Trip Muziek.

Mensen,

Laatst vroeg ik af of er veel mensen muziek luisteren tijdens een trip...
Zelf vind ik het wel relax om een muziekje op te zetten en dan het liefst psychedelische.

Zelf vind ik Carpe van Russian Circle een enorme aanrader.
http://www.youtube.com/watch?v=mzYW1pY3hFA

Wat luisteren jullie meestal tijdens een trip, als je wat luistert ?

Cheers!

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Een russian circles liefhebber! Goedzo! Die gasten maken echt heel goede postrock / sludge.
Maar tijdens het trippen gaat mijn voorkeur toch meer uit naar ambient of idm

Oom Klaas

Badass junkie
Alles wat ik normaal ook luister,
best logisch volgens mij.

Maar dat is wat ik ook in ieder ander "wat luister jij op pep" "wat luister jij op coke" "wat luister jij op wiet" "wat luister jij op xtc" topic heb gezegd, begint beetje afgezaagd te worden.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Rustige gitaarmuziek en een beetje natuurgeluiden.
Had ook nummers van de Efteling gedownload (oa het muziekje dat je hoort in de droomvlucht). Dat doet het erg goed als ik aan het trippen ben.

Gewoon hele happy geluidjes met fluitende vogels enzo erin is erg relaxed :grin: Moet je wel zelf ook in de natuur zijn om die extra vibe eruit te krijgen en het idee te krijgen dat je één bent met de natuur.

alcoholist

Wijs gebruiker
ja bedoel maar, er is niet een speciaal liedje dat wanneer je nuchter ben slecht klinkt en wanneer je onder invloed ben geweldig klinkt.

kan je beter gwn vragen van welke muziek iemand houwd,en daar zijn al genoeg topics over.

:wave:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
alcoholist zei:
ja bedoel maar, er is niet een speciaal liedje dat wanneer je nuchter ben slecht klinkt en wanneer je onder invloed ben geweldig klinkt.

kan je beter gwn vragen van welke muziek iemand houwd,en daar zijn al genoeg topics over.

Nja als ik dronken ben, dan luister ik naar andere muziek dan als ik aan het trippen ben. De meeste nummers waar ik trippend helemaal in kan zitten, die doen me niet zoveel als ik nuchter ben of onder invloed van andere drugs.

Forest-Gnome

Experimenterende gebruiker
Tijdens een trip het liefst iets psychedelisch/techno of whatever.
Enkele van mijn favo's:
Kindzadza - Ritm Corr
1200 Micrograms - The Garden Of Eden
The Prodigy - Out Of Space
Infected Mushroom - Disko Mushroom
Astrix - On Fire
Shpongle - Shiva Space Technology (mijn favo!)

Maar soms metal enzo is ook zeker wel chill^^.

alcoholist

Wijs gebruiker
ImmortalTech zei:
alcoholist zei:

Nja als ik dronken ben, dan luister ik naar andere muziek dan als ik aan het trippen ben. De meeste nummers waar ik trippend helemaal in kan zitten, die doen me niet zoveel als ik nuchter ben of onder invloed van andere drugs.

ja datwel

Space-monkey

Er zijn trouwens wel al minstens 2 dergelijke topics dus weet niet of deze wel nodig is:

Volgens mij wel. Ik kon geen topic vinden dat redelijk open was (maakt niet uit welke drugs, welke muziek etc.) De links in je post linken ook door naar "muziek MDMA" en muziek voor stoners.. :P maar stoned of op paddo's luister ik toch graag verschillende muziek en/of artiesten.
Ben zelf eigenlijk ook altijd benieuwd naar lekkere tripartiesten of nummers, dus ik vind dit best een welkom topic, wilde hem al zelf openen.

OT:
Ik luister veel stonerrock (Gomer Pyle, Kyuss) blues, van psychedelische rock tot harde metal en psychedelic noise (acid mothers temple etc.) en verder veel psy-trance/chill-out (Shpongle, Goa Gil). Hangt voornamelijk af van mn bui of wat voor 'n trip ik wil hebben, ergens heeft muziek toch grote invloed op me. Ben benieuwd naar andere muziekliefhebbers en hun tips!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat briljant is:

Steve Roach - Structures from Silence
Steve Roach - Trance Spirits
Near the Parenthesis - Go Out and See
Near the Parenthesis - Of Soft Construction
Near the Parenthesis - l'Eixample
John Zorn - Masada Guitars

L

Lid 6909

Gast
Bluetech is toch wel de beste tripmuziek ooit gemaakt als je het mij vraagt.

Bluetech echt supervet onder een LSD trip, die muziek laat je echt gestoorde shit meemaken.

timmaniac

Bewuste gebruiker
boards of canada(!!!!!!),
tool - lateralus
the beatles,
grizzly bear - veckatimest,
shpongle,
miles davis - bitches brew
donovan - a gift from a flower to a garden (voor die laatste is een klein, ietsje-bietsje-beetje hippie-affiniteit wel een vereiste)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
gNuxx zei:
Bluetech is toch wel de beste tripmuziek ooit gemaakt als je het mij vraagt.

Bluetech echt supervet onder een LSD trip, die muziek laat je echt gestoorde shit meemaken.

Daar had ik nog nooit van gehoord. Meteen ff opgezocht en 't klinkt idd goed! Ben benieuwd hoe ik 't beleef op m'n eerstvolgende trip. =)

normaal luister ik eigenlijk hetzelfde wanneer ik trip als wanneer ik nuchter ben, met een voorkeur naar elektronische herrie waaronder redelijk rustige tekno, goa, darkpsy, DnB en dubstep. Metal komt eigenlijk vrijwel niet aan bod tijdens het trippen.

davy_xochi

Nog enkele aanraders voor de psybient/chill/downtempo liefhebber zijn don peyote, eat static en suns of arqa.

timmaniac

Bewuste gebruiker
ik hou van originele dub, lee perry, augustus pablo etc.

maar jezus... dubstep is echt zaaaaai..
ik vermijd tegenwoordig elk feestje waar het gedraaid wordt....
ik dacht dat ik Drum and bass all irritant vond, maar dubstep slaat alles, echt geen muziek die ik op een feestje wil horen omdat het me doet denken aan apathie ..

mijn mening uiteraard :wink: ieder zijn ding

timmaniac

Bewuste gebruiker
ik denk dat als ik dubstep hoor tijdens het trippen ik spontaan vorken in mijn ogen en oren steek (of dat ik heel hard moet huilen, of beiden)

Bovenaan