(stel) je gaat neer, voel je het aankomen ?

mvematthaus

Belezen gebruiker
Jo mensen !

(Zit nog steeds in een pauze)

Ik had laatst toen ik eigenlijk "teveel" pep had gehad, om de 5 minuten of korter last van het hart, toen heb ik dus niet meer bijgepakt, maar ik was bang dat ik misschien "out" kon gaan ! (Als dat al kan van een stimuleren middel, ik ben niet zo bekend met de gevaren ervan)

Stel nou, je hebt WEL echt teveel gehad, en je lichaam wil het niet meer, en je valt gewoon neer ( knock-out zegmaar ) voel je zoiets aankomen ? Als je je al kut voelt ervan, gebeurt dat outgaan dan zomaar uit het niets ? Of voel je dat een beetje aankomen, dus dat je kan zeggen "oke ik ga zometeen wegvallen"

Ik wil dit graag weten zodat mocht dat ooit gebeuren, dan heb je tijd om vantevoren 112 te bellen en te zeggen "ik ga over een minuut of halve minuut knockout, ik heb teveel gehad, kom zo snel mogelijk naar mij toe" of is het dus wel zo dat dat opeens gebeurt, en dat je dus GEEN tijd hebt om iemand in te schakelen ?

(Ik ga altijd als ik me echt slecht ervan voel, naar een plek toe "bankje ofzo" waar mensen in de buurt zijn die mij kunnen zien, zodat mocht het foutgaan, zij iemand kunnen bellen of mij kunnen helpen)

Ik ben echt benieuwd of je zoiets kort vantevoren voelt aankomen zodat je mensen kunt waarschuwen, waardoor je een grotere kans hebt om zonder permanente schade weer wakker te kunnen worden.

Bedankt voor iedereen die reageert :wink:

Fool

Badass junkie
Dat ligt eraan waaraan je knock-out gaat. De beste oplossing is eigenlijk gewoon geen dingen doen waarvan je zeker weet dat je niet in zo'n situatie terecht komt, niet overdrijven dus. En al helemaal niet alleen overdrijven. :wink:

lotske1984-

Wijs gebruiker
Heb dat ooit ook van speed gebruik gehad..waarschijnlijk te veel en mij aan het druk make..toen kreeg ik ook onregematige hartkloppingen en kon heel slecht adem halen..maar probeer rusting te blijven en ga en koude omgeving opzoek..toen was het bij mij zo goed als over..maar was geen leuke ervaring toen..maar probeer vooral rustig te blijven.. :wink:

mvematthaus

Belezen gebruiker
Yes jullie hebben gelijk, en ik ga er sowieso voortaan goed mee oppassen !

Je mag het wel gebruiken, maar er wel altijd voor zorgen dat het niet fout kan gaan natuurlijk :wink:

bedankt voor jullie reacties :mrgreen:

mvematthaus

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
ik weiger vanaf nu nog bij te dragen aan jouw ondergang. succes!

Kun jij niet lezen ?

Er staat duidelijk dat ik de komende maand(en) geen speed meer gebruik ?

Even opletten voortaan graag !

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Nokkie van pep? Het is een stimulerend middel man, KO ga je van GHB of benzo's. Alleen als je belachelijke hoeveelheden inneemt kan het misgaan, maar ik zit dan eerder te denken aan psychose's.

mvematthaus

Belezen gebruiker
leipebaviaan zei:
Nokkie van pep? Het is een stimulerend middel man, KO ga je van GHB of benzo's. Alleen als je belachelijke hoeveelheden inneemt kan het misgaan, maar ik zit dan eerder te denken aan psychose's.

Hey, ja klopt, ik zat zelf ook al te denken, kan dat wel van een stimulerend middel.

Maargoed je weet maar nooit, als je lichaam het te heftig vindt kan het zijn dat die zichzelf afsluit, zodat je hart even kan rusten zegmaar ? Nja, ik heb van de gevaren niet zoveel verstand, ik ga de komende tijd wat meer leren over de gevaren van bepaalde middelen, ik zorg er in ieder geval voor dat ik nooit " teveel " neem, het is nu 1x gebeurt dat ik gewoon duidelijk voelde dat ik teveel pep gehad had.

Maar wat je zegt over nokkie gaan dat het alleen van Downers kan is volgens mij wel waaar, dat zijn natuurlijk verdovenden, en ja dat lijkt me toch een stuk gevaarlijker.

In Breaking Bad had ik gezien dat "Jessie's vriendin" teveel Heroïne gehad had, zij viel in een soortvan slaap, en als je haar wakker probeerde te maken ? Nee dat wilde echt niet, dus dan zit je echt in een probleem, niets of niemand kan je wakker krijgen, en dan kan je stikken of je hart kapt ermee, dat is inderdaad een groot gevaar bij zulke downers als Benzo's e.d.

Bedankt voor je reactie :mrgreen:

Goed mee oppassen dus,

ik hou het zelf ( eigenlijk ) het liefst bij : Alcohol, Wietje, Hasje, maar ben wel begonnen met xtc en speed, alleen ik heb nu een pauze, maar sowieso zou ik speed/xtc altijd minder vaak gebruiken dan wiet, wiet is natuurlijk ook minder schadelijk (bij afentoe gebruik zelfs gezonde werking op de longen !)

Fool

Badass junkie
Totdat je hart het begeeft, er een vaatje in je hersenen knapt of andere enge dingen gebeuren. :wink:

mvematthaus

Belezen gebruiker
Fool zei:
Totdat je hart het begeeft, er een vaatje in je hersenen knapt of andere enge dingen gebeuren. :wink:

Jaa echt raar wat ervan kan gebeuren..

Hersenbloeding bijvoorbeeld, en dat kan weer leiden tot volledige verlamming... dat is echt het laatste wat je wilt, dan kun je helemaal niet meer bewegen / of amper nog...

Goed mee oppassen dus !

MeejheM

Badass junkie
mvematthaus zei:
MeejheM zei:

Kun jij niet lezen ?

ik kan zelf niemand garanderen dat ik vandaag niks ga gebruiken, laat staan een week of maanden. ik denk dat voor een hoop forumleden geldt, en een hoop ook niet.

het feit dat je nog altijd zo druk bezig bent met je drugsgebruik toont duidelijk aan dat je nog niet klaar bent met gebruiken, en je historie hier op het forum is gewoon zorgwekkend, en dat je even niks gebruikt verandert niks aan het feit dat je geen idee hebt waar je aan begint.

Kun jij niet denken?

je stelt een vraag over een serieus gevaarlijke situatie, specifiek veroorzaakt door overmatig drugsgebruik. dit terwijl je van plan bent niks te gaan gebruiken.

als het niet in je neus zit zit het bij jou nog steeds tussen je oren.

mvematthaus

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
mvematthaus zei:
MeejheM zei:

Kun jij niet lezen ?

ik kan zelf niemand garanderen dat ik vandaag niks ga gebruiken, laat staan een week of maanden. ik denk dat voor een hoop forumleden geldt, en een hoop ook niet.

het feit dat je nog altijd zo druk bezig bent met je drugsgebruik toont duidelijk aan dat je nog niet klaar bent met gebruiken, en je historie hier op het forum is gewoon zorgwekkend, en dat je even niks gebruikt verandert niks aan het feit dat je geen idee hebt waar je aan begint.

Kun jij niet denken?

je stelt een vraag over een serieus gevaarlijke situatie, specifiek veroorzaakt door overmatig drugsgebruik. dit terwijl je van plan bent niks te gaan gebruiken.

als het niet in je neus zit zit het bij jou nog steeds tussen je oren.

Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ik dit vraag zodat ik DAT WEET voor de VOLGENDE KEER (NA MIJN PAUZE)

SirErick

Wijs gebruiker
mvematthaus zei:
Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ik dit vraag zodat ik DAT WEET voor de VOLGENDE KEER (NA MIJN PAUZE)
Waarom heb jij tegen member "MeejheM" zo'n grote mond? Als ik jou was dan zou ik me koest gaan houden de komende tijd, want je grote mond en stoere praatjes is vragen om gezeik. Met andere woorden: je mag blij zijn dat ik geen moderator ben, want van mij had je allang een ban gekregen en ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.

MeejheM

Badass junkie
Als je nou eens de boodschap zou lezen, en niet letten op de vorm zou je misschien begrijpen waarom ik je probeer te waarschuwen.

ik steek mijn vrije tijd om te proberen jou iets duidelijk te maken, ik heb totaal geen zin om wie dan ook persoonlijk aan- of af-te vallen op een forum.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
SirErick zei:
Als ik jou was dan zou ik me koest gaan houden de komende tijd, want je grote mond en stoere praatjes is vragen om gezeik. Met andere woorden: je mag blij zijn dat ik geen moderator ben, want van mij had je allang een ban gekregen en ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.

Amen!

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik begrijp dat je geërgerd raakt mvematthaus, omdat je gewoon niet beoordeeld wilt worden op de posts die je hebt gemaakt en het misbruik wat je hebt gemaakt van drugs. Het lijkt in jouw ogen waarschijnlijk oneerlijk en je hebt vast liever dat je op je verbeterde intenties beoordeeld wordt, maar dat is soms gewoon niet 'how the cookie crumbles'.
Uit deze post blijkt maar weer dat je gewoon heel erg met drugs bezig bent, ook al zit je nu dan in een periode dat je niks wilt gebruiken, en dat lijkt mij niet verstandig.
Ik heb ook opgemerkt dat het best wel een uitdaging is om jezelf bezig te houden in je vrije tijd, aangezien je threads hebt geopend waarin je vraagt wat je eens voor leuks zou kunnen gaan doen op een dag (zonder gebruik van drugs). Het kan zijn dat je gewoon benieuwd bent naar wat anderen zoal kunnen bedenken voor je, maar ik zie persoonlijk niet in waarom je zoiets op een drugsforum zou willen vragen.
Deze post is ook weer een beetje… meh. Dit zijn dingen waar je je helemaal niet mee bezig moet houden op het moment. Als je normaal omgaat met MDMA/XTC en pep, dan komt het haast niet voor dat je opeens van je stokje gaat. Ik zou deze broeiplaats vol drugsgerelateerde items gewoon even vermeiden, of eens beginnen met wat basic informatie te zoeken over alle toxische spullen die je in je lichaam stopt; welke doseringen en gebruiksfrequentie passen bij jouw lichaamsgewicht en geslacht als je eens een keertje MDMA/XTC wilt nemen, wat zijn de redenen dat je icoontjes op pillen niet kan vertrouwen, wat zijn goede doseringen pep en wanneer ga je echt een grens over richting overmatig gebruik? - etc.

Je bent nu drie weekjes member op dit forum en je hebt al meer bij elkaar gepost dan ik in een half jaar heb gedaan. Je dwingt jezelf haast om er continu mee bezig te zijn. Ik denk echt dat er iets voor je wegvalt als je niet meer over drugs kan praten en je het over een langere termijn niet meer kan gebruiken.

mvematthaus

Belezen gebruiker
SirErick zei:
mvematthaus zei:
Waarom heb jij tegen member "MeejheM" zo'n grote mond? Als ik jou was dan zou ik me koest gaan houden de komende tijd, want je grote mond en stoere praatjes is vragen om gezeik. Met andere woorden: je mag blij zijn dat ik geen moderator ben, want van mij had je allang een ban gekregen en ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.

Ik heb geen grote mond, ik zeg de waaarheid maar jullie maken er jammer genoeg iets anders van, en geloven jullie ook niet dat ik nog steeds in die pauze zit, mogen jullie natuurlijk zelf weten, ik weet zelf dat ik nu goed bezig ben en vooral ook veilig

mvematthaus

Belezen gebruiker
Sally Tessio zei:
Ik begrijp dat je geërgerd raakt mvematthaus, omdat je gewoon niet beoordeeld wilt worden op de posts die je hebt gemaakt en het misbruik wat je hebt gemaakt van drugs. Het lijkt in jouw ogen waarschijnlijk oneerlijk en je hebt vast liever dat je op je verbeterde intenties beoordeeld wordt, maar dat is soms gewoon niet 'how the cookie crumbles'.
Uit deze post blijkt maar weer dat je gewoon heel erg met drugs bezig bent, ook al zit je nu dan in een periode dat je niks wilt gebruiken, en dat lijkt mij niet verstandig.
Ik heb ook opgemerkt dat het best wel een uitdaging is om jezelf bezig te houden in je vrije tijd, aangezien je threads hebt geopend waarin je vraagt wat je eens voor leuks zou kunnen gaan doen op een dag (zonder gebruik van drugs). Het kan zijn dat je gewoon benieuwd bent naar wat anderen zoal kunnen bedenken voor je, maar ik zie persoonlijk niet in waarom je zoiets op een drugsforum zou willen vragen.
Deze post is ook weer een beetje… meh. Dit zijn dingen waar je je helemaal niet mee bezig moet houden op het moment. Als je normaal omgaat met MDMA/XTC en pep, dan komt het haast niet voor dat je opeens van je stokje gaat. Ik zou deze broeiplaats vol drugsgerelateerde items gewoon even vermeiden, of eens beginnen met wat basic informatie te zoeken over alle toxische spullen die je in je lichaam stopt; welke doseringen en gebruiksfrequentie passen bij jouw lichaamsgewicht en geslacht als je eens een keertje MDMA/XTC wilt nemen, wat zijn de redenen dat je icoontjes op pillen niet kan vertrouwen, wat zijn goede doseringen pep en wanneer ga je echt een grens over richting overmatig gebruik? - etc.

Je bent nu drie weekjes member op dit forum en je hebt al meer bij elkaar gepost dan ik in een half jaar heb gedaan. Je dwingt jezelf haast om er continu mee bezig te zijn. Ik denk echt dat er iets voor je wegvalt als je niet meer over drugs kan praten en je het over een langere termijn niet meer kan gebruiken.

Nee dat snap ik.....

Door wat er gebeurd was ben ik nu gewoon 3x zo voorzichtig als ik WEL gebruik, en daarom wil ik weten of je dat aanvoeltkomen (mocht het nog eens gebeuren) dit is toch gewoon voor de zekerheid ?

Ik vind het juist goed van mezelf, want nu leer ik weer iets erbij over wat je kunt doen als je zoiets aan voelt komen.... ( toch ?)

En die pauze hou ik gewoon hoor, heb nog steeds geen pep aangeschaft, ik ben gewoon wat leergieriger over de gevaren juist van bepaalde producten, zodat ik in het vervolg (na de pauze) meer op de hoogte ben van bepaalde dingen !

Snap je ?

Groetjes,

SirErick

Wijs gebruiker
mvematthaus zei:
SirErick zei:
mvematthaus zei:
Ik heb geen grote mond, ik zeg de waaarheid maar jullie maken er jammer genoeg iets anders van
Wat je nu doet is alles en iedereen de schuld geven, maar zelf nadenken over waarom wij jou telkens aanspreken op je grote mond en en dergelijke is blijkbaar te confronterend voor je.

MeejheM

Badass junkie
SirErick zei:
Wat je nu doet is alles en iedereen de schuld geven, maar zelf nadenken over waarom wij jou telkens aanspreken op je grote mond en en dergelijke is blijkbaar te confronterend voor je.

maar op deze toon inpraten heeft duidelijk ook geen zin, dus daarom heb ik me voorgenomen dat niet meer te doen, dat wordt zo'n forum vervuiling dat niemand meer iets heeft aan de zoekfunctie.

ik stel voor dat wij niet meer op de persoonlijke kant ingaan, en alleen nog relevante ervaring posten waar we dat nodig achten, als mvematthaus de zoekfunctie gaat gebruiken, of zijn al bestaande topics voor meer vragen gaat gebruiken.

zoals deze topics lopen is niet meer informatief voor de andere gebruikers en gasten.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Eens inderdaad, dit forum is informatief bedoeld en moddergooien naar elkaar heeft geen enkele zin. Houd het een beetje netjes en brand elkaar niet steeds af.

SirErick

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
MeejheM zei:
SirErick zei:
op deze toon inpraten heeft duidelijk ook geen zin
Eens inderdaad, dit forum is informatief bedoeld en moddergooien naar elkaar heeft geen enkele zin. Houd het een beetje netjes en brand elkaar niet steeds af.
Ik brand niemand af en met modder gooien doe ik ook niet, het enige wat ik hem duidelijk wilde maken was dat zijn gedrag en houding soms te wensen overlaat. Maar goed, ik deel jullie mening dat dit inderdaad niet thuishoort in een topic wat informatie moet bevatten.

JewCookie

Wijs gebruiker
On topic:
Volgens mij is het een hele opgave om out te gaan vanwege je hart op de speed. Het zorgt er juist voor dat je lichaam alles in het werk zet om dat ding zo hard mogelijk te laten kloppen en zal daar niet mee stoppen voordat de speed uitgewerkt raakt en je adrenaline weer begint te dalen. Mocht je wel 'out' gaan door je hart dan ben ik bang dat hij er helemaal mee opgehouden is, maar ook dat krijg je niet zomaar voor elkaar.

Zolang de speed actief is is het sowieso een prestatie om out te gaan. Vrijwel niets kan het effect voldoende dempen.

Out gaan gebeurt vooral op het moment dat de speed is uitgewerkt onder invloed van een (grote hoeveelheid) downers. Maar als je op deze manier out gaat is je hart je toch niet zoveel waard.

MeejheM

Badass junkie
snuif veel te veel, herhaal dat drie etmalen, drink niks dan bier en koffie, en probeer te leren jongleren met stoeptegels, gegarandeerd succes.

ik heb vaak genoeg bij feestjes die niet door de politie verstoord worden mensen een blokje om moeten slepen voor de ambulance. het gebeurt echt. vaak is het een combinatie.

als je geen jarenlange ervaring hebt is gebruiken met vrienden in de buurt die merken als je raar begint te doen echt aan te raden, of gewoon het forum wat doorlezen.

EarlyBird

Experimenterende gebruiker
Als ik te ver door ben gegaan met speed, word ik eerder para dan dat ik nee ga, heb dat 1x in de douche gehad toen ik 2 nachten wakker was.
Ik voelde het misschien een halve minuut van tevoren aankomen. Had ook het hele weekend gedronken, gesnoven, en doorgehaald dus toen de douche aanstond kreeg ik het heel erg benauwd, werd ik licht in mijn hoofd en ging ik neer.
Paar jaar geleden, toen ik 2 keer zomaar flauwviel in korte tijd, vertelde mijn dokter me dat als je het voelt aankomen, je moet gaan zitten met je hoofd tussen je benen.
Weet niet of dat ook geld voor als je neergaat van de speed. Denk alleen alleen niet dat als je voelt dat je out gaat je de tijd en kracht hebt om ff snel 112 te bellen.

MeejheM

Badass junkie
klinkt meer als acute shockverschijnselen bij uitdroging zoals je het beschrijft. kan goed een gevolg zijn van je gedrag, maar is makkelijk te voorkomen.

Junk4life

Als ik te ver door ben gegaan met speed, word ik eerder para dan dat ik nee ga, heb dat 1x in de douche gehad toen ik 2 nachten wakker was.
Ik voelde het misschien een halve minuut van tevoren aankomen. Had ook het hele weekend gedronken, gesnoven, en doorgehaald dus toen de douche aanstond kreeg ik het heel erg benauwd, werd ik licht in mijn hoofd en ging ik neer.
Paar jaar geleden, toen ik 2 keer zomaar flauwviel in korte tijd, vertelde mijn dokter me dat als je het voelt aankomen, je moet gaan zitten met je hoofd tussen je benen.
Weet niet of dat ook geld voor als je neergaat van de speed. Denk alleen alleen niet dat als je voelt dat je out gaat je de tijd en kracht hebt om ff snel 112 te bellen.

ik heb in m'n jeugd een periode gehad waarin ik begon met flauw te vallen toen was het vaak, later had ik het onder controle en verdween het. paar jaar later had ik het dagelijks meerdere keren op een dag, nu nog af en toe. je voelt het aan komen, je voelt je licht het beeld van je ogen veranderd en word 'sneeuw' van de ouderwetse tv, je voelt tintelingen dan moet je of gauw gaan zitten op de grond of tegen de muur proberen te gaan hangen en je zelf tegen houden. om te voorkomen dat je neer valt, je 'valt'dan wel flauw maar blijft dan nog gewoon overeind staan. het is belangrijk snel en goed in te schatten of je niet met je hoofd tegen iets hards en/of scherps aan kan vallen, dan moet je zitten en later heel voorzichtig op staan anders gebeurd het weer. dit moet je wel jezelf aanleren en vergt enige oefening. ik zelf vind dit persoon lijk nu neen heel lekker gevoel, lekkerder dan drugs, drugs komt niet eens in de buurt ervan, verre van

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
ik heb in m'n jeugd een periode gehad waarin ik begon met flauw te vallen toen was het vaak, later had ik het onder controle en verdween het. paar jaar later had ik het dagelijks meerdere keren op een dag, nu nog af en toe. je voelt het aan komen, je voelt je licht het beeld van je ogen veranderd en word 'sneeuw' van de ouderwetse tv, je voelt tintelingen dan moet je of gauw gaan zitten op de grond of tegen de muur proberen te gaan hangen en je zelf tegen houden. om te voorkomen dat je neer valt, je 'valt'dan wel flauw maar blijft dan nog gewoon overeind staan. het is belangrijk snel en goed in te schatten of je niet met je hoofd tegen iets hards en/of scherps aan kan vallen, dan moet je zitten en later heel voorzichtig op staan anders gebeurd het weer. dit moet je wel jezelf aanleren en vergt enige oefening. ik zelf vind dit persoon lijk nu neen heel lekker gevoel, lekkerder dan drugs, drugs komt niet eens in de buurt ervan, verre van
Thed, je hebt nu al een aantal keer dode topics gebumpt waar al jaren niemand in gepost heeft. De oorspronkelijke posters zullen je reactie niet lezen, die zijn vaak al jaren inactief, en nieuwe leden hebben liever dat je een nieuw topic opent als je iets (zinnigs) te melden hebt. Wil je hier in het vervolg op letten aub? :)

Junk4life

Thed, je hebt nu al een aantal keer dode topics gebumpt waar al jaren niemand in gepost heeft. De oorspronkelijke posters zullen je reactie niet lezen, die zijn vaak al jaren inactief, en nieuwe leden hebben liever dat je een nieuw topic opent als je iets (zinnigs) te melden hebt. Wil je hier in het vervolg op letten aub? :)

ow sorry ik ben nieuw hier, en zelf lees ik alles oud en nieuw

Bovenaan