Tramadol & Tolerantie? (Tijdsduur)

DutchMike

Experimenterende gebruiker
Hallo beste (L)Uitjes,

Vanwege mijn recent tramadol gebruik, had ik een vraag over de tolerantie.

Ik had al wat rondgeneusd en las dat de zwaardere tolerantie i.v.m. tramadol, vrij laat opkomt,
voornamelijk met redelijk intensief chronisch gebruik - zo ver ik had begrepen tenminste.

De hoeveelheid tramadol die ik heb gebruikt in de laatste 2 maanden (daarvoor was het héél af en toe),
ligt van een tot drie tabletten per dag (met soms een dag of twee zonder), dus tussen 37.5MG - 112.5MG tramadol (non-retard).
Dus wel ver onder de maximale dagelijkse aanbevolen hoeveelheid grens van 300MG - 400MG.

Maar ik merkte sinds twee tot drie weken geleden ongeveer, dat ik begon met twee tabletten, in plaats van een,
om hetzelfde effect te verkrijgen, dus een week geleden (8 dagen) ben ik spontaan ermee gestopt.
(Gelukkig heb ik mijn vader's wilskracht, en kan ik stoppen met allerlei gewoontes of drugs, wanneer ik dat ook maar wil,
ik voelde me wel een beetje neerslachtig kort erna, met een duidelijke 'zucht' naar tramadol, maar niks waarmee ik niet kon leven)

De reden waarom ik tramadol consumeer (Zaldiar), is omdat ik de combinatie van tramadol,
samen met cannabis (ik rook wel elke dag een tot soms maximaal twee joints), een zéér aangenaam gevoel vind.
(Ik voel me rustig, ik maak me minder zorgen, slaap beter en mijn visual snow & tinnitus merk ik minder op)

En dan volgt nu de vraag: Om de tolerantie kwijt te raken/te verlagen, hoelang zou ik tramadol niet moeten consumeren?

Vriendelijke groetjes,
Mike

Laatst bewerkt:

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Per 2 weken 10% minder gebruiken.
Eens totaal afgebouwd en op 0mg

Is de tolerantie weg.
Dit is de manier om veilig af te bouwen zonder afkick.
En de tolerantie is pleitte eens je op0 mg staat

DutchMike

Experimenterende gebruiker
Per 2 weken 10% minder gebruiken.
Eens totaal afgebouwd en op 0mg

Is de tolerantie weg.
Dit is de manier om veilig af te bouwen zonder afkick.
En de tolerantie is pleitte eens je op0 mg staat
Howdy,

Hoe bedoel je exact? Ik heb namelijk al negen dagen nu geen tramadol meer tot me toegenomen.
Ik ben ineens spontaan gestopt met het gebruik ervan, het was geen probleem voor mij.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Niet goed gelezen ik!
Ik kan geen goed advies geven nu.
Wat ik zou doen is een maand tot 3 maanden zonder.
Verder weet ik het niet.

Bovenaan