Tips met gebruik XTC

Ik ben jordy en ik lees dit forum al enkele maanden door en ben daardoor veel te weten gekomen over XTC, Ik heb ondertussen ook XTC geprobeerd (thuis) en had een paar vraagjes.
Daarom heb ik ook meteen een account aangemaakt.

3 weken terug heb ik voor de eerste keer XTC gebruikt (een halfje), het was een geweldige ervaring en had helemaal geen down ervaring.
De week erna heb ik het andere halfje genomen en had weer dat intense gevoel maar alleen merkte ik dat het gewenste effect minder lang duurde dan de eerste keer.
(ik had die dag ook mijn eerste down)
vorig weekend heb ik 2 pillen en half doorgeslikt over ong zo'n 16 uur. De eerste pil ingenomen rond de late namiddag en gaf weer een geweldige ervaring, 4 uurtjes daarna een halfje bijgenomen en toen heb ik volgens mij iets te lang gewacht voor het slikken van de volgende pil. Deze had ik ingenomen terwijl ik in mijn down zat en toen heb zegmaar bijna niets meer gevoeld van de pil.

Nu ik mijn gebruik bekijk sta ik er pas bij stil dat ik er eigenlijk over ben gegaan. Ik ben op de hoogte van de 2 - 3 maanden regel en ben van plan deze na de zomerperiode te volgen. Mijn grootste angst is het serotonine syndroom.
Ik heb hier al veel informatie over opgezocht maar toch stel ik me er vragen bij:
- Is het mogelijk dat ik het serotonine syndroom heb doordat ik niets meer voelde toen ik laatst bij pakte?
- Kan het kwaad om 3 weken achter elkaar te nemen als mijn eerste 2 keren "maar" halfjes waren?
- Op 28 juni ga ik feesten en twijfel om dan wat "snoepjes" mee te nemen (eerste keer op een feest), ik zou graag willen weten of dit wel zo slim is nadat ik 3 weken achterelkaar heb gebruikt.
- Is het beter om in 3 weken elk weekend een halfje te nemen of juist 1 pil en half om de 3 weken, of maakt dit niet uit?

Graag antwoord op mijn vragen en tips zijn altijd welkom.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
jordynhemel zei:
- Is het mogelijk dat ik het serotonine syndroom heb doordat ik niets meer voelde toen ik laatst bij pakte?

Nee, dat is niet het serotonine syndroom. Het serotonine syndroom betekend niet dat je niks voelt van MDMA, het komt juist voort uit een te grote hoeveelheid serotonine. Dat je niks voelde komt waarschijnlijk omdat je je serotonine uitgeput hebt. Voor meer info over het serotonine syndroom: viewtopic.php?f=3&t=51321

jordynhemel zei:
- Kan het kwaad om 3 weken achter elkaar te nemen als mijn eerste 2 keren "maar" halfjes waren?
Ja, dat kan zeker kwaad. Hoeveelheid speelt geen rol bij de 2 a 3 maanden regel, je verbruikt nog steeds serotonine al gebruik je maar een halfje. Het is dus niet zo dat je elke week een halfje kan gaan pakken omdat een halfje maar een klein beetje is. Je moet je lichaam rust geven om je serotonine op peil te krijgen, wekelijks gebruiken is funest voor je serotonine huishouding, het is namelijk erg kwetsbaar.

jordynhemel zei:
- Op 28 juni ga ik feesten en twijfel om dan wat "snoepjes" mee te nemen (eerste keer op een feest), ik zou graag willen weten of dit wel zo slim is nadat ik 3 weken achterelkaar heb gebruikt.
Ik raad dit ten zeerste af. Nu je 3 weken achter elkaar hebt gebruikt kan je beter 3 maanden wachten voordat je weer XTC gebruikt. Ook zou ik minder XTC gebruiken, 2 en een halve pil is erg veel. Heb je ze laten testen? Hoeveel mg zat er in elke pil?

jordynhemel zei:
- Is het beter om in 3 weken elk weekend een halfje te nemen of juist 1 pil en half om de 3 weken, of maakt dit niet uit?
1 pil en een half om de 2 a 3 maanden is het beste. Maar tussen die 2 is het het beste als je 3 weken ertussen laat. Nogmaals, hoeveelheid maakt niet uit, alleen de tijd ertussen(al moet je niet 4 pillen op een avond gebruiken).

Je kan het beste 1.5 a 2 mg per KG lichaamsgewicht om de 2 a 3 maanden gebruiken. Dit om hersenschade te voorkomen. Als je zo doorgaat kan je problemen ontwikkelen en ligt hersenschade op de loer. Kijk uit met je gebruik, want zo gaat het niet goed.

Pandan zei:
Ik raad dit ten zeerste af. Nu je 3 weken achter elkaar hebt gebruikt kan je beter 3 maanden wachten voordat je weer XTC gebruikt. Ook zou ik minder XTC gebruiken, 2 en een halve pil is erg veel. Heb je ze laten testen? Hoeveel mg zat er in elke pil?

Bedankt voor de informatie, de pillen zijn niet getest ...
ik woon in België en weet niet of dat hier mogelijk is zonder het op internet te bestellen. Ik kan je wel vertellen dat de eerste 2 halfjes groene monster energy waren,
en de laatste keer waren het witte domino's.

UpndDown

Newbie
jordynhemel zei:
Pandan zei:

Bedankt voor de informatie, de pillen zijn niet getest ...
ik woon in België en weet niet of dat hier mogelijk is zonder het op internet te bestellen. Ik kan je wel vertellen dat de eerste 2 halfjes groene monster energy waren,
en de laatste keer waren het witte domino's.
Ook in België is het voor zover ik weet gewoon mogelijk om pillen te testen maar aanzienlijk minder dan in Nederland. Je mag nooit van een logo uit gaan dag er bepaalde hoeveelheid MDMA in zit. Zoals de domino's die je hebt gehad zijn ook meerdere soorten van in omloop die niet met bloot oog te onderscheiden zijn. Ik weet niet voor hoever je in staat bent om ze te (laten) testen maar dit is wel het veiligst.

Wat hier boven al vermeld is door Pandan klopt inderdaad, je hebt geen serotonine syndroom, wel maak je te vaak gebruik van het middel om er lange tijd van te kunnen blijven genieten en daarom is het inderdaad beter nu voor jezelf de 3 maanden regel aan te houden. Natuurlijk moet je zelf beslissen wat je met je lichaam doet.

Greetz

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
XTC gooit als je een pil neemt uiteindelijk vrijwel al je serotonine eruit. Het maakt dan niet zo veel uit of je 100 of 300 mg neemt, op gaat het sowieso. Het is dus sowieso slechter om 3 weken achter elkaar te nemen, zoals Pandan ook al zei.

Het kan niet zo heel veel kwaad om er eens maar 4 weken tussen te laten als dat zo uitkomt maar ik raad je nu wel aan om even rust te nemen. Dat wil zeggen liever even 3 maanden niet. Je hebt dan de volle tijd om te herstellen. Als je elk weekend doorgaat krijg je zeker problemen.

In België kun je ook testen, maar helaas volgens mij nog steeds op slechts één locatie.

25tolife zei:
En sinds kort ook in België de mogelijkheid om het goed te laten testen!
Voor onze Belgische leden - er is een mogelijkheid tot professioneel testen voor jullie.

in Brussel, bij Modus Vivendi, rue Van Artevelde 130.

http://www.modusvivendi-be.org/spip.php?article63 (franstalige website)

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Buiten het feit dat het ontzettend slecht voor je is gaat de lol er enorm snel vanaf!
Als je iets teveel xtc doet word het saai en word je alleen maar knettervaag
Ga er verstandig mee om dan geniet je er het meest van!

R0mmelP0t

r0mmelp0t zei:
Buiten het feit dat het ontzettend slecht voor je is gaat de lol er enorm snel vanaf!
Als je iets teveel xtc doet word het saai en word je alleen maar knettervaag
Ga er verstandig mee om dan geniet je er het meest van!

R0mmelP0t

Oke bedankt voor alle reacties,
het zou dus kunnen dat mijn "love" gevoel stilaan afneemt als ik het goed begrijp.

Zou het ook kunnen dat ik de volgende keer meer moet pakken om hetzelfde effect te krijgen?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
jordynhemel zei:
Zou het ook kunnen dat ik de volgende keer meer moet pakken om hetzelfde effect te krijgen?

Dit houd op den duur ook weer op. Je kan het blijven forceren, maar om het optimale gevoel te krijgen is 2 a 3 maanden wachten het beste. Minstens 6 weken als je echt niet kan wachten. Maar om er meer in te gaan gooien werkt alleen maar averechts. Je krijgt tolerantie en het effect gaat alleen maar achteruit, ook is het enorm slecht voor je. Bij zeer frequent gebruik is het gevoel na een tijdje compleet anders als je eerste keer.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is niet zo dat als je meer pakt, je alsnog hetzelfde effect krijgt. Je lichaam maakt serotonine aan, is dat op? Dan is het ook echt op... Je kunt dus wel meer pakken maar dat betekent niet dat je lichaam meer serotonine gaat aanmaken, op = op en daarna wordt je alleen maar vager en maak je de schade erger.

Fool

Badass junkie
Nee, want je dopamine en noradrenaline is niet op. Daar krijg je dus meer van en die stoffen kunnen andere effecten meer maskeren. Ook werken deze stoffen als het goed is op de vrijgekomen oxytocine, iets dat het love-gevoel geeft onder invloed van de serotonine.

De schade wordt echter inderdaad substantieel erger.

Bovenaan