Ik reageerde bewust zo op je post om je een spiegel voor te houden, aangezien ik de indruk kreeg op basis van jouw tekst dat je in een tweestrijd zit.
Neuh die tweestrijd valt erg mee. Want zoals ik aangaf heb ik eigenlijk een prima leven... Enige is dat ik mezelf aan het testen ben in hoeverre ik dat dagelijkse nodig heb en ik gewoon wat meer geld over wil houden.
Wij(ik) zijn natuurlijk niet bekend met jouw medische geschiedenis. Als jij wiet medisch gebruikt, dan kun je dat gewoon bij apotheek krijgen.
Heb je zelf die wiet wel eens gehad? lol
Ik begrijp niet helemaal hoe wiet medicatie kan vervangen in het druk zijn. Met druk zijn, bedoel je dan ADHD? En waarom zou je tegen medicatie zijn als dit kan helpen bij een prettig leven? Ik bedoel... Je neemt regelmatig drugs dat naar mijn weten een stuk schadelijker is dan medicatie.
Ach ADHD, ADD of noem maar op. Die stempels hebben mijn ouders gelukkig altijd bij mij weg kunnen houden. Vele ADHD'er die ik ken hebben op latere leeftijd meer last van de gekregen medicatie dan ik van mijn wietgebruik. Onderzoeken genoeg die laten zien wat die troep met je hersenen doen....
Dat regelmatige drug gebruik valt ontzettend mee want als je goed gelezen had zei ik dat ik een shitload thuis heb maar er zo weken zo niet maanden afkan blijven.
Afgelopen 6 maanden zit ik op 2 a 3x gebruik van andere middelen per maand waar dan ook nog eens psychedelica tussen zit wat gewoon bewezen niet schadelijk is. Integendeel zelfs

.... Dus ik denk dat dat wel aardig meevalt. Tenminste dat vind ik zelf.
Mijn ouders zijn een paar jaar terug cold turkey gestopt met dagelijks blowen(40jaar lang) en hebben zich nog nooit zo goed gevoeld. Ze geven zelf aan dat zij nooit meer recreatief kunnen blowen omdat ze denken meteen verslaafd te raken.
Ik had dan weer tot mijn 15de een drama leven tot ik ging blowen en had me toen nog nooit zo goed gevoeld en pakte toen in 1x weer mijn leven op.....
Hoop dat je er iets aan hebt... En anders mag je mij best een eikel vinden

ik bedoel het goed.
Ook als ik er niks aan heb vind ik iemand niet meteen een eikel. Ik vind iemand een eikel of niet door zijn of haar algehele gedrag en niet door een paar opmerkingen. Zou een beetje raar zijn niet? Dus wat ik van jou vind heeft niks met je reactie te maken en weet gerust dat je het ergens goed bedoelde maar mij niet helemaal begreep wat ik met deze dagelijkse wiet onderbreking wil.
Ik hoef namelijk helemaal niet te stoppen omdat het slecht met me gaat. Gaat eigenlijk opvallend goed met me en wil testen of dat zo blijft als ik niet blow want dat zou een mooie bijkomstigheid zijn, vooral ook financieel. Maar bedankt voor je goed bedoelde advies verder hoor Rivalrie maar advies is niet wat ik probeerde te triggeren.
Verder even algemeen kan ik nu wel merken dat ik een paar dagen niet geblowd heb want vloog in rondte op mijn werk haha... Kreeg wederom de opmerking of ik mijn pilletje vergeten was hahaha..... Maar voel ik mij positiever worden..... Mwa niet echt (nog) eigenlijk.
Om een voorbeeld te geven een ex schoonvader van me was ontzettend benzo verslaafd (tja krijg je ook van de dokter goed spul jo) en dat liep zo uit de hand dat hij eigenlijk niks meer kon. Ging naar een afkick kliniek en leek voor de omgeving ontzettend goed te gaan. Hij leek veel vrolijker en ondernemender en begon er weer gezond uit te zien. Zijn afkick heeft een jaar geduurd om ervan af te komen of tenminste op een dosis dat hij weer gewoon mens was. 3 maanden daarna spoot hij zichzelf vol met insuline om zijn leven te beëindigen wat ook gelukt is. Hoe vrolijk iemand van de buitenkant lijkt, kan van binnen heel anders zijn. En ja... dat is 1 van die medicijnen die je van de dokter krijgt waar zoveel mensen bij zweren boven een wietje. Dit lijkt altijd maar bij weinig mensen door te dringen... helaas ken ik ook zo'n verhaal over medicatie als Methylfenidaat en Dexamfetamine. Ken zelfs een paar van dit forum die wensen nooit die troep voorgeschreven te hebben gekregen. Maarja het "lijkt" zo goed te werken he... in het begin dan en soms is dat begin een tijd van jaren maar niemand kan mij ooit wijs maken dat "elke" dag die troep beter voor je is dan bijvoorbeeld een wietje. Niet dat een wietje gezonder is maar het hoeft zeker niet slechter te zijn als vele medicatie die de dokter geeft.
Verder wil ik nogmaals benadrukken dat ik niet aan het stoppen ben omdat ik mij slecht voel oid of dat er dingen niet goed gaan. Merk alleen dat ik met mijn werk het wel handig is als mijn geheugen wat beter is en tja geld haha... heb een duur leven wat dat betreft en verdien goed vooral nu ik mijn vaste contract getekend heb vorige week toch merk ik die 2 a 300 eu per maand wel

. Afgelopen 3 weken heb ik als ik vandaag mee tel 12 dagen minder geblowd en dat keer "minstens" 7 euro. Ik denk soms wel 10eu per dag dus dit is snel bespaart lijkt me zo

....
Fijne avond ieder!!!