Stil en teruggetrokken van XTC

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Heehee,

Ik had een vraagje. Ik gebruik nu (iets meer dan) een jaar zo af en toe XTC op een goed technofeestje. Mijn teller staat nu op 8x. En ja, dat is iets meer dan de 3-maanden regel, maar daar zit uiteraard het festival seizoen bij en ik gebruik ook zo verantwoordelijk mogelijk, max. 1,5 pil in één nacht (wel 200(+) mg pillen), maar meestal ga ik gewoon lekker met ééntje. In ieder geval: ik heb nog steeds het love-gevoel, dus volgens mij zit het qua gebruik wel goed.

Ik word echter altijd zo stil en teruggetrokken als ik gebruikt heb.. zelf heb ik het op dat moment niet door en vind ik dat ook niet, maar ik krijg het altijd van meerdere personen na elk feestje te horen. Zowel onbekende die ik op een feestje ontmoet en ik achteraf nog gesproken heb, 'Het leek echt alsof ik tegen een muur stond te praten'. Ook als we vrienden van mijn vrienden tegenkomen, ben ik altijd 'die stille' en krijg ik altijd de vraag 'waarom ik niet spraakzaam ben?'. Mijn vrienden confirmen ook dat ik heel teruggetrokken word, gewoon niet mezelf ben. Ik ben van mezelf wel een rustig persoon op zich, maar als ik met m'n vrienden ben (nuchter) praat en lach ik altijd super veel en ben ik ook gewoon vrolijk en actief. Totaal niet stil of teruggetrokken.

Op zo'n moment ben ik dan gewoon lekker aan het gaan, en voel ik van alles door m'n lichaam, en gaat er van alles door m'n hoofd, wil ik genieten van m'n gevoel en probeer ik de wereld een beetje te interpreteren. Ik waardeer mensen om me heen op zo'n moment heel erg (ik wil echt niet alleen zijn op feestjes), alleen om de een of andere reden praat ik nooit echt blijkbaar, dit heb ik op het moment zelf niet echt door en doe ik ook niet bewust. Nogmaals, ik vind het zelf allemaal geen probleem ik ga gewoon prima, alleen ik vind het jammer dat ik zo overkom en ook stom dat ik het zelf niet door heb op dat moment.

Ook krijg ik geen energie van XTC, alle 8 de keren niet. Voor ik het het ptje neem, denk ik altijd 'jaa als die inslaat lekker super hard raven', maar stiekem zit ik liever gewoon op de grond, omdat ik geen energie heb om te dansen en mijn benen ook altijd zoiets hebben van NOP. Dit vind ik raar, je hoort toch energie van X te krijgen? Dat krijgen m'n vrienden iig wel.

En ik vroeg me eigenlijk gewoon af of iemand het herkent wat ik zeg? Het lijkt me toch ergens niet helemaal de bedoeling dat een normaal, vrolijk, actief en gezellig persoon verandert in een stil teruggetrokken iemand, van een XTC pil. :P Die welbekende praatkick is voor mij ook een raadsel??

Triggert de drugs misschien iets in m'n hersenen zodat m'n ware identiteit naar buiten komt? :P Ik ben echt benieuwd hoe dit nou kan, maar kan er verder niks op internet over vinden.

Alvast bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Xtc geeft lang niet iedereen veel energie. Ik gebruik het alleen thuis, als ik het op een feestje neem heb ik gelijk geen zin meer om te feesten maar liever lekker liggen :wink:

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden voor het gewenste effect.

Ten eerste, je gebruikt te vaak. Je geeft je hersenen niet voldoende tijd om te herstellen, dit kan het effect zeker beïnvloeden en kan ook nog eens vervelende klachten veroorzaken op de lange termijn.

Ten tweede, je gebruikt te veel. Less is more bij xtc, als je teveel gebruikt word je meer vaag en afwezig. Als je je dosis verkleind zul je waarschijnlijk minder introvert zijn en nog net zo gelukkig.

Wat verder nog van invloed is, is heb je goed gegeten? Of begin je op een lege maag? Eten=energie (maar neem je X uiteraard niet direct na het eten). Ben je uitgerust? Waar je de xtc neemt is ook van invloed op het effect. Als het bijvoorbeeld heel warm is, word je ook suffer.

Het kan zijn dat bovenstaand niet voldoende helpt. In dat geval kun je er weinig anders aan doen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad zoals hierboven vermeld als nix helpt gewoon lekker gaan.

Ik doe ook meestal thuissetting, met vrienden en hebben er meestal wel een maatje bij die es stiller word en in zen eigen keerd, ogen dicht, helelaal krom in de éénzit lekker genieten van zijn rush, geen probleem toch.
We laten die gozer lekker spacen nix op aan te merken in tegendeel al de energieke spacers houden oogje extra in het zeil dat hij niet in slaap valt ofzo en de avond mist terwijl die klaar wakker is :grin:

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Hmhm, ik vind zeker niet dat ik te veel gebruik (om de twee maanden met van de zomer een kleine uitzondering), en te veel al helemaal niet, ken vele die het zeker niet met één pil redden. Maargoed, meningen verschillen :P feit is wel dat ik de eerste keer er ook stil en teruggetrokken van werd, dus aan de frequentie ligt het niet.

Misschien past het gebruiken in een thuissetting inderdaad beter bij me, dat lijkt me ook super chill. Maar aangezien ik dus niet meer wil gebruiken dan nu, zal ik er een feestje voor op moeten geven, en dat is het me niet waard, want ik hou ontzettend van de muziek, de sfeer en gewoon het feest op zich. Eigenlijk best zonde, ik hou van XTC, ik hou van dat soort feestjes, maar de combinatie van deze 2 pakt dan toch niet zo goed uit en verandert me in een stil iemand :P .

SmartieAndMe, aan de andere dingen die je noemde, had ik zelf nog niet aan gedacht! Ik zorg altijd voor zo'n lege mogelijke maag (dit omdat ik 1x na het uiteten gaan en mezelf daar volgepropt te hebben, meteen door ging naar een feestje, wat resulteerde in véél misselijk en de hele avond me erop concentreren dat ik niet heel de zaal onderkotste. Niet chill). Maar dat dat een gedeelte van m'n energie wegneemt, niet aan gedacht. Misschien de volgende keer toch maar wat lichts eten. Ook moet ik altijd de hele zaterdag werken (en dus vroeg opstaan), waardoor ik meestal wel een beetje onuitgerust daaraan beland. En ja op die feestjes is het bloedheet dus dat kan er ook mee te maken hebben :P .

M'n volgende keer wordt oud&nieuw, en ik hoef van te voren niet te werken dus ik ga goed uitrusten, wat lichts eten (en hopen dat het er niet zo bloedheet is, sowieso me niet te warm aankleden). Benieuwd of het iets uitmaakt! En anders pech :P

Ook drink ik trouwens altijd heel weinig op zo'n avond, ik krijg drinken gewoon echt niet weg (zelfs water niet). Alles krijgt zo'n rare smaak, ik word een beetje misselijk van het drinken (water/cola), en het lukt me amper om te slikken. Mag al blij zijn dat ik 250 ml in één nacht wegkrijg.. misschien dat het daar ook aan ligt? Wat ik ook raar vind, want ik hoor altijd dat mensen echt liters water weg kunnen krijgen met X op, nou mij ook weer niet gezien hoor :P

Bedankt voor jullie reacties iig!

Skirre

Bewuste gebruiker
Hmhm, ik vind zeker niet dat ik te veel gebruik (om de twee maanden met van de zomer een kleine uitzondering), en te veel al helemaal niet, ken vele die het zeker niet met één pil redden. Maargoed, meningen verschillen feit is wel dat ik de eerste keer er ook stil en teruggetrokken van werd, dus aan de frequentie ligt het niet.
Je geeft je lichaam geen tijd om te herstellen. Een paar keren om de één à twee maanden zou niet heel veel schade oprichten (bij normale doseringen) maar je hebt geen rust. “Ken vele die het zeker niet met één pil redden”… Ze redden het niet met één pil omdat ze te veel vragen van XTC. Hiermee bedoel ik dat zij waarschijnlijk gaan voor ontzettend straks staan.
Eten = energie maar ik begrijp wel dat je denkt dat het op een lege maag beter werkt.

Ook drink ik trouwens altijd heel weinig op zo'n avond, ik krijg drinken gewoon echt niet weg (zelfs water niet). Alles krijgt zo'n rare smaak, ik word een beetje misselijk van het drinken (water/cola), en het lukt me amper om te slikken. Mag al blij zijn dat ik 250 ml in één nacht wegkrijg.. misschien dat het daar ook aan ligt? Wat ik ook raar vind, want ik hoor altijd dat mensen echt liters water weg kunnen krijgen met X op, nou mij ook weer niet gezien hoor

Het ligt er een beetje aan hoe hard je zweet maar je moet echt meer gaan drinken hoor. Een colaatje tussendoor geeft ook weer flink wat suiker dat je lichaam echt nodig heeft. Ook heb je minimaal een litertje water nodig op zo'n avond hoor. Zeker als je zelf al aangeeft dat het vaak belachelijk warm is bij je feesten is oververhitting dichterbij dan je denkt. Het zou er ook aan kunnen liggen dat je te strak staat en geen honger hebt daardoor; lagere dosering.

1.5 pil is in principe geen probleem maar als je nooit 100% herstelt van de vorige keer dan breek je je lichaam toch stukje bij beetje af. Nergens voor nodig en je kan ook prima een andere drug zoeken zodat je wel aan de drie maanden komt, met name in de zomer als je al meerdere keren per twee drie maanden gebruikt.

Bovenaan