Studie

Fjur

Newbie
Hallo allemaal,

Na de zomervakantie moet ik een studie hebben uitgekozen, maar ik heb er nog geen gevonden. Ik vroeg me dus af of er een studie is waarbij effecten van drugs worden behandeld? Ik heb er zelf niks over kunnen vinden. Ik bedoel dan ook niet een studie waarbij ik lekker kan trippen en voor mijn tentamen zo hard mogelijk moet gaan, maar een die de info-kant van drugs opzoekt (evt. als 1 vak binnen de studie). Als iemand ideeën heeft hoor ik dit graag.

Alvast bedankt!

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ligt er een beetje aan wat precies je interesse en achtergrond is.

Voor de hand liggend is Scheikunde.

Maar ook Biolgie zou kunnen. Leren welke wonderbaarlijke stoffen onze natuur zelf maakt.. Als je het puur over effect hebt kun je ook richting psychologie, psychiatrie of neurologie gaan. Of meer het secundaire effect onderzoeken: Filosofie, antropologie, cultuur, maatschappij..

Wat is de link? Wil je weten wat het is, waar het vandaan komt? Of welke invloed het heeft?

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ik zou deze vraag eerder stellen aan het trimbos, daar werken mensen die dagelijks drugsgerelateerde info aan het doorspitten zijn en kunnen je vast een richting opwijzen.

Sel hem eens op het "vraag van de week" deel van dit forum.

harry123

Bewuste gebruiker
Chemische technologie, iets anders met scheikunde, dit is meer over hoe drugs gemaakt wordt denk ik. Of een of andere neurologische studie? Of iets farmaceutisch, of studie als medicijnontwikkelaar of zo.. Ik weet het niet, misschien een keer vragen aan een decaan of zo bij je op school, die kunnen je vaak wel verder helpen

Lina23

Experimenterende gebruiker
Weet nie of je al een studie uitgezocht hebt maar (bio)-Farmaceutische wetenschappen (Amsterdam, Utrecht, Leiden of Groningen) en dan je master in (medische) farmacologie of toxicologie

Bovenaan