat de werkingsduur daarvan hem meer bevalt (en de energie want dat is ook nog een puntje, maar dat is voor de volgende keer) maar helaas heeft de lsd ons nog niet gevonden en verder zijn de omstandigheden dusdanig ideaal dat we toch graag willen trippen zaterdag. DOC hebben we nu 1x gedaan maar door te lage dosering viel dat ook best tegen dus dan liever de vertrouwde truffeltjes peuzelen.

Nou ben ik al een paar keer peganum harmala (syrian rue) tegen gekomen dit zou de trip wat kunnen versterken en wellicht zelfs verlengen. Misschien zou dit iets kunnen zijn voor mijn vriend. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wellicht wat tips heeft?

Wat ik zelf kan vinden op oa zamnesia, is het verstandig de eerste keer niet meer dan 3 gram te crushen, te laten trekken in water en in te nemen een uur voordat je de truffels inneemt.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zelf geen ervaring mee, maar wat ik wel weet is dat je met MAOIs enorm moet oppassen en dat je dus ook geen andere medicatie gebruikt en een bepaald dieet moet hebben. Een kennis had dit een keer gebruikt met truffels in combinatie met alcohol bij nieuwjaar en die had bloed in haar kots...

Als je dit wil gebruiken zoek dan wel nog even beter de risico's op, hier is een citaat van wikipedia:

Hypertensive crisis & tyramine

Patients taking MAOIs generally need to change their diets to limit or avoid foods and beverages containing tyramine. If large amounts of tyramine are consumed, they may suffer hypertensive crisis, which can be fatal.[3] Examples of foods and beverages with potentially high levels of tyramine include liver and fermented substances, such as alcoholic beverages and aged cheeses.[25] (See a List of foods containing tyramine).

Tyramine leads to hypertensive crisis by increasing the release of norepinephrine (NE), which causes blood vessels to constrict (through binding to alpha-1 adrenergic receptors).[26] Ordinarily, MAO-A would destroy the excess NE. When MAO-A is inhibited, though, NE levels get too high, leading to dangerous increases in blood pressure.

Of note, no dietary modifications are needed when taking a reversible inhibitor of MAO-A (i.e., moclobemide) or low doses of selective MAO-B inhibitors (e.g., selegiline 6 mg/24 hours transdermal patch).[26][27][28]

Drug interactions

The most significant risk associated with the use of MAOIs is the potential for interactions with over-the-counter and prescription medicines, illicit drugs or medications, and some dietary supplements (e.g., St. John's wort, tryptophan). It is vital that a doctor supervise such combinations to avoid adverse reactions. For this reason, many users carry an MAOI-card, which lets emergency medical personnel know what drugs to avoid. (E.g., adrenaline dosage should be reduced by 75%, and duration is extended.)[25]

Tryptophan supplements should not be consumed with MAOIs as the potentially fatal serotonin syndrome may result.[29]

MAOIs should not be combined with other psychoactive substances (antidepressants, painkillers, stimulants, both legal and illegal etc.) except under expert care. Certain combinations can cause lethal reactions, common examples including SSRIs, tricyclics, MDMA, meperidine,[30] tramadol, and dextromethorphan.[31] Agents with actions on epinephrine, norepinephrine, or dopamine must be administered at much lower doses due to potentiation and prolonged effect.

Nicotine, the substance most implicated in tobacco addiction, has been shown to have "relatively weak" addictive properties when administered alone.[32] The addictive potential increases dramatically after co-administration of an MAOI, which specifically causes sensitization of the locomotor response in rats, a measure of addictive potential.[33][34] This may be reflected in the difficulty of smoking cessation, as tobacco contains naturally-occurring MAOI compounds in addition to the nicotine.[35][36][37]

Withdrawal

Antidepressants including MAOIs have some dependence-producing effects, the most notable one being a withdrawal syndrome, which may be severe especially if MAOIs are discontinued abruptly or overly rapidly. However, the dependence-producing potential of MAOIs or antidepressants in general is not as significant as benzodiazepines. Withdrawal symptoms can be managed by a gradual reduction in dosage over a period of weeks, months or years to minimize or prevent withdrawal symptoms.[38]

MAOIs, as with any antidepressant medications, do not alter the course of the disorder, so it is possible that discontinuation can return the patient to the pre-treatment state.[39]

This consideration greatly complicates switching a patient between a MAOI and a SSRI, because it is necessary to clear the system completely of one drug before starting another. If one also tapers dosage gradually, the result is that for weeks a depressed patient will have to bear the depression without chemical help during the drug-free interval. This may be preferable to risking the effects of an interaction between the two drugs, but it is often not easy for the patient.[citation needed]

Listing of interactions

The MAOIs are infamous for their numerous drug interactions, including the following kinds of substances:

Substances that are metabolized by monoamine oxidase, as they can be boosted by up to several-fold.
Substances that increase serotonin, norepinephrine, or dopamine activity, as too much of any of these neurochemicals can result in severe acute consequences, including serotonin syndrome, hypertensive crisis, and psychosis, respectively.

Such substances that can react with MAOIs include:

Phenethylamines: 2C-B, mescaline, phenethylamine (PEA), etc.
Amphetamines: amphetamine,[40] MDMA, dextroamphetamine, methamphetamine, DOM, etc.
Tryptamines: DMT, psilocin/psilocybin ("Magic Mushrooms"), etc.
Lysergamides: ergolines/LSA, LSD ("Acid"), etc.
Norepinephrine, and/or dopamine reuptake inhibitors:
Serotonin-norepinephrine reuptake inhibitors (SNRIs): desvenlafaxine, duloxetine, milnacipran, venlafaxine.
Norepinephrine-dopamine reuptake inhibitors (NDRIs): amineptine, bupropion, methylphenidate, nomifensine.
Norepinephrine reuptake inhibitors (NRIs): atomoxetine, mazindol, reboxetine.
Tricyclic antidepressants (TCAs): amitriptyline, butriptyline, clomipramine, desipramine, dosulepin, doxepin, imipramine, lofepramine, nortriptyline, protriptyline, trimipramine.
Tetracyclic antidepressants (TeCAs): amoxapine, maprotiline.
Phenylpiperidine derivative opioids: meperidine/pethidine, tramadol, methadone, fentanyl, dextropropoxyphene, propoxyphene.
Others: brompheniramine, chlorpheniramine, cocaine, cyclobenzaprine, dextromethorphan (DXM), ketamine, MDPV, nefazodone, phencyclidine (PCP), pheniramine, sibutramine, trazodone
Serotonin, norepinephrine, and/or dopamine releasers: 4-methylaminorex (4-MAR), amphetamine, benzphetamine, cathine, cathinone, diethylcathinone, ephedrine, levmetamfetamine, lisdexamfetamine, MDMA ("Ecstasy"), methamphetamine, pemoline, phendimetrazine, phenethylamine (PEA), phentermine, propylhexedrine, pseudoephedrine, phenylephrine, tyramine.
Local and general anesthetic in surgery and dentistry in particular those containing epinephrine. There is no universally taught or accepted practice regarding dentistry and use of MAOIs such as phenelzine and it is, therefore, vital to inform all clinicians especially dentists of the potential effect of MAOIs and local anesthesia. In preparation for dental work, withdrawal from phenelzine is specifically advised, however since this takes two weeks it is not always a desirable or practical option. Dentists using local anesthesia are advised to use a non-epinephrine anesthetic such as mepivacaine at a level of 3%. Specific attention should be paid to blood pressure during the procedure and the level of the anesthetic should be regularly and appropriately topped up since non-epinephrine anestetics take longer to come into effect and wear off faster. Patients taking phenelzine are advised to notify their psychiatrist prior to any dental treatment.
Certain other supplements: Hypericum perforatum ("St John's wort"), inositol, Rhodiola rosea, S-adenosyl-L-methionine (SAMe), L-theanine.
Antibiotics such as Linezolid[41]
Other monoamine oxidase inhibitors.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je kunt ook nog die lemon tek methode proberen. Dat is vast veiliger(?) Ik heb daar geen ervaring mee, maar Bee volgens mij wel. Die kan je dus vast meer vertellen.

Zelf zou ik gewoon weer iets meer nemen als ik hem was. 30 gram bijvoorbeeld. En ook de trip triggeren door bijvoorbeeld lang ergens naar te staren. Dan kan het zo inslaan. :)

Narayani

Bewuste gebruiker
Hmmm elvenspice dat is een akelig verhaal. Maar wij zouden truffels nooit combineren met alcohol en drinken sowieso niet veel, we eten gezond, mijn vriend slikt geen medicijnen (ook geen geschiedenis mee) en is kerngezond. En gebruikt minder vaak drugs dan ik laatste keer harddrugs is voor hem een ruime maand geleden en blowen een week. Zou dat alles het risico niet moeten verminderen? Al zal er natuurlijk altijd wel een risico aan zitten. Als het zo makkelijk was deden meer mensen het wel....

@mindless over lemon tek heb ik gehoord dat het wel heftiger werkt maar niet langer en mogelijk zelfs korter... Dan kan hij inderdaad net zo goed hoger doseren. Het schijnt ook nogal wat te zijn voor je maag al wordt hij gelukkig zelden misselijk van wat dan ook.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Over MAO remmers moet je niet te licht denken hoor Narayani, die hebben gigantisch veel interacties met zowel medicatie als eten. Sommige interacties zijn dodelijk, andere zijn zeer onprettig. Om die reden moeten mensen minstens een week voor ze Ayahuasca nemen al een speciaal dieet volgen. Persoonlijk lijkt het mij dus geen goed idee om hier slechts 2 dagen van te voren mee te beginnen, ik zou zelf echt minstens een week van te voren al een strikt dieet volgen. En dat dieet heeft overigens niet perse veel met gezond eten te maken, maar meer dat je bepaalde stoffen niet binnenkrijgt die normaal afgebroken worden door MAO.

Erowid heeft een vault over MAO remmers, hier vind je ook de interacties, een met eten en een met medicatie/drugs.

Nogmaals, denk er aub niet te licht over want MAO remmers kunnen echt heel gevaarlijk zijn. Als hij het gaat doen is het echt heel belangrijk dat hij zich goed heeft ingelezen over de interacties en weet dat hij voedsel dat gevaarlijk is in combinatie met MAO remmers in ieder geval een paar dagen van te voren niet meer gebruikt heeft. Verder is het ook goed om te weten dat MAO remmers ook met de juiste voorzorgsmaatregelen qua dieet nogal wat bijwerkingen kunnen geven en vaak niet perse als fijn wordt ervaren. Sterker maakt het het zeker en verlengen doet het het ook zeker. Hoeveel sterker het precies wordt weet ik niet, maar zou de dosering dan aanzienlijk omlaag schroeven. Daarnaast staat peganum harmala er om bekend het karakter van de trip aanzienlijk meer duister te maken.

Narayani zei:
@mindless over lemon tek heb ik gehoord dat het wel heftiger werkt maar niet langer en mogelijk zelfs korter... Dan kan hij inderdaad net zo goed hoger doseren. Het schijnt ook nogal wat te zijn voor je maag al wordt hij gelukkig zelden misselijk van wat dan ook.
Ik heb de lemon tek vaker gedaan en kan zeggen dat het in mijn ervaring de effecten ongeveer 2 keer zo sterk maakt. 10 gram truffels voelde dus aan als zo'n 20 gram. 20 gram lemon tek was echt totaal out of this world. Maar helaas versnelt het alles ook nogal, het komt veel sneller opzetten maar werkt dus ook sneller uit ja. En met de lemon tek wordt je vrijwel gegarandeerd ontzettend misselijk het eerste uur. Al met al zeker interessant om eens te proberen, maar in jullie geval misschien niet zo handig aangezien hij dan nog sneller is uitgetript.

Gezien het zo kort dag is lijkt het mij het meest verstandig als hij gewoon een hogere dosis neemt. Houd er wel rekening mee dat de stap van 20gr naar 30gr veel heftiger is dan je zou verwachten.

Fool

Badass junkie
Narayani zei:
Hmmm elvenspice dat is een akelig verhaal. Maar wij zouden truffels nooit combineren met alcohol en drinken sowieso niet veel, we eten gezond, mijn vriend slikt geen medicijnen (ook geen geschiedenis mee) en is kerngezond. En gebruikt minder vaak drugs dan ik laatste keer harddrugs is voor hem een ruime maand geleden en blowen een week. Zou dat alles het risico niet moeten verminderen? Al zal er natuurlijk altijd wel een risico aan zitten. Als het zo makkelijk was deden meer mensen het wel....

Het gaat er niet om of je wel of niet gezond eet, het gaat erom dat er in je voedsel bepaalde stoffen kunnen zitten die vervelend kunnen reageren met MAOi's. Deze stoffen kunnen net zo goed in gezond eten zitten, en het lijkt me daarom raadzaam dat je je hier eerst even goed in inleest. :wink:

Narayani

Bewuste gebruiker
Bedankt voor jullie uitgebreide input. Klinkt toch niet als een best idee dan. Jammer ik had mijn hoop er eerlijk toch op gevestigd door alle positieve verhalen die ik op bijvoorbeeld Azarius lees maar ik vertrouw meer op jullie advies.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Narayani zei:
Bedankt voor jullie uitgebreide input. Klinkt toch niet als een best idee dan. Jammer ik had mijn hoop er eerlijk toch op gevestigd door alle positieve verhalen die ik op bijvoorbeeld Azarius lees maar ik vertrouw meer op jullie advies.
Verstandig. Het is ook niet dat het niet kan natuurlijk, maar vraagt een flinke voorbereiding. Als ik het mij goed herinner staat er op de site van Azarius hier ook een waarschuwing over trouwens, maar die staat vaak pas helemaal op het einde dus die kun je gemakkelijk over het hoofd zien.

Fool

Badass junkie
Je kunt het natuurlijk wel gewoon proberen, maar dan moet je gewoon wat moeite steken in het kijken welk eten je wel/niet mag hebben. :wink:

Bovenaan