tips voor stoppen

fysiek:
- wandelingen, je lichaam maakt 'happy-stofjes' aam
- voedingssuplementen, je lichaam moet zich herstellen
- groene thee!!!!!!!!! verminderd stresshormonen, geen energie zonder onrust zoals koffie of red bull (niet meer dan 10 kopjes per dag, verspreid)
- valeriaan of warme melk voor het slapen gaan = voldoende rust

geestelijk:
- reflectie = schrijven, schrijven en nog meer schrijven
- goed/nieuw sociaal contact, praten praten en nog meer praten
- help/steun elkaar, op het internet zijn genoeg mensen te vinden die net zoals jij verslaafd zijn en net zoals jij, willen stoppen.....

waarom denk je dat ik hier ben.....

er zijn nog genoeg andere tips maar deze zijn lekker algemeen en redelijk effectief...

swen

Experimenterende gebruiker
dat klopt stoopen is niet zi simpel :rock:

daar zit ik zelf ook mee. als iemand tips heeft kom maar op

je hebt afleiding nodig .

ik ben zelf 4 jaar verslaafd

gebruik 1-2 gram in de week

in wat voor krisis zit ik ? kan iemand me dat vertellen ?

ook tips om te stoppen zijn welkom

ik heb al tal van acties onder nomen om te stopen . :rockband:

greetz swen

swen

kakerlaken

4 jaar hang ik nu aan die sit iedere week in het weekend

ik vindt het zo lekker . fack it

troep ik wau dat ik kon stoppen .

t maak echt alles kapot zelf je neus hahaha

ik ga er deze week aan beginnen om te stoppen ik houdt jullie op de hoogte

iemand in de beurt van budel ??

kunne we samen chillen greetz

riddick

ik heb al veel gelezen op dit forum over mensen die verslaafd zijn en willen stoppen, gelukkig ik heb het nog onder controle mijn gebruik, ik hoop dat het zo blijft ook.

mss is het de manier waarop ik gebruik, als ik een lijn leg dan geniet ik er de volle 100% van, en zit niet te piekeren dat het slecht is voor je lichaam of waarom heb ik het gedaan...

ik geniet ervan en doe het niet omdat ik het nodig heb, ik denk wel eens je coke hebt geproeft dat je ooit nog wel eens terug een lijntje legt :grin: , het is iets dat je bij blijft voor de rest van je leven,

probeer je best te doen om te kunnen stoppen en ik wens je veel sterkte, maar bedenk ook dat je wel eens een terugval zult hebben, daar moet je mee leven, je mag nog in een afkickcentrum hebben gezeten, volgens mij ga je veel momenten in je leven nog eens zin krijgen in een lijn :)

space scientist

Wijs gebruiker
riddick zei:
ik heb al veel gelezen op dit forum over mensen die verslaafd zijn en willen stoppen, gelukkig ik heb het nog onder controle mijn gebruik, ik hoop dat het zo blijft ook.

mss is het de manier waarop ik gebruik, als ik een lijn leg dan geniet ik er de volle 100% van, en zit niet te piekeren dat het slecht is voor je lichaam of waarom heb ik het gedaan...

ik geniet ervan en doe het niet omdat ik het nodig heb, ik denk wel eens je coke hebt geproeft dat je ooit nog wel eens terug een lijntje legt :grin: , het is iets dat je bij blijft voor de rest van je leven,

probeer je best te doen om te kunnen stoppen en ik wens je veel sterkte, maar bedenk ook dat je wel eens een terugval zult hebben, daar moet je mee leven, je mag nog in een afkickcentrum hebben gezeten, volgens mij ga je veel momenten in je leven nog eens zin krijgen in een lijn :)

oh god, je praat precies het zelfde als ik vroeger, ik zei ook dat ik het niet "nodig" had en zat ook niet te piekeren of wat dan ook. Genoot ook volledig van iedere lijn en als het op was, pech dan, niks meer. Maar geloof me dat veranderd, niet ineens, maar langzaam. Tot je er te ver in zit. Je hoeft me niet te geloven, maar dan zie ik vanzelf wel topics verschijnen van je.....

:wave:

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
space scientist zei:
riddick zei:

oh god, je praat precies het zelfde als ik vroeger, ik zei ook dat ik het niet "nodig" had en zat ook niet te piekeren of wat dan ook. Genoot ook volledig van iedere lijn en als het op was, pech dan, niks meer. Maar geloof me dat veranderd, niet ineens, maar langzaam. Tot je er te ver in zit. Je hoeft me niet te geloven, maar dan zie ik vanzelf wel topics verschijnen van je.....

:wave:

Idd dat verandert in langzame tijd. Heel sneaky sluipt het erin.. en op moment dat je dat pas gaat merken is het vaak al te laat of zit je op het randje. In begin had ik ook een halfje voldoende aan en kon ik daar een week mee doen. Kon ook zelfz weken niet gebruiken zonder enige moeite.. maar gek genoeg begon het ineens erger te worden, steeds meer in kortere tijd.
Als je sterk genoeg voor bent dan hoeft het niet zo perse te gaan. Maar voor mij was ik al tever heen, ook al was het maar 1 gram per week. Ik wilde het liefst elke dag gaan gebruiken, maar ben dat gelukkig niet gaan doen. Plus had er toendertijd ook niet het geld voor. In tegenstelling tot nu heb ik voldoende geld en probleem is ook als ik eenmaal weer begin, dan blijf ik eraan..
Dus voor mij is beslissing snel genomen: Geen coke meer voor mij :beer:

Tips voor stoppen: Zoek veel afleiding, zoals sport, schrijven, liefde, uitgaan of andere leuke hobbies ect.
Vermijd iedereen en alles wat met coke te maken heeft! :grin:

bartje_v

Tja ik kon ook niet stoppen, en toen ik met coke stopte ging ik als een gek alle andere zaken als alcohol wiet en god mag weten wat gebruiken. Zelfs nog 2 maal in zo'n kliniek gezeten maar ook dat hielp maar kort, vooral omdat de "nazorg" een drama was.

ik kan nu dagelijks naar Cocaine Anonymous meetings als ik wil, ben nergens toe verplicht en het zit er vol met mensen die ook jaren lang soms tonnen door hun neus hebben gehaald

Misschien zit er een meeting in de buurt http://www.ca-holland.org en klik op meetings.

Rain

Bewuste gebruiker
Tip om te stoppen: Weeg alle positieve en negatieve effecten/gevolgen af. De reden waarom ik niet zo vaak cocaine meer gebruik is omdat ik d'r niet charmanter van werd, mijn bankrekening droog liep en omdat ik het cocaine wereldje niet zo aangenaam vind. Althans in het boerendorp waar ik woon.

Telefoon

Wijs gebruiker
Coke...

het lijkt in het begin zo weinig .. een halve gram per week
een gram per week

en dan begint er iets te dagen

je denkt nee ik wil niet meer.

en dan zoon stem die in je hoofd roept

COKE COKE COKE COKE COKE COKE COKE

IK WIL COKEEEE.

en dan ga je maar blowen .. maar het stemmetje blijft

Door flinke trips te hebben Kan je er vanaf komen ..

maar de terugval heb je zelf in handen ..

Niemand zecht tegen je JE MOET COKE halen
behalve dat kleine stemmetje in jehoofd..

laat hem lekker schreeuwen hij word vanzelf stil

:hearteyes:

dollegekske

Bewuste gebruiker
Je kan het beste niet meer de plekken opzoeken waar je gebruikte, iemand anders je geld laten beheren (die NIET gebruikt natuurlijk :wink:), andere gebruikers verellen dat je wil stoppen, het nummr van je dealer verwijderen, het cocaine wereld je niet meer opzoeken, veel afleiding zoeken of nog beter; een stopbuddy zoeken, (iemand die ookwil stoppen )

Succes ermee, ik hoop voor j dat het goed komt :)
x

Judas

Wijs gebruiker
Gewoon 'cold turkey' ? Dat lost helaas niets op als je verslaafd aan de sos bent of er zwaar mentaal afhankelijk van geworden bent.

Ook als er geen spoortje coca meer in je body aanwezig is en je dopaminebalans volledig hersteld is dan blijft die honger naar de rush nog lang aanwezig. Gemiddeld 2 tot 3 maanden, maar als je pech hebt jaren. Craving is een onbewust proces. Het zichtbaar maken van de onbewuste strategieen die je naar het breekpunt proberen te sturen kan helpen om clean te blijven. Bijvoorbeeld dat je beseft dat je een bepaalde wijk infietst omdat de kans groot is dat je daar de dealer tegen het lijf loopt waarvan je het tel.nr. gewist hebt en niet omdat je daar naar een sportzaak toe wil. Het is echter net zo moeilijk om jezelf continu een spiegel voor te houden als van de cocaine af te blijven. Hoewel ik denk dat het een effectieve methode is om je neus schoon te houden besef ik dat een staat van onafgebroken zelfbewustzijn voor de meesten niet vol te houden is. Je wilt jezelf immers ook zo nu en dan een beetje loslaten. En als je niet aan die ontspanning van je zelfreflectie toe (mag) komen, dan wordt het des te verleidelijker om je spiegelbeeld aan het zicht te onttrekken met een flink aantal witte lijnen.

Ook het doorbreken van je met coca verbonden gewoonten kan helpen. Uit ervaring weet ik hoe heilzaam het is om voor een maand naar een prachtige locatie in de bossen af te reizen. Ik dacht in die paradijslijke omgeving totaal niet meer aan cocaine, had er geen trek meer in, achteraf gezien leek het of het niet meer bestond. 1 dag na mijn terugkomst hier in Sodom & Gomora haalde ik toch weer dat vervloekt lekkere goedje...in een paar uurtjes een gram erdoor heen gejaagd. Sosha is een adder die geduldig in het langer gras in de hinderlaag ligt...eindeloos geduldig...
Waarschijnlijk helpt het wel als je een jaar weg kan gaan. Dan verbleekt de herinnering vast wel en heeft de verleiding haar aantrekkingskracht verloren. Het zal echter alleen maar voor weinigen weggelegd zijn om zo lang op vakantie naar een afgelegen eiland te gaan.

Las vorig jaar het advies van een verslavingsarts dat het gevaar na 2 maanden clean blijven geweken is. Misschien is ondergetekende een hardnekkig geval, maar na 9 weken begon de honger ondraaglijke vormen aan te nemen. Kwam overreenkomstige relasen tegen op diverde drugssites en in medische literatuur. Daar adviseerde men vanaf week 7 anti-depresiva te gaan slikken om door de zure appel heen te kunnen bijten. :kots:

Kortom 'gewoon cold turkey' is meestal geen oplossing omdat de cocatrek week na week gaat toenemen. Bij mij komt de craving meestal na 2 weken opzetten en dan ga ik meestal maar weer door de knieen voor mijn witte bruid. Het is jammer dat het zo lekker is om het met haar te doen en dat je hart door haar zo angstaanjagend tekeer gaat. Pas als ik haar zal haten zal ik los van haar komen :angry:

Funky Monkey

Badass junkie
^ Wilskrach en afleiding zijn de sleutels... mocht dit niet helpen kan je altijd nog gewoon doorsnuiven tot je in het ziekenhuis beland, al betweivel ik dat als dat gebeurt is je 'haar?' zou haten...

yeti zei:
Het is echter net zo moeilijk om jezelf continu een spiegel voor te houden als van de cocaine af te blijven.
Wat ligt er op die spiegel? :P

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
je geeft zelf al aan dat het beter was toen je nog niet gebruikte,, dus ga met die gedachten in je kop,, heerlijk een paar weken op vakantie!!.. het zou je gelijk goed doen!!, ,en ga dan niet naar columbia of peru ofzo:P,, lijkt me niet heel erg verstandig :mrgreen: :stoned:
veel succes met stoppen, het gaat je lukken!!! :wave:

Judas

Wijs gebruiker
Nick de Neger zei:
^ Wilskrach en afleiding zijn de sleutels... mocht dit niet helpen kan je altijd nog gewoon doorsnuiven tot je in het ziekenhuis beland, al betweivel ik dat als dat gebeurt is je 'haar?' zou haten...

you're right Nick. Na een dag diep graven in mijn innerlijk heb ik de wilskracht waarover je schrijft gevonden: het gevoel dat het gaat lukken, het rotsvaste besef dat de coca-honger overwonnen kan en zal worden. Thanx voor deze positieve trigger. :)

Laat iedereen die deze bron van zelfvertrouwen nodig heeft hem vinden en vasthouden. :grin:

space scientist

Wijs gebruiker
wist niet dat mijn oude topic nog leefde :P

Toen ik dit topic maakte dacht ik er echt van af te blijven, maar niets is minder maar. Maar na een keer op een plee vol met scheit en kotst te staan omdat ik zonodig een "punt nodig had", ben ik toch eindelijk gestopt. ben nu over de 2 maanden heen, en merk wel dat eindelijk mijn trek minder wordt. Toch mijd ik veel plekken waar mensen gebruiken en de gebruikers zelf.

@yeti:

Bijvoorbeeld dat je beseft dat je een bepaalde wijk infietst omdat de kans groot is dat je daar de dealer tegen het lijf loopt waarvan je het tel.nr. gewist hebt en niet omdat je daar naar een sportzaak toe wil.

Dit is heel herkenbaar, maar zelfs dat verdwijnt voor het grootste gedeelte met tijd, hoewel het nooit helemaal zal verdwijnen. Wel zullen er altijd nog wel dingen zijn die je zullen herinneren aan cocaïne.

Voor mensen die steun nodig hebben en willen zien dat je wel degelijk kan stoppen, iedereen dus, heb ik hier een tijd geleden mijn verhaal neergegooit. Als waarschuwing om te beginnen en als hart onder de riem voor mede-stoppers

viewtopic.php?f=2&t=15203

Judas

Wijs gebruiker
Bemoedigend en inspirerend dat je al zo lang clean bent space scientist. Als de trek afneemt en je op je hoede blijft, dan zal er waarschijnlijk niks meer mis gaan. :)

Denk zelf steeds als ik er in een nacht of etmaal een sealtje doorheengejaagd heb ' dit was vreselijk lekker maar ook gevaarlijk gestoord. nu kap ik er voorgoed mee.' de tien daarop volgende dagen blijft dat voornemen rotsvast aanwezig in mijn gevoel en gedachten. ben in die tijd wel geobsedeerd bezig met het thema cocaine in mijn gedachten. zit van alles over de dark sides of the white cristal op te zoeken, kunstwerken erover te maken etc. Zou er liever niet meer aan denken...daarna verdwijnt dat obsessieve en voel ik me een paar dagen super goed. Van die top-stemming gaat dan een extra motivatie uit: 'waarom zou je deze harmonieuze, krachtige mood inwisselen voor een geile kick waar je een week gesloopt van bent?' Het lijkt me op die momenten net zo makkelijk om 2 maanden of 2 jaar van de coca af te blijven als die 2 weken die ik er dan op heb zitten.

Op die 14 dagen grens blijk ik dan toch op broos ijs te lopen. Ik hoop mijn dealer toevallig tegen het lijf te lopen, zoek plekken waar hij komt op...mijn voornemen om sosha voorgoed vaarwel te zeggen is als sneeuw voor de zon verdwenen. :smilingimp:

Het probleem is niet dat ik dan weer ga snuiven, het probleem is dat ik dat op dat moment geen probleem meer vind. Dat ik een waas voor mijn ogen krijg en de wijze woorden van mijn innerlijke stem niet meer hoor.
Ondanks dat ik er die weken ervoor zelfbewust en kritisch aan gewerkt heb om sterk te zijn en te blijven, gaan er geen alarmbellen rinkelen zodra die acute trek naar cocaine in me opwelt. En dan is het te laat. Die honger neemt de proporties van een afgrond aan, een aanlokkelijk broeierige vulkaankrater die je met hypnotiserende kracht dwingt om erin af te dalen. :grin:

Ik denk dat het onbewuste mechanismen zijn die me van 'het juiste pad' af brengen en me toch weer laten verdwalen in het koortsige moeras van coca, sex en alcohol. Het lijkt wel of het lichaam zelf een los van de geest functionerende geheugen heeft. Dat er steeds na 2 weken clean zijn diep van binnen een wekker af gaat die een onstuitbare drang om te scoren in werking zet. Wist ik maar hoe ik die wekker op een ander tijdstip kon zetten. Dat hij pas over 200 jaar afgaat: :tearsofjoy:

Ga denk ik maar professionele hulp zoeken om dit op te kunnen lossen. Heeft er iemand goede ervaringen met 1 op 1 sessies bij de yellinek? Is dagbehandeling bij bijv. Smith & Jones wellicht een beter idee of zijn er ook forumleden die voldoende kracht geput hebben tijdens meetings van coke-anonymus?

Bovenaan