tegen drugs

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ik weet niet, maar ik ben dus zelf (als maker, ironisch genoeg) tegen drugs. ik drink daarentegen wel alcohol, en ik heb daar ook me grens gelegt, ik heb persoonlijk een gevoel dat soorten drugs zoals wiet/cocaine slechter voor je zijn dan het gebruik van alcohol.

als tweede heb ik een gevoel dat alcohol minder verslavend kan werken, ik zelf drink weleens alcohol, wordt weleens keizat maar ik kan zo zonder. anytime...

moonflower

Experimenterende gebruiker
Wel beter dat je je zelf grenzen stelt (hoop dat je je er aan kan houden), zelf heb ik het ook gedaan, sinds ik een paar Hdrugs heb gebruik( 5jaar geleden ofzo) heb ik ook tegen mezelf gezegt "dit niet meer" Dus mijn grens ligt bij alcohol + THC. Heb zeker geen problemen met mensen die Hdrugs gebruiken 90% van m'n vrienden doen het of hebben het gedaan

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ja ik heb dus ook dat echt *veel* van me vrienden blowen, en ik ken er ook wel een paar die harddrugs gebruiken. maar ik heb nog nooit gerookt of geblowt, en ik ga het ook wel volhouden :cool:

moonflower

Goed van je dat je het volhoud

Trouwens over dat wiet slechter voor je is ben ik niet met je eens, alcohol richt op z'n minst evenveel schade aan als THC, het is alleen anders
Wiet tast (vanwege de verbrandingstemperatuur) je longen aan, door de hitte v/d rook barsten je longblaasje (voel je niets van) en het schadelijk voor je korte termijn geheugen. Maar dat alles gaat weer weg als je stopt met blowen, je long zijn na 5 a 10 jaar!! weer schoon, en als je een week niet hebt geblowd is je korte termijn geheugen ook weer redelijk op peil

Alcohol is anders, het vernietigd hersencellen (die naar mijn weten niet opnieuw worden aangemaakt) en het verkloot je lever en nieren. ten tweede kan je net zo snel aan alcohol verslaafd raken als aan THC. Als iemand iedere dag 1 a2 glazen alcohol drinkt is hij dit na een tijdje zo gewend daaraan, verslaafd zijn aan alcohol betekend niet dat je iedere dag lam bent.

En dan zijn er de ontwennings verschijnselen. THC is alleen geestelijk verslavend, alcohol lichaamlijk en geestelijk, het is dus veel moeilijker om te stoppen.

Pietman

ben het in grote lijnen eens met moonflower.
moet alleen ff opmerken dat volgens mij van wiet ook wel degelijk gewoon hersencellen sterven hoor!
jammer maar waar ! :stoned:

A

Anonymous

Gast
ik weet niet, ik zal voor de ervaring zeker wel het een en ander willen uitproberen maar ik ben echt niet van plan regelmatig te gaan gebruiken
dan maar hopen dat de minder verstandige helft van mijn brein daar ook mee instemt, ik heb nog weleens de neiging me niet aan verstandige afspraken te houden :rolleyes:

ik ben dus niet extreem voor of tegen drugs ofzo, wie het gebruikt moet dat helemaal zelf weten, maar voor mezelf zal het verder dan enkele experimenten waarschijnlijk niet komen

Freek zei:
heb persoonlijk een gevoel dat soorten drugs zoals wiet/cocaine slechter voor je zijn dan het gebruik van alcohol.

Dream on bro.... dat kun je wel shaken, ALCOHOL is Life killler Number one.... Eerst je mooie gezichtje, dan je mooie wijfie, daarna je carriere en werk en inkomsten, etc. Maar das dan wel als je misbruik ipv gebruik van alcohol maakt.
Maar zolang als je heroine buiten het spel houd is dat bij drugs net zo, zeker bij psychedelische drugs want die zijn niet verslavend, en alcohol wel. Bij alcohol is het net als bij Meskaline, en LSD zo dat je niet spreekt van bewustzijnsvernauwend of verbredend, maar bewustzijns veranderend, en dat zegt toch wel al genoeg lijkt mij. Alcohol gebruikers zijn net zo goed junkies, als weed rokers of what ever, alleen is onze maatschappij op alcohol ingesteld en krijg je met de paplepen ingegoten dat je je rustig een delerium zuipen mag, maar 1 blowtje is dan al uit den boze, DAT is nu iets wat ik NIET TREK !

pammetje

Newbie
Ik gebruik zelf ook geen drugs, heb er geen behoefte aan. Ik ken genoeg mensen die het wel doen en heb ook vaak genoeg geprobeerd ze wijs te maken dat ze het niet moeten doen. Een vriend van mij heeft er zelfs grote problemen door gekregen..

adelaar

Newbie
ik ken en aantal mensen die er jaren ziek van zijn geworden (ook van softdrugs)
En volgens mij, maar da's mijn mening is alcohol net zo slecht als wiet ed
Doet meer met je dan op het eerste gezicht te zien is.
Maar het is natuurlijk wel een verschil hoeveel en hoe vaak

Volgens mij is het veel gevaarlijker een nachtje te drinken dat te blowen.
Het maakt niet uit hoe stoned je bent lopen, fietsen lukt nog prima (autorijden weet ik niet, ik rij zelf nog niet) en dat is zeker niet het geval als je teveel gedronken hebt.

naja....iemand nog verpild hier???
ik weet nie maar vind ut wel gezellig om te praten ofzo....
iemand nog leuke ervaringen over te vertellen?
zoals ik bijvoorbeeld bloempotten in kinderen zag veranddremn enzo en allemaal zonnebloemen zien tjah,......wazig die LSD shit enzol.....maja maaaaaaaaaazzzzel

Matth

Newbie
Freek,
ik ken geen mensen die een overdoses hebben gehad van THC! wel van alcohol :beer: , dus ik denk dat wiet of hash minder schadelijk is dan alcohol

greetz matth. :stoned:

Don Casanova

Belezen gebruiker
ik niet, ik vind dat drugs niet iets is waar je voor of tegen kan zijn.. je kan liever voor of tegen jezelf zijn voor je het uitprobeert :sunglasses:

Jeller

Badass junkie
Ik vidn alcohol toch niet zo verslavend hoor, wel heel leuk, maar buiten op feestjes weinig of geen behoefte aan..

Je moet het zo bekijken, hoeveel % van de alcoholdrinkende bevolking is verslaafd aan alcohol? mss een paar precent, en bij de blowende bevolkign wordt bijna iedereen wel eens verslaafd

weed is wel makkelijker om mee te stoppen in tegenstelling tot alcohol wat heel moeilijk is eens je echt verslaafd bent..

maar er zijn vle te veel blowers en pillenslikkers die alcohol zwart maken om zo zichzelf wijs te maken dat ze goed bezig zijn met hun jointjes en pilletjes en daar krijg ik het nu echt eens van op mijn heupen!!! :angry: :angry:

MetaalKonijn

Badass junkie
Feit blijft wel dat blowen gezonder is, als je 't net zoals met alcohol enkel in het weekend doet/op feestje (altijd feestje met alcohol natuurlijk :mrgreen: ).

Ik denk niet dat ik een maand met alcohol zou kunnen stoppen, met blowen gaat me dat veel makkelijker af.

Jeller

Badass junkie
bij mij is het omgekeerd.. op Boom festival in portugal heb ik zelfs niets van alcohol gedronken.. twas daar eigenlijk ook veel te warm voor

blowen is idd gezonder dan zat zijn, maar een pintje of 3 is niet zo erg als een joint

zommes

Badass junkie
Jeller zei:
maar er zijn vle te veel blowers en pillenslikkers die alcohol zwart maken om zo zichzelf wijs te maken dat ze goed bezig zijn met hun jointjes en pilletjes en daar krijg ik het nu echt eens van op mijn heupen!!! :angry: :angry:

Is inderdaad alleen maar om hun eigen gedrag goed te praten.

Imke

Badass junkie
Ik vind alcohol ook maar niks, het kan erg gevaarlijk zijn en teveel ervan is echt wel ongezond, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn speedgebruik daarom wil goedpraten..

zommes

Badass junkie
Deranged zei:
En wat als ik zeg dat ik alcohol een klote harddrug vind? Welk gedrag paraat ik daar dan mee goed?

Als jij het zegt, dan bedoel je dat je zwaar verslaafd bent aan alcohol en daarover wil praten. Maar dat je dat eigenlijk niet durft en nu hoopt een opening te hebben gevonden.

reggae-weedjunk

Bewuste gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
een bad trip is geen overdosis hoor :wave:
overdosis thc is trouwens bijna onmogelijk...

Zeker wel bij een spacekace en ik zeg niet dat een bad trip een overdosis is maar het gevoel lijkt erop( minder sterk natuurlijk) maar je kan best angstig enz worden

JewCookie

Wijs gebruiker
reggae-weedjunk zei:
Psychedelic_Fairytale zei:
een bad trip is geen overdosis hoor :wave:
overdosis thc is trouwens bijna onmogelijk...

Zeker wel bij een spacekace en ik zeg niet dat een bad trip een overdosis is maar het gevoel lijkt erop( minder sterk natuurlijk) maar je kan best angstig enz worden

kan door veel meer dingen gebeuren..

Jeller

Badass junkie
Deranged zei:
En wat als ik zeg dat ik alcohol een klote harddrug vind? Welk gedrag paraat ik daar dan mee goed?
je mag hem sowieso klotiger vinden, maar je moet hem niet boven de andere hd zetten

tis trouwens alleen harddrugs als je het in grote hoeveelheden neemt, en daar kies je zelf voor

Qocaïne

Badass junkie
Freak zei:
als tweede heb ik een gevoel dat alcohol minder verslavend kan werken, ik zelf drink weleens alcohol, wordt weleens keizat maar ik kan zo zonder. anytime...

Volgens mij is dat heel persoonlijk... alcohol is bij mij júíst iets waar ik mee moet oppassen! Zo'n verslaving sluipt erin! Juist omdat het allemaal geaccepteerd is in de hele maatschappij.

pasquali

Bewuste gebruiker
hoe ben je dan in godsnaam aan het drugsforum gekomen.
Ik had wel verwacht dat je een bepaalde liefde ervoor koesterd?

berbe

Bewuste gebruiker
nja dat is ieder zijn keuze ik hou het nu bij speed en soms ghb
pilletjes en coke wel geprobeert maar pille saai
coke nutteloos
pep super fijn voor dagelijks
ghb in weekends

alcohol is dus wel degelijk zeeeeer verslavend
en ook zeer schadelijk

ligt gewoon aan hoeveel je het doet $
elke dag een flesje j&b van 70cl doet je lever en hersenen ook helemaaaaal niet goed ohoor

Osi`

Bewuste gebruiker
Freak zei:
ik weet niet, maar ik ben dus zelf (als maker, ironisch genoeg) tegen drugs. ik drink daarentegen wel alcohol, en ik heb daar ook me grens gelegt, ik heb persoonlijk een gevoel dat soorten drugs zoals wiet/cocaine slechter voor je zijn dan het gebruik van alcohol.

Kheb hetzelfde met wiet hoor, ik kan me gerust 10 jointjes op een avond gaan smoren en de volgende dagen gewoon niets meer roken :)
Maar kheb wel het gevoel da wiet je hersenen min of meer hard verkloot, maar da's vrij tijdelijk en kan hersteld worden :) Hetzij wel over een langere periode. Maar eenmaal verslaafd aan alcohol, is da gewoon een nachtmerrie voor de alcoholieker en dan zijde goe verkloot.

Jeller

Badass junkie
berbe zei:
nja dat is ieder zijn keuze ik hou het nu bij speed en soms ghb
pilletjes en coke wel geprobeert maar pille saai
coke nutteloos
pep super fijn voor dagelijks
ghb in weekends

alcohol is dus wel degelijk zeeeeer verslavend
en ook zeer schadelijk

ligt gewoon aan hoeveel je het doet $
elke dag een flesje j&b van 70cl doet je lever en hersenen ook helemaaaaal niet goed ohoor
ja maar kzou toch zeggen dat je dagelijks speedgebruik een stuk erger is hoor berbe

je wenst natuurlijk beiden aan niemand toe hé..
ik vidn gewoon dat je alcohol niet met andere drugs moet vergelijken..
de hoofdreden daarvoor is dat je er pas iets van voelt na een bepaald aantal glazen..
je snooft 1 lijn, je voelt er iets van
je rookt 1 joint, je voelt er iets van
je neemt één pil, je voelt er iets van
maaaar je drinkt één glas en je bent nog altijd nuchter, je moet dus bewust al een tijdje doordrinken om het als bewsutzijnsveranderend te ervaren..

bovendien is het niet altijd leuk om dronken te zijn, je kan zelf wel genoeg situaties bedenken dat zat zijn totaal ongepast zou zijn, maar een jointje (of mss zelf een lijntje) zou in die situatie niet echt ongepast zijn, omdat het veel minder opvalt..

degene die meer blowt dan drinkt moet echt niet gaan beweren dat alcohol veel verslavender is dan alcohol, dan lieg je gewoon tegen jezelf

Bovenaan