Stop eens.

BillyBilo

Badass junkie
waarom zijn er zoveel mensen die het gebruik van dope op dit forum zo veroordelen, ik vind het niet juist als iemand het aanmoedigt maar ik vind dit toch wel een beetje te ver gaan hoor, ieder z'n eigen dope, paddo's of hero, coke of speed, bier of wiet.

:wave:

MetaalKonijn

Badass junkie
Juist, ieder z'n eigen. Daarom mag iedereen toch ook z'n mening spuwen over soorten drugs, dus ook negatieve?

Psilo

Bewuste gebruiker
MetaalKonijn zei:
Juist, ieder z'n eigen. Daarom mag iedereen toch ook z'n mening spuwen over soorten drugs, dus ook negatieve?

Precies. Ieder zijn ding. Maar ik ben blij dat ik ook negatieve berichten lees van mensen. Jou positieve ervaringen zijn maar een deel van de waarheid.

BillyBilo

Badass junkie
Psilo zei:
MetaalKonijn zei:

Precies. Ieder zijn ding. Maar ik ben blij dat ik ook negatieve berichten lees van mensen. Jou positieve ervaringen zijn maar een deel van de waarheid.

ik spreek ook niet alleen positieve ervaringen uit, maar om nou in ieder topic te horen dat hero zo kut is enzo gaat ook wel te ver, er is ook nog zoiets als objectief blijven. En afraden is goed hoor, maar vraag jezelf ook eens af of het werkelijk wel zin heeft. de mensen die willen proberen zijn immers nog niet verslaafd,

from my buddy:

"als ik later spijt krijg is het MIJN eigenschuld, ik had gewoon NEE moeten zeggen, WANT ik ben niet verslaafd DUS ik heb een eigen wil"

Psilo

Bewuste gebruiker
WildChild zei:
Psilo zei:
MetaalKonijn zei:

ik spreek ook niet alleen positieve ervaringen uit, maar om nou in ieder topic te horen dat hero zo kut is enzo gaat ook wel te ver, er is ook nog zoiets als objectief blijven. En afraden is goed hoor, maar vraag jezelf ook eens af of het werkelijk wel zin heeft. de mensen die willen proberen zijn immers nog niet verslaafd,

from my buddy:

"als ik later spijt krijg is het MIJN eigenschuld, ik had gewoon NEE moeten zeggen, WANT ik ben niet verslaafd DUS ik heb een eigen wil"

Zeker, mensen die drugs proberen zijn zeker niet direct verslaafd maar eigen wil is mijnsinziens overrated als het gaat om verslaving.
Er zijn veel goed functionerende, reationele en intelligente mensen die zich naar de dood roken voor een genot dat niet opweegt tegenover de nadelen.
Maar ieder zijn eigen genot en inschatting van de risico's. Ik ben verslaafd geweest aan roken voor vele jaren.....en het effect van roken is niet eens leuk!

BillyBilo

Badass junkie
Psilo zei:
WildChild zei:
Psilo zei:
MetaalKonijn zei:

from my buddy:

Zeker, mensen die drugs proberen zijn zeker niet direct verslaafd maar eigen wil is mijnsinziens overrated als het gaat om verslaving.
Er zijn veel goed functionerende, reationele en intelligente mensen die zich naar de dood roken voor een genot dat niet opweegt tegenover de nadelen.
Maar ieder zijn eigen genot en inschatting van de risico's. Ik ben verslaafd geweest aan roken voor vele jaren.....en het effect van roken is niet eens leuk!

En in de tijd dat je rookte, weet natuurlijk niet wanneer dat was, vond je het niet irritant dat iedereen over roken zat te zeuren?

Psilo

Bewuste gebruiker
WildChild zei:
Psilo zei:
WildChild zei:
Psilo zei:
MetaalKonijn zei:

from my buddy:

En in de tijd dat je rookte, weet natuurlijk niet wanneer dat was, vond je het niet irritant dat iedereen over roken zat te zeuren?

Het is al weer lang geleden, maar waarschijnlijk wel. Maar vanaf de eerste stoppoging ben ik nooit meer echt naïf geweest over roken. Al kon ik niet stoppen...ik vond het een belachelijke vertoning van mezelf.

Maar toen mijn huidige vriendin ging klagen over mijn rookgedrag vond ik dat echt vervelend van haar. Waar bemoeit ze zich mee, ik rook niet zo veel meer ...etc etc...
Vanaf dag één was ik het eigenlijk met haar eens.
Maar zoals ik het nu zie was dat gewoon mijn verslaving die mij in het oor fluisterde.

BillyBilo

Badass junkie
Psilo zei:
WildChild zei:
Psilo zei:
WildChild zei:
Psilo zei:
MetaalKonijn zei:

from my buddy:

Het is al weer lang geleden, maar waarschijnlijk wel. Maar vanaf de eerste stoppoging ben ik nooit meer echt naïf geweest over roken. Al kon ik niet stoppen...ik vond het een belachelijke vertoning van mezelf.

Maar toen mijn huidige vriendin ging klagen over mijn rookgedrag vond ik dat echt vervelend van haar. Waar bemoeit ze zich mee, ik rook niet zo veel meer ...etc etc...
Vanaf dag één was ik het eigenlijk met haar eens.
Maar zoals ik het nu zie was dat gewoon mijn verslaving die mij in het oor fluisterde.

En je kijk daarop komt door psychedelische middelen of gewoon vanuit jezelf, naja je bent natuurlijk nu sowieso beinvloed er door toch?

Psilo

Bewuste gebruiker
WildChild zei:
En je kijk daarop komt door psychedelische middelen of gewoon vanuit jezelf, naja je bent natuurlijk nu sowieso beinvloed er door toch?

Interessante opmerking maar lastig te beantwoorden. Mijn identiteit is gevormd door de omgeving en de ervaringen daarbij. Psychedelische middelen zijn onderdeel van mijn visie op de wereld en hebben ongetwijfeld bijgedragen aan mijn visie. Gewoon vanuit jezelf bestaat niet.

Daar komt bij dat ik vanuit mijn werk heb geleerd hoe kwetsbaar het leven kan zijn. Haal er alles uit maar zet het niet onnodig op het spel zou mijn credo kunnen zijn......maar ja ik ben ook maar mens

BillyBilo

Badass junkie
Psilo zei:
WildChild zei:

Interessante opmerking maar lastig te beantwoorden. Mijn identiteit is gevormd door de omgeving en de ervaringen daarbij. Psychedelische middelen zijn onderdeel van mijn visie op de wereld en hebben ongetwijfeld bijgedragen aan mijn visie. Gewoon vanuit jezelf bestaat niet.

Nee dat weet ik wel maar ik heb ook wel het enige aan psychedelische middelen gebruikt en ik vind dat ze mij toch wel redelijk hebben beinvloed, vooral wat omgang met andere mensen en hoe ik tegen natuur oversta, we dwalen wel wat af, maar wel grappig om even te laten weten, ik heb eens met mijn vriendin getript, en we zijn sindsdien zo dicht bij elkaar gekomen, heel apart, ook fijn.

Don Casanova

Belezen gebruiker
Wildchild said:

ik heb eens met mijn vriendin getript, en we zijn sindsdien zo dicht bij elkaar gekomen, heel apart, ook fijn.

Op wat voor middel hebben jullie getripped?

Psilo

Bewuste gebruiker
WildChild zei:
ze mij toch wel redelijk hebben beinvloed, vooral wat omgang met andere mensen en hoe ik tegen natuur oversta, we dwalen wel wat af, maar wel grappig om even te laten weten, ik heb eens met mijn vriendin getript, en we zijn sindsdien zo dicht bij elkaar gekomen, heel apart, ook fijn.

We dwalen zeker af :wink:
maar ik herken dat wel dat je tijdens een trip een sterke band opbouwt.
Dat is voor mij een teken van de sterkte van je emoties op dat moment.
Je zou ook zo'n sterke band kunnen opbouwen met die vriendin als ze je zou bijstaan op de sterfdag van je vader bijvoorbeeld.
Maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor.....dus kies je je moment zelf met je gezamelijke trip :)

BillyBilo

Badass junkie
Nezir zei:
Wildchild said:

ik heb eens met mijn vriendin getript, en we zijn sindsdien zo dicht bij elkaar gekomen, heel apart, ook fijn.

Op wat voor middel hebben jullie getripped?

philosophers stones, niet veel visuals ofzo, en ze zijn ook heel wrang in je mond, maar wel heel emotioneel

reggae-weedjunk

Bewuste gebruiker
Het is wel zo dat als je bij opiaten kijkt zie je afkickdagboeken met veel reacties als ja eigen schuld enz.. waarom kijk je dan hier? iets meer respect mag idd wel :)

zommes

Badass junkie
Het is beter als mensen zeggen wat ze willen zeggen, dan kunnen andere mensen die mensen misschien helpen als ze er helemaal naast zitten.

cadou

Belezen gebruiker
Er zijn mensen waarbij het wel goed gaat(niet veel, maar ze zijn er wel). Een vroegere stagiere van ons die een goede vriendin is geworden, gebruikte vanaf haar 16de heroine, dagelijks. En geloof het of niet, maar ze heeft eigenlijk altijd goed gefunctioneerd, ook in haar werk(ze was dierenartsassistente). Ze is helaas 2 jaar geleden overleden(aan kanker, niet gerelateerd aan haar heroinegebruik) op 54 jarige leeftijd. En natuurlijk is ze altijd een "verslaafde" geweest maar naast haar verslaving had ze nog andere doelen in het leven die ze net zo belangrijk vond, en ik denk dat dat je geestelijk wel veel kracht geeft. Natuurlijk raad ik iedereen af om heroine te gebruiken(niet iedereen is zo krachtig) maar zij is een goed voorbeeld van iemand waarbij heroinegebruik geen invloed heeft gehad op haar verdere leven.

Jose, respect!!

yellowmoon

Bewuste gebruiker
cadou zei:
Er zijn mensen waarbij het wel goed gaat(niet veel, maar ze zijn er wel). Een vroegere stagiere van ons die een goede vriendin is geworden, gebruikte vanaf haar 16de heroine, dagelijks. En geloof het of niet, maar ze heeft eigenlijk altijd goed gefunctioneerd, ook in haar werk(ze was dierenartsassistente). Ze is helaas 2 jaar geleden overleden(aan kanker, niet gerelateerd aan haar heroinegebruik) op 54 jarige leeftijd. En natuurlijk is ze altijd een "verslaafde" geweest maar naast haar verslaving had ze nog andere doelen in het leven die ze net zo belangrijk vond, en ik denk dat dat je geestelijk wel veel kracht geeft. Natuurlijk raad ik iedereen af om heroine te gebruiken(niet iedereen is zo krachtig) maar zij is een goed voorbeeld van iemand waarbij heroinegebruik geen invloed heeft gehad op haar verdere leven.

Jose, respect!!
ik zou die mevrouw willen vragen of hun zoon en dochter ook heroine mag spuiten

cadou

Belezen gebruiker
Ze had geen kinderen(bewust) maar ik denk dat iedereen eigen verantwoording in het leven heeft en eigen keuzes maakt.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
reggae-weedjunk zei:
Het is wel zo dat als je bij opiaten kijkt zie je afkickdagboeken met veel reacties als ja eigen schuld enz.. waarom kijk je dan hier? iets meer respect mag idd wel :)

idd je kunt ze toch beter aanmoedigen om te stoppen dan te zage dat ze ermee begonnen zijn...
nuja, ik ben zelf ook verslaafd aan tabak dus kmoet nix zeggen, maar het hero en crack enz maken echt je leven kapot (behalve in enkele uitzonderlijke gevallen) als je er eenmaal verslaafd aan bent...

neenee

Newbie
cadou zei:

Jose, respect!!

Weet je wat? Ga het ook doen, jij hebt een "goed" voorbeeld.... :wave:

cadou

Belezen gebruiker
wat is dit nou weer voor crap antwoord!!! Ik ben zelf absoluut anti-heroine, maar jullie doen net of heroinegebruikers wegwerpartikelen(mensen) zijn, naast hun heroinegebruik kunnen het misschien ook nog wel leukerds zijn!!! Weet je zeker dat je zelf geen bruin gebruikt? Je gaf nogal een bewustzijnsvernauwend antwoord!! tsssss......

Bovenaan