Tintelingen na speed

GroteDoppe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Na het gebruik van speed bommetje 90mg, ervaar ik soms hele erge tintelingen in m’n lichaam. Kan dit kwaad? Ik drink wel netjes en eet ook altijd wat.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Dat is opzich wel een bekende bijwerking van speed. Een beetje kan geen kwaad maar als het tot aan vervelend toe wordt moet je wel uitkijken.

Speed knijpt je bloedvaten dicht (=vasoconstrictie) waardoor er naar sommige delen van je lichaam minder goed bloed kan stromen, meestal zijn dit je handen, voeten of lippen. Het kan koud worden en zelfs een beetje paars. Je kan je voorstellen dat je lichaam hier niet blij mee is en dat bijvoorbeeld ook bloedvaten naar je hart worden samengeknepen, hier is waar het gevaarlijk wordt. Ikzelf beschouw extreem weinig bloed in je handen, koud en verkleuring wel als een teken dat je tever bent gegaan.

Nou goed nu die tintelingen. Je hebt vast weleens gehad dat je been 'slaapt' als je te lang met je telefoon op de wc hebt zitten poepen. De brilrand knijpt ook je bloedvaten dicht en je lichaam geeft een tinteling als reactie.

Neem het wel met een korreltje zout want speed kan ook op andere manieren tintelingen opwekken. Tinteling van de rush en adrenaline geeft ook een tintelend gevoel. Het werkt gewoon op je centrale zenuwstelsel en ja.. tintelingen komen van zenuwen

GroteDoppe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Speed knijpt je bloedvaten dicht (=vasoconstrictie) waardoor er naar sommige delen van je lichaam minder goed bloed kan stromen, meestal zijn dit je handen, voeten of lippen. Het kan koud worden en zelfs een beetje paars. Je kan je voorstellen dat je lichaam hier niet blij mee is en dat bijvoorbeeld ook bloedvaten naar je hart worden samengeknepen, hier is waar het gevaarlijk wordt. Ikzelf beschouw extreem weinig bloed in je handen, koud en verkleuring wel als een teken dat je tever bent gegaan.

Nou goed nu die tintelingen. Je hebt vast weleens gehad dat je been 'slaapt' als je te lang met je telefoon op de wc hebt zitten poepen. De brilrand knijpt ook je bloedvaten dicht en je lichaam geeft een tinteling als reactie.

Neem het wel met een korreltje zout want speed kan ook op andere manieren tintelingen opwekken. Tinteling van de rush en adrenaline geeft ook een tintelend gevoel. Het werkt gewoon op je centrale zenuwstelsel en ja.. tintelingen komen van zenuwen

Interessant, dankjewel voor je bericht! Ikzelf heb er ongeveer wel ruim lang last van. Vooral in m'n gezicht. Wat kan je doen om minder heftig te laten verlopen? Ik voel het altijd in m'n benen en gezicht. Krijg paarse knieën niet donkerpaars. Mijn gezicht zie je niks aan. Soms is het wel irritant moet ik zeggen. Kan het ook kwaad in de hersenen, valt dat mee als je heel af en toe gebruikt? , ik gebruik speed zelf zelden, dus het is niet dat ik het maandelijks gebruik. Maar alleen op een festival. Ikzelf gebruikte vroeger wel meer verschillende soorten drugs, in het festival seizoen zelfs 2 keer in de maand. Maar dat is niet meer het geval. Ik ben wel meer bewust van wat ik doe en neem niet snel meer drugs, zoals thuis met vriendinnen heb ik het ook gedaan.

Heb je toevallig tips om op een verstandige verantwoordelijke manier te gebruiken?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Het valt inderdaad mee als je alleen af en toe gebruikt. De vaatvernauwing op zichzelf is een bijwerking van speed dus de symptomen die je beschrijft horen er wel een beetje bij. De kans op hartproblemen is bijv wel groter als je onder invloed bent, maar als je lichamelijk in goede conditie bent is de kans met een normale dosis speed nog steeds erg klein.

In je hersens zal het ook gebeuren, maar wel een stuk minder dan je ledematen en daarnaast: een vernauwd bloedvat kan nogsteeds bloed vervoeren.

Het beste wat je kunt doen om verantwoord te gebruiken is niet teveel pakken. Als je je dosis bescheiden houdt zul je je niet teveel zorgen moeten maken.

Bovenaan