Temazepam en Alcohol

Practuna

Belezen gebruiker
Hey, hallo :P

Uhm ik weet niet precies wat het doel is van deze post, misschien gewoon om te vragen of ik permanente schade op heb kunnen lopen?

Ik had Temazepam opgespaard (ong 2000mg), zondag en maandag heb ik om de 1,5/2 uur 40mg en soms 80mg in genomen. Ik had zondagavond een fles whiskey (700ml, 40%) gehaald na wat Temazepam. Blijkbaar heb ik die hele fles verpreid over de maandag samen met ALLE temazepam die ik had geconsumeerd.. heb gelogeerd bij m'n buurjongen, was leuk, alleen alles is wat vaag.. ik weet wel dat ik een Methylfenidaat 37mg gejat heb toen ik wakker was :confused:

Ik weet het, heel laag, pillen jatten van je maat! Ben er ook niet trots op. maargoed, aan het einde van de dag weet ik dat ik de laatste paar 'borrels' uit de fles heb gezopen en ongeveer 1000mg ofzo Temazepam heb in genomen in één keer. Ik kan mij niet herinneren dat ik heb geslapen, heb de hele nacht gedacht dat ik wakker lag maar heb niet door gehad dat ik toch wat geslapen had.

iig, stiekum hoopte ik, misschien?, niet meer wakker te worden, pijnloos enzo.. maar ik was de volgende dag nog wat moe, had niet echt eens een kater ofzo. Echt vaag spul benzo's, ik voel er eigenlijk nooit zoveel van maar ze zorgen er zeker voor dat er ergens in m'n hoofd de 'lijnen' vervagen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik wat dingen heb gezegd of gedaan die ik mij niet meer helemaal kan herinneren.

Kan het zijn dat ik permanente schade heb opgelopen door deze idiote binge? Ik weet dat alcohol hersencellen dood maar doet Temazepam dat in hoge dosissen ook, vooral in combinatie met alcohol?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Of je schade hebt opgelopen weet ik niet. Ik denk wel dat je echt mazzel gehad hebt dat dit goed gegaan is...

Wilwilwel

Experimenterende gebruiker
Hey, hallo :P

Uhm ik weet niet precies wat het doel is van deze post, misschien gewoon om te vragen of ik permanente schade op heb kunnen lopen?

Ik had Temazepam opgespaard (ong 2000mg), zondag en maandag heb ik om de 1,5/2 uur 40mg en soms 80mg in genomen. Ik had zondagavond een fles whiskey (700ml, 40%) gehaald na wat Temazepam. Blijkbaar heb ik die hele fles verpreid over de maandag samen met ALLE temazepam die ik had geconsumeerd.. heb gelogeerd bij m'n buurjongen, was leuk, alleen alles is wat vaag.. ik weet wel dat ik een Methylfenidaat 37mg gejat heb toen ik wakker was :confused:

Ik weet het, heel laag, pillen jatten van je maat! Ben er ook niet trots op. maargoed, aan het einde van de dag weet ik dat ik de laatste paar 'borrels' uit de fles heb gezopen en ongeveer 1000mg ofzo Temazepam heb in genomen in één keer. Ik kan mij niet herinneren dat ik heb geslapen, heb de hele nacht gedacht dat ik wakker lag maar heb niet door gehad dat ik toch wat geslapen had.

iig, stiekum hoopte ik, misschien?, niet meer wakker te worden, pijnloos enzo.. maar ik was de volgende dag nog wat moe, had niet echt eens een kater ofzo. Echt vaag spul benzo's, ik voel er eigenlijk nooit zoveel van maar ze zorgen er zeker voor dat er ergens in m'n hoofd de 'lijnen' vervagen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik wat dingen heb gezegd of gedaan die ik mij niet meer helemaal kan herinneren.

Kan het zijn dat ik permanente schade heb opgelopen door deze idiote binge? Ik weet dat alcohol hersencellen dood maar doet Temazepam dat in hoge dosissen ook, vooral in combinatie met alcohol?
Een goede vriend van mij is verslaafd aan alcohol en medicijnen oxzazepam tramadol en voor depressies hij is pas weer opgenomen geweest maar krijg hem niet aan zijn verstand dat hij moet gaan afbouwen heel voorzichtig en langzaam dan merk je het niet zo maar hij wil zal wel gauw een overdosis of een maagbloeding.

Wilwilwel

Experimenterende gebruiker
Een goede vriend van mij is verslaafd aan alcohol en medicijnen oxzazepam tramadol en voor depressies hij is pas weer opgenomen geweest maar krijg hem niet aan zijn verstand dat hij moet gaan afbouwen heel voorzichtig en langzaam dan merk je het niet zo maar hij wil zal wel gauw een overdosis of een maagbloeding.
Heb ook een keer een overdosis genomen van seroquel maar zoek hulp heb ik ook ben ook alcohol verslaafd

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Een ld50 van temazepam is vele grammen en niet dodelijk. Lucide dromen vreemde sluimerstand is veel gemeld.

Zoek aub hulp voor het te laat is!

Gelukkig een od zonder dodelijk middel en zonder ik stop hier.

Je leven is te mooi om op te geven , als je niet bang bent voor de dood ben je juist toch bijzonder sterk?

Probeer alles en geniet zoveel mogelijk van leuke dingen en mooie momenten :sunglasses:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Een ld50 van temazepam is vele grammen en niet dodelijk. Lucide dromen vreemde sluimerstand is veel gemeld.

Zoek aub hulp voor het te laat is!

Gelukkig een od zonder dodelijk middel en zonder ik stop hier.

Je leven is te mooi om op te geven , als je niet bang bent voor de dood ben je juist toch bijzonder sterk?

Probeer alles en geniet zoveel mogelijk van leuke dingen en mooie momenten :sunglasses:
Mmm 2000mg temazepam en en hele fles wishkey is niet gevaarlijk? Dat weet ik nog zo net niet.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Mmm 2000mg temazepam en en hele fles wishkey is niet gevaarlijk? Dat weet ik nog zo net niet.
Levensgevaarlijk waar TS op hoopte is het niet , gevaarlijk is het wel ja. Benzodiazepines zijn op zichzelf 'foolproof' vooral met tolerante. Ik ken een dame die eet 2 tot 3 dozen per dag..

Maar voor hetzelfde geld ga je opstaan in je sluimerstand en wel domme dingen doen.

Ik verbaas me wel dat TS niet misselijk was geworden wat bij mij tolerantie oproept. Van zowel drank als temazepam.

Maar goed dat je het zegt het is niet zonder risico of gevaar. Alleen niet dodelijk men kan 24+ uur na inname een persoon nog redden mocht er aspiratie of andere complicaties optreden. Plus hoe zou die maat van je hebben gereageerd.... Die was zich lam geschrokken en had er een trauma (erbij) hebben. Dat wens je niemand toe gok ik.

Wees voorzichtig inderdaad!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Wat zeg je hier nu precies? De LD50 van een stof is de hoeveelheid waarbij 50% van de bevolking overlijdt.

De LD50 mag dan erg hoog liggen voor veel benzo’s, op zichzelf, maar de combinatie met alcohol is link en versterkt de toxiciteit. Een fles wisky drinken verspreid over slechts een dag klinkt voor mij al als potentieel zeer gevaarlijk, laat staan een mix met excessieve hoeveelheden temazepam.

@Practuna, let op jezelf... Permanente schade zal je wrs. niet hebben, maar je moet je lichaam niet willen onderwerpen aan dit soort gokspelletjes. Sterkte.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@Roze olifant

Bedoel ermee te zeggen dat het praktisch gezien onmogelijk is:
Temazepam LD50 = 833 mg/kg

Jullie hebben gelijk dat het gevaarlijk spel is.

Zoals Roze Olifant al zegt permanente schade wil je niet. Je lichaam is je tempel ga er voorzichtig mee om!

Sterkte hopelijk voel je je al iets beter. En anders kan je altijd (anoniem) hulp vragen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedoel ermee te zeggen dat het praktisch gezien onmogelijk is:
Temazepam LD50 = 833 mg/kg
Je hebt het elke keer over de toxiciteit van Temazepam opzichzelf, maar waar de dunne en roze olifant het over hebben is de combinatie van Temazepam en Alcohol.

Dat het Temazepam op zichzelf bijna onmogelijk is om dodelijke overdosis te krijgen zegt helaas bijzonder weinig over de combinatie met alcohol. Die combinatie kan een stuk sneller fataal worden.

@Practuna, sterkte man! Ik hoop en denk dat de schade van zo'n actie eenmalig wel meevalt, maar pas in de toekomst wat beter op jezelf.

• Like
Waarderingen: Fool
Bovenaan