tips voor stoppen

space scientist

Wijs gebruiker
ik ben begin vorig jaar in aanraking gekomen coke, harstikke lijk natuurlijk, ik zag geen kwaad.

Tot je het vaker gaat doen en vaker, en meer in mijn geval. Tot nu dan, ik voel me er rot door en wil het niet, tot het weekend dan weer komt, dan zegt zo´n klein stemmetje dat ik toch eigenlijk wel wil, tot de volgende dag dan. dan komt de spijt weer.

Ik sta er door in en rood en en heb nog veel meer schulden gemaakt, afspraken kom ik niet na en ik merk (meer mijn omgeving eigenlijk) dat ik qua persoonlijkheid gewoon aan het veranderen ben.

ik wil dit niet meer, ik wil gewoon weer terug zoals het was, maar iedere keer als ik zeg dat ik het niet meer doe, eidigt het weekend toch iedere keer weer verkeerd.

hebben jullie aub tips voor mij, wat het word zo moeilijk voor mij,

alsvast bedankt, ik wil er gewoon eindelijk totaal mee stoppen

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Zoek iets wat jou gelukkig maakt. Zoals een hobby bijvoorbeeld.
Dat je tijd doorbrengt zonder aan coke te denken.

Met dat geld wat je normaal aan coke uitgeeft kan je leukere dingen doen, zoals leuk opstap met vrienden die clean zijn.

Sterkte in iedergeval.

Imke

Badass junkie
yellowmoon zei:
je kunt echt stoppen wanneer je jezelf kan zeggen dat je verslaafd bent

Nou ik ken veel mensen die dat kunnen toegeven, maar die er toch niet in slagen om eraf te raken, dus dat klopt niet helemaal.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
yellowmoon zei:

Nou ik ken veel mensen die dat kunnen toegeven, maar die er toch niet in slagen om eraf te raken, dus dat klopt niet helemaal.

er zijn ook zat mensen die denken niet dat coke de slechte is maar de prijs of het levenstijl wat coke meebrengt

Imke

Badass junkie
yellowmoon zei:
Saivy zei:
yellowmoon zei:

er zijn ook zat mensen die denken niet dat coke de slechte is maar de prijs of het levenstijl wat coke meebrengt

Wat heeft dat er nou mee te maken?

Maar goed ontopic: Zoals GewoonVOL al zei, zoek iets om je mee bezig te houden en je gedachten op iets anders te brengen.. en zorg dat je je niet verveeld, want het zijn vaak die momenten waarin je het meeste zin krijgt erin.
En ook niet meer omgaan met mensen in dat milieu, want telkens als de verleiding er is, word het steeds moeilijker om het te weerstaan.
Geloof in jezelf, en denk er steeds aan dat je dat spul echt niet wilt en dat het alles kapot maakt, dat je er echt enorm spijt van zult hebben. En je kan hier ook je ervaringen opschrijven en steun krijgen van je mede forumleden.
Het zal je wel lukken. :) Veel sterkte! :wave:

023User

Belezen gebruiker
Hmm ik zou je graag willen helpen, maar ik heb echt waar geen idee hoe je zou moeten stoppen.

Kan je alleen afleiding adviseren, probeer flink bezig te zijn met andere dingen zondat je je hoofd van de sos af kan houden.

Succes!

:wave:

zommes

Badass junkie
Twee maanden naar een totaal ander oord gaan en je met totaal andere dingen bezig houden. Cocaine is een geestelijke verslaving die ook aagewakkerd word door de wekelijkse herhaling waar je in vastzit...

Het is een rigoreuze oplossing, maar het werkt in veel gevallen wel en alles beter dan nog meer schulden en straks helemaal vastzitten.

space scientist

Wijs gebruiker
bedankt voor jullie steun :)

ik heb gisteren een packy wat ik nog had weer verkocht, nu heb ik dus niks meer. Ik probeer me hoofd al op zo veel mogelijk andere dingen gericht, alleen ik blijf er nog steeds af en toe aan denken.

@zommes
naar een ander oord gaan is geen oplossing, vanwege werk en huis, anders was het wel goed geweest

DjTrips

Bewuste gebruiker
wat kan helpen zijn video-games, je wordt er zo in meegesleurd dat je gwn aan niets anders denkt :)

bv. World of Warcraft :)

gewoon doen joh!

Belezen gebruiker
Ik denk dat als je verslaafd bent en ECHT wil stoppen, het moet kunnen lukken. Ik heb mezelf aan een redelijke veslaving geholpen, en wil "opzich" wel stoppen, maar dat zou me met zo'n houding dus echt niet lukken.
Als je de coke echt helemaal zat bent, het nooit meer wil doen en idd je gedachten bij andere dingen gaat houden, denk ik dat het je (al dan niet met moeite) zeker moet lukken.

El Retro

Wijs gebruiker
Als je het echt niet meer wil, dan lukt het ook. Maar dan moet je motivatie niet 100 % zijn , maar 200 % , anders gaat het niet. Ik ben het soms zat de coke, maar ik vind het ook nog heel leuk. Dus als ik nu wil stoppen, lukt me dat niet omdat men motivatie er niet is. Vorig jaar is het me wel gelukt voor een lange tijd, maar door omstandigheden terug begonnen.

It's all about your motivation. Sterkte!

gewoon doen joh!

Belezen gebruiker
El Retro zei:
Als je het echt niet meer wil, dan lukt het ook. Maar dan moet je motivatie niet 100 % zijn , maar 200 % , anders gaat het niet. Ik ben het soms zat de coke, maar ik vind het ook nog heel leuk. Dus als ik nu wil stoppen, lukt me dat niet omdat men motivatie er niet is. Vorig jaar is het me wel gelukt voor een lange tijd, maar door omstandigheden terug begonnen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

space scientist

Wijs gebruiker
nu is eht ook nog niet echt de drang, maar vooral dit aankomend weekend word het moeilijk. Ik heb nu heel zwaar werk gekregen, en dan juist wil ik zo iets doen om ff de week te vergeten :(

miss nog tips voor het weekend?

allemaal nog bedankt voor jullie steun

DjTrips

Bewuste gebruiker
wat dacht je van, verwenweekendje ofzo ? lekker relaxen na een stressie werkweek, gedachten met yoga en van die relax muziek verzetten

alle contact met coke, coke-mense, of coke-gedachten vermijden...

El Retro

Wijs gebruiker
Je zoekt ze toch op hoor als je zin hebt, hoe dan ook. Je kan het alleen zelf en met een goede motivatie.

space scientist

Wijs gebruiker
kon het niet laten, had iets te veel gezopen en toen kwam er iemand die me wat aanbood, het waren maar 2 grote punten maar toch :(

heb daarna ook naar een paar dealer gebelt maar ze waren of weg of namen niet op, alsof eht niet mocht

sjoerd101

Belezen gebruiker
space scientist zei:
kon het niet laten, had iets te veel gezopen en toen kwam er iemand die me wat aanbood, het waren maar 2 grote punten maar toch :(

heb daarna ook naar een paar dealer gebelt maar ze waren of weg of namen niet op, alsof eht niet mocht

ik zou echt GEEN alcohol drinken, ik heb zelf tenminste, als ik van plan was t weekend niks te nemen en als vervanging zegmaar alcohol drink, denk ik er na een paar biertjes nog eens ff aan, en dan denk ik.. "waarom wou ik ook alweer stoppen??" "tis toch gewoon chill, waarom niet.." :stoned: en voor je t weet zit je weer met een sleutel in je hand.. :flushed: zo ervaar ik t zelf tenminste..

Cole

Belezen gebruiker
Meh, had voorbije weken gezgd van ik ga stoppen met coke , uiteindelijk gelukt vandaag , enigste pech is dat'k vorige week niet zo'n legale feiten heb gepleegd om aan geld te komen ( nee niets al te erg ) en dit is nu geklikt door vrienden dat gisteren zijn opgepakt :) en moet ook voor de rechtbank verschijnen.

Wou stoppen , ben te laat gestopt , leven is nu naar de vaantjes door coke , terwijl'k ng een hele toekomst had en eigenlijk nooit een echt probleemkind ben geweest maar altijd me laten meeslepen door de grotere jongens en altijd overal aan verslaafd werd , zonder dat ouders dit ooit zijn teweten gekomen. Maar toch ng een mooie schoolopleiding en nog aan het unif ging beginnen :confused:

Denk dan maar eens na , vooral voor de jongeren , wat het met je leven kan doen ... :angry:

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
gewoon doen joh! zei:
El Retro zei:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

space scientist

Wijs gebruiker
dat is eht probleem juist, ik vind eht juist nog wel leuk alleen het sloop me geld en zo.

afgelopen weekend alleen 2 punten op :( , kijken hoe ik me dit weekend hou

lj_bob

Bewuste gebruiker
Koop het nieuwe psychologie magazine..

Staat iets in over verslaving.. zal velen van ons bekend voorkomen :wink: Ik denk dat als je weet hoe die verslaving opgebouwd is, je makkelijker (met je motivatie) hem uit de weg kan gaan.

Succes! (allen)

Deranged

Badass junkie
I'm the evil in your bloodstream
I'm the rash upon your skin
And you made a big mistake all right
The day you let me in
And you can fly to the other side of the world
You know you'll only find
I've reserved the seat behind you
We can talk about old times

The Used

Bewuste gebruiker
yellowmoon zei:

Dat klopt wel gedeeltelijk , maar het is vooral meer zo dat :

" Je niet kan stoppen, zonder dat je echt erkent dat je een groot verslavingsprobleem hebt en echt wil stoppen".

Dan kan iedereen het... Lukt het niet ? Dan raad ik je aan hulp te gaan zoeken desnoods afkick kliniek, want coke kan je leven ontzettend verneuken...

Deranged

Badass junkie

Hallo Space Scientist

Laat zowiezo de alcohol staan en zoek mensen op die het cokegebruik niet doen. maak een afspraak voor vrijdagavond waar je niet onder uit komt voor mijn part de hele avond monopolie spelen. Maar zonder alcohol.

Ik ga er zelf prat op dat ik nuchter de trek niet meer heb, maar als ik teveel alcohol drink weet ik dat het fout kan gaan en ik kan uit ervaring spreken BAH. :(

Ik voel met je mee in die zin dat ik vrijdag ook regelmatig denk : "hoera even een borreltje en een beetje lachen".

Toch laat ik het en wacht ik met drinken totdat ik een feestje heb bij een kennis hier ver vandaan. Ik blijf dan ook het hele weekend.
Dan kan ik lachen en drinken zonder dat ik opeens weer toegeef aan die beruchte gedachte /gevoel /trek. De : "Kom op vent je leeft maar een keer en je staat toch alleen uiteindelijk". Maar die leugen geloof ik niet meer en ik adviseer je om ook niet meer naar die leugen te luisteren of naar jou persoonlijke "leugen".
Ook kom ik dan niet weg zonder op te vallen. Dus dat is een goede tip denk ik.

Ik heb meer dan 11K uitgegeven (krijg het niet eens voluit geschreven omdat ik mezelf dan voor mijn kop sla). :angry: :angry:

Een enkele terugval hebben de meesten mensen die stoppen ervaren.

Ja ik ook( De alcohol weet je nog).

Maar je moet door blijven gaan. Het is vechten met de coke soms en dat betekent dat je soms moet incasseren voordat je zelf weer rake klappen en schoppen kunt uit delen aan je tegenstander Coke.

Kijk, het is heel simpel...

Of je stopt nu en komt er nog goed mee weg of je gaat door totdat het noodlot echt een keer toeslaat.

Om nog even op mijzelf terug te komen :
Ik vind van mezelf dat ik er nog goed af zal komen (Ik hoop dat de rechter die ik binnen enkele maanden zal zien genadig zal zijn, ik wil mijn baan niet verliezen).
Dan is en blijft het financiëel en dat valt te overzien na verloop van een ruime tijd.

Het wordt tijd voor wilskracht jongen, wie is er nou de baas ?
Jij of een chemische verbinding ?

Your friend D...

jael_XX

Experimenterende gebruiker
Ik heb destijds voor mezelf alle mogelijkheden om eraan te komen afgekapt... alle mensen om me heen via wie ik eraan kon komen van me weggehouden, telefoonnummers weggedaan van mijn dealers, en mijn geld afgegeven aan een vriendin om te beheren...

Pinpas, creditcards... alles...

Sterkte lieverd... Ik weet wat je doormaakt...

Liefs...

PS: @ pure spiritual force: bij mij heeft het me meer dan € 45.000 gekost... maar ik heb geluk gehad, ik heb er geen gevolgen van hoeven ondervinden (behalve het geld) Good luck in Court...

Hessaatje

Newbie
Pure_Spiritual_Force zei:
Hallo Space Scientist

Laat zowiezo de alcohol staan en zoek mensen op die het cokegebruik niet doen. maak een afspraak voor vrijdagavond waar je niet onder uit komt voor mijn part de hele avond monopolie spelen. Maar zonder alcohol.

Ik ga er zelf prat op dat ik nuchter de trek niet meer heb, maar als ik teveel alcohol drink weet ik dat het fout kan gaan en ik kan uit ervaring spreken BAH. :(

Ik voel met je mee in die zin dat ik vrijdag ook regelmatig denk : "hoera even een borreltje en een beetje lachen".

Toch laat ik het en wacht ik met drinken totdat ik een feestje heb bij een kennis hier ver vandaan. Ik blijf dan ook het hele weekend.
Dan kan ik lachen en drinken zonder dat ik opeens weer toegeef aan die beruchte gedachte /gevoel /trek. De : "Kom op vent je leeft maar een keer en je staat toch alleen uiteindelijk". Maar die leugen geloof ik niet meer en ik adviseer je om ook niet meer naar die leugen te luisteren of naar jou persoonlijke "leugen".
Ook kom ik dan niet weg zonder op te vallen. Dus dat is een goede tip denk ik.

Ik heb meer dan 11K uitgegeven (krijg het niet eens voluit geschreven omdat ik mezelf dan voor mijn kop sla). :angry: :angry:

Een enkele terugval hebben de meesten mensen die stoppen ervaren.

Ja ik ook( De alcohol weet je nog).

Maar je moet door blijven gaan. Het is vechten met de coke soms en dat betekent dat je soms moet incasseren voordat je zelf weer rake klappen en schoppen kunt uit delen aan je tegenstander Coke.

Kijk, het is heel simpel...

Of je stopt nu en komt er nog goed mee weg of je gaat door totdat het noodlot echt een keer toeslaat.

Om nog even op mijzelf terug te komen :
Ik vind van mezelf dat ik er nog goed af zal komen (Ik hoop dat de rechter die ik binnen enkele maanden zal zien genadig zal zijn, ik wil mijn baan niet verliezen).
Dan is en blijft het financiëel en dat valt te overzien na verloop van een ruime tijd.

Het wordt tijd voor wilskracht jongen, wie is er nou de baas ?
Jij of een chemische verbinding ?

Your friend D...
Dit is zo herkenbaar, het persoonlijke leugentje. Zo ben ik er verleden weekend na een anderhalf jaar ook weer ingetrapt.

Ff een borrel in mijn stamcafe, daar kom ik dus nooit meer op vrijdagen omdat ik weet hoe dat altijd afliep, maar toch gaan op vrijdag, ik was verdrietig en boos dus het kon wel, ach dat ene borreltje.

En na een borrel of 5 trek krijgen in coke, en dan tegen jezelf zeggen, ach het is zolang geleden het kan wel weer een keertje...tssssss...en dan halen, en nog eens halen...thuis komen, lichamelijk en geestelijk verrrot zijn en je afvragen waar al je geld is gebleven. Hallo??? Ik heb die klotesmaak nog steeds in mijn mond, en dan heb ik het over de smaak naar meer.

Coke is echt mijn witte sloper, ik begon gelijk al weer te liegen tegen mijn zusje die onverwachts zaterdagmiddag voor mijn deur stond, ik had een griep te pakken vandaar mijn loopneus hoorde ik me tegen haar zeggen. Ik zag hoe ze naar mij keek, ze geloofde er geen moer van, maar uit respect voor mij heeft ze het maar gelaten. Maar ik zag echt aan haar blik zo daar gaan we weer....

Maar we gaan niet weer, ik vind het echt heel k.u.t. dat het gebeurd is, tis nu woensdag en ik voel me nog niet echt goed. Zit op mijn werk, komt niets uit mijn handen, daaaaag energie....

Tips? wegblijven uit de scene, wegblijven van de coke, en als je houdt van kicks, ga bunjiejumpen, bergbeklimmen, paracutespringen, racen enz. enz...is bijna even duur maar wel met een langer resultaat. Probeer je kicks uit andere dingen te halen.

Je moet het bovendien vooral ECHT willen!! Je moet het voor JEZELF willen.
Wat bij mij ook geholpen heeft in de perioden hiervoor is om een dagboek op internet bij Jellinek bij te houden. Kon ik precies zien in welke gemoedstoestanden ik ging gebruiken en waar mijn valkuilen zitten.

Zoals een vrijdag in mijn stamcafe is gewoon een valkuil en dat moet ik nooit meer doen. Klink ongezellig maar als ik fris, fit en monter op een zaterdagochtend wakker wordt, daar weegt een vrijdagavond mezelf voldouwend met coke niet tegenop, en zeker niet de crash de volgende ochtend, wat een hel is dat zeg, dat was ik een beetje vergeten. Geheugen is weer opgefrist!!!!

Bollie

Bewuste gebruiker
een vriend van mij is op van de ene dag op de andere gestopt met coke na 3 jaar intensief gebruik. Elke dag snoof die gast meer dan een gram en op weekenddagen ( vrij, zat en zon ) meestal 2 gram per dag.

Nu drinkt ie zich elke dag ladderzat en rookt masssas wiet.
Of dit nu een goeie of een slechte tip is om te stoppen, moet je zelf maar uitmaken. Hij is in elk geval van de coke vanaf :mrgreen:

ts

Bewuste gebruiker
Bollie zei:
een vriend van mij is op van de ene dag op de andere gestopt met coke na 3 jaar intensief gebruik. Elke dag snoof die gast meer dan een gram en op weekenddagen ( vrij, zat en zon ) meestal 2 gram per dag.

Nu drinkt ie zich elke dag ladderzat en rookt masssas wiet.
Of dit nu een goeie of een slechte tip is om te stoppen, moet je zelf maar uitmaken. Hij is in elk geval van de coke vanaf :mrgreen:

hahaha, ja die laatste zin klopt.

Mijn advies, als je echt wilt stoppen moet je bereid zijn een deel van je sociale leven (hoogstwaarschijnlijk) ervoor op te geven. Dus nummers van mensen die hebben, mensen die mensen kennen die hebben en daar weer de vrienden van, allemaal uit je telefoon gooien. Zoek wat 'suffere' vrienden en wees vooral beducht voor 'ah die ene keer nog dan'... succes

Bovenaan