Stoppen met blowen.. Hoe? Tips?

Hallo allemaal,

Misschien ben ik niet helemaal aan het goede adres, maar wie weet..

Dit weekend heb ik besloten om te stoppen met blowen. Heb gemerkt dat ik in de tussentijd enorm verslaafd ben geraakt. Het is niet meer effe gezellig in een coffeeshop chillen, maar het is alles doen om snel naar huis te gaan om die joint te roken 'want ik heb het nodig'. Ben een behoorlijk verslavingsgevoelig persoon, maar nou wil ik er gewoon mee kappen. Om zoveel redenen....

Maandag ben ik gefaald. Ik werd helemaal gek van mezelf. Ik wou zoveel doen, maar ik had nergens zin in en was alleen maar stresserig. Bleef maar sigaretten roken. Voor het slapen gaan (vriend inmiddels thuis) hebben we toch maar een jointje gerookt van de restjes...

Vandaag: ik mag niet opgeven!! Ik heb teveel redenen om te stoppen, en het moet nu stoppen. Maar eerlijk gezegd, ik wil het uitgillen!!
En dan bedenk ik me.., hoe lang gaat dit nog duren? En kan ik die stress nu aan?

Dus hier is dan mijn vraag: heeft er iemand in hemelsnaam een paar tips hoe ik me kan afleiden?
Wanneer is de ergste periode? Is het nodig om stemmingsstabilisators te halen? Er moeten hier nog 3 Oxazepam liggen.

Klinkt misschien wanhopig allemaal, maar ik kan nu gewoon geen shit gebruiken, ik wil niet kapot maken wat ik net heb opgebouwd.. :) En elke avond naar een computerscherm staren en niets doen, dat gaat me veel inhaalwerk opleveren :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb er verder geen ervaring mee omdat ik mezelf er nog niet toe heb kunnen zetten.
Maar je moet voor jezelf gewoon die knop omdraaien en al je werk wel doen. Heb je dit een keer gedaan, dan herken je het gevoel weer van: Ik ben klaar, zorgeloos en dat zonder wiet!

Zelf zou ik geen benzo's gaan slikken om het effect tegen te gaan, deze zijn namelijk minstens zo verslavend dan wiet.

Verder kun je zelf beetje op dit forum rond neuzen over wat andere mensen wel of juist niet gedaan hebben om het stoppen vol te houden.

Keep up the good work!

apd055

Newbie
Ik ben nu ook aan het stoppen sinds afgelopen vrijdag kan mij inleven in jou frustraties.
Lees mijn post in cannabis verslavend? ik ben nu ook aan het stoppen na 10 jaar chronisch gebruik rookte +/- 8 per dag.
Probeer je wat tips te geven die mij helpen.
Schrijf voor jezelf eens de voordelen en nadelen ervan op,nu zal je denken joh die heb ik in mijn hoofd zitten en weet waarom ik stoppen wil,maar op momenten dat je je KUT VOELT vergeet je soms even waarom je stopt omdat je excuus zoeken gaat om je jointje ff te kunnen roken,maar doe het eens dan heb je het voor jezelf op papier staan ..

ik heb vaker geprobeerd te stoppen en gaf het de 1e,2e,3e dag vaker op omdat ik zo gefrustreerd was .. en mezelf ging tegenwerken ,vergat op erg moeilijk momenten mijn voordelen uit het stoppen en ging goedkeuringen zoeken om toch even een jointje te roken,het vervelende gevoel uit mijzelf te krijgen ..
Nu ben ik bijna 1 week gestopt, heb het nog erg moeilijk.. maar ik kijk steeds als ik het moeilijk heb even naar het blaadje van ja shit ik doe het niet voor niks.. ik haal mezelf niet meer over tot roken van het jointje ..kijk alle nadelen daar doe ik het voor ,kijk alle voordelen daar doe ik het voor.. het is geen oplossing wel een heel klein en simpel ruggesteuntje ..
Je kan NIET stoppen zonder KEIHARD voor jezelf te wezen en het gewoon te doen.. het kut gevoel en alle bijkomende verschijnselen zijn niet te ontvluchten .. en benzo's als oxy en alle andere pammetjes helpen je op naar een volgende verslaving ,schiet echt niet op ..weet waarover ik praat , heb last van hyperventilaties en heb dit vaak voorgeschreven gekregen en moet dat echt NOOIT weer..troep.
Sporten helpt goed om wat beter te slapen en rustiger in jezelf te worden ervaar ik ,veel erover praten ook en uiteraard inlezen over ervaring die op inet gedeeld worden .
wat voor mijn gevoel ook helpt is : zijn homeopatische rustgevende middeltjes misschien ook voor jou? wens je iig veel succes en hoop dat je er iets aan hebt

BacingsPen

Badass junkie
Je hebt een vriendje? Ik ga er vanuit dat je hem ontzettend leuk vindt, en hij als geen andere weet hoe hij je blij kan maken :wink:

Het grootste probleem voor mensen die zeggen verslavingsgevoelig te zijn, is het gemis van een rush, of eigenlijk een te kort aan geluksstofjes zoals dopamine.

Weet niet of het bij een vrouw ook altijd zo werkt, maar Na een goede vrij partij was er bij mij vaak genoeg dopamine vrij gekomen om de komende uren niet of minder de behoefte te hebben om te blowen :wink:

Je kan ook een vervanger zoeken, maar dan los je het probleem eigenlijk niet mee op natuurlijk :wink:

Succes

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Gewoon niet meer doen. Nee zeggen als er een joint word aangeboden en geen wiet meer gaan halen. Is misschien niet makkelijk, maar zo is het.

L

Lid 6909

Gast
SpacingBen zei:
Je hebt een vriendje? Ik ga er vanuit dat je hem ontzettend leuk vindt, en hij als geen andere weet hoe hij je blij kan maken :wink:

Het grootste probleem voor mensen die zeggen verslavingsgevoelig te zijn, is het gemis van een rush, of eigenlijk een te kort aan geluksstofjes zoals dopamine.

Weet niet of het bij een vrouw ook altijd zo werkt, maar Na een goede vrij partij was er bij mij vaak genoeg dopamine vrij gekomen om de komende uren niet of minder de behoefte te hebben om te blowen :wink:

Je kan ook een vervanger zoeken, maar dan los je het probleem eigenlijk niet mee op natuurlijk :wink:

Succes

Nee, een sex-verslaving, daar zijn we naar opzoek :hearteyes: YES@@@$@$#@$)#($)#($

Bovenaan