temazepam

private

Experimenterende gebruiker
beste,

Ik gebruik nu sinds 12 dagen achterelkaar 20 mg temazepam en heb er nog 3 stuks liggen. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als ik over 3 dagen ermee stop, dan kan dat geen kwaad qua onthoudingsverschijnselen? Want wanneer begin je er afhankelijk van te raken? Moet ik nou over 3 dagen beginnen met afbouwen of is 15dagen a 20mg per dag voor het slapen gaan niet erg genoeg om er verslaafd aan te raken?

Ik weet er echt niet zoveel over, vandaar dat ik het hier ook neerzet. Aub alleen reacties als je het echt zeker weet. Ik ben ooit verslaafd geweest aan citalopram en ik weet nog wat die afkickverschijnselen waren en wil dus niet weer met dat te maken hebben:confused:

Alvast bedankt

Angramar Temenos

Badass junkie
Na zoveel tijd, nee, je zal niet fysiek verslaafd zijn. Ik denk echter wel dat je een nachtje slecht slaapt, gewoon omdat je gewend bent meteen in te slapen. Dit hoort in farmaceutische drugs trouwens, temazepam is geen opiaat :wave:

Flameon

Badass junkie
Je zal zeer waarschijnlijk geen ontwenningsverschijnselen krijgen na anderhalve week gebruik. Je zal wat slechter inslapen inderdaad, maar dat is na een nachtje of twee ook bij getrokken. Probeer wat te doen aan de rede waarom je die slaappil nodig had.

En AT had gelijk ..... ik schuif deze een deurtje verder, naar farm drugs!

Oom Klaas

Badass junkie
Inderdaad gewoon stoppen en 1 of 2 nachten iets slechter slapen. Daarna is alles weer bij het oude zeg maar.

Pammer

Bewuste gebruiker
Ja ongeveer 1 a 2 nachten. Vanaf 14 dagen begin je een tolerantie op te bouwen. Je zit er net op, dusja, dat wordt een nachtje balen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Lol, dat zeggen tegen iemand die juist wil stoppen :beer:

hahah ach als die persoon wilt stoppen zal die post vast de mening niet veranderen toch?
Succes met het erafkomen! :wink:

caloy

Newbie
Bedankt voor het delen .. Ik hou echt van op ..
nogmaals bedankt .. hebben een geweldige dag en
Blijf veilig ook ..!

Isa

Newbie
Ik heb ook themazepam en als ik het 3 dagen achterelkaar slik heb ik al gewenning = het werkt niet meer om in slaap te komen. ik gebruik het misschien 1 keer per maand als ik echt mijn slaap hard nodig heb, zelfs dan lig ik nog wakker met themazepam of heb ik 20mg ipv 10mg nodig om in slaap te komen.

Ik heb er s'ochtends ook nog lang last van de nawerkingen en als ik er door heen wakker lig heb ik de hele dag last.

Flameon

Badass junkie
Drie dagen en al gewend zijn is wel erg snel, zeker bij de 20 mg variant. Ook vreemd dat je er 's ochtends nog zoveel last van hebt. Temmetje moet ongveer na 6 uur wel uitgewerkt zijn. Denk dat temazepam voor jou geen goed middeltje is

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Temazepam is zeker handig ja. Maar net zoals alle andere benzo's zou je het puur recreatief moeten gebruiken. Gelukkig lukt mij dat. En benzo's om te slapen na drugs of tegen de kater. Wat een uitvinding.. :grin:

Succes met stoppen.

Je hebt ook natuurlijke middelen van de DA die je helpen beter te slapen. Dat werkte bij mij. Gaat om de stof Melatonine. Dan hoef je niet aan de benzo´s.

:) :)

Oom Klaas

Badass junkie
Jaren lang is de werkzaamheid van het supplement melatonine geprezen als een effectief en veilig middel om in slaap te komen en vooral om te gebruiken om jetlag tegen te gaan. Er zijn onderzoeken gedaan om te zien of dat wel echt klopte, maar die leverden niet de gewenste duidelijkheid. Recentelijk zijn er analyses van de nu bekende onderzoeken gedaan en daaruit blijkt dat de werkzaamheid van melatonine maar heel bescheiden is (Sleep Medicine Review 2005;8:41). Gemiddeld valt men vier minuten eerder in slaap en de totale slaapduur was gemiddeld 13 minuten langer.
http://www.lerenslapen.nl/page/1487/sla ... sheid.html

Bovenaan