Test je gebruik

Serenity

Badass junkie
@ Play Bunny, ik weet dat ik niet helemaal gezond bezig ben, en ik merk het ook al wel met de vergetelheid etcetera. Maar ik ben me ervan bewust, en ben nu aan het minderen. Moet wel goedkomen :)

Play_bunny

Wijs gebruiker
Serenity zei:
@ Play Bunny, ik weet dat ik niet helemaal gezond bezig ben, en ik merk het ook al wel met de vergetelheid etcetera. Maar ik ben me ervan bewust, en ben nu aan het minderen. Moet wel goedkomen :)

dat vroeg ik me af, of je je daar bewust van bent. Ja dus :) ok

jootje

Newbie
Je score is 9 punten.

Je scoort meer dan 5 punten. Je scoort daarmee tussen de 5 en 16 punten. De kans dat er als gevolg van XTC-gebruik problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 16 dan bij de  5 punten ligt. Vermoedelijk kan gebruik van XTC leiden tot veranderingen in de hersenen met aantasting van het geheugen, de concentratie en de stemming (depressiviteit). Het gevaar neemt toe naarmate meer en vaker gebruikt wordt.). Lees meer over hoe je de risico's van  XTC  kunt verminderen.  Als je wilt stoppen of minderen en het lukt niet alleen, neem dan contact op met de hulpverlening van VNN. Voor een telefoonnummer zie onder  adressen . Je kunt ook een  vraag stellen  aan een hulpverlener.

Score mogelijkheden:
0-4 punten: Geen extra risico hoewel gebruik altijd risico's met zich meebrengt.
5-16 punten: Zeker risico, je gebruikt riskant. Probeer de risico's van gebruik te verminderen.
17-32 punten: Groot risico; het risico loopt uit de hand.

El Retro

Wijs gebruiker
COCAINE

Je score is 17 punten.

Je scoort meer dan 16 punten. Het risico dreigt uit de hand te lopen. Lees meer over de risico's van  cocaïnegebruik  op deze site.  Als je wilt stoppen of minderen en het lukt niet alleen, neem dan contact op met de hulpverlening van VNN. Voor een telefoonnummer zie onder  adressen. Je kunt ook een  vraag stellen  aan een hulpverlener.

SPEED

e score is 9 punten.

Je scoort daarmee tussen de 5 en 17 punten. De kans dat als gevolg van speedgebruik problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 17 dan bij de 5 punten ligt. Het is daarom belangrijk op je speedgebruik te letten. Lees meer over de risico's van  speedgebruik op deze site.  Als je wilt stoppen of minderen en het lukt niet alleen, neem dan contact op met de hulpverlening van VNN. Voor een telefoonnummer zie onder  adressen. Je kunt ook een  vraag stellen  aan een hulpverlener.

Kvind de uitleg die je er bij krijgt toch niet echt kloppen. Kheb voor speed 9 punten en dan een uitleg van: "je begint al problemen te krijgen door speedgebruik."

buzzy

Badass junkie
XTC

Je score is 8 punten.

Je scoort meer dan 5 punten. Je scoort daarmee tussen de 5 en 16 punten. De kans dat er als gevolg van XTC-gebruik problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 16 dan bij de 5 punten ligt. Vermoedelijk kan gebruik van XTC leiden tot veranderingen in de hersenen met aantasting van het geheugen, de concentratie en de stemming (depressiviteit). Het gevaar neemt toe naarmate meer en vaker gebruikt wordt.).

Speed

Je score is 9 punten.

Je scoort daarmee tussen de 5 en 17 punten. De kans dat als gevolg van speedgebruik problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 17 dan bij de 5 punten ligt. Het is daarom belangrijk op je speedgebruik te letten

Wiet

Je score is 13 punten.

Je scoort daarmee tussen de 6 en 15 punten. De kans dat er, als gevolg van je hasj- en/of wietgebruik, problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 15 dan bij de 6 punten ligt. Het is daarom belangrijk op je cannabisgebruik te letten.

pythregius

Bewuste gebruiker
Je score is 16 punten.

Je scoort daarmee 16 punten of meer. Het lijkt erop dat je je hasj en/of wietgebruik niet meer in de hand hebt en dat je functioneren eronder lijdt. Je kunt overwegen je hasj en/of wiet gebruik te minderen of te stoppen.  Als het je niet lukt om te minderen of te stoppen, neem dan contact op met de hulpverlening van VNN. Kijk voor een telefoonnummer bij de  adressen. Je kunt ook een  vraag stellen aan een hulpverlener.  
Wil je meer informatie over hasj en wiet, kijk dan bij  hasj en wiet.

16-36 punten: Groot risico; het risico dreigt uit de hand te lopen.

:wave: :mrgreen:

wat een bullshit, ik heb absoluut geen moeite als ik geen wiet heb, en weet zeker dat ik kan stoppen express stop ik 1 keer per jaar een maand, en dat gaat probleemloos, zonder het te missen ik vind het gewoon lekker, wat mij betreft is deze test dikke poep
:stoned: is gezond, glorieuze groenten. :mrgreen:

Talec

Bewuste gebruiker
Je score is 14 punten.

Je scoort daarmee tussen de 6 en 15 punten. De kans dat er, als gevolg van je hasj- en/of wietgebruik, problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe.

valt ng mee :)

kotssmurf

Belezen gebruiker
Weed: 28 punten!
Ik had verwacht dat er wel meer mensen met deze score gingen zijn maar precies niet :)
Nu vind ik sommige vragen wel heeel vaag! Maar toch ik weet dat ik gek wordt als ik thuiskom van men werk en er geen joint klaarligt op me te wachten...
Ik kan best toegeven dat ik verslaafd ben, maar als ik bekijk in welke mate mn verslaving zich inmengt met mn verantwoordelijkheden en sociale leven valt dit allemaal nog goed mee :)
Ik bekijk het dan ook niet als een verslaving, eerder als een gewoonte.

XTC: 4 Punten
Zoals verwacht, ga verder geen tests meer doen, ben zeker dat ik al mn gebruik (buiten weed dan) onder controle heb...

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Speed: 21 punten.

Ze zouden hoe slechter je ervoor staat, minder punten moeten geven, want nu gaat mn competitiedrang er weer voor zorgen dat ik hoger ga willen scoren =P

Maar ja k wist het al. En zeggen dat het ooit veel erger geweest is. maar ik denk dat ik ook enkele vragen onbewust volgens mn oude speedpatroon heb ingevuld, want nu gaat het eigenlijk best goed met me en mn werk, met wekelijks gebruik. Tja, wekelijks 2 dagen, dat is meerdere keren per week zeker? =)

acidboy

Badass junkie
Wiet: 17
Coke: 7

XTC niet gedaan omdat dat al zo lang geleden is, dat wordt een 2 of een 3 ofzo.

Naar verwachting.

MindTraveler

Belezen gebruiker
alcohol: niet van toepassing
cannabis: 12 punten
coke: 8 punten
speed: 12 punten
xtc: 9 punten

'k Vind het trouwens een idoot stelletje vragen dat er tussen zitten,
ze kunnen beter zo'n testen laten opstellen door personen met echte ervaringen, want aan de vragen af te leiden geloof ik dus echt niet dat dit het geval is.

982

Bewuste gebruiker
HC_DAPNHE_HC zei:
speed

26 punten :flushed:

Stop dan, ik heb die vragen wel gezien en zelf ook gedaan. Maar ik zou maar eens ff gaan nadenken over 'verantwoord' drugsgebruik.

Ik gebruik zelf ook veel hoor, daar niet van, maar 26 punten.. denken om afkoeling ed.

Waarom wil je het nog?

Hislordship

Wijs gebruiker
je score is 10 punten. voor wiet/hasj

Je scoort daarmee tussen de 6 en 15 punten. De kans dat er, als gevolg van je hasj- en/of wietgebruik,  problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 15 dan bij de 6 punten ligt. Het is daarom belangrijk op je cannabisgebruik te letten.  
Als het je niet lukt om te minderen, neem dan contact op met de hulpverlening van VNN. Kijk voor een telefoonnummer bij de  adressen. Je kunt ook een  vraag stellen aan een hulpverlener.  
Wil je meer informatie over hasj en wiet, kijk dan bij  hasj en wiet.

helemaal waar ik heb nog niet zo lang geleden egt problemen met blowen gehad maar ben daar min of meer overheen voorledig stoppen lukt alleen niet.

ik doe het nu ongv: 1 keer in de week,

crysis

Bewuste gebruiker
xtc 4

wiet 3 (blow ook niet veel dus vandaar)

alcohol:
Met het oog op uw gezondheid drinkt u te veel, al denkt u zelf van niet. In de grafiek kunt u dit zien. Uw alcoholgebruik in een normale week (onderste balk) ligt boven de maximale hoeveelheid die u zonder risico voor uw gezondheid kunt drinken (bovenste balk). Ook ziet u dat u meer drinkt dan andere mannen van uw leeftijd (middelste balk). Uw alcoholgebruik kan uw gezondheid dus wel schaden.
U bent niet van plan te minderen. Door iets minder te drinken zou u echter blijvende schade aan gezondheid en andere problemen kunnen voorkomen. Wat zijn de voordelen van uw alcoholgebruik en wegen die echt op tegen de nadelen? Maak het volgende deel van de test om hier voor uzelf meer inzicht in te krijgen.

ach ik ben student!

zo voel ik me nog best oke eigenlijk als ik naar jullie scores kijk

Vanadesse

Wijs gebruiker
El_V zei:
xtc 4

wiet 3 (blow ook niet veel dus vandaar)

alcohol:
Met het oog op uw gezondheid drinkt u te veel, al denkt u zelf van niet. In de grafiek kunt u dit zien. Uw alcoholgebruik in een normale week (onderste balk) ligt boven de maximale hoeveelheid die u zonder risico voor uw gezondheid kunt drinken (bovenste balk). Ook ziet u dat u meer drinkt dan andere mannen van uw leeftijd (middelste balk). Uw alcoholgebruik kan uw gezondheid dus wel schaden.
U bent niet van plan te minderen. Door iets minder te drinken zou u echter blijvende schade aan gezondheid en andere problemen kunnen voorkomen. Wat zijn de voordelen van uw alcoholgebruik en wegen die echt op tegen de nadelen? Maak het volgende deel van de test om hier voor uzelf meer inzicht in te krijgen.

ach ik ben student!

zo voel ik me nog best oke eigenlijk als ik naar jullie scores kijk
Je moet je alleen niet vergelijken, maar kijken naar je eigen gebruik. Het is de bedoeling dat ze je confronteren met je gebruik, en niet dat je bij anderen gaat kijken hoeveel de ander gebruikt. :P

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
xtc 6 punten, wel netjes dus!

Verder doe ik eigenlijk niks met die regelmaat dat je er uberhaupt een test op kan loslaten... Meer allerlei soorten dingen door elkaar heen, maar keta en ghb staan er al niet bij...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wiet:

Je score is 12 punten.

Je scoort daarmee tussen de 6 en 15 punten. De kans dat er, als gevolg van je hasj- en/of wietgebruik, problemen ontstaan of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 15 dan bij de 6 punten ligt. Het is daarom belangrijk op je cannabisgebruik te letten.
Als het je niet lukt om te minderen, neem dan contact op met de hulpverlening van VNN. Kijk voor een telefoonnummer bij de adressen. Je kunt ook een vraag stellen aan een hulpverlener.
Wil je meer informatie over hasj en wiet, kijk dan bij hasj en wiet.

Kdacht dat ik minder ging scoren, maar jah :grin:
mja, tkan wel kloppe denk ik.

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Cocaine : 10 punten

Je scoort daarmee tussen de 5 en 15 punten. De kans dat er als gevolg van je cocaïnegebruik problemen ontstaan, of er mogelijk al zijn, neemt duidelijk toe. Let op: dat geldt zeker als je score dichter bij de 15 dan bij de 5 punten ligt. Het is daarom belangrijk op je cocaïnegebruik te letten.

En toch ben ik al 11 maanden clean :wave:  

Bovenaan