"Stuiptrekkingen" na MDMA ?

Dubz

Bewuste gebruiker
De laatste tijd ga ik een beetje m'n boekje te buiten, en pak iets vaker de kristalletjes dan aanbevolen is. Dit terzijde, heb ik last van het volgende:

Ik heb de afgelopen paar keer, de tweede nacht ná de space last van een soort 'stuipjes' als ik wil gaan slapen. Dan lig ik rustig in bed, en op het moment dat ik bijna in slaap val, krijg ik een stuiptrekking in m'n been/arm/nek/buik en schiet ik klaarwakker. Soms is dit één keer, maar soms ook drie keer in de vijf minuten. Heel af en toe heb ik dit ook in m'n hoofd, lijkt het alsof er spieren samentrekken en schiet ik opeens klaar wakker. Heel eng gevoel.

Heeft iemand hier ook wel eens last van? Is het een bekend 'fenomeen', of zal het een teken zijn dat ik wat rustiger aan moet doen?

Dopezilla

Badass junkie
Ik heb het ook vaak na mdma-gebruik. 't Is een vrij normaal verschijnsel, maar gezond zal het vast niet zijn.

Ik weet niet precies waardoor het veroorzaakt wordt, though.

Olle

mrreno

Experimenterende gebruiker
Echt stuiptrekkingen niet...

Ik heb wel eens dat ik aan het einde van een avondje MDMA dat ik niet helemaal de controle heb over m'n motoriek... (ik betrap mezelf wel eens op een soort van "robotwalk" :) )
Maar das een redelijk normaal verschijnsel volgens mij...

alcoholist

Wijs gebruiker
dit is heel normaal bij veel mdma gebruik,er zijn veel topics hierover, wat ik me herinner is dat marla een heel informatief verhaaltje hierover in een of ander topic heeft geschreven, moet ik ff zoeken hoor,als ik het heb gevonden post ik het

Dubz

Bewuste gebruiker
alcoholist zei:
dit is heel normaal bij veel mdma gebruik,er zijn veel topics hierover, wat ik me herinner is dat marla een heel informatief verhaaltje hierover in een of ander topic heeft geschreven, moet ik ff zoeken hoor,als ik het heb gevonden post ik het
Aha, tof!

Ik zal zelf ook eens op zoek gaan..

berten

Belezen gebruiker
Is heel normaal na frequent gebruik, en die "struiptrekkingen" in je hoofd zijn dat geen soort electrische schokjes ? Die zijn ook vrij typerend na veelmalig gebruik. Gezond zal het wel niet zijn maar het komt bij de meesten voor.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Juist. Ik heb het zelf pas één keertje meegemaakt, en hoewel ik er niet direct fysiek dan wel lichamelijk ongemak van heb ondervonden is het me wel bij gebleven.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dubz zei:
De laatste tijd ga ik een beetje m'n boekje te buiten, en pak iets vaker de kristalletjes dan aanbevolen is. Dit terzijde, heb ik last van het volgende:

Ik denk dat we dat helemaal niet ter zijde moeten nemen, maar dat daar gewoon echt je klachten aan gerelateerd zijn.... :wink:

Ik herken het goed namelijk en ik kreeg het ook altijd na een periode van overmatig xtc-gebruik. Later - toen ik die signalen van mijn lichaam gewoon negeerde en stug door bleef gebruiken - werden die stuiptrekkinkjes een soort van elektrische schokjes en kwamen ze echt vanuit mijn hoofd. Ik had het toen ook niet meer alleen maar voor het slapen gaan, maar echt de hele dag door. GEEN PRETJE!!

Heeft dus met je serotonine-huishouding te maken en echt gezond is het ook niet! Ik raad je aan om het nu even toch wat rustiger aan te doen met de mdma. Ik weet maar al te goed dat het lekker spul is en dat de verleiding soms heel groot kan zijn, maar ik neem aan dat je het wel leuk voor jezelf wilt houden toch? Je lichaam geeft hiermee al aan dat het te veel aan het worden is. Een pauze van minimaal 6 weken, veel vitamines (evt aangevuld met l-tryptofaan en/of 5-htp), zorgen er voor dat je lichaam weer kan herstellen. Blijf je toch gewoon op deze toer doorgaan, dan zal het lichamelijk hoogstwaarschijnlijk gaan verergeren en het lekkere gevoel van mdma, zal ook steeds moeilijker op te wekken zijn.

Succes!

proton

Belezen gebruiker
heb wel 2x kramp gehad in een beenspier. FF gegoogled en tot de conclusie gekomen dat vochttekort van te weinig drinken dit waarschijnlijk heeft veroorzaakt.
de benen strekken laat de kramp snel weer verdwijnen, dus niet zo erg.
Echter 1e keer wist ik dat niet en trok ik mijn been in... blijf dus focking zeer doen! oef...
achja, van geleerd... :mrgreen:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
proton zei:
heb wel 2x kramp gehad in een beenspier. FF gegoogled en tot de conclusie gekomen dat vochttekort van te weinig drinken dit waarschijnlijk heeft veroorzaakt.
de benen strekken laat de kramp snel weer verdwijnen, dus niet zo erg.
Echter 1e keer wist ik dat niet en trok ik mijn been in... blijf dus focking zeer doen! oef...
achja, van geleerd... :mrgreen:

Ja maar, kramp is weer wat anders dan stuiptrekkinkjes of schokjes...

Dubz

Bewuste gebruiker
Nee, kramp is het zeker niet.

@Marla:

Het is inderdaad tijd het rustiger aan te doen, maar dit is moeilijker gezegd als gedaan (zoals je zelf ook weet, gezien de ervaringen die ik van je gelezen heb). Het ging eerder al niet heel verantwoord (1 a 2 keer per maand), maar in 2010 is het de verkeerde kant op aan het gaan. Dit jaar vier keer MDMA gepakt, waaronder 1x in m'n eentje, en twee keer in één weekend (twee dagen achter elkaar). Na die twee keer achter elkaar voelde ik me ook redelijk fucked tijdens de crash, spieren in m'n gezicht begonnen te verkrampen, uren hoofdpijn etc..

Maar toch houdt me dit niet tegen op een of andere manier. Ik heb al afspraken staan om begin februari met een aantal man te spacen op een dik feest. Heb geen intentie dit af te gaan zeggen, of nuchter te gaan.

Waarom stop ik niet ondanks de negatieve signalen van m'n lichaam? Ben tot de conclusie gekomen dat ik hier niet precies antwoord op weet, maar dat het gevoel wat ik krijg als ik MDMA doe, alle negatieve aspecten van deze drug overschaduwt.
Ik denk dat het een keer heel erg fout moet gaan voordat ik me realiseer hoe slecht het spulletje eigenlijk is. :(

Ik ga deze week in ieder geval even langs de shop voor 5HTP, en ga ook meteen wat vitaminesupplementen halen. En dan vanaf volgende maand ga het (weer) proberen er weer minstens 6 weken tussen te houden, maar ik ken mezelf, en ben bang dat een maand met heel veel moeite maar net te halen valt.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

frizzr

Ja heel herkenbaar,

het enige wat ik kan zeggen is dat het alleen maar vervelender wordt naarmate je vaker gaat gebruiken. Op het begin lijkt xtc zo onschuldig dat je het voor je gevoel wel elke week zou kunnen doen, maar xtc (en alle andere drugs) houden je alleen maar voor de gek. Die stuiptrekkingen zijn gewoon een gevolg van de chemische reactie in jou hoofd.

Ik gebruik nu bijna nooit meer xtc omdat ik het destijds ook heel erg verkeerd heb aangepakt. Ik heb zelfs een paniekaanval gehad de dag na gebruik, en dat ziet er niet leuk uit kan ik je vertellen.

Hou je een beetje in, als de kater erger wordt dan het effect van je pilletje moet er echt een belletje gaan rinkelen. Want drugs zijn gewoon echt heel erg ongezond, en ook totaal niet bedoeld om je lichaam in te rausen. Dat dat stofje nou heel toevallig zo'n lekker effect geeft is totaal niet bijzonder en dat ga je snel genoeg merken. En ik denk dat dat ook een reden is waarom zo weinig xtc verslaafden worden gemeld. Omdat het praktisch onmogelijk is om daar voor lange tijd aan verslaafd te zijn. Het breekt je lichaam af, en dat ga je voelen en bovendien werkt het al minder... en minder... en minder...

Zorg ervoor dat je geen depressie ontwikkeld, je hebt het niet door namelijk.

O en nog iets,
omdat xtc voor jou mischien nog wat nieuw is en je het nog niet zo idioot vaak hebt gebruikt gaat al je aandacht daar naar uit. Omdat het zo speciaal is. Als ik je een tip mag geven. Zorg er gewoon voor dat je iets hebt om op te focussen. School? Werk? Sport?
Ga lekker een avondje naar de bios. En doe vooral ook iets nuttigs. Want als jij je vaak verveelt zul je veel sneller xtc willen gebruiken dan wanneer je een druk bestaan hebt.

Don't let it fool you, xtc gebruik kan heel naar uitpakken!

En ja ik weet het, de verleiding is groot. Maar wees jezelf de baas.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dubz zei:
Nee, kramp is het zeker niet.

@Marla:

Het is inderdaad tijd het rustiger aan te doen, maar dit is moeilijker gezegd als gedaan (zoals je zelf ook weet, gezien de ervaringen die ik van je gelezen heb). Het ging eerder al niet heel verantwoord (1 a 2 keer per maand), maar in 2010 is het de verkeerde kant op aan het gaan. Dit jaar vier keer MDMA gepakt, waaronder 1x in m'n eentje, en twee keer in één weekend (twee dagen achter elkaar). Na die twee keer achter elkaar voelde ik me ook redelijk fucked tijdens de crash, spieren in m'n gezicht begonnen te verkrampen, uren hoofdpijn etc..

Maar toch houdt me dit niet tegen op een of andere manier. Ik heb al afspraken staan om begin februari met een aantal man te spacen op een dik feest. Heb geen intentie dit af te gaan zeggen, of nuchter te gaan.

Waarom stop ik niet ondanks de negatieve signalen van m'n lichaam? Ben tot de conclusie gekomen dat ik hier niet precies antwoord op weet, maar dat het gevoel wat ik krijg als ik MDMA doe, alle negatieve aspecten van deze drug overschaduwt.
Ik denk dat het een keer heel erg fout moet gaan voordat ik me realiseer hoe slecht het spulletje eigenlijk is. :(

Ik ga deze week in ieder geval even langs de shop voor 5HTP, en ga ook meteen wat vitaminesupplementen halen. En dan vanaf volgende maand ga het (weer) proberen er weer minstens 6 weken tussen te houden, maar ik ken mezelf, en ben bang dat een maand met heel veel moeite maar net te halen valt.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Als je al van te voren zegt dat het je waarschijnlijk toch niet zal lukken om rustiger aan te gaan doen, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin om goed bedoelde tips te geven he? :wink:

Maar goed, ik was zelf vroeger ook eigenwijs met die xtc... Moet er alleen wel bij vermelden dat er in de periode dat ik overmatig xtc slikte, er nog geen drugsforum.nl was, waar ik (anoniem) vragen kon stellen over mijn gebruik. Ik had dat boekje Uit je Bol en daar moest ik het mee doen. Als ik toen een forum als dit tot mijn beschikking had, had ik wellicht misschien toch wat beter uitgekeken. Ook is tegenwoordig veel meer bekend over wat xtc met je hersenen kan doen. Maar goed, dat is achteraf gelul, dat weet ikz elf ook wel. :wink:

dye

heb die stuiptrekkingen ook gehad , bleef 1 of 2 weken na flink gebruik ( 5 dagen in een week )
gewoon overdag , het kon me overal voorkomen , soms waren de stuiptrekkingen zo zwaar dat ik er vanzelf , zonder er controle over te hebben , geluiden maakten . het leek wel alsof mijn hersenen even een rilling ofso kregen die me verblindde , en die ik via mijn ruggengraat naar beneden voelde lopen , mijn nek en armen , en bovenrug verkrampten , 1 tot 5 seconden . heeeeeeeeeeeel veel mensen hebben mij vreemd aangekeken :flushed: gelukkig was het vakantie :grin:

Astrix_7

Het is idd voormij / m'n vriendin herkenbaar. Het wakker geschrikken van "stuipen" of schokken door het lichaam bij "de eerste slaap" (r.e.m. slaap) .

Omdat (voor zover ik weet en gelezen heb) je serotonine huishouding ook te maken heeft met je melatonine (slaapstof). Hoe dit zich weer lichamelijk uit is voormij niet duidelijk. Wel dat het bij mij / ons begint als je in je eerste slaap komt.

En ja: het is een teken om echt een tijd niet mdma te gebruiken...

Off topic
Nog paar effecten:
Ik heb tijdens het inslapen mijn hersenen letterlijk horen kraken (of het is de uitwerking van de pil die maakt dat de dekens tegen mijn oor aan schuurde). Al met al een verschrikkelijk klote geluid.

Verder heb ik al minstens 2 weken een suis in mijn hoofd, wat de gehele tijd op de achtergrond aanwezig is (denk aan een avond stappen met harde muziek, waarna je in je hoofd een suis hebt). Iemand bekend daarmee? Ik zou hier graag van jullie een reactie willen horen daarover.

DrPepper

De pretletters gaan lekker hun gang in je brein, je neurotransmitters gaan als een raket, net als jij dan. Het is niet voor niks dat epileptie-gevoelige mensen er aanvallen van kunnen krijgen. Nou die schokjes zijn -simpel gezegt- "mini-attaques"
Ik vind 't niet eng, als ik 't een keer heb na een party dan denk ik; tja vrouwke dat komt er van :grin: !!

Het is vrij normaal dat als je vaak md pakt, dit ook zijn sporen gaat nalaten..
Zorg er wel voor dat het niet escaleert want dan zit je echt wel met de gebakken peren.

Ik heb een heeeel lange tijd heeeel veel mdma gepakt, en ik moet er nu de gevolgen van dragen.
Epileptisch-achtige aanvallen van hier tot in tokyo (stuiptrekken,verwardheid, flauwvallen, you name it). Allemaal door overmatig mdma-gebruik.

't Is allemaal plezant he, maar ge moet er me oppassen.

Bovenaan