strafmaat?

digi

Experimenterende gebruiker
hallo,

wat is in nederland de strafmaat voor het gebruik van 1 gram coke?

en als iemand het in je eten gedaan heeft?

of als je het in iemands eten gedaan hebt?

groets,

digi

Judas

Wijs gebruiker
je mag hier straffeloos met 1 gram coca in je bloed rondlopen. ook in je broekzak trouwens. je hebt alleen kans dat de smeris je grammetje sosa in beslag neemt als ze het zien.

als je het in iemands eten gedaan hebt, dan wordt het een ander verhaal: dat kan tot een redelijk zware gevangenisstraf leiden. je hebt dan immers geprobeerd dmv drugs iemand in je macht te krijgen. als diegene een vrouw is, zal er door de officier van justitie gesuggereert worden dat verkrachting het beoogde doel was. wat je echter nog zwaarder aangerekend zal worden is het feit dat er een levensbedreigende situatie uit dit heimelijk toedienen van cocaine kan ontstaan. je weet immers niet of iemand bijvoorbeeld een zwak hart heeft of een broos bloedvat. in dat geval kan iemand dan door de vaatvernauwende werking van cocaine een fatale bloeding of een hartaanval krygen en aangezien je bewust de drugs toegedient hebt is deze misdaad in de ogen van de rechter erger dan poging tot doodslag. als het tegenzit, dan kan je zo een jaartje brommen, ook al is er verder niets ernstigs met het slachtoffer gebeurt :(

_Kat_

Bewuste gebruiker
What the fuck... Vage vragen moet ik zeggen. Je bent dus van plan coke in iemands eten te gooien?! Das een dure grap, en een gevaarlijke. Bovendien zou ik niet gediend zijn van het feit dat iemand coke in mijn eten heeft geflikkerd, kan begrijpen dat er meer mensen zo over denken. Serieus, waarom die vragen?!?

Judas

Wijs gebruiker
weet niet wie wat gedaan heeft of van plan is, maar het kan inderdaad absoluut niet :angry:

WAT ME NOG HET MEEST VERONTRUST IS DAT ER SPRAKE VAN 1 GRAM IS:

IN DE LOOP VAN EEN AVOND/NACHT 1 GRAM SNUIVEN IS RELATIEF VEILIG MAAR WANNEER JE 1 GRAM IN VLOEISTOF STOPT EN DIT IN EEN KEER OPDRINKT IS DE KANS OP OVERDOSERING MET FATALE AFLOOP GROOT. VOOR EEN BAKJE VLA OF EEN BORD ETEN ZAL DAT NIET VEEL ANDERS ZIJN. :(
de medische literatuur legt de gevaarlijke grens tussen 1 en 1.2 gram. maar nogmaals: iemand met een al dan niet verborgen hartkwaal kan al van 0.2 gram gaan stuiptrekken.

haal dit soort 'grappen' dus met niemand uit :angry:

Coke in vloeistof gevaarlijk bij 1 gram? Het zou kunnen, maar ik heb er m'n twijfels bij. Volgens wat ik gelezen heb wordt namelijk maar 20% van coke via de maag opgenomen. Dwz: maak een bommetje met coke, en er zal slechts 20% in je bloed terecht komen. Daarom dat ook niemand bommetjes maakt met coke, je moet al een halve gram in je bommetje flikkeren om wat te voelen. Volgens wat ik erover gelezen heb dus...

Verder ben ik het er roerend mee eens dat een gram coke in iemands eten gooien een slecht idee is. Het kost veel, smaakt waarschijnlijk erg rubber-achtig, is ongezond, strafbaar, en aangezien het NORMAAL slechts een beetje effect heeft, ook helemaal niet lachwekkend.

Wacky

Badass junkie
Iemand drugs toedienen zonder dat die het weet lijkt mij poging tot doodslag. Ik denk niet dat de rechter er veel milder over zal denken dan ik.
Dat lijkt me redelijk bij kleine hoeveelheden, bij hoeveelheden waar er echt een groot risico voor het slachtoffer ontstaat is het natuurlijk poging tot moord.

Angramar Temenos

Badass junkie
Tjah, ik heb een keer aan een bong gerookt waar iets extreem psychadelisch's in zat, terwijl ik dacht dat het gewoon hasj was. Daar werd ik al boos over >.>.

bartje_v

Het is al eerder gezegd geloof ik, maar ik zie het als een poging tot doodslag en ik vermoed de rechter ook. En dan zijn er vast wel boeken te vinden waar dan de strafmaat in staat

acidboy

Badass junkie
Ik denk dat als iemand coke door je eten gooit dat het dan niet meer te vreten is en je het weggooit, zonde van de coke en zonde van je eten.

digi

het wil eigenlijk zeggen als ik een pepermuntje aanneem van iemand waar blijkt coke in te zitten <zoals afgelopen weekend>
kan ik ze aanklagen.

maar ik heb het allemaal overleefd, dus ik ga niet proberen deze mensen te vangen,
zou me niet eens lukken

Judas

Wijs gebruiker
Als de vork zo in de steel zit, dan vindt ik het flippen dat je dit overkomen is. geef me adres van de uitgaanslocatie en het signalement van die motherf*ckers, dan maak ik ze die rol pepermint met tabletjes a 1 gram goed of kwaadschiks afhandig :angry: :smilingimp: :angry: :smilingimp:

Flameon

Badass junkie
digi zei:
het wil eigenlijk zeggen als ik een pepermuntje aanneem van iemand waar blijkt coke in te zitten <zoals afgelopen weekend>
kan ik ze aanklagen. maar ik heb het allemaal overleefd, dus ik ga niet proberen deze mensen te vangen, zou me niet eens lukken

Als iemand jou drugs toediend zonder dat jij het weet is dat een ernstige zaak.
Weet je wie het gedaan heeft? En weet je zeker dat er coke in zat? (bewijs)
Dan zou je de politie kunnen waarschuwen en wat ze dan met je verhaal doen is even afwachten.

Een ex client heeft 2 jaar geleden ghb in het drinken van een collega gedaan.
Het is gelukkig voor haar allemaal goed afgelopen, en ze heeft er niet veel schade van onder vonden. Toch is op een ochtend die zwerver die het had gedaan opgepakt en heeft een veroordeling gehad. Nu had hij meer op zijn kerfstok, maar toch

digi

uieindelijk ben ik snachts naar het ziekenhuis gelopen, voor de huisarts,

die zegt dus dat het allemaal wel meeviel,

ik weet dus niet wat daar inzat, maar ik heb niet echt op het signalement gelet,..

ik stond op mn balkon, en daar kreeg ik het toegeworpen..

ik ben wel een tijd onder invloed geweest... maar de sympomen kwamen volgens mij het meest overeen met coke...

ik denk niet dat ik ze vind en doe daarom ook geen aangifte..

ook een beetje mijn schuld dat ik het in mn mond gestoken heb...

Judas

Wijs gebruiker
tsja, een van de eerste dingen die je als kind van je moeder leert als je alleen op straat bent is: 'neem geen snoepjes van vreemden aan'... :openmouth: :tearsofjoy:

Judas

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Waarom zou iemand je sowieso coke voeren?

Een reden zou de hardnekkige mythe kunnen zijn dat alle vrouwen botergeil van coke worden, maar daar klopt natuurlijk helemaal niets van.... :rolleyes:
Heb extreem hitsige meiden hier over de vloer gehad die na het (vrijwillig) snuiven van wat vette lijntjes sosa helemaal dichtsloegen :(

Een ander motief ligt meer in de pathologische sfeer: er bestaan helaas sadistische waco's die alleen al bij de gedachte dat iemand denkt dat hij krankzinnig wordt klaarkomen :cry:
Hoe valt het anders te verklaren dat er soms cocaine in omloop is waar atropine of scopolamine door heen gemengd is, middelen die als je niet weet dat je ze inneemt tot akelige bad trips en fysieke risico's als ademnood kunnen lijden. :angry:

Dat soort types mogen wat mij betreft wel een paar uurtjes rechtop naast een mierenheuvel in de duinen begraven worden. op het hoofd na. smeren we dat lekker met honing in :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Bovenaan