Tramadol cold turkey alcohol

Halfay

Newbie
Hallo leden,

Ik zit met een knoop in men maag, letterlijk dan.
Zoals jullie naar mijn eerdere berichten kunnen zien was ik 7 maanden geleden afgekickt van tramadol. Het was een lang proces. 4 weken daarna werd ik geopereerd en ik kreeg tramadol voor de pijn en zoals jullie al kunnen raden was ik weer vertrokken met een verslaving aan pijnstillers.

2 maand geleden was ik het zo beu als koude pap en heb het afgebouwd en ik zit nu op 4 pompjes van 20 druppels per dag die ik verdeel in 2 keer per dag 2 pompjes van 10 druppels wat neerkomt op 50 mg dat ik verdeel over een dag in 2 keer 25 mg en ik zit hier al een paar weken op. Het is zo verdomd moeilijk om hier verder van af te bouwen daarom wil ik mijn flesje weggooien omdat 50 mg natuurlijk niet zo een hoge dosis is en cold turkey gaan.

Mijn vraag is, kan ik om de spanning en onrustigheid die ermee gepaard mee gaat een glas whisky drinken om de paar uur of is dit een slecht idee?

Heeft er iemand iets gelijkaardigs ervaren of heeft iemand advies hierover wat ik nog kan doen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Halfay zei:
Mijn vraag is, kan ik om de spanning en onrustigheid die ermee gepaard mee gaat een glas whisky drinken om de paar uur of is dit een slecht idee?
Lijkt me niet zo'n goed plan, dan heb je voor je het weet je tramadol verslaving ingeruild voor een alcohol verslaving. Bijkomend probleem aan alcohol is dan ook nog eens dat het zo makkelijk overal te krijgen is, wat een verslaving daaraan nog lastiger maakt om vanaf te komen.

Halfay

Newbie
Psychedelibee zei:
Halfay zei:
Lijkt me niet zo'n goed plan, dan heb je voor je het weet je tramadol verslaving ingeruild voor een alcohol verslaving. Bijkomend probleem aan alcohol is dan ook nog eens dat het zo makkelijk overal te krijgen is, wat een verslaving daaraan nog lastiger maakt om vanaf te komen.
Wat kan ik dan het best doen want de onrustigheid is niet te houden dan en als ik het goed had begrepen duurt het maar een paar dagen voor je van de ergste kwalen ervan af bent als je cold turkey gaat.
Ik drink soms 1 keer om de paar maanden is en meestal moet ik dan niks van alcohol hebben. Zou het zo'n kwaad doen om een glas voor te slapen te drinken? Om de nacht door te komen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een glas voor het slapen lijkt me alweer een stuk minder erg. In je eerste post stond een glas om de paar uur, dus dan zou je wel flink wat glazen op een dag weg drinken.

Ik vind het lastig om je verder echt goed advies te geven, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb. Maar pas in ieder geval gewoon goed op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Heb je al een afspraak gemaakt bij je huisarts? Die kan je uiteraard ook begeleiden bij het afkicken, dan kan die ook meteen je geestelijke en lichamelijke toestand monitoren.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een verslaving verruilen voor een andere is sowieso nooit een goed idee. Ook kan ik me niet voorstellen dat je tijdens de ontwenning zin hebt om alcohol te drinken.

Tramadol vind ik prima cold turkey te kicken. Weekje afzien. Hooguit twee, afhankelijk van hoe bont je het gemaakt hebt.

Halfay

Newbie
Psychedelibee zei:
Een glas voor het slapen lijkt me alweer een stuk minder erg. In je eerste post stond een glas om de paar uur, dus dan zou je wel flink wat glazen op een dag weg drinken.

Ik vind het lastig om je verder echt goed advies te geven, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb. Maar pas in ieder geval gewoon goed op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Heb je al een afspraak gemaakt bij je huisarts? Die kan je uiteraard ook begeleiden bij het afkicken, dan kan die ook meteen je geestelijke en lichamelijke toestand monitoren.
En een alcohol verslaving, dat is het ook niet. Ik ben me al een paar keer gaan aanmelden bij de huisarts, maar die wist het ook niet goed, buiten dat ik het heel traag moest afbouwen. Maar dat wist ik zelf ook. Het zijn de laatste loodjes die het zwaarst wegen.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Een verslaving verruilen voor een andere is sowieso nooit een goed idee. Ook kan ik me niet voorstellen dat je tijdens de ontwenning zin hebt om alcohol te drinken.

Tramadol vind ik prima cold turkey te kicken. Weekje afzien. Hooguit twee, afhankelijk van hoe bont je het gemaakt hebt.
Maar op zich kan het wel?
Ik ben er sinds september 2015 terug aan verslaafd geraakt. Een goed half jaar.
Heb je zelf ervaring gehad met cold turkey te gaan op tramadol?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Halfay zei:
De ene verslaving verruilen voor de volgende? Ja, natuurlijk kan dat.

Halfay zei:
Een half jaar is lang genoeg voor een stevige ontwenning. Maar de mate van intensiteit is natuurlijk altijd persoonsgebonden.

Ervaring met cold turkey heb ik meer dan ik toegeven wil. Ook met zwaardere opiaten. Ik prefereer cold turkey tegenover afbouwen, omdat ik dan in ieder geval niet het gevoel heb dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Halfay zei:
De ene verslaving verruilen voor de volgende? Ja, natuurlijk kan dat.

Halfay zei:
Een half jaar is lang genoeg voor een stevige ontwenning. Maar de mate van intensiteit is natuurlijk altijd persoonsgebonden.

Ervaring met cold turkey heb ik meer dan ik toegeven wil. Ook met zwaardere opiaten. Ik prefereer cold turkey tegenover afbouwen, omdat ik dan in ieder geval niet het gevoel heb dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben.
Ik heb het flesje gisteren weggegooid en ik kan er niet meer aankomen. Ik voel de eerste tekenen, van opgejaagd zijn tot hartkloppingen en een geklop bij mijn slaap en bevende handen. Ik heb het gevoel dat ik het niet ga trekken.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Halfay zei:
Ik heb het flesje gisteren weggegooid en ik kan er niet meer aankomen. Ik voel de eerste tekenen, van opgejaagd zijn tot hartkloppingen en een geklop bij mijn slaap en bevende handen. Ik heb het gevoel dat ik het niet ga trekken.
That took balls. Een complimentje is wel op z'n plaats.

Natuurlijk ga je het trekken. Cold turkey afkicken is niet gevaarlijk, het zorgt alleen voor enorm veel ongemak. Ga lekker onder een deken liggen zweten, download een paar goede series en zwelg lekker een weekje in zelfmedelijden. Ik kan het. Jij kan het ook.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Halfay zei:
That took balls. Een complimentje is wel op z'n plaats.

Natuurlijk ga je het trekken. Cold turkey afkicken is niet gevaarlijk, het zorgt alleen voor enorm veel ongemak. Ga lekker onder een deken liggen zweten, download een paar goede series en zwelg lekker een weekje in zelfmedelijden. Ik kan het. Jij kan het ook.
Haha ze zien me sebiet aankomen op het feestje van mijn tante met men cold turkey.
Nee maar, dit voelt echt niet lekker aan. Kan ik niets nemen als 5htp of gaba om de effecten te verlichten

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Halfay zei:
Haha ze zien me sebiet aankomen op het feestje van mijn tante met men cold turkey.
Nee maar, dit voelt echt niet lekker aan. Kan ik niets nemen als 5htp of gaba om de effecten te verlichten
Haha, cold turkey in combinatie met verplichtingen is wel heel erg hardcore. Kun je dat feestje niet overslaan?

Of er middelen zijn die de ontwenning draaglijker maken, weet ik niet. Dat heb ik nooit geprobeerd. Misschien een spierverslappende benzo om de krampen tegen te gaan.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Halfay zei:
Haha, cold turkey in combinatie met verplichtingen is wel heel erg hardcore. Kun je dat feestje niet overslaan?

Of er middelen zijn die de ontwenning draaglijker maken, weet ik niet. Dat heb ik nooit geprobeerd. Misschien een spierverslappende benzo om de krampen tegen te gaan.
Hmm dat heb ik niet in huis. Misschien gewoon even volhouden en als ik het niet trek en voor het slapen gaan een glas whisky anders ga ik een lange nacht tegenmoet.
Dat feestje ga ik overslagen. Het heeft geen zin om in deze toestand als een geplukte kip daar te gaan staan.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Halfay zei:
Hmm dat heb ik niet in huis. Misschien gewoon even volhouden en als ik het niet trek en voor het slapen gaan een glas whisky anders ga ik een lange nacht tegenmoet.
Als je last gaat krijgen van slapeloosheid (en die kans is meer dan reëel), raad ik je aan om niet te gaan drinken. Als je de hele nacht niet kunt slapen, maar je voelt wel de alcohol uitwerken, maakt dat het uit bed komen de volgende ochtend des te moeilijker.

Halfay zei:
Dat feestje ga ik overslagen. Het heeft geen zin om in deze toestand als een geplukte kip daar te gaan staan.
Uitstekende beslissing.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Halfay zei:
Als je last gaat krijgen van slapeloosheid (en die kans is meer dan reëel), raad ik je aan om niet te gaan drinken. Als je de hele nacht niet kunt slapen, maar je voelt wel de alcohol uitwerken, maakt dat het uit bed komen de volgende ochtend des te moeilijker.

Halfay zei:
Uitstekende beslissing.
Ik heb me voorgenomen om geen alcohol te drinken, ik heb net een dutje gedaan en het heeft me goed gedaan... voor de moeheid dat ik toch had.
De bevende handen en de onrustigheid, dat is een ander verhaal. En mijn maag is percies ook een feestje aan het houden.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Ik ben vorig jaar voor het laatst afgekickt, ik weet een klein beetje hoe je je voelt. Wanneer heb je voor het laatst genomen?
Gisterenavond heb ik mijn laatste dosis genomen.

Halfay

Newbie
Exceptional Insight zei:
Gaat snel dan. Bij mij zit er altijd eerst een dag tussen waarop ik nog niks merk.
Misschien niet onbelangrijk om te vermelden maar ik nam de snelwerkende tramadol druppels. Die is ook veel sneller uitgewerkt dan de retard.

Halfay

Newbie
Ik trek het niet meer, ik voel me zo slecht. Mijn ademhaling is verlaagd. Mijn spieren zijn verstijfd en mijn botten doen pijn en die onrustigheid en opgejaagd gevoel is zo smerig. En kramp rond mijn hartstreek.

Kent niemand iets om de symptomen te verlichten

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Halfay zei:
Ik trek het niet meer, ik voel me zo slecht. Mijn ademhaling is verlaagd. Mijn spieren zijn verstijfd en mijn botten doen pijn en die onrustigheid en opgejaagd gevoel is zo smerig. En kramp rond mijn hartstreek.

Kent niemand iets om de symptomen te verlichten

Nee, helemaal niets. Dit zal je in je eentje moeten uitzitten. Neem aub geen andere middelen, praat erover met iemand, denk aan alle voorspoed die het je gaat brengen. Je hebt je tramadol weggegeven, je kan je oude leven weer terugkrijgen. Ik ben zelf verslaafd geweest aan benzodiazepinen en op het randje van speed, dus kan mij heel misschien ergens voorstellen hoe erg de afkick moet zijn. Wees sterk, kijk wat je kan herwinnen. Fuck opiaten, wat is er nou mooier dan een nuchter leven tegemoet kunnen zien. Ga ervoor godverdomme.

MeejheM

Badass junkie
Zodra je alcoholhoudende drank gaat zien al medicijn leg je de basis voor een interessante verslaving.

je moet ongeveer denken aan hoe je nu tegen de tramadol aankijkt, maar dan dat je elk uur media kijken reclame tegenkomt, je het bij elke supermarkt kan krijgen, en zeer betaalbaar en sociaal geaccepteerd is.

Ik raad je aan om nu even door te zetten, en misschien wel zorgen dat mensen in je omgeving weten wat je doet, zodat ze een beetje kunnen opletten of alles nog goed gaat.

sterkte.

Bovenaan