Te droge wiet

Lithium

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem, ik weet dat dit al veel besproken is maar ik heb wat meer specifieke vragen erover:
ik koop mijn wiet steeds in hoeveelheden van 15g omdat ik mijn dealer niet zo vaak zie. Hierdoor kan je je inbeelden dat het een maand of 2 kan duren voor die wiet op is..
Ik zit op kot en daar is het blijkbaar eeenorm droog want zowel mijn wiet als mijn tabak zijn kurkdroog na een week op kot..(wiet verstoft bij vastnemen en tabak is ook kurkdroog)
Tips die ik gelezen heb zijn aardappelschillen etc maar dan kan hij weer te nat worden en ik ben onregelmatig op kot(soms een week of 2 niet) dus daardoor verpest ik hem misschien(schimmels)?

Anyhoew ik zit nu dus weer met een 10g superdroge wiet en telkens als ik rook is het zeer onaangenaam, de dag er na is ook een ramp.. Mond is niet droog maar de keel is echt een "schurend" droog gevoel. Iemand tips hiertegen? Ik drink al meer dan een liter tijdens en net na het roken van een joint dat helpt niet veel meer, ik dacht misschien dat iets als honing/siroop kon helpen? Ervaringen?

Misschien is het ook een optie om van die droge wiet wietboter/cake te maken(nognooit gedaan maar ik vind wel tutorials gok ik)? Ik weet niet hoe de houdbaarheid daarvan is en of dat goed gaat als hij zo droog is..?

Hoop dat hier wat geniale ideetjes komen :wink:

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ivm de droge tabak, marlboro of L&M hebben van die potten met roltabak,
Daar zit aan de onderkant van de deksel een stofje wat je moet natmaken zodat je tabak droog blijft.
Hier zou je je wiet ook in kunnen doen, maar dan zou je al veel potten moeten kopen om er 10g in kwijt te kunnen.
Met de wiet kan ik je spijtig genoeg niet helpen maar ik hoop dat je hier al iets aan hebt.

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Alles zo luchtdicht mogelijk bewaren op donkere koele plek, in de smartshops bestaan er ook doosjes waar je alles zeer goed kan opbergen. Een andere tip is om in kleinere hoeveelheden te kopen.

Greets Herbalisme

Hendroid

Experimenterende gebruiker
In de koelkast? Doet mn baas altijd met zn fruittabak hij zegt dat het dan niet uitdroogt.

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Hendroit zei:
In de koelkast? Doet mn baas altijd met zn fruittabak hij zegt dat het dan niet uitdroogt.
Zou ik echt niet doen ;/
Het zou mogelijk zijn, maar bij te lage of te hoge temperatuur gaat de kwaliteit van je wietje verloren.

Grts Herbalisme

Smokey046

Bewuste gebruiker
Inderdaad, vroeger met mijn impulsief gedrag ben ik een hele hoop wiet kwijtgeraakt op die manier,
Ofja kwijtgeraakt, verknoeid is een beter woord. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Herbalisme zei:
Hendroit zei:
Zou ik echt niet doen ;/
Het zou mogelijk zijn, maar bij te lage of te hoge temperatuur gaat de kwaliteit van je wietje verloren.

Grts Herbalisme

Onzin. Temperatuur van 4-7 graden doet helemaal niets met je wietje.
In de koelkast blijft het inderdaad vochtig, maar wellicht wat té vochtig...

Gewoon droog, koel en afgesloten bewaren en ik kom makkelijk toe zonder te droge wiet met grotere hoeveelheden..

Doe het bijv. in een weckpot, of maak zakjes van 1 gram en houd de rest dus dicht. Dat je niet bij elk jointje die zak open moet maken.
Boterhamzakje oid. is ook geen goede keuze, gewoon goede dikke gripzak in een gripzak en die koel bewaren moet al genoeg zijn.
Aardappelschillen kan ook goed, als je er 1 of 2 bij doet kan het nooit te vochtig worden.
Die schillen drogen ook uit, er komt nooit meer water dan dat bij.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Ik vind mijn wiet nooit té droog, voor mij kan het niet droog genoeg zijn eigenlijk..
Nuja, zo'n pot van tabak wil wel werken denk ik.
Ik stop daar soms wiet in, maar dat is omdat het anders teveel ruikt.
Is behoorlijk luchtdicht denk ik en in een pot van 200gr kan er wel al wat wiet :wink:

Herbalisme

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Herbalisme zei:
Hendroit zei:
Zou ik echt niet doen ;/

Grts Herbalisme

Onzin. Temperatuur van 4-7 graden doet helemaal niets met je wietje.
In de koelkast blijft het inderdaad vochtig, maar wellicht wat té vochtig...

Gewoon droog, koel en afgesloten bewaren en ik kom makkelijk toe zonder te droge wiet met grotere hoeveelheden..

Doe het bijv. in een weckpot, of maak zakjes van 1 gram en houd de rest dus dicht. Dat je niet bij elk jointje die zak open moet maken.
Boterhamzakje oid. is ook geen goede keuze, gewoon goede dikke gripzak in een gripzak en die koel bewaren moet al genoeg zijn.
Aardappelschillen kan ook goed, als je er 1 of 2 bij doet kan het nooit te vochtig worden.
Die schillen drogen ook uit, er komt nooit meer water dan dat bij.
Ik zeg daarom ook TE hoge of lage temperatuur hé (;
En wees wel altijd zeker dat je wiet mooi gedroogd is, heb anderhalf jaar geleden eens wiet gehad die nog niet 100% gedroogd was, heb hem met gripzakje in m'n kast verstopt en toen ik anderhalve week terug kwam zat er gewoon een vuil ruikende vloeistof in m'n gripzakje ;/

Greets Herbalisme

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Herbalisme zei:
Ik zeg daarom ook TE hoge of lage temperatuur hé (;
En wees wel altijd zeker dat je wiet mooi gedroogd is, heb anderhalf jaar geleden eens wiet gehad die nog niet 100% gedroogd was, heb hem met gripzakje in m'n kast verstopt en toen ik anderhalve week terug kwam zat er gewoon een vuil ruikende vloeistof in m'n gripzakje ;/

Greets Herbalisme

Heeft niets met temperatuur te maken, je kunt ze desnoods ook vers of gedroogd in de vriezer mikken met -20. Blijft werkzaam hoor.
In de koelkast is de luchtvochtigheid gewoon zo groot (80-90%) dat het gaat schimmelen of rotten.

En als er vloeistof in je gripzakje zat na 1,5 week dan was die wiet wel heul erg nat hoor.
Heb geregeld verse wiet (dus net van de plant af, geknipt dus max 2 uur) een paar dagen in een gripzak gehad en was niets mis mee.
Maar ja, voor je het voor lang wegstopt moet het goed droog zijn ja.
Hoewel als je wiet cured stop je het ook halfnat weg, elke 2 weken beetje luchten en toch gebeurd er nooit iets meer (behalve dat het cured uiteraard)

Bovenaan