Steek in middenrif

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Goedemiddag allemaal,

Ik heb gisteren voor de tweede keer MDMA gebruikt. Ik voelde me helemaal super tot na ongeveer 4 uur. Het was niet dat ik mezelf niet meer goed voelde. Ik kreeg een steek aan de rechter kant van mijn borst als ik inademde. Hoe dieper de ademhaling hoe erger de steek. Het was niet een hele heftige pijn maar wel ongemakkelijk. Ik heb twee vrienden die geneeskunde studeren dus die hebben even hartslag gemeten en dat was niet abnormaal hoog.

Wat zou dit kunnen zijn en is dit een mogelijke bijwerking van MDMA. Zelf dacht ik aan een te gespannen middenrif spier aangezien simulanten nog wel eens spierspanningen willen geven. Had die avond ook vaak en lang de hik. Wat ook weer vervelend was.

Of het kan misschien mijn maag zijn die leeg is en aangeeft dat hij leeg is. Het gevoel van honger had ik natuurlijk niet want dat wordt compleet onderdrukt. Ik denk alleen dat het eerste misschien logischer is omdat MDMA het parasympatische systeem zo goed als plat legt als ik het goed heb begrepen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn. De pijn is nu (de volgende dag) helemaal weg. Het was niet meer aanwezig vanaf het moment dat ik wakker werd.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Ik gok doordat je de hik had. Daardoor spannen iedere keer zich spieren aan, en als dat lang aanhoudt krijg je spierpijn. Lijkt mij in ieder geval niks ernstigs.

MeejheM

Badass junkie
Ik ken ook mensen die exact dezelfde klacht kregen na een hele dag hard lachen. Zelf heb ik vergelijkbare klachten gehad, de huisarts dacht meestal aan een klaplong. In het ziekenhuis bleek het 2 van de 3 keer een verrekte spier te zijn op plaatsen waar je ze niet eens verwacht. 1 keer ben ik zelfs flauwgevallen omdat ademen niet meer ging. Die derde was wel een klaplong...

Het hikken kan net als lachen waarschijnlijk de oorzaak geweest zijn. Als je nu nergens meer last van heb zou ik niet teveel tijd meer steken in zoeken naar de oorzaak.

Wanneer je er weer last van hebt raad ik je aan een EHBO-er te zoeken, of contact op te nemen met de huisartsen post. In het gunstigste geval kom je misschien achter de oorzaak, maar je ademhaling is toch wel een belangrijke functie, en problemen daarmee zou ik altijd serieus nemen.

Drugsgebruik is niet strafbaar. en artsen hebben een zwijgplicht, dus er is geen reden niet te gaan.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Ja ik zal volgende keer als ik er last van heb wel even langs de ehbo. Ik verwacht inderdaad gewoon een gespannen of verrekte spier. Waarschijnlijk mede mogelijk gemaakt door de xtc. Ik kijk wel hoe het volgende keer gaat. Maar dat zal nog wel een half jaartje duren.

MeejheM

Badass junkie
Bij mij was de oorzaak 2 maal bekend, en dat had te maken met iets uit een stapel trekken ten opzichte van iets ergonomisch of normaal op te tillen. Die klaplong zullen we nooit meer achterhalen ben ik bang.

Maar nog steeds kun je met klachten bij vitale functies van je lichaam echt het beste meteen de zorg opzoeken. zelfs al is het niks, dan is het beter te weten dat er niet veel aan de hand was dan blijven gissen.

Een half jaartje wachten kan natuurlijk nooit kwaad, dan weet je de volgende keer in elk geval dat je de maximale beleving hebt.

Bobsacamano

Badass junkie
ik heb ook wel is dat soort stomme dingen tijdens gebruik van uppers. Ik krijg nogal is stekend gevoel in mijn borststreek meestal aan de linker kant. Maarr is gewoon de borstspier waar ik te lomp mee doe met dansen enzo.

Bovenaan