Stoppen met blowen na 19 jaar

Sebas-

Belezen gebruiker
Zo he he dat lucht even op
We bedoelen het zeker niet slecht maatje. Maar nu ik dit allemaal lees snap ik jou ook wel.

Je kan op Google ook thc-olie vinden, gewoon een paar druppeltjes onder je tong en je wordt er goed high van. Dit gaat je veel geld schelen omdat het veel meer geconcentreerd is. Ook is het een stuk gezonder. Met blowen blaas je ongeveer 70 tot 80% van de werkzame stof weer uit of verbrand het.

Ieder geval goed dat je je verhaal doet en je hart lucht. Heel veel sterkte maatje en succes 😉💪🏼

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
We bedoelen het zeker niet slecht maatje. Maar nu ik dit allemaal lees snap ik jou ook wel.

Je kan op Google ook thc-olie vinden, gewoon een paar druppeltjes onder je tong en je wordt er goed high van. Dit gaat je veel geld schelen omdat het veel meer geconcentreerd is. Ook is het een stuk gezonder. Met blowen blaas je ongeveer 70 tot 80% van de werkzame stof weer uit of verbrand het.

Ieder geval goed dat je je verhaal doet en je hart lucht. Heel veel sterkte maatje en succes 😉💪🏼
Dank je wel @Sebas- het was ook een beetje frustratie van de dag wat eruit kwam.

:blushing:

Sebas-

Belezen gebruiker
Ik vind het al een schande dat een pilletje van de dokter prima is en wiet niet.. maargoed das een andere onderwerp...
Hier heb je zeker weten gelijk in 100%.
De farmaceutische industrie is de grootste drugsdealer die er is. Dan kan je beter blowen inderdaad.

De Zandman

DF-koning
Men heeft in onze maatschappij totaal geen idee, hoeveel beter thc kan helpen als slaapmiddel ( ik gebruikte daar ook thc voor) en als pijnstiller.
Dit is zoooo jammer en frustrerend.
Alleen maar door internationale verdragen is het een gigantische klus om dit te veranderen.
Nee, met chemische preparaten! Dat is via een arts, en de overheid verdient er ook nog eens erg goed aan...maar, dit is beter zegt men.
Hoe ver bezijden de waarheid is deze tropenkolder...

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je komt niet echt vooruit zo he, las ditzelfde verhaal ook 2 jaar gelden, je denkt echt dat wiet je helpt maar je wil al jaren stoppen. Ga lang op vakantie, en kap er gewoon mee. Ik zit op dag 10 clean en begin me weer een beetje de oude te voelen en kan lekker dromen en voel me niet meer schuldig, angstig of onzeker :) heb 8 jaar van mijn leven weggeblowed helaas.... heel veel succes!
o kleine toevoeging nog. Dat ik het een paar jaar terug heb geprobeerd betekend niet dat ik in die gehele tussentijd dat ook wilde. Het is absoluut niet zo dat ik daar de afgelopen jaren mee bezig ben geweest. Maar mijn bankrekening liet het niet meer toe want dan zou ik moeten kiezen voor mijn vakantie huisje of mijn wiet gebruik. Dan is de keuze toch gauw gemaakt om minder te blowen zodat ik mijn vakantie stekkie kan blijven behouden dat zo mooi midden in de bossen staat. Maar nu ik alleen woon en het dus op 1 salaris moet doen terwijl ik mijn ex heb uit moeten kopen met bijna 40k dan ga je dat wel merken. Daarbij is minderen gewoon natuurlijk geen slecht idee. Ik wil dit op deze manier gewoon even lekker volhouden en ben ook gewoon lekker trots op mijzelf dat me dat gewoon lukt de afgelopen weken ondanks ik dus de weekenden blow.

Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als ik straks weer terug ga naar dagelijks gebruik maar dan zoals @Sebas- adviseerde met bijvoorbeeld thc druppels of via een vape. Maar ik wilde eerste weer even testen of ik sterk genoeg zou zijn om zomaar van de 1 op de andere dag weer even de rem er op te gooien.

Dus ben eigenlijk alleen maar trots. Dat dan weer wel :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het spijt me maar ik ga hier toch even fel op in. Ik heb nergens jullie advies gevraagd en wilde alleen mijn hart luchten.
Mijn leven was kut vroeger met ziekenhuizen onderzoeken medicijnen en noem het maar op totdat ik begon met blowen. Dit kunnen jullie een excuus vinden maar ik heb zelfs nog zwart op wit dat een arts mij adviseerde om niet perse te stoppen aangezien ik in dusdanige slaap problemen zat dat de medicijnen die ik ervoor zou krijgen niet veel beter voor mij zouden zijn. Ik wil nog meer zeggen want ik ken van enkele hoe het leven er een beetje uitziet en dat noem ik ook geen voorbeelden. Geen werk, burnout, antidepressiva of andere medicijnen... en dan het allemaal beter weten. Prima het zal goed bedoeld zijn maar ik krijg hier wel een beetje de kriebels van. Ik zorg voor mijn eigen centen en ben verder van helemaal niemand afhankelijk en doe het een stuk beter dan menig persoon dat niet blowd.

Ik heb meer dan 40 verslavende middelen in huis waar ik vroeger ook nog eens misbruik van gemaakt heb. Maar dat gaat allemaal prima nu dus vind ik van mijzelf dat dat met wiet ook moet kunnen. Met coke speed of noem maar op heb ik ladingen van liggen waar ik zo weken niet aan kom terwijl ik daar ook " verslaafd" aan ben geweest.

Verder heb ik helemaal niet zoveel te klagen hoor alleen merk ik dat voor mijn doen m'n geheugen beter zou kunnen. Verder heb ik alles in mijn uppie voor elkaar Huis, werk, eigen stacaravan op de Veluwe en noem maar op en dat red ik gewoon allemaal prima. Alles wordt gedaan en ben nog de hyper persoon op het werk. Ze zeggen vaak dat ik maar een pilletje moet nemen om wat rustiger te worden. Ik denk dat dat maar tegen weinig blower gezegd wordt.... Ik vind het al een schande dat een pilletje van de dokter prima is en wiet niet.. maargoed das een andere onderwerp....

Want wat ook meespeelt ... Als ik een tijdje niet blow en mijn energiepijl stijgt nog meer dan ik als blower al heb, ik heel snel andere middelen van de dokter zal krijgen om mij wat rustiger te houden. Nogmaals mijn leven was best wel een drama met drukke Mezelf dat altijd wat had en nooit een nacht door kon slapen. Dankzij wiet heb ik zelfs mijn school kunnen afmaken omdat ik toen pas weer sliep. Daarbij vertik ik het gewoon om aan farmaceutische troep te moeten om te kunnen slapen zoals ik vroeger in mijn mik gedouwd kreeg.

Het is zelfs zo dat vorige week mijn zus (dat geheel onthouder is en ongelofelijk tegen drugs is door omstandigheden in onze familie) mij toch vroeg of het wel wijs is want tja... zij kent mijn jeugd. Ik maakte nog de grap dat als zij mijn wiet zou betalen ik lekker door kan blowen. Dit ging haar helaas te ver lol

Dus deze adviezen hoe goed jullie het ook wellicht bedoelen, heb ik geen ene flikker aan en maakt het juist alleen maar moeilijker voor mij.

Nou heb ik redelijke klote dag gehad vandaag want op het werk zat even veel tegen waar ik geen invloed op heb. Maar het me wel aantrekt omdat ik mij snel ergens verantwoordelijk voor voel.

Dus bij deze al wel vast mijn excuus voor mijn wat botte reactie maar blijf bij mijn standpunt. Alleen in de weekenden wiet gebruiken moet gewoon kunnen net als dat er vele dat kunnen met een alcoholische drankje (dronken ben ik zelf nog geen hand vol in het jaar bijvoorbeeld) terwijl daar ook veel mensen verslaafd aan raken en dus een verslavend middel is.

Excuses als het verkeerd aankwam. Zo was het niet bedoeld, slechts mijn kijk erop omdat ik het zelf zo ervaar met wiet.

Paranoize.

Badass junkie
Succes met het minderen/stoppen! Zal niet altijd even makkelijk zijn maar op de lange termijn zal het je goed doen.
Zoals je zelf al hebt gemerkt. Als je het bij af en toe kunt houden zou dat fijn zijn.
Anders kun je gewoon helemaal stoppen, bespaart ook veel geld natuurlijk!:tonguewink::tonguewink:
Een verslaving is een verslaving, en het zal in het begin misschien wel makkelijk lijken maar het zal vast vallen en opstaan worden!
Gelukkig is wiet niet lichamelijk verslavend (misschien in sommige gevallen wel een beetje) maar het mentale gedeelte blijft vooral tricky.
Dat ga je nu merken op lange termijn als je het niet doet. Vooral bij erge gebeurtenissen in je leven slaat het zo weer om naar dagelijks gebruikt, Hou dat in je achterhoofd! Als je het verder bij af en toe kunt houden zou dat alleen maar fijn zijn!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Succes met het minderen/stoppen! Zal niet altijd even makkelijk zijn maar op de lange termijn zal het je goed doen.
Zoals je zelf al hebt gemerkt. Als je het bij af en toe kunt houden zou dat fijn zijn.
Anders kun je gewoon helemaal stoppen, bespaart ook veel geld natuurlijk!:tonguewink::tonguewink:
Een verslaving is een verslaving, en het zal in het begin misschien wel makkelijk lijken maar het zal vast vallen en opstaan worden!
Gelukkig is wiet niet lichamelijk verslavend (misschien in sommige gevallen wel een beetje) maar het mentale gedeelte blijft vooral tricky.
Dat ga je nu merken op lange termijn als je het niet doet. Vooral bij erge gebeurtenissen in je leven slaat het zo weer om naar dagelijks gebruikt, Hou dat in je achterhoofd! Als je het verder bij af en toe kunt houden zou dat alleen maar fijn zijn!
Thank you thank you :)
Na die eerste paar dagen stoppen begon ik mij toch een partij te zweten. Je kon mijn shirt gewoon uitwringen dat er water uit kwam terwijl ik in het algemeen een zitten beroep heb. Dus ergens zei mijn lichaam wel van HE wat doe jij nou !!??? Maar die week erop had ik dat niet meer gelukkig.
Deze week gaat al wel makkelijker op vandaag na dan omdat het een wat lastige dag was op het werk maar zeker dat die stick niet aan gaat hoor :)

Maar inderdaad, vooral bij erge gebeurtenissen ligt het dagelijkse gebruik weer erg voor de hand. Dit is zeker iets waar rekening mee gehouden moet worden. Ookal vind ik het dagelijkse gebruik in mijn geval niet zo'n issue want aan mijn zelfvertrouwen of mijn ondernemendheid ontbreekt erg weinig. Sommige die mij wat beter kennen blijven zich verbazen wat ik allemaal doe als ik geblowd heb. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik wel zelfverzekerder ben geweest enkele jaren terug maar of dat aan blowen ligt betwijfel ik ten zeerste want ik blowde toen immers ook. Eerder dat ik weer alleen ben na vele jaren relatie heeft wel een duikje opgeleverd al was het deels mijn eigen keuze. Maar elke dag niet geblowd stop ik lekker in mijn zak en portemonnee :wink:

Rivalrie

Badass junkie
Het spijt me maar ik ga hier toch even fel op in. Ik heb nergens jullie advies gevraagd en wilde alleen mijn hart luchten.
Mijn leven was kut vroeger met ziekenhuizen onderzoeken medicijnen en noem het maar op totdat ik begon met blowen. Dit kunnen jullie een excuus vinden maar ik heb zelfs nog zwart op wit dat een arts mij adviseerde om niet perse te stoppen aangezien ik in dusdanige slaap problemen zat dat de medicijnen die ik ervoor zou krijgen niet veel beter voor mij zouden zijn. Ik wil nog meer zeggen want ik ken van enkele hoe het leven er een beetje uitziet en dat noem ik ook geen voorbeelden. Geen werk, burnout, antidepressiva of andere medicijnen... en dan het allemaal beter weten. Prima het zal goed bedoeld zijn maar ik krijg hier wel een beetje de kriebels van. Ik zorg voor mijn eigen centen en ben verder van helemaal niemand afhankelijk en doe het een stuk beter dan menig persoon dat niet blowd.

Ik heb meer dan 40 verslavende middelen in huis waar ik vroeger ook nog eens misbruik van gemaakt heb. Maar dat gaat allemaal prima nu dus vind ik van mijzelf dat dat met wiet ook moet kunnen. Met coke speed of noem maar op heb ik ladingen van liggen waar ik zo weken niet aan kom terwijl ik daar ook " verslaafd" aan ben geweest.

Verder heb ik helemaal niet zoveel te klagen hoor alleen merk ik dat voor mijn doen m'n geheugen beter zou kunnen. Verder heb ik alles in mijn uppie voor elkaar Huis, werk, eigen stacaravan op de Veluwe en noem maar op en dat red ik gewoon allemaal prima. Alles wordt gedaan en ben nog de hyper persoon op het werk. Ze zeggen vaak dat ik maar een pilletje moet nemen om wat rustiger te worden. Ik denk dat dat maar tegen weinig blower gezegd wordt.... Ik vind het al een schande dat een pilletje van de dokter prima is en wiet niet.. maargoed das een andere onderwerp....

Want wat ook meespeelt ... Als ik een tijdje niet blow en mijn energiepijl stijgt nog meer dan ik als blower al heb, ik heel snel andere middelen van de dokter zal krijgen om mij wat rustiger te houden. Nogmaals mijn leven was best wel een drama met drukke Mezelf dat altijd wat had en nooit een nacht door kon slapen. Dankzij wiet heb ik zelfs mijn school kunnen afmaken omdat ik toen pas weer sliep. Daarbij vertik ik het gewoon om aan farmaceutische troep te moeten om te kunnen slapen zoals ik vroeger in mijn mik gedouwd kreeg.

Het is zelfs zo dat vorige week mijn zus (dat geheel onthouder is en ongelofelijk tegen drugs is door omstandigheden in onze familie) mij toch vroeg of het wel wijs is want tja... zij kent mijn jeugd. Ik maakte nog de grap dat als zij mijn wiet zou betalen ik lekker door kan blowen. Dit ging haar helaas te ver lol

Dus deze adviezen hoe goed jullie het ook wellicht bedoelen, heb ik geen ene flikker aan en maakt het juist alleen maar moeilijker voor mij.

Nou heb ik redelijke klote dag gehad vandaag want op het werk zat even veel tegen waar ik geen invloed op heb. Maar het me wel aantrekt omdat ik mij snel ergens verantwoordelijk voor voel.

Dus bij deze al wel vast mijn excuus voor mijn wat botte reactie maar blijf bij mijn standpunt. Alleen in de weekenden wiet gebruiken moet gewoon kunnen net als dat er vele dat kunnen met een alcoholische drankje (dronken ben ik zelf nog geen hand vol in het jaar bijvoorbeeld) terwijl daar ook veel mensen verslaafd aan raken en dus een verslavend middel is.

Ik reageerde bewust zo op je post om je een spiegel voor te houden, aangezien ik de indruk kreeg op basis van jouw tekst dat je in een tweestrijd zit. Dat heeft verder niks met jouw leven te maken en of je wel of niet succesvol bent.

Wij(ik) zijn natuurlijk niet bekend met jouw medische geschiedenis. Als jij wiet medisch gebruikt, dan kun je dat gewoon bij apotheek krijgen.

Ik begrijp niet helemaal hoe wiet medicatie kan vervangen in het druk zijn. Met druk zijn, bedoel je dan ADHD? En waarom zou je tegen medicatie zijn als dit kan helpen bij een prettig leven? Ik bedoel... Je neemt regelmatig drugs dat naar mijn weten een stuk schadelijker is dan medicatie.

Mijn ouders zijn een paar jaar terug cold turkey gestopt met dagelijks blowen(40jaar lang) en hebben zich nog nooit zo goed gevoeld. Ze geven zelf aan dat zij nooit meer recreatief kunnen blowen omdat ze denken meteen verslaafd te raken.

Hoop dat je er iets aan hebt... En anders mag je mij best een eikel vinden :tongueout: ik bedoel het goed.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik reageerde bewust zo op je post om je een spiegel voor te houden, aangezien ik de indruk kreeg op basis van jouw tekst dat je in een tweestrijd zit.
Neuh die tweestrijd valt erg mee. Want zoals ik aangaf heb ik eigenlijk een prima leven... Enige is dat ik mezelf aan het testen ben in hoeverre ik dat dagelijkse nodig heb en ik gewoon wat meer geld over wil houden.
Wij(ik) zijn natuurlijk niet bekend met jouw medische geschiedenis. Als jij wiet medisch gebruikt, dan kun je dat gewoon bij apotheek krijgen.
Heb je zelf die wiet wel eens gehad? lol
Ik begrijp niet helemaal hoe wiet medicatie kan vervangen in het druk zijn. Met druk zijn, bedoel je dan ADHD? En waarom zou je tegen medicatie zijn als dit kan helpen bij een prettig leven? Ik bedoel... Je neemt regelmatig drugs dat naar mijn weten een stuk schadelijker is dan medicatie.
Ach ADHD, ADD of noem maar op. Die stempels hebben mijn ouders gelukkig altijd bij mij weg kunnen houden. Vele ADHD'er die ik ken hebben op latere leeftijd meer last van de gekregen medicatie dan ik van mijn wietgebruik. Onderzoeken genoeg die laten zien wat die troep met je hersenen doen....

Dat regelmatige drug gebruik valt ontzettend mee want als je goed gelezen had zei ik dat ik een shitload thuis heb maar er zo weken zo niet maanden afkan blijven.
Afgelopen 6 maanden zit ik op 2 a 3x gebruik van andere middelen per maand waar dan ook nog eens psychedelica tussen zit wat gewoon bewezen niet schadelijk is. Integendeel zelfs :).... Dus ik denk dat dat wel aardig meevalt. Tenminste dat vind ik zelf.
Mijn ouders zijn een paar jaar terug cold turkey gestopt met dagelijks blowen(40jaar lang) en hebben zich nog nooit zo goed gevoeld. Ze geven zelf aan dat zij nooit meer recreatief kunnen blowen omdat ze denken meteen verslaafd te raken.
Ik had dan weer tot mijn 15de een drama leven tot ik ging blowen en had me toen nog nooit zo goed gevoeld en pakte toen in 1x weer mijn leven op.....
Hoop dat je er iets aan hebt... En anders mag je mij best een eikel vinden :tongueout: ik bedoel het goed.
Ook als ik er niks aan heb vind ik iemand niet meteen een eikel. Ik vind iemand een eikel of niet door zijn of haar algehele gedrag en niet door een paar opmerkingen. Zou een beetje raar zijn niet? Dus wat ik van jou vind heeft niks met je reactie te maken en weet gerust dat je het ergens goed bedoelde maar mij niet helemaal begreep wat ik met deze dagelijkse wiet onderbreking wil.
Ik hoef namelijk helemaal niet te stoppen omdat het slecht met me gaat. Gaat eigenlijk opvallend goed met me en wil testen of dat zo blijft als ik niet blow want dat zou een mooie bijkomstigheid zijn, vooral ook financieel. Maar bedankt voor je goed bedoelde advies verder hoor Rivalrie maar advies is niet wat ik probeerde te triggeren.

Verder even algemeen kan ik nu wel merken dat ik een paar dagen niet geblowd heb want vloog in rondte op mijn werk haha... Kreeg wederom de opmerking of ik mijn pilletje vergeten was hahaha..... Maar voel ik mij positiever worden..... Mwa niet echt (nog) eigenlijk.

Om een voorbeeld te geven een ex schoonvader van me was ontzettend benzo verslaafd (tja krijg je ook van de dokter goed spul jo) en dat liep zo uit de hand dat hij eigenlijk niks meer kon. Ging naar een afkick kliniek en leek voor de omgeving ontzettend goed te gaan. Hij leek veel vrolijker en ondernemender en begon er weer gezond uit te zien. Zijn afkick heeft een jaar geduurd om ervan af te komen of tenminste op een dosis dat hij weer gewoon mens was. 3 maanden daarna spoot hij zichzelf vol met insuline om zijn leven te beëindigen wat ook gelukt is. Hoe vrolijk iemand van de buitenkant lijkt, kan van binnen heel anders zijn. En ja... dat is 1 van die medicijnen die je van de dokter krijgt waar zoveel mensen bij zweren boven een wietje. Dit lijkt altijd maar bij weinig mensen door te dringen... helaas ken ik ook zo'n verhaal over medicatie als Methylfenidaat en Dexamfetamine. Ken zelfs een paar van dit forum die wensen nooit die troep voorgeschreven te hebben gekregen. Maarja het "lijkt" zo goed te werken he... in het begin dan en soms is dat begin een tijd van jaren maar niemand kan mij ooit wijs maken dat "elke" dag die troep beter voor je is dan bijvoorbeeld een wietje. Niet dat een wietje gezonder is maar het hoeft zeker niet slechter te zijn als vele medicatie die de dokter geeft.

Verder wil ik nogmaals benadrukken dat ik niet aan het stoppen ben omdat ik mij slecht voel oid of dat er dingen niet goed gaan. Merk alleen dat ik met mijn werk het wel handig is als mijn geheugen wat beter is en tja geld haha... heb een duur leven wat dat betreft en verdien goed vooral nu ik mijn vaste contract getekend heb vorige week toch merk ik die 2 a 300 eu per maand wel :tearsofjoy: . Afgelopen 3 weken heb ik als ik vandaag mee tel 12 dagen minder geblowd en dat keer "minstens" 7 euro. Ik denk soms wel 10eu per dag dus dit is snel bespaart lijkt me zo :sunglasses: ....

Fijne avond ieder!!!

joetsie

Badass junkie
Nog bedankt @Rebell !

Gaat vooralsnog goed. Nu al 18 dagen geen dagelijkse blower meer en dus allen nog afgelopen zaterdag avond geblowd. Afgelopen nacht wel 2 a 3 verschillende dromen gehad echt bizar. Wel nog met zweten wakker worden tussen de dromen door. Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat de dromen, die ik me nu nog herinner, vooral over mijn begintijd van blowen gaan. Alsof ik de draad vanaf daar weer oppak en ik vanaf daar met een inhaalslag bezig ben. Wel erg vermakelijk allemaal:). Wel heb ik momenten in mijn dromen dat ik me ergens over, of over iemand, ontzettend irriteer. Of kan de weg niet vinden of iemand beantwoord mijn vraag telkens met een wedervraag. Heel raar en ik word dan erg boos in mijn droom. Vandaar ook misschien dat gezweet. Moet dan echt even uit bed om op te drogen.

Verder kijk ik wel uit naar m'n zaterdag stickie maar de drang lijkt in het algemeen wel minder te worden. Merk echt dat de gewoonte al een beetje aan het verminderen is. Heb nu zelfs momenten dat ik er bijna hele avonden niet meer aan denk. Nu dacht ik er toevallig even aan dus vandaar weer even deze update.
Fijne avond!
Goed zeg!

muisjes

Newbie
Ik zie dat dit topic al lang bestaat. Het blijft een dingetje zeg maar. Ik ben een beetje per ongeluk gestopt. Ik heb last van angsten en blow voor het slapen gaan om dingen weer te vergeten. Elke dag, 20 jaar lang!
Het versterkt ook erg mijn angst gevoelens. Nu heb ik een muizenplaag in huis en daar word ik vet paranoia van. Nu durf ik niet te blowen.
Ik lig al 2 uur te draaien en besefte me ineens dat ik een week niet gerookt heb en waarom ik zo raar slaap. Niet eens door de muizen. En ik word sneller kwaad om de kleinste dingen. Ook een verschijnsel.
Ben wel bang voor alle dingen die weer terug komen, maar je hebt wel weer het gevoel dat je leeft. Een paar uur terug besefte ik me wat voor stom idee het was, om eentje te draaien, om makkelijker verder te kunnen slapen.
Het is goed te beseffen dat anderen dit ook doormaken, en de behoefte het van je af te schrijven. Je herkent zoveel wat de ander vertelt, en ziet ook de valkuilen waar je zelf zo vaak in bent gestapt. De tranen schieten me nu plots in mijn ogen, huilen is iets wat ik jaren niet meer oprecht heb gedaan. Je word zo afgevlakt... Verslaving is het kutste wat er is en ik wil dit nooit weer...

Bovenaan