thuis smarts kweken

ipomike82

Experimenterende gebruiker
Zijn er ook mensen die hun eigen smarts kweken? zo ja welke?
heb het zelf ook geprobeerd maar op een of andere manier gaan ze steeds dood, t enigste wat ik op dit moment heb is een koffie plant (waar ik nog 2 jaar op moet wachten voordat ie koffie gaat produceren) en blauwe windes .
Greetings Ipomike82

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik heb 2 kleine san pedro's en een peyote, een baby woodrose en ik kweek paddo's :)

ipomike82

Ik heb nu ook een peyote, Hawaian baby woodrose heb ik o.a. ook geprobeert of de zaadjes zijn slecht of ik doe t steeds verkeerd. Nu is t toch te laat voor de meeste planten om ze te planten , dus volgend seizoen maar weer proberen.
Zijn er ook planten die je rond deze periode moet planten?
Zijn paddo's moeilijk te kweken? daar heb ik ook aan zitten denken maar omdat ik al heel wat andere planten heb verneukt weet ik het nog niet, want die growboxen vindt ik vrij prijzig en vindt het jammer als ik die strax ook moet weggooien.
Ipomike82

JJJ

Bewuste gebruiker
Zo\'n growbox is heel makkelijk maar ook hedel erg duur. Ik kweek gewoon helemaal zelf vanaf de sporen (die kun je bestellen bij azarius). Dat is inderdaad wel behoorlijk lastig, dan moet je je eerst goed verdiepen en misschien gaat het net als bij mij de eerste paar keer hartstikke fout.

Paddo's kweken is wel een erg leuke en goedkope hobby als het eenmaal een beetje lukt!

alles

Newbie
san pedro

san pedros zijn makkelijk te kweken. alleen de helft van de zaden doet niets dus bestel er genoeg, bij azarius bv. Om dat ze zo klein zijn moet je wel oppassen dat je ze bij het gieten niet wegspoelt, je moet ze nl Op de aarde laten liggen. Ik had er per zaadje een flintertje watten onder gelegd en ze daar met een pincet een beetje ingedrukt. Zo kon ik ze goed zien liggen. Ik heb ze in de zomer geplant en ze groeien redelijk snel achter het raam aan de zonkant. Ik geloof dat directe zon niet heel goed is maar dat kunnen ze best hebben hoor! Water geven niet te vaak doen, ik ben een maand weggeweest en er is niets aan de hand. Ik geef ze normaal om de week een plens, in de winter minder vaak.

Peyote heb ik ook geprobeerd, dat werd niets. Dat is de langzaamst groeiende plant ter wereld dus zowiezo, als er wel iets opkomt hebben je kleinkinderen misschien ooit een goede tijd!

ipomike82

zijn er maar zo weinig mensen die zelf smarts kweken?
ik weet dat t veel tyd kost maar t is t waard !!! (vindt ik)
van zaadje tot plant is echt machtig, moet alleen nog uitdokteren hoe je extracten moet maken (anders moet je zoveel innemen), wie kan me daar mee helpen?

alvast bedankt en groetjes van:
IPOMIKE82

joshua

Newbie
Ik heb een hele bak vol kleine cacti(peyote, san pedro, T. peruvianus en nog wat) en van de zomer staat de hele tuin vol met oa blauwe winde, yopo, cannabis vervangers en papaver :stoned: :stoned:

ipomike82

Wat versta je onder wiet vervanger? heb al wat verschillende dingen geprobeerd maar er zat niets tussen wat wiet kan vervangen.
Groetjes

oane

ik ebn nu bezig met een peyote, een aantal opuntia's (bevaten ook mescaline:grin:), morning glorie's in hele kleine potjes zodat ze gewoon op mn kamer kunen groeien:grin:, en nog wat baby hawian woodrose, maar die willen niet echt beginnen... verder denk ik er over om deze zomer wat DMT gras te gaan groeien, een paar passiebloemen te planten en een paar cactusen er bij te nemen.

ipomike82

Ik heb ook dmt grass (phalaris aru...)dat spul groeit als onkruid als t regelmatig water krijgt.

michielxboxer

Belezen gebruiker
Mijn pa is scheikundeleraar...., hij kan speed maken zegt ie, maarja hij is anti-drugs dus zal het nooit doen. Maar we kunnen hem dwingen:P
hehe lol

Bovenaan