Truffels als iedereen LSD doet

coulier

Newbie
Binnekort ga ik met een aantal vrienden een weekend in een huisje zitten.
Iedereen is van plan om LSD te doen, maar ik weet nog niet zeker of ik zelf nu al lsd wil doen. Vooral omdat ik drukke weken voor de boeg heb waar ik gewoon 'fris'voor moet zijn, en in de zomer ben ik over het algemeen nog net iets vrolijker.

Zelf heb ik al wel één keer truffels gedaan (15g Atlantis) en dat was over het algemeen een zeer goede ervaring. Ik was op dat moment met goede vrienden die ook aan de truffels zaten en dat voelde fijn omdat onze trips erg overeenkwamen. Zelf zou ik dit graag nog een keer willen doen. Ik twijfel nu of het verstandig is om als iedereen aan de LSD zit, als enige persoon aan de truffels te gaan. Omdat ik dan misschien in een hele andere trip terecht kom als de anderen. Of is het dan toch beter om LSD te doen maar dan een halve zegel?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik denk dat t op zich wel kan, maar realiseer je wel dat je een stuk korter tript dan je LSD vrienden. Jij bent wel klaar na een uur of 4 terwijl je maten dan nog niet op de helft zijn. En nog meer paddo's in je mik gooien werkt dan niet meer door inmiddels opgebouwde tolerantie.
Puur daarom zou ik met ze meedoen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nooit gedaan, dus weet niet hoe het is. Maar het lijkt me het beste om met dit soort dingen hetzelfde te gebruiken als de groep. Zoveel mogelijk op dezelfde golflengte zitten.

Waarom denk je dat je minder 'fris' zult zijn in de weken erna dan met truffels?

Als je echter geen lsd wilt doen, moet je geen lsd doen. Zelf had ik er dan voor gekozen om er dan niet bij te zijn. Je ondergaat zo'n ervaring als groep. Persoonlijk wil ik ook nooit mensen erbij die iets anders nemen of helemaal niets. Niets persoonlijks, maar imo gewoon slecht voor de vibe.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De vibe lijkt me niet zo'n probleem, het zijn beide psychedelica dus jullie zullen niet meteen in een totaal andere vibe zitten. Maar het verschil in werkingsduur lijkt me niet heel handig persoonlijk.

coulier

Newbie
Nooit gedaan, dus weet niet hoe het is. Maar het lijkt me het beste om met dit soort dingen hetzelfde te gebruiken als de groep. Zoveel mogelijk op dezelfde golflengte zitten.

Waarom denk je dat je minder 'fris' zult zijn in de weken erna dan met truffels?

Als je echter geen lsd wilt doen, moet je geen lsd doen. Zelf had ik er dan voor gekozen om er dan niet bij te zijn. Je ondergaat zo'n ervaring als groep. Persoonlijk wil ik ook nooit mensen erbij die iets anders nemen of helemaal niets. Niets persoonlijks, maar imo gewoon slecht voor de vibe.

Ik heb het idee dat lsd een stuk heftiger is, en met minder fris bedoelde ik dat ik als ik een wat mindere trip zou hebben daar misschien lang mee zit wat me zou kunnen belemmeren bij studeren etc.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De vibe lijkt me niet zo'n probleem, het zijn beide psychedelica dus jullie zullen niet meteen in een totaal andere vibe zitten. Maar het verschil in werkingsduur lijkt me niet heel handig persoonlijk.
De ene vrij upper en de ander vrij downer.

Misschien dat de energie wel wat gelijk trekt hoor. Maar dan zit je nog wel met die werkingsduur ja.

Ik heb het idee dat lsd een stuk heftiger is, en met minder fris bedoelde ik dat ik als ik een wat mindere trip zou hebben daar misschien lang mee zit wat me zou kunnen belemmeren bij studeren etc.
Aah zo.

Hoeft niet perse en hangt ook van de dosering af. Je zou inderdaad een lagere dosering kunnen nemen. Maar als je twijfels hebt, sowieso niet doen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
LSD of psilocybine doen niet onder aan elkaar qua heftigheid bij vergelijkbare dosis. Beiden geven ook geen kater. Het grote verschil in werkingsduur lijkt mij problematischer. En tja, hetzelfde middel nemen geeft wel gewoon met grotere kans een zelfde soort vibe.

Spacey Ostrich

Experimenterende gebruiker
Even off-topic vraagje:

Welke van de twee is de upper, welke de downer?

Over het algemeen ervaren mensen truffels/paddo's als downer. Ik heb die ervaring zelf ook wel, hoewel ik bij de meeste truffeltrips zodra ik opsta wel erg licht aanvoel en soms zelfs heel veel zin heb om te dansen. Het is dus sowieso niet volledig vooraf bepaald, set en setting hebben daar ook zeker invloed op.
LSD heb ik zelf nog niet gebruikt (binnenkort wordt de eerste keer :grin:), maar ik hoor van verschillende mensen dat LSD je, met de juiste dosering, energie geeft. Deze energie zal volgens mij niet vergelijkbaar zijn met echte uppers als speed of MDMA, maar wel het zal wel energieker zijn dan truffels/paddo's.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Even off-topic vraagje:

Welke van de twee is de upper, welke de downer?

Ik vind ‘downer’ eigenlijk niet helemaal het juiste woord voor psilocybine aangezien ik dat woord associeer met verdovend, en dat is het niet, maar je wordt er wel behoorlijk sloom en lui van. Urenlang languit gapend de bank knuffelen is geen uitzondering. Ik slaap heeeeeerlijk nadat truffels uitgewerkt zijn.

LSD is daarentegen wel duidelijk stimulerend. Het geeft vaak wat spierspanning (kaak, schouder) en je moet er rekening mee houden dat je meestal tot tenminste 12 uur na inname niet kan slapen. Het heeft zoals hierboven gezegd ook weer niet de stimulans van middelen zoals speed en coke - en sowieso op een totaal andere manier natuurlijk omdat het een tripmiddel is - maar het werkt mentaal/fysiek oppeppender dan psilo.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Eens met @Roze olifant,

Ik zou psilocybine 'sedatief' noemen. Ik word er in ieder geval altijd best wel lui van. Bij een normale dosis kom ik amper mijn bank af. Terwijl ik op LSD veel ondernemender ben. Het lijkt me zelf best wel a-relaxed om psilocybine te gebruiken terwijl de rest LSD gebruikt of vice versa. Niet alleen vanwege het enorme verschil in werkingsduur maar ook omdat het wel echt een andere 'vibe' geeft.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
LSD heb ik zelf nog niet gebruikt (binnenkort wordt de eerste keer :grin:), maar ik hoor van verschillende mensen dat LSD je, met de juiste dosering, energie geeft. Deze energie zal volgens mij niet vergelijkbaar zijn met echte uppers als speed of MDMA, maar wel het zal wel energieker zijn dan truffels/paddo's.
Het is een andere energie. MDMA is stimulerend/energiek voor mij, maar ik word er niet rusteloos van. LSD kan me makkelijk rusteloos maken omdat de energie heel erg 'eruit' wil. Persoonlijk wil ik erdoor bewegen, ongeacht de setting. LSD geeft mij trouwens op elke dosering energie.

Het lijkt me zelf best wel a-relaxed om psilocybine te gebruiken terwijl de rest LSD gebruikt of vice versa. Niet alleen vanwege het enorme verschil in werkingsduur maar ook omdat het wel echt een andere 'vibe' geeft.
Vandaar ook dat ik persoonlijk afraadde de twee in gezelschap te gebruiken. Ik ben dus ook best een bankhanger met psilocybine en als ik zie hoe actief/energiek ik ben op LSD (en ALD-52, 1P-LSD) dan zou ik denk ik niet op 1 lijn zitten met iemand die het andere middel gebruikt. Waarschijnlijk zou dat een disconnect opleveren en misschien zelfs frustratie.

Psilo is inderdaad niet echt een typische downer nee zoals jullie zeggen. Er is ook wel energie en ik kan onmogelijk moe/slaperig zijn op psilo (ook al gaap ik heel vaak), maar de energie gaat meer inwaarts (naar het voorstellingsvermogen en de visuals) dan uitwaarts (naar het lichaam) i guess.

MDMAap

Belezen gebruiker
Thanks voor de uitgebreide reacties. Ik begrijp 'm!

Heb helaas nog geen LSD mogen ervaren, dus kan de vergelijking niet maken. Ik heb de ervaring met truffels ook dat het per situatie verschilt. Altijd relaxed maar vaak wel met een bepaalde lichamelijke onrust. Ben benieuwd hoe LSD in dat opzicht anders is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is een andere energie. MDMA is stimulerend/energiek voor mij, maar ik word er niet rusteloos van. LSD kan me makkelijk rusteloos maken omdat de energie heel erg 'eruit' wil. Persoonlijk wil ik erdoor bewegen, ongeacht de setting. LSD geeft mij trouwens op elke dosering energie.

Vandaar ook dat ik persoonlijk afraadde de twee in gezelschap te gebruiken. Ik ben dus ook best een bankhanger met psilocybine en als ik zie hoe actief/energiek ik ben op LSD (en ALD-52, 1P-LSD) dan zou ik denk ik niet op 1 lijn zitten met iemand die het andere middel gebruikt. Waarschijnlijk zou dat een disconnect opleveren en misschien zelfs frustratie.

Psilo is inderdaad niet echt een typische downer nee zoals jullie zeggen. Er is ook wel energie en ik kan onmogelijk moe/slaperig zijn op psilo (ook al gaap ik heel vaak), maar de energie gaat meer inwaarts (naar het voorstellingsvermogen en de visuals) dan uitwaarts (naar het lichaam) i guess.

Dit is wel persoonsafhankelijk. Ik krijg eigenlijk tot nu toe van geen enkele drug ‘bewegingsdrang’. Ik ben altijd een bankhanger, of ik nu speed, coke of LSD gebruik. Bij mij is de energie van stimulanten meer iets mentaals. (Met af en toe een lichte drang om een tijdje neurotisch met m’n voet op en neer te spasten. ^^) Ik zou dus als LSD’er prima in een kamer kunnen zijn met een psilo’er, als het op ‘energie’ aan komt, maar ik vind zoals Eik al zei de vibe van de twee middelen totaal anders. Psilo lomer en aardser, tegenstrijdig genoeg tegelijkertijd ook meer ‘alien’. LSD helderder en energieker, scherper.

Zeker de moeite waard om eens te proberen hoor @MDMAap. LSD is fantastisch. :heartsuit:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het zal nog wel wat verschillen per persoon ja.

Ik kan met LSD trouwens ook wel op een plek blijven zitten, maar er is vrijwel altijd een onderliggende lichamelijke onrustigheid. Als ik vrij diep in een trip zit lijkt dat die onrustigheid te overstemmen.

De vibe is inderdaad totaal anders. Misschien kan het ook wel prima, mensen op LSD en mensen op psilo in één ruimte. Maar ik heb zoiets van, waarom niet zoveel mogelijk proberen iedereen in dezelfde vibe te krijgen?

Bovenaan