Starting from scratch - klaproos

klaproos

Newbie
Goedenavond,

ik kwam net van SWIM's tuin, waaruit ik twee klaprozen heb kunnen nemen.

Eigenlijk vier (twee heel onrijp, als ik ze opendoe zie ik witte zaadjes.)

Dan eentje ook nog toe (niet uitgekomen), wel al gestekeld langs de buitenkant, als ik dat opendoe zie ik rode vellen met daarin zwarte zaadjes.

En dan nog een volgroeide, eentje die openstond met zwarte zaadjes.

Nu is mijn vraag hoe ik er juist genodsmiddel kan uithalen?

En of ik met die zwarte zaadjes terug nieuwe kan planten?

Alvast bedankt!

Hier is een afbeelding voor de duidelijkheid.

Let wel op, de mijne is donkerrood.

klaproos

Newbie
Verdorie toch, heeft er dan iemand een ideé, hoe ik een genotsmiddel makkelijk kweken kan?

ps: Ik krijg deze week nog echte zaadjes voor een weed plant,
mss tips of links met info zijn altijd welkom!

BillyBilo

Badass junkie
nee het zijn gewone klaprozen, maar van 2 slaapbollen kan je ook nog niet genoeg opium krijgen en van 10 ook niet. maar goed vertel swim dat er wel een paar habits op de loer liggen als hij met zulke dingen gaat experimenteren

En wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten, het leven gaat niet altijd over klaprozen.

zommes

Badass junkie
Bij mij wel!

Ik dacht uit verveling: Laat ik is effe in de omgeving gaan kijken of er slaapbollen te vinden zijn. Na ongeveer 10 stappen is er achter mijn huis de ruine van een oude steenfabriek en je raad nooit wat het nu is: poppy motherfucking paradise! Sommige zijn echt afmeting tomaat, maar die ga ik bewaren voor de zaadjes, zodat volgend jaar mijn tuin papaver-paradijs wordt.

In een paar minuten graaien ben ik zeker 100 van die bollen rijker, toen kwam er een man loeren en heb ik bedacht vanavond verder te roven.

Nu is het cooking 'n relaxin tijd. Verslag volgt.

De jongen

Bewuste gebruiker
Op de foto zijn geen somniferums. somniferums hebben geen haartjes op de stengels, ze zijn glad. meestal ook een andere kleur.

heb er net in de tuin geonde. eerst zoals op de foto,maar een paarweken later zijn ergrotere soorten beginne groeien. En het zijn de slaapbollen.
ik heb meer dan 20 bloemen geteld. De meeste zijn meer dan een halve meter hoog. Echtprachtig.

Ik ga het er dusop wagen.

Wou alleen nog weten ofde zaadjes nog bruikbaar zin aks je de doosjes hebt gemolken? Wssniet;

gegroet

pepito

Bewuste gebruiker
Is niet p.somniferum:die heeft n wat blauwe was achtige gloed. Is ook oha niet rood, maar wit-blauw-paars en alles wat daar tussen zit. P. somniferum kent vele gekweekte varianten voor de kleur. De originele wordt voor medische doeleinden gekweekt. De provincie om te stropen is Zeeland, mn walcheren, van oudsher maanzaad leverancier.
de foto is de gewone huis-tuin-en-keuken klaproos.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zag hier wel wat echte somniferums bij iemand in de tuin staan, paarsig en kwamen een meter hoog.

Groot verschil met die andere papavers.. Maarja, ik laat het wel zitten voor dit jaar, heb m'n zaadjes die ik ga planten voor volgend jaar, jackpot! :wink:

oxygen

Newbie
dat is inderdaad iig geen opium papaver.
maare, zo moeilijk is het toch niet om eraan te komen? Op t moment zie ik ze wel in tuinen staan, en heb een bouwplek ontdekt waar veel somniferums staan :)
Pluk een paar van die pods (ong. een week nadat de blaadjes eraf zijn gevallen, zijn ze ook lekker dik) Als je ze droogt, kan je ze fijnmalen en er thee of een extract van maken :)

De jongen

Bewuste gebruiker
Ja kheb ook al vaak gezien dat ze de witte gebruiken. Maar ik denk dat de roze paars achtige ook wel ok zijn. de slaapbollen toch. Die staan thuis ook keihoog.
En hel dikke zaaddosen:)

JJJ

Bewuste gebruiker
BillyBilo zei:
nee het zijn gewone klaprozen, maar van 2 slaapbollen kan je ook nog niet genoeg opium krijgen en van 10 ook niet. maar goed vertel swim dat er wel een paar habits op de loer liggen als hij met zulke dingen gaat experimenteren
10 is meer dan genoeg hoor. Het ligt eraan wat je ermee doet. Van een stuk of 10 kun je genoeg thee maken om 2x wat van te merken. In 1x thee van 10 bollen nemen zou ik zelfs afraden. Maar als je op de klassieke manier gaatjes erin wil prikken en ruwe opium wil opvangen (om te roken bijvoorbeeld), heb je veel meer nodig. Papaverthee is veruit de efficientste methode volgens mij.

sick_pervert

Experimenterende gebruiker
Hey ik heb vrijdag een stuk of 20 zaadbollen gescratcht en gedroogd en gerookt, maar ik merkte dr geen drol van, het waren somniferums, maar wat doe ik dan verkeerd

donaldduck

Belezen gebruiker
Re:

sick_pervert zei:
Hey ik heb vrijdag een stuk of 20 zaadbollen gescratcht en gedroogd en gerookt, maar ik merkte dr geen drol van, het waren somniferums, maar wat doe ik dan verkeerd
Je moet het nog zuiveren, puur is het niet goed.
Heb je het puur gerookt zo ja in wat voor een pijp?

Bovenaan