Sterk vermoeden van ASS bij tweelingbroer

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thanks voor je uitgebreide reactie @Roze Olifant.

Interessante achtergrond heb je. Ik waardeer je inbreng, dus maak je geen zorgen dat je voor internetdokter speelt. Uiteraard kan niemand ooit een diagnose stellen vanaf een afstand, hoeveel kennis je ook hebt, maar inzicht geven wanneer je een zekere kennis van zaken hebt is altijd behulpzaam.

Ik was inderdaad op de hoogte van comorbiditeit met een schizoaffectieve stoornis, maar het is goed dat je mijn geheugen een beetje opfrist. Ook voor anderen misschien interessant om te lezen. Ik ga het artikel in Tijdschrift voor Psychiatrie later nog eens doornemen, ben er vanavond even te moe voor. Thanks voor de link!

Volgens mij is er toen J naar een autismecentrum werd gestuurd als jongvolwassene of iets daarvoor geen heteroanamnese afgenomen. In ieder geval niet bij mij en volgens mij ook niet bij mijn ouders. Wellicht een kort praatje, maar dat zal weinig om het lijf hebben gehad en weinig tot geen invloed hebben gehad op het beoordelingsmoment. Jij geeft aan dat dit van cruciaal belang is, dus dat klinkt als een gemiste kans.

Ik ga nog maar eens goed over het hele gebeuren nadenken. Bedankt dat je mee denkt in je bericht. :redheart:

Goodnight DF <3

Bovenaan