Truffel thee

WhiteWidow

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen :wave:

Ik ben van plan om aanstaande zaterdag truffels te gaan doen, 15 gram utopia.
Ik heb al 2 keer getript op 15 gram atlantis maar ik vind de smaak ontzettend vies. Ik ben dan ook van plan om thee te zetten i.p.v. de truffels te eten.
Ik weet hoe je het klaar moet maken (hoelang het moet intrekken, dat je geen truffels moet gooien in kokend water enz.), maar ik weet niet of je de stukjes truffels die nog in de thee zitten op moet drinken, of er uit kan zeven.
Ik dacht dat je ze eruit kon halen en alleen de thee drinken, maar ik heb ook verschillende keren gehoord dat je het erin moet laten en door moet slikken.
Dit is de eerste keer dat ik thee zet en ik kijk er erg naar uit om weer te trippen, dus ik wil het niet verkloten.
Als jullie weten of ik het door moet slikken of eruit kan halen, hoor ik het graag.

Groetjesss
:wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je er zeker van bent dat het goed gaat lukken en dus alle werkzame stof in de thee trekt, kun je ze eruit zeven :wink: Gewoon lang genoeg laten trekken, dan is er niets aan de hand. Als je ze laat zitten kun je ze net zo goed opeten

reverb

Bewuste gebruiker
De laatste keer heb ik van 15gr truffels thee gemaakt en de stukjes niet opgegeten. Ik heb getript maar ietsje minder sterk dan verwacht. Als je alles opeet is de kans op een maximaal sterke trip natuurlijk wel hoger. Toch, eet ik de truffels niet, het is mij te vies op een lege maag en heb dan geen last van enige misselijkheid en begin de trip in alle fysieke rust.

Ik moet zeggen dat ik die laatste keer vergeten ben de truffels, nadat ik deze in de kleinste mogelijke stukken had gesneden, te pletten met de platte kant van een mes. Misschien dat ook heeft bijgedragen dat de thee niet zo sterk was.

Happy tripping :)

WhiteWidow

Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik kijk dan nog wel of ik ze door slik of niet.
Ik heb nog 1 vraagje, het kan toch geen kwaad als ik vanavond de thee zet en het morgen ochtend pas drink? Dat de sterkte minder wordt of dat het niet meer werkt omdat het er te lang staat? Misschien beetje een domme vraag maar dat is het enige wat ik me nog afvraag. :mrgreen:

reverb

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het geen noemenswaardig verlies aan potentie oplevert. Je kunt truffelthee immers ook invriezen. Maar heb dit zelf nog niet gedaan. Ben wel benieuwd naar de resultaten, houdt de thee zich goed, en de trip natuurlijk. ('s ochtends trippen is het mooist.)

De thee kan wel bederven als je deze langer wenst te bewaren, dus koel bewaren.
:)

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
catootje zei:
Ik merk helemaal nix van truffels,
Vervelend voor je. Welke soort had je op en welke dosis? Had je nog andere dingen op? Wat waren de omstandigheden?
Psychedelica zijn onvoorspelbaar, de ene keer zul je meer merken van een zelfde dosis van een zelfde middel dan een andere keer. Verder is het ook afhankelijk van tolerantie en de set en setting. Een verkeerde set en setting kan zorgen voor een badtrip, maar kan de trip ook zodanig verstoren dat je weinig merkt. Verder is het belangrijk dat je goed ontspannen bent en ergens zit of ligt en een beetje muziek luistert, als je bijvoorbeeld geconcentreerd met iets bezig bent verstoord dat de trip.

WhiteWidow

Ik heb een hele leuke trip meegemaakt. Alleen maar gelachen en diep nagedacht over het universum en het leven. :mrgreen:
Ik had de stukjes truffels in de thee laten zitten maar heb er bijna niks van doorgeslikt.
Ik kreeg een zware trip met veel visuals zoals ademen van objecten, hele felle kleuren, gezichten op bomen, objecten die er niet waren en ik ervaarde ook hele diepgaande gedachten, dus voortaan ga ik er thee van zetten en de stukjes eruit halen.

Groetjes

reverb

Bewuste gebruiker
Goed om te horen!

En, heb je de truffel thee uiteindelijk de avond tevoren gemaakt en de stukjes dus de hele nacht laten trekken?

WhiteWidow

Hey reverb

Sorry voor de late reactie, ik kwam hier bij toeval langs want ik was dit topic eigenlijk al een beetje vergeten haha.
Maar goed, ik had de truffel thee in de ochtend gemaakt en niet in de avond daarvoor.
Dat was eigenlijk wel het plan maar ik was die ochtend alleen thuis, dus leek mij dat het ideale moment om het te maken. :mrgreen:
Ik heb de truffels heel fijn gesneden en daarna nog geplet, alles in het kopje thee gegooid en daarna in het flesje gegoten.
Ik heb het een half uur laten intrekken en ik heb daarna nog een kwartiertje gefietst naar het parkje en daar bijna gelijk gedronken, dus het heeft ongeveer 50 minuten de tijd gehad om in te trekken.
Volgende keer ga ik wel nog wat honing toevoegen of een ander smaakje gewoon om het nog ietsjes lekkerder te maken, maar ik was heel tevreden met de smaak en met de sterkte van de trip, al met al beter dan de truffels eten naar mijn mening.

Groetjessss :wave:

reverb

Bewuste gebruiker
Hi WhiteWidow,

Bedankt voor de reactive, het is nooit te laat. Ik heb twee vragen, omdat het kan :wink:

1. Heb je warm/heet water gebruikt in het kopje water?
2. Heb je de warme/koude thee voordat je het in het flesje hebt gedaan, gezeefd? Of, heb je juist de thee met de stukjes en al gedronken?

Toch drie vragen...
Trip ze, :)

WhiteWidow

1. Ik heb eerst gewoon thee gezet. Daarna het kokend water in het kopje gegoten en toen er een theezakje met bosvruchten bij gedaan. Toen heb ik het eventjes af laten koelen zodat het niet te heet was, maar ook niet lauw was. De truffels heb ik in het kopje gedaan en toen in het flesje gegoten met de stukjes truffels en al erbij.

2. Ik heb de truffels die ik vermengd heb met de thee in het kopje mee het flesje ingegoten. Ik wilde zeker zijn dat als ik niks zou voelen van alleen de thee, dat ik de stukjes resterende truffels nog op kon eten, dus vandaar heb ik de stukjes truffels ook in het flesje gedaan.
Ik heb uit eindelijk alleen de thee gedronken met een paar kleine stukjes van de truffels die toevallig met de thee mee me mond in gingen. Ik was zeer tevreden over het effect dus voortaan zeef ik de stukjes truffels er wel uit.
Nog een tip: toen ik de thee eenmaal dronk, was het niet echt warm meer, eerder een beetje lauw. Ik denk dat je de thee het best of koud, of warm moet drinken omdat lauwe thee niet echt lekker is, maar het was wel te doen in ieder geval. :mrgreen:

Ik hoop dat je wat hebt aan m'n antwoord.
Groetjes :wave:

Bovenaan