Spel voor de thuiswonenden

Hee mensen

Ik wil jullie een verhaaltje vertellen en eens zien of het herkenbaar is voor sommigen. Waarschijnlijk niet maar we gaan m rocken!

Ik ben 19 jaar jong en woon nog bij mij ouders. Mijn ouders weten dat ik blow, maar zij denken dat ik het niet zo vaak doe wat wel zo is. Ik smoke als mijn ouders naar bed gaan of als ze met de hond gaan wandelen, of als ze niet thuis zijn bijvoorbeeld. Nou ontstaat er altijd een superspannend spel wanneer mijn ouders met de hond gaan wandelen en ik even snel ga smoken.

Ik zorg ervoor dat ik een jointje klaar heb voordat ze gaan wandelen. Wanneer ze gaan, heb ik ongeveer 20 minuten tot een klein half uurtje voordat ze terugkomen. Ik doe mijn jas aan, muziek in en loop naar de achtertuin via de sere. Ik rook een jointje, en ga weer naar binnen.

Klinkt makkelijk, maar het wordt een stuk moeilijk wanneer je ouders denken dat je smoked als ze gaan wandelen. Ze proberen me namelijk te betrappen. Mijn vader heeft namelijk al eens de schuifdeur naar buiten een stukje opgengezet en een tiewrap op de hendel gelegd. Ik merkte hem gelukkig meteen op en heb het precies zo teruggelegd toen ik terugkwam. Deze poging om me te betrappen was dus mislukt. Zo zijn er nog vele andere sneaky pogingen mislukt maar wordt het steeds serieuzer en dus moeilijker om alle sporen uit te wissen.

Ik check altijd hoe mijn jas aan de kapstok hangt, of de gordijnen van de sere dichtzijn of niet en waar mijn schoenen stonden voor ik ze aandeed. (Ik kom er net trouwens achter dat ik zojuist ben vergeten mijn schoenen uit te doen, terwijl ik dit typte merk ik dat ik ze nog aanheb. best grappig) en nog meer van die dingen. Het is echter lastig om te onthouden als ik stoned ben. Tot nu toe gaat dit echter perfect en vind ik het een vet spannend.

Okee, nu ik klaar ben met typen vind ik het hele verhaal best kut eigenlijk. Maar ik heb er nu zo lang over gedaan dat ik het gewoon ga posten.

cheers

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hahaha idd best grappig.
Zolang jij het ziet als een grappig spel is het best leuk om zo'n inspector ouders te hebben.

Mij zou het allesinds mateloos irriteren, goed om paranoide te worden alles zo moeten checken en dubbel checken.

Ik blowde vroeger in de tuin als ze thuis waren, dan verwachte ze het niet :) .
Me ouders hebben er ook nooit echt een punt van gemaakt dat ik blowde, alleen me vader een beetje in begin maar die heb ik snel kunnen overtuigen om er geen punt meer van te maken.

grts

Lemon

Experimenterende gebruiker
Herkenbaar, helaas hebben wij geen hond.
Het gebeurt ook regelmatig dat mijn pa of ma zeggen dat ze weggaan, maar ze dan ineens thuisblijven, :cry:
Altijd sneaky sneaky.
Altijd snel de joint optjokken.
:rock:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik zeg je dit uit ervaring dat als je alles zo gaat verbergen voor je ouders je dit later zo gaat spijten. Je bent al ingepakt door de verslaving, valt niet over te twisten. Je ouders zijn er om je te helpen, probeer niet met alle mogelijkheid ze te ontwijken. Sommige ouders zijn anti-blow, maar dit gedrag maakt het alleen maar erger.

Je wilt je niet afzonderen van anderen omdat je dit zo verborgen gaat houden. Je gaat 2 gezichten creeeren, dit wil je niet. Het is een hell, geloof me.

Goed bedoeld, denk eroverna

Pizza Haze

Belezen gebruiker
Wel herkenbaar.. Maar moet je mee oppassen. Je bereikt een punt dat je ELKE keer gaat smoken als je de kans hebt. Dan raak de "balans" helemaal kwijt. Je blowt niet wanneer jij dat wilt EN kan qua werk/studie.. maar op t moment dat niemand t ziet.. 2 weken alleen thuis = 2 weken stoned. :grin:

Beter ben je man genoeg om er voor uit te komen.. En spreek je af met je ouders om alleen in t weekend te smoken ofzo :)

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Precies, we proberen niemand te dwingen of bang te maken, maar als je van begin af aan goed nadenkt en er duidelijke afspraken over maakt moet het goedkomen. Dan bedoel ik niet alleen met ouders maar ook met jezelf. Let erop dat het niet uit de hand loopt. Hoe langer je 2 gezichten blijft houden, hoe vreselijker het voelt om erachter te komen dat je toch echt een probleem hebt, en je al die tijd in een leugenachtige roes hebt verkeerd.

Denk erover na. Je hoeft niet meteen te stoppen, maar kijk naar wanneer en waarom je gebruikt, en probeer een patroon te ontdekken wanneer je meer en meer gaat gebruiken.

Ik heb geprobeerd alles bespreekbaar te maken. Vanuit mijn kant was dit mogelijk, vanuit de kant van mijn ouders niet. Zij zeggen gewoon: We willen dat je t niet doet, klaar.

Ze weten er te weinig van af en willen er ook niks over weten.

Daarom heb ik besloten om het zo te doen. Ik kan ook prima 2 weken niet blowen, die discipline heb ik en die verlies ik niet uit het oog.

Dus (helaas) moet het op deze manier

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Je bent 19 jaar, waarom zijn je ouders dan zo anti? Ik snap dat ze bang zijn voor drugs, en alcohol, en alles wat erbij hoort, want dat is elke ouder, maartoch... snappen ze niet dat een 19 jarig persoon zelfstandiger wilt worden, en zijn eigen keuzes in het leven moet gaan maken? Daar horen ook drugs bij. Als jijzelf nou eerlijk bent tegenover je ouders, dan zijn zij ook eerlijk tegen jou. Als je vind dat het de foute kant opgaat, vertel het. Ga er niet over liegen maar probeer van het begin af aan een vertrouwensband te creeeren. Hoe moeilijk dat ook is, na verloop van tijd zal je met je ouders over dit soort dingen kunnen praten zonder dat je anti-propaganda naar je hoofd geslingerd krijgt.

Bovenaan