Ik geloof absoluut niet dat de wetenschap ervoor zorgt dat dingen los komen te staan van de realiteit zoals je dat ziet. Het gaat erom hoe jij en ik met die gewonnen informatie omgaan.Stel de wetenschap bewijst dat alles waar jij over nadenkt waar je hier ook veel je mening over uit allemaal onzin is dan hoeft dat niet te betekenen dat jij je visie daarop veranderd. Het kan nog steeds jou realiteit zijn.
ik vind het jammer dat je op deze manier op een bericht als dit reageert. Wederom bedoel je het niet vervelend maar op één of andere manier relativeer je juist alles plat door er steeds op je eigen manier in te staan. Het is ook een mening/geloof waar geen weerwoord op bestaat jij vind en voelt dat zo en daar moet ik en iedereen het mee doen dat is prima. Een beetje alsof iemand over allah begint. Ik heb daar geen weerwoord op het is zijn waarheid ik kan niet zeggen dat het niet zo is.
Wat Meejhem zegt ben ik het wel mee eens (WOW I KNOW) Wetenschap is ook een geloof en je moet geloven in je nieuwe bevindingen of ze over 10 jaar nou nog waar zijn of niet. Wat is er verkeerd aan dat er neuronen aan dit onderzoek worden gehangen het lijkt mij logisch dat dat gebeurd. Als we allemaal helemaal zouden doorslaan in hoe je vaak je mening uit (ik zeg niet dat je doorslaat hoor) dan zouden we allemaal net zo goed op de grond van kunnen gaan liggen mediteren de rest van ons leven wachten tot we sterven en verdwijnen in het niks of walhalla of wat dan ook waar je continu al mee bezig was naar toe te gaan tijdens je leven. ik overdrijf het een beetje om een punt te maken)
Het is trouwens niet zo dat alle vorige modellen in wetenschap niet goed bleken te zijn. Veel modellen moeten alleen aangepast worden over tijd omdat de wereld eromheen ook veranderd. Maar neem bijvoorbeeld ik noem maar wat fotosynthese er waren vroeger allerlei theorien over hoe planten licht omzette in energie. Nu weten we dat en dat model is niet veranderd dus om te zeggen dat de wetenschap bijvoorbaat nooit het juiste model heeft omdat er toch wel weer een nieuw model komt is in mijn ogen niet correct.
Daarnaast kan je je afvragen waar het allemaal naar toe leid. Grote kans is dat de wetenschap in zijn geheel zorgt voor de destructie van de mensheid ik vind dat best een kans (denk koude oorlog, virussen, klimaatverandering) Maar "the universe does not give a fuck" De aarde heelt wel weer en er komt wel weer een nieuw proces, soort of whatever. Het is een vorm van arrogantie hoe wij wetenschappelijk maar ook qua geloof nadenken over ons bestaan.
Sorry ik ratel door, maar het irriteert me soms dat ieder topic dan ineens een non-dualiteit/zen/meditatie/niksisalles/allesisniks ding word. Het neemt niet weg dat ik ook vind dat we soms anders over dingen moeten denken en anders met mensen en onze wereld om moeten gaan. Zo kunnen we nergens meer over praten.
Maar nogmaals ik vind je een te gekke invloed hier neem het me niet kwalijk.
Mindless zei:
Juist ja dat bedoel ik. En er komt geen eind aan. Het ironische is dat die wetenschap zijn bestaan dankt aan het feit dat ze juist niets weten. Daarom kan de zoektocht naar een betere theorie doorgaan. En inderdaad, je moet erin geloven, dat terwijl alle eerdere modellen niet bleken te kloppen. Waarom zou het dit keer anders zijn. Of sla ik nu de plank mis? If so, laat het me weten want ik begrijp nog steeds geen snars van wat wetenschap heeft te zoeken in de richting van antwoorden zoeken over dit bestaan. Hoe kun je namelijk dit bestaan los zien van je eigen bestaan? Toch is dat precies wat de huidige wetenschap lijkt te doen en naar mijn mening resulteert dat in een wereldbeeld dat je eerder van een of andere robot of computer zou verwachten.