Swingen

Hoe sta jij tegenover swingen?

• 1. Heel spannend, doe er zelf (regelmatig) aan!

Stemmen: 38 25,7%
  • 2. Wel eens geprobeerd, maar is toch niks voor mij...

Stemmen: 4 2,7%
  • 3. Nooit gedaan, maar wel nieuwsgierig!

Stemmen: 55 37,2%
  • 4. Nooit gedaan, zal ook nooit gebeuren, want het lijkt me niks!

Stemmen: 42 28,4%
  • 5. Huh, swingen, wat is dat?

Stemmen: 9 6,1%

• Totaal aantal stemmers
    148

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindgamer zei:
Vooroordelen kun je pas hebben indien je er ervaring mee hebt.

Yeah, right!

Een vooroordeel is een mening die niet op feiten of op kennis is gebaseerd. Exact gezien vanuit deze definitie, mag je dus geen eens ervaring of kennis hebben, om een vooroordeel te kunnen geven, anders is het geen vooroordeel meer... :P

Chantal schreef:

Dus omdat jullie seks hebben gehad met een ander is jullie relatie weer beter geworden? :confused:

We hebben - als stel bij elkaar - seks gehad met een stel dat ook met elkaar was. Dit was heel erg spannend en die spanning had onze relatie inderdaad even nodig om het vuur tussen ons weer even op te laaien. Het was een hele mooie, intieme ervaring die we samen deelden! :wink: :hearteyes:

btw: het "echte neuken" mocht alleen met je eigen partner, dat was een van de afspraken die we van te voren hierover hadden gemaakt. Als je als stel besluit om te gaan experimenteren met het swingen, is het dus wel heel belangrijk om van te voren, samen, zulke regels op te stellen en dat je je ook exact aan die code houdt. Ik kan me namelijk best voorstellen dat het anders ook heel erg mis kan lopen!

shah

Experimenterende gebruiker
Marla Singer zei:
Tyler en ik hadden vorige week in een impulsieve bui ons ingeschreven op zo´n swingerssite (stellen spreken daar af met andere stellen (of singles) voor erotisch/sekscontact met elkaar). Afgelopen weekend hadden we onze eerste date (onder het genot van wat GHB en pep). Het was dus echt heel spannend, zeer geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar!

xx

Marla Swinger :wink:
swing maar lekker door!!!

3970

Wijs gebruiker
Toch nog ff reageren...wat Marla vertelt, het swingen als je relatie in een dip zit, zou ik zelf nooit doen...het kan goed uitpakken, maar het risico dat het fout gaat is natuurlijk stukken groter dan wanneer je een solide relatie hebt. Ik snap wel waarom ze het dan toch doen, maar ik zou het niet durven.

Wij waren zelf midden 20 toen we er voorzichtig mee begonnen, en hebben met enkele flinke pauze's ertussen met verschillende koppels geswingd. Bij ons waren het meestal bestaande vrienden waarmee we gingen swingen, maar nadat dat een aantal keren "fout" afliep, en ten koste van de vriendschap ging, hebben wij besloten om nooit meer met vrienden te swingen.

Mijn vrouw kwam toen op het idee om eens een "tranceparty" te bezoeken, dus een avond bij een koppel thuis, waarbij zo'n 4 tot 6 koppels aanwezig zijn. Soms weet je niet wie er precies komen, dus spannend is het wat dat betreft altijd wel. Je begint zo'n avond met een XTC pil, gaat met zijn allen lekker languit op de matrassen liggen, kletsen, en gaandeweg gebeurt er dan links en rechts wel wat meer dan kletsen. Sommigen pakken er wat G bij, anderen Special K of een ballonnetje.

Wij doen nu eigenlijk niets anders meer dan zo'n feestjes. Er zijn meerdere koppels, dus er zit altijd wel iets naar je zin tussen, iedereen gebruikt drugs, dus je hoeft geen verantwoording af te leggen, of jezelf in te houden. En persoonlijk vind ik het prettig dat de avond niet puur en alleen om sex en/of presteren draait. Er wordt gewoon ook erg veel gekletst en gelachen. En ja, er wordt ook wel eens wat gesekst natuurlijk :rolleyes:

Wij vinden het ook een leuke toevoeging aan ons (toch al niet saaie) sexleven. De één kijkt een filmpje, de andere gebruikt speeltjes, de andere doet het met andere mensen. Ieder zijn ding :hearteyes:

Mindgamer

Badass junkie
Geloof het of niet, ik weet wat genot is! Zodra genot het menselijke begrip overstijgt, zweeft het als een ballon boven je. Gefeliciteerd, je hebt zojuist de climax van genot weten te bereiken! Vanaf nu heb jij je papiertje behaald als rechter die oordeelt over het genot dat mensen onder jouw toezicht ondergaan. Wat pure ijlen opwekt bij de mens. Nooit zul je het vergeten hoe jij als een makke lam lag te ijlen, hoe verdomd bedwelmt jij wel niet raakte van het genot dat je ergens bracht, en je waarneming positief dan positiever maakte. Langzaam beland je in tijden waarin genot niet meer de hoofdzaak vormt. Nu is het je doel om je souvenir wat je aan deze climax van het hoogst behaalde genot ooit hebt overgehouden, weer te behalen in praktijk, om het te overwinnen. Wanneer jij als mens kennis hebt gemaakt met de baas der bazen van GENOT, beschik jij over het vermogen om over alles te relativeren, korte beloningen dat een kort genot oplevert te weigeren, te gaan voor langdurig genot, en is het voor jou mogelijk om genot te zoeken in jezelf wanneer je bent aangeland in de zwarte fases des leven. Jij bent nu zowel een rechter als een baas van alles dat genot als winst geeft.

Mindgamer

Badass junkie
Voor mij is het leven doelloos geworden sinds ik alles gedaan heb wat ik wou doen. Je kan het extremer maken, maar dat zie ik als een vorm van smeken, en ik ben Jezus Christus niet :sunglasses:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
3970 zei:
Toch nog ff reageren...wat Marla vertelt, het swingen als je relatie in een dip zit, zou ik zelf nooit doen...het kan goed uitpakken, maar het risico dat het fout gaat is natuurlijk stukken groter dan wanneer je een solide relatie hebt. Ik snap wel waarom ze het dan toch doen, maar ik zou het niet durven.

Het hangt er denk ik heel erg van af om wat voor soort dip het gaat. Die dip van ons had niet direct met ons seksleven te maken, maar kwam voort vanuit een andere persoonlijke kwestie. Dit werkte soms wel een beetje door op (de frequentie van) ons seksleven, maar het was dus verder niet de officiele oorzaak van de dip en de ervaring het swingavontuurtje heeft ons nu juist vooral geestelijk weer dichter bij elkaar gebracht. Dat het ook nog eens heel spannend en fijn was, is een mooie bijkomstigheid natuurlijk! :wink:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Sinds kort zijn mn vriend en ik open gegaan.. En ik ben naar een bevriend koppel gegaan afgelopen weekend en heb het uitstekend naar mn zin gehad, mn vriend had er geen problemen mee (het was zijn eerste keer een open relatie en wist niet goed hoe hij zich ging voelen als het écht gebeurt was), hij was blij voor me dat ik een fijne avond heb gehad. :)

Hoe ik t ook draai of keer ik vind het gewoon egoistisch om voor je partner te beslissen dat hij maar van 1 iemand mag houden of liefhebben (tenzij beide partners dat willen, dat is hun beslissing).

Extisi

Wijs gebruiker
vode zei:
Sinds kort zijn mn vriend en ik open gegaan.. En ik ben naar een bevriend koppel gegaan afgelopen weekend en heb het uitstekend naar mn zin gehad, mn vriend had er geen problemen mee (het was zijn eerste keer een open relatie en wist niet goed hoe hij zich ging voelen als het écht gebeurt was), hij was blij voor me dat ik een fijne avond heb gehad. :)

Hoe ik t ook draai of keer ik vind het gewoon egoistisch om voor je partner te beslissen dat hij maar van 1 iemand mag houden of liefhebben (tenzij beide partners dat willen, dat is hun beslissing).

Maar je voelt je dan toch ook niet speciaal?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Extisi zei:
vode zei:

Ik voel me altijd speciaal :grin:

Nee grapje... Waarom zou ik me speciaal willen voelen? Ik voel me gewoon mezelf en vind het speciaal dat onze relatie dit aankan :wink:

3970

Wijs gebruiker
vode zei:

Ik moet zeggen dat ik swingen niet kan/wil combineren met "houden van" of "liefhebben". Dat is m.i. alleen voorbehouden voor je partner, binnen de relatie. En noem me dan maar egoïstisch, maar ik zou het niet kunnen waarderen als mijn vrouw ook nog van een andere man zou houden... :rolleyes:

Holden

Bewuste gebruiker
Ieder zijn ding. Ben een jonge twintiger en het spreekt me (voorlopig) niet aan, maar zoals 3970 opmerkt zou het mij niet verbazen dat dat met de jaren verandert..

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
3970 zei:
vode zei:

Ik moet zeggen dat ik swingen niet kan/wil combineren met "houden van" of "liefhebben". Dat is m.i. alleen voorbehouden voor je partner, binnen de relatie. En noem me dan maar egoïstisch, maar ik zou het niet kunnen waarderen als mijn vrouw ook nog van een andere man zou houden... :rolleyes:

Ja, ieder z'n ding :) Wij nemen het dan nog een staoje verder. En dat je dat vind is helemaal niet egoistisch maar gewoon hoe jij een relatie beleeft en dat is prima toch. :) Ik vind mensen die gesloten relaties hebben helemaal niet minder dan open relaties of egoistisch. Als je zo gelukkig word juich ik dat alleen maar toe, zolang je maar eerlijk tegen jezelf en je verlangens bent, en zo te lezen doen jullie dat prima :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zou het eerder egoistisch vinden als m'n partner haar sexdrive niet kon beheersen en moest scharelen.. Zou ook niet lang m'n partner zijn.

Extisi

Wijs gebruiker
vode zei:
Extisi zei:
vode zei:

Ik voel me altijd speciaal :grin:

Nee grapje... Waarom zou ik me speciaal willen voelen? Ik voel me gewoon mezelf en vind het speciaal dat onze relatie dit aankan :wink:

Ja, nou ik respecteer je keuze hoor. Maar mijn keuze zou het niet zijn.
Ik ben iemand die eigenlijk vrij weinig mensen écht vertrouwd, en er zijn ook heel weinig mensen waar ik écht om geef.
Ik hou van mijn vriend, en hij van mij. Alleen van mij. En ik alleen van hem. Ik zou niet willen dat er iemand is die dezelfde aandacht van hem krijgt, als die ik van hem krijg. :flushed:
Is dat jaloezie? Of niet? Want dat weet ik niet echt.

shah

cronos zei:
thumps up,extisi :)
Ik dacht in mijn jongere jaren altijd dat ik monogaam was,
maar ben tot de conclusie gekomen dat monogamie voor lelijke en geestelijk beperkte mensen is.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Waar is de verdraagzaamheid en begrip naar anderen toe jongens. Jou eigen levensovertuiging en principes zijn niet automatisch de norm.

Kusjes

cronos

Wijs gebruiker
shah zei:
cronos zei:
thumps up,extisi :)
Ik dacht in mijn jongere jaren altijd dat ik monogaam was,
maar ben tot de conclusie gekomen dat monogamie voor lelijke en geestelijk beperkte mensen is.

wat voor opmerking is dat nu?
ieder zijn mening shah hé,iedereen kan toch niet pro swingen zijn toch!
AT,waarom moet ik nu meer LSD? :rolleyes:
in mijn eind tiener,begin twintigerjaren...was ik ook zo een kerel die expirimenteerde op sexgebied:anaal,trio,hoeren,losse relatie met mijn ex,wat is ervan gekomen rarara jawel een scheiding...en ik ben op een leeftijd gekomen dat dit voor mij niks meer betekent,dat ik gewoon liever vrij 1 TO 1...zwakke opmerkingen hoor shag en 3970 :(

3970

Wijs gebruiker
Pffff.....waar is de humor toch gebleven op dit forum....ik dacht dat jonge mensen toch wel wat meer gevoel voor humor hadden, maar jullie lijken af en toe wel een stelletje bejaarden :tearsofjoy:

cronos

Wijs gebruiker
3970 zei:
cronos zei:
kijk nu zelfs de bejaarde mensen uitlachen :angry: :angry: :angry:

Wat dat betreft discrimeer ik niet, ik lach indien nodig iedereen uit, ongeacht ras/geloof/geslacht/leeftijd :wink:

dat was niet gemeend van die bejaarde( :angry: ),deze maal was het ik die grapte :tearsofjoy: ,groot gelijk dat je graag lacht :tearsofjoy: :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ja, ik vind polygamie echt totaal not done.. Ik kan me eerder voorstellen dat ik van de brug spring dan dat ik m'n vriendin vreemd laat gaan (Ik vind het nog steeds vreemdgaan al is het "met toestemming"), lijkt me ook een stuk minder pijnlijk. :mrgreen:

3970

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ja, ik vind polygamie echt totaal not done.. Ik kan me eerder voorstellen dat ik van de brug spring dan dat ik m'n vriendin vreemd laat gaan (Ik vind het nog steeds vreemdgaan al is het "met toestemming"), lijkt me ook een stuk minder pijnlijk. :mrgreen:

Ok, have it your way :wink:

angie123

Bewuste gebruiker
De idee om sex te hebben met iemand anders dan met mijn ventje, spreekt me, na 20 jaar huwelijk soms wel (stikum) aan. Ik weet dat dat bij hem ook zo is. Toch vind ik het moeilijk om sex en liefde te scheiden van elkaar. Ik denk niet dat ik het zou kunnen, dus begin ik er ook maar niet aan. Ik ben er ook veel te verlegen voor ben ik bang :flushed: Als je tevreden bent met je sexleven (en dat zijn we) waarom zou je dan :confused:

Iedereen moet voor zich weten wat hij/zij doet en laten we vooral plezier beleven in bed (en daar buiten natuurlijk).

LekkerDing

Wij swingen nu zo'n 6 jaar. We zijn er mee begonnen nadat ik vreemd ben gegaan *bloos*. Daarna stelde mn man voor om het samen verder te gaan ontdekken met stellen in vorm van pr.
Nu 2 jaar geleden doen we dit in combinatie met g en x en we noemen dit 'wappen' en hebben heerlijke discussies op fora met niet-wappers, maar dat terzijde. Het verschil tussen wel iets gebruiken en niet gebruiken is dat met iets op het veel insenser en intiemer wordt.
En dat sex niet moet maar mag.

Funky Monkey

Badass junkie
hmm ik weet niet... ergens heeft het wel wat, maar ik denk dat je idd wel eerst een dusdanig goede relatie moet hebben wil je dit aan kunnen :)

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klopt, niet elke relatie kan het aan, en je moet er wel sterk voor in je schoenen staan allebei.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Als je monogaam bent is dat juist een teken van discipline en karakter.. Niet dat ik vind dat dat je ontbreekt als je met meerdere mensen seks hebt, maar wel als dit achter de rug van je partner om is.

Verder zou swingen niks voor mij zijn, omdat ik daar gewoon te jaloers voor ben.

cropp

Badass junkie
monogamie is een manier om liefde en trouw te bewijzen

polygamie is een manier van je partner om je wat extra lust te gunnen.

ik zou zelf wel open staan voor polygamie, maar ik zou er niet op rekenen.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
cropp zei:

Het is maar net hoe je het bekijkt, maar liefde en trouw in polygamie is even goed mogelijk, het is voor veel een hele levenswijze, niet alleen voor de lust.

cropp

Badass junkie
vode zei:
cropp zei:

Het is maar net hoe je het bekijkt, maar liefde en trouw in polygamie is even goed mogelijk, het is voor veel een hele levenswijze, niet alleen voor de lust.

het gaat om afspraken, ik ben vrij monogaam alleen lust hoeft je relatie niet te bedreigen

LekkerDing

Afgelopen weekend waren we met nog een stel in de Showboat te Zaandijk.
Daar dit een aardig eindje uit de richting is voor ons hadden we met zn allen
een huisje gehuurd.
Toen we de Showboat wel weer hadden gezien zijn we naar het huisje gegaan.
Matrasjes op de vloer, kachel nog wat hoger, trancemuziekje, sterrenhemelverlichtingslamp
aan en we konden gaan beginnen met relaxen. Omdat we al aardig moe waren hebben we eerst
maar een bommetje speed genomen, men die ging super! Na een 20 minuten was ik zo fit als wat! Snel ff douchen en wat anders aangetrokken om de sfeer te verhogen. Zo zijn we met zn allen sexend en relaxend doorgegaan tot de volgende ochtend 9 uur , snel wat slapen en naar huis.

Bovenaan