Techno

Imke

Badass junkie
ZI09 zei:
Uhm, domme vraag misschien, maar ik ben in de meeste dance(achttge) genres slecht thuis.

Valt "Underworld" onder techno? Of heb ik (1 van de vele) verkeerd gelabel-de mp3s te pakken?

Heerlijk muziek overigens :) hoewel het normaal niet zo heel erg mijn genre is.

Ze maken muziek in verschillende genres. Techno, lounge, experimentele electro, etc..

Imke

Badass junkie
Ik heb het niet zo voor Underworld, het enige nummer van hen dat ik nog een beetje kan waarderen is 'Born Slippy', die ik eigenlijk ook al beu ben.

ZI09

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
ZI09 zei:
Uhm, domme vraag misschien, maar ik ben in de meeste dance(achttge) genres slecht thuis.

Valt "Underworld" onder techno? Of heb ik (1 van de vele) verkeerd gelabel-de mp3s te pakken?

Heerlijk muziek overigens :) hoewel het normaal niet zo heel erg mijn genre is.

Ze maken muziek in verschillende genres. Techno, lounge, experimentele electro, etc..
Ok dan, klinkt goed. Lounge en electro heb ik ook wel eens een heel klein beetje wat van mee gekregen (tiga, electro) en dat vind ik dan wel relaxt.

Ik ga me er eens wat meer in verdiepen.
Zeker Underworld, dat zit echt gaaf in elkaar. Lekker overgangen en sfeer opbouw. Zo werk ik zelf ook. Alleen betreft dat weer een anders genre.

Anyways, Underwold, mooie verantwoorde muziek, en fijn als je stoned bent :)

shiva

Belezen gebruiker
verbaast me hier een flyer van foorworx te zien staan vroeger ook nog veel gedaan die feesten, goed scheefgaan.
maar oostende suckt tegen woordig hard met feesten qua flikken die er rondlopen.
oostende = nul tollerantie qua drugs tegenwoordig zelfs weed is uit den boze.
als je met auto komt heb je kleine kans maar binnen krijg het het bijna niet binnen.

Imke

Badass junkie
shiva zei:
verbaast me hier een flyer van foorworx te zien staan vroeger ook nog veel gedaan die feesten, goed scheefgaan.
maar oostende suckt tegen woordig hard met feesten qua flikken die er rondlopen.
oostende = nul tollerantie qua drugs tegenwoordig zelfs weed is uit den boze.
als je met auto komt heb je kleine kans maar binnen krijg het het bijna niet binnen.

Mij is het toch telkens weer gelukt.. Er is inderdaad veel politie de laatste tijd, maar erg moeilijk doen ze niet volgens mij.

shiva

Belezen gebruiker
wel ja als je met openbaar vervoer gaat dan heb je direct controle van politie.
daarmee dat ik zeg met de auto komen

Imke

Badass junkie
Wat een onzin, ik ga al jaren met het openbaar vervoer naar feestjes in Oostende, en nog nooit een controle gehad, en ik ken niemand die dat ook al eens meegemaakt heeft.

shiva

Belezen gebruiker
ik heb het dan voornamelijk over die hardtechno en hardcore feesten

laaste keer was met projekt hardcore toen we van de trein kwamen was het van da mee komen en zakken legen of blootje gaan
wan aan hangaar ook wel een van hun favoriete bezigheden is

Imke

Badass junkie
Ik heb het ook over die soort feesten..
Het is toch niet omdat dit 1 keer gebeurt is, dat het daarom elke keer gebeurt.

shiva

Belezen gebruiker
in die 4jaar dat ik naar oostende ga heb ik het alleen maar weten verslechternen en het zal er zeker niet op verbeteren

vroeger was hangaar fijne plaat om goed plat te gaan tegen woordig pfff zwaar verkakte boel daar

en idd PRO-JEKT suckt heel zwaar zijn vooral uit op winst maken en hebben geen belang naar sfeer en amusement

@saivy jij komt dan waarschijnlijk met de tram niet??

Qocaïne

Badass junkie
Techno... kan er maar niet aan wennen.
Er is ook maar weinig techno dat mij ligt.

Maar verder een kicke thread ^_^

Imke

Badass junkie
Pet$eL zei:
Btw, ik kom ook af zenne. Thx for the dude who posted the info about bloody Project. Totally forgot. :)

No problem :beer:

Wel eigenlijk wel een klein probleempje :)

Ik ben dus wel NIET mannelijk eh :smilingimp: :rolleyes: :angry: :smilingimp: :angry: :smilingimp: :openmouth: :rolleyes:

Ik ben een lief klein schattig meisje :wave:

flashkop

Bewuste gebruiker
Is dien techno hier eigelijk van die minimal tekno zaols als ge het zou kenne spiraal.
Van dien rakharden tekno die da bon is om volledig opgefuckt van de jappe te luistere :tongueout:?
Of echten techno want da vinnek wel ni bon :) :wave:

Imke

Badass junkie
flashkop zei:
Is dien techno hier eigelijk van die minimal tekno zaols als ge het zou kenne spiraal.
Van dien rakharden tekno die da bon is om volledig opgefuckt van de jappe te luistere :tongueout:?
Of echten techno want da vinnek wel ni bon :) :wave:

En nu eens in het nederlands. :wave:

Solidius

Badass junkie
Minimal techno is geweldig om tijdens een XTC trip te luisteren als je thuis bent en op de bank zit of iets dergelijks. Het is dan net alsof je onderdeel bent van een systeem en allemaal data in je hersens verwerkt, een beetje lastig en onwaarschijnlijk om een poging te doen het textueel uit te leggen, maar zeker de moeite waard om een keer te proberen.

Om te draaien (en dansen) vind ik mainstream techno met een concrete melodie ideaal. Ook tech-house is een geslaagde middenmoter en valt onder deze categorie, het enigste nadeel is dat de hoeveelheid techno in tech-house platen per label / producer sterk verschilt.

Schranz en tribal zijn wat mij betreft echt vuilnis en verpesten de algemene betekenis. Het is nu al zo erg dat in bijna ieder land ter wereld het woord techno met verschillende sub-genres geassocieerd wordt zoals hardcore, tekno, house, trance, en zelfs europop.

Ga je bijvoorbeeld in Duitsland naar een techno feestje? 500 euro wedden dat je getrakteerd wordt op de grootste pleurisherrie die je ooit gehoord hebt. Geef een paar honderd mensen een een lepel en een pan en je krijgt een resultaat wat nog muzikaler is. Ik zeg dit nu wel bespottelijk, maar het is natuurlijk een hele trieste zaak dat techno zo'n breed begrip vormt.

Mac...

Badass junkie
jazeker, techno helemaal te gek, maar net zoals alles luister ik het niet zo gek veel omdat ik meestal van alles wat wil horen en het gaat een beetje in periode's met me. De ene keer luister ik alleen maar hardcore en dan weer alleen techno, dan weer goa etc..

Momenteel zit ik in een breakcore fase

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Hier pompt Adam Beyer uit de speakers....

"Come on ADAM BEYER!! NO MINIMAL... NOOOOOOOOOOO MINIMAL"

Citaat van Rocco op awakenings 06-10-2006 :grin:

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
Techno is wel bon trouwens, maar het is meer rammen en mist diepgang imo

goa heeft dat alletwee :wink:
Misschien een beetje late reactie maar kon niet laten hier wat over te zeggen.

Grappig dat je zegt dat techno diepgang mist, het heeft het juist wel. Goeie techno dj's kunnen juist heel sterk opbouwen wat zorgt voor diepgang in de muziek. Shit zoals goa met veel breaks en daarna beuken op een hoogtepunt is juist een stuk 'platter' en makkelijker in te komen.

Een goede techno DJ maakt in tegenstelling tot andere dj's zijn eigen muziek. Non stop mixen, bijna nooit 1 plaatje laten draaien. Zeker wanneer je veel techno luistert zul je dit onderschrijven :)

Santatrip

Belezen gebruiker
Moet zeggen dat ik goa ook vooral nuchter zeer goed kan waarderen en met lsd nog velen malen beter....technofeestje (schranz) is dan ook weer prima en minimal luister ik toch het liefst met wat mdma thuis op de bank :wink: Maar nu eerst de 26e knallen op Awakenings!

:wave:

Lektroluv

Bewuste gebruiker
baarsjesbewoner zei:
Jeller zei:
Techno is wel bon trouwens, maar het is meer rammen en mist diepgang imo

goa heeft dat alletwee :wink:
Misschien een beetje late reactie maar kon niet laten hier wat over te zeggen.

Grappig dat je zegt dat techno diepgang mist, het heeft het juist wel. Goeie techno dj's kunnen juist heel sterk opbouwen wat zorgt voor diepgang in de muziek. Shit zoals goa met veel breaks en daarna beuken op een hoogtepunt is juist een stuk 'platter' en makkelijker in te komen.

Een goede techno DJ maakt in tegenstelling tot andere dj's zijn eigen muziek. Non stop mixen, bijna nooit 1 plaatje laten draaien. Zeker wanneer je veel techno luistert zul je dit onderschrijven :)

Ja en dan heb ik weer een late reactie op jou :P

Ik ben 't echt helemaal met je eens, goed verwoord man!

Bovenaan