Einstein zei:
Ik ging de 4e keer in 1 uur veel harder dan de eerste keer. Die reverse tolerance werkt juist op zeer korte termijnen.
Inderdaad, maar toch denk ik dat je brein ook receptiever is voor Salvia naarmate je vaker (op de goede manier) getript hebt. Ook al doe je het maar eens in de paar maanden.
Veel mensen onderschatten Salvia omdat je de eerste paar keer dat je neemt waarschijnlijk niet echt de effecten van Salvia voelt, alleen een dysforie en verward gevoel. Ook lukt het veel mensen niet om het goed te proberen. Ik heb het meerdere malen aan gasten bij me thuis aangeboden, maar bijna iedereen hoest al als ze een paar seconden aan de waterpijp zuigen.
De enige maat die echt een volle dop naar binnenzoog en hem ook vast kon houden, die kreeg echt een diepe Salvia trip (x20 extract), na de disorientatie en angst in het begin heeft hij rustig op de bank gelegen en hij vertelde me achteraf dat hij erg onder de indruk is geweest van Salvia, maar dat hij het op dat moment niet kon verwoorden. Dat mag ik altijd graag horen.
Salvia werd benuttigd door shamanen in de oudheid mensen. Ik blijf erbij dat je er heftige spirituele doorbraken op kan beleven.