• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Tripreport eerste keer XTC

Sauvage13

Newbie
Hallo! Ik lees al een tijdje mee op dit forum vanwege mijn sinds kort opgewekte interesse in drugs en wil graag mijn eerste keer XTC even met jullie delen. Ik ben een vrouw van 24 jaar (ik was eind 23 toen ik voor de eerste keer XTC gebruikte) en heb het sindsdien nog een paar keer gedaan maar ik heb gemerkt dat ik redelijk gevoelig voor het spul ben waardoor de latere ervaringen toch een heel stuk minder waren helaas.

De eerste keer XTC kwam voor mij lichtelijk uit het niets. Ik zou met mijn huisgenootjes (ook twee dames, L en A) naar een technofeest gaan eerste paasdag en zij hadden al besloten dat ze een pilletje gingen gebruiken. Ik riep nog heel hard dat ze maar lekker moesten doen waar ze zin in hadden maar dat ik er absoluut niet aan zou beginnen, ik was namelijk ontzettend anti (ja wat zo'n pilletje allemaal niet kan veranderen:wink:)

Eenmaal op het feest aangkomen hing er een fijne sfeer, ik kwam een hoop bekenden tegen en was aan het genieten van de muziek en lekker aan het dansen. Na een uur of twee merkten ik toch dat ik weinig energie had, waar ook de blikjes red bull niets aan konden veranderen. L en A hadden er indmiddels al een pilletje ingeklapt en ik zag dat ze het naar hun zin hadden, zo erg kon het dus niet zijn. Ik wilde nog lang niet naar huis maar was bang dat ik de avond niet zou halen. Resoluut liep ik op L af en vroeg of ik toch een hapje van haar pilletje mocht. Nadat ze me drie keer had gevraagd of ik het zeker wist besloot ik er voor te gaan. Ik beet voorzichtig een kwartje af, slikte het door en werd meteen bloednerveus. Mijn god wat heb ik gedaan!

Na wat gerustelling van L, besloot ik rustig verder te dansen en te doen alsof er niets aan de hand was. Na een half uur voelde ik nog niets dus besloot A (die er inmiddels al lekker inzat) dat we gewoon even naar buiten moesten lopen. Terwijl ik achter haar aan liep voelde ik in een keer hoe licht mijn benen voelde. A, voor wie het ook de eerste keer was, liep met een enorme glimlach op haar gezicht voor me uit, roepend hoe relaxed dit wel niet was en dat ze op wolken liep, inderdaad!

Eenmaal weer binnen gekomen, besloten we met het hele gezelschap naar de voorkant van het podium te verplaatsen en toen sloeg de pil keihard in. Jezus wat een heerlijk gevoel, minutenlang ging ik helemaal op in de muziek, de lichten en de blazers aan de muren. Ik merkte dat ik continu ergens anders op aan t focussen was. L heeft de hele nacht met een glimlach op haar gezicht van haar appelsap zitten genieten en A heeft de hele nacht op en neer staan hoppen en heb ik ook niet op iets anders kunnen betrappen.

Op een gegeven moment raakte ik met een gast in gesprek waar ik de hele avond en op de afterparty heb staan praten, jezus wat was dat een toffe dude. Elke aanraking voelde anders, alleen al iemand die hand vastpakt of je even mee te nemen of bij iemand op schoot zitten om even uit te rusten. Na een paar uur besloot ik nog een kwartje bij te nemen, het euforische gevoel nam lichtelijk af maar van de energie heb ik nog veel baat gehad. Ik heb verder tot 6 uur s'ochtends doorgefeest en nog nooit zo lekker gedanst, gepraat en gechilled.

Om 7 uur ben ik als een speer naar huis gefietst (althans dat voelde zo) en heb in bed nog lekker na liggen trippen en deuntjes in mijn hoofd afgespeeld. Ik kon gelukkig het hele feest normaal naar de wc alleen heb wel drie dagen lang last van mijn kaken gehad. Maandag op stage normaal een broodje naar binnen werken was dan ook een hele opgave. Al met al een fantastische eerste ervaring met pillen.

Zo ik hoop dat jullie het wat vonden :)

JustLive

Newbie
Dat las lekker weg, en kwam allemaal ontzettend bekend voor. :wink:
Zelf had ik al een paar keer eerder MdMa geprobeerd, maar dat was telkens tijdens een huisfeest of gewoon bij iemand thuis. Dan voelde ik me vrolijk, ging ik lekker praten, maar had ik vooral een hoop energie waar ik weinig mee kon.

Zelf heb ik gister voor het eerst XTC geslikt (gele toads) tijdens een feest in R'dam.
WOW :) Dat was even anders. Ik had de hele dag al een topdag, dus had een onwijs goeie 'mood' en toen de eerste insloeg ging ik helemaal los, haha, net als jij.

De muziek hoor je niet alleen, je voelt 't zoals jij zegt.
Aanrakingen voel je niet alleen, het komt helemaal bij je binnen en je wilt meer..
Die tintelingen in je benen zorgen ervoor dat je MOET dansen, en dat voor urennnn lang.
Het dansen zelf voelde bij mij ook veel lekkerder dan zonder iets.
Ge-wel-dige ervaring. Leuk om te lezen dat het bij jou ook zo goed is gegaan.
Op dat feest waar ik was leek het ook wel alsof ruim 3/4e van de mensen (ook dames) aan het snoepen waren, iedereen deed net zo gek mee en voelde zich vrij om te doen wat ze zelf wilde.
Dat euforische gevoel kan je, denk ik, ook wel behouden door tijdig een nieuwe in te nemen (of halfjes/kwartjes). Ik nam ieder anderhalf uur 1 en voelde me non-stop supergoed. Dansde met iedereen, praatte met iedereen, flirtte ontzettend veel met meisjes, echt een gekke avond haha.
Mooiste van alles: je blijft bewust bezig en onthoud bijna alles. :rolleyes:

Groetjes :wink:

Sauvage13

Newbie
Dankje! Ja dat euforische gevoel is inderdaad onbeschrijfelijk de eerste keer, heb mij meerdere keren die avond af zitten vragen hoe mensen überhaupt zonder XTC kunnen leven haha. Ik vind bijnemen relaxed maar ook riskant omdat je misschien anders veels te veel van het spul in je lichaam hebt zitten, zeker met de huidige pillen, die zijn snel zo sterk. Ga ook snel hallucineren dus moet altijd een beetje oppassen en niet te snel bijnemen maarja. Fijn dat het bij jou ook zo goed bevallen is :) is een huiselijke setting pillen gebruiken kan inderdaad ook erg leuk zijn :) cheers!

JustLive

Newbie
Sauvage13 zei:
Dankje! Ja dat euforische gevoel is inderdaad onbeschrijfelijk de eerste keer, heb mij meerdere keren die avond af zitten vragen hoe mensen überhaupt zonder XTC kunnen leven haha. Ik vind bijnemen relaxed maar ook riskant omdat je misschien anders veels te veel van het spul in je lichaam hebt zitten, zeker met de huidige pillen, die zijn snel zo sterk. Ga ook snel hallucineren dus moet altijd een beetje oppassen en niet te snel bijnemen maarja. Fijn dat het bij jou ook zo goed bevallen is :) is een huiselijke setting pillen gebruiken kan inderdaad ook erg leuk zijn :) cheers!

Haha, dat afvragen had ik bij mijn eerste keer pure MdMA in huiselijke sfeer ook heel erg.
Ik voelde me zo gelukkig en vond alles prachtig en bleef me maar afvragen waarom niet iedereen zich zo kon voelen en vrede kon sluiten met elkaar. Meerdere malen mensen geknuffeld omdat ik vond dat zij een echte knuffel nodig hadden :wink:.

Bijnemen is ook riskant, vooral omdat het vaak gebeurt onder invloed van.. Vaak worden mensen overmoedig, zoals ik op het feest.
Het feest duurde van 23:00 tot 07:00 en zo lang zijn we ook gebleven.
Ik heb ongeveer ieder 1,5 uur een pil van 170/180mg genomen. In totaal 5 pillen dus.
Dat zeg ik niet om te patsen, meer om de situatie uit te leggen.
Op het feest danste ik onwijs veel en dronk ik ongeveer 1 halve literfles per 45-60min.
Ik voelde me top, had geen dipjes, geen hallucinaties, was niet echt heel erg lelijk (got photo's to prove it) en stond ook niet verschrikkelijk te knarsen ofzo.
In de terugweg in de auto (vraag me niet waarom) namen we er allemaal 1 en vervolgens thuis (veels te snel) weer 1, dat was waarschijnlijk niet al te slim om te doen en daar sloegen ze heel erg anders in. Thuis deed ik vaak m'n ogen dicht, werd ik moe en ik heb voor 't eerst in m'n leven inderdaad gehallucineerd: een vleermuis in de WC. Ik werd niet misselijk of ziek en we gingen rond 14:00 allemaal slapen dus NA het uitwerken van de pillen pas naar m'n bedje gegaan.

Op het feest was het geweldig. Thuis was het fijn, maar anders (liever alleen op een groot feest de volgende keer). Maar het is nu woensdag en ik voel me nog futloos en heb de 'dinsdag'dip best heftig. Ik denk omdat ik nog niet vaak XTC heb gebruikt en 7 pillen op 1 avond gewoonweg teveel is geweest.. Ik hoop dat de dip niet al te lang blijf hangen en volgende keer neem ik er gewoon maar max. 4 mee ofzo. Zit ook een beetje te zoeken of in 1 x zoveel mg op een avond al schade kan aanbrengen aan de hersenen maar ik kan nergens specifieke info erover vinden, al denk ik het niet.. Ik heb ergere verhalen gehoord, en nogmaals, die avond zelf ben ik niet raar gaan lopen doen ofzo.

Eigenlijk best suf dat ik mijn verhaal op jouw verhaal schrijf, maar vind 't wel leuk om ervaringen te delen haha.

Gz :wink:

Bovenaan