Speedball

Winehouse

Badass junkie
"Speedball is een mix van heroïne en cocaïne in poedervorm. Het snuiven van een speedball is dodelijk als beide drugs van hoge kwaliteit zijn. Het ritme van je hartslag wordt ernstig verstoord: je hart gaat eerst sneller kloppen door de coke en later weer veel trager door de heroïne, die langer doorwerkt."

Dit is dus geen aanrader :mrgreen:
Maar ik ben toch benieuwd: heeft iemand dit al es geprobeerd ? en hoe voelt dat ?

Elohtibbar

Badass junkie
Niet alleen Layne Staley, ook John Belushi, River Phoenix, Phil Lynott (Thin Lizzy), Hillel Slovak (RHCP) en veeeele anderen. Hier ga je zo makkelijk aan dood, dit is echt een suicide cocktail.

Angramar Temenos

Badass junkie
Denk (afgezien van de enorme risico's van IV heroine/cocaine) gebruik dat het gewoon je eigen schuld is als je eraan doodgaat.

Omdat de coke de heroine kort onderdrukt ben je al gauw geneigd om een OD te nemen, die je niet voelt tot de coke uitwerkt, en eenmaal uitgewerkt (15-30 min) is ga je eraan aan ademhalingsonderdrukking (gewoon overdosis heroine dus).

Ik denk dat als je een normale, verantwoorde (als dat bestaat.. haha) dosis coke en bruin speedball't het risico niet bijster veel groter is.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Op Discovery was eens een docu over het laatste uur van River Phoenix' leven, echt afschuwelijk als je zo aan je einde komt..

mattskovic

Wijs gebruiker
R.I.P mister Belushi

Oom Klaas

Badass junkie
Normaal gesproken zijn het "idioten" als mensen een od hebben genomen zoals hier maar als een ster en dan voornamelijk een artiest een overdosis neemt dan is het geen idioot maar een held die helaas gestorven is. Niet dat een goede artiest geen held meer is nadat hij veel gaat gebruiken, maar je bent hoe dan ook een mongol als je jezelf te pletter snuift aan die troep.

Drientje

DF-koning
Amaranth zei:
Rabbithole zei:
Hillel Slovak (RHCP)
:(
Die gast was zooooo briljant.
Flea en John Frusciante zijn ook echt naar de klote van alle drugs. John heeft serieuze geheugen problemen en hij heeft geen eigen tanden meer vanwege de verwaarlozing. Hij had van 1992 tot 1998 non stop hero gebruikt.

Freaky Frusciante.... Volgens mij is alleen Chad Smit gevrijwaard gebleven van drugs.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik denk persoonlijk dat ook Chad z'n portie wel heeft gehad, maar stukken minder dan Anthony, Flea en John.

Ik ben eigenlijk heel blij dat een held als Frusciante de drugs heeft overleefd, tot op zekere hoogte, zodat we nog een tijdje van zijn heerlijke muziek mogen genieten.

Haha, offtopic.

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Flea is er volgens mij niet zo heel ver op in gegaan, het waren vooral Hillel en Anthony, en later ook John. ik heb een paar maanden geleden Scar Tissue gekocht, was een mooi boek. :)
Ben al jaren voor de peppers, vind het solo werk van john terwijl hij aan de drugs zat ook echt prachtig.

cropp

Badass junkie
als je hartslag begint te dalen, is het dan al te laat om coke of speed of zo bij te pakken?

Oom Klaas

Badass junkie
Dat doet sowieso een aanslag op je hartritme, je brengt een best grote verstoring teweeg als je hartslag al naar beneden gaat en jij krikt het weer flink hoog. Daarom zijn benzo's en pep/coke voor je hart ook goed kut.

leppeh

Bewuste gebruiker
In de VS hoor je wel eens over "kiddy speedballs", met ritalin en die opiaatpillen die ze daar hebben die samen gesnoven worden.

Chris Pontius

Badass junkie
Oom Klaas zei:
maar als een ster en dan voornamelijk een artiest een overdosis neemt dan is het geen idioot maar een held die helaas gestorven is.

En wat als je nou een held-achtige artiest ben die sterft? Ben je dan dubbel held?

sjoerd101

Belezen gebruiker
Winehouse zei:
"Het ritme van je hartslag wordt ernstig verstoord: je hart gaat eerst sneller kloppen door de coke en later weer veel trager door de heroïne, die langer doorwerkt."

Dan zou dit toch zo zijn bij elke upper/downer combinatie? ik combineer regelmatig alcohol/speed benzo's/speed GHB/speed GHB/coke, en heb nog nooit gemerkt dat ik last heb van mijn hart of dat mijn hartslag werd verstoord.

heb niet het gevoel dat deze combi's kwaad kunnen, eerder dat je het effect van de upper dempt met een downer, waardoor deze juist minder schade aanrichten in je brain of lichaam.

Elohtibbar

Badass junkie
sjoerd101 zei:
Winehouse zei:
"Het ritme van je hartslag wordt ernstig verstoord: je hart gaat eerst sneller kloppen door de coke en later weer veel trager door de heroïne, die langer doorwerkt."

Dan zou dit toch zo zijn bij elke upper/downer combinatie? ik combineer regelmatig alcohol/speed benzo's/speed GHB/speed GHB/coke, en heb nog nooit gemerkt dat ik last heb van mijn hart of dat mijn hartslag werd verstoord.

heb niet het gevoel dat deze combi's kwaad kunnen, eerder dat je het effect van de upper dempt met een downer, waardoor deze juist minder schade aanrichten in je brain of lichaam.

Volgens mij wordt je hartslag niet zo erg vertraagd door een downer als door heroïne. Bij een downer moet je bijvoorbeeld ook wel heel veel nemen wil je bijvoorbeeld echt zelfmoord plegen, bij heroïne is een overdosis vaak snel gebeurd. In de jaren '60/'70 gebeurde het zo vaak, dan had iemand iets sterkere heroïne dan hij/zij was gewend en dan spoot hij/zij teveel in waardoor de dood snel intrad (zoals bij Janis Joplin).

Elohtibbar

Badass junkie
Onder andere ja. Naar mijn weten is heroïne de sterkste en meest riskante downer. Ik bedoel met downers gewoon alle downers, zo simpel is het. :P

leppeh

Bewuste gebruiker
Dan begrijp ik je post nog steeds niet:

Rabbithole zei:
Volgens mij wordt je hartslag niet zo erg vertraagd door een downer als door heroïne. Bij een downer moet je bijvoorbeeld ook wel heel veel nemen wil je bijvoorbeeld echt zelfmoord plegen, bij heroïne is een overdosis vaak snel gebeurd. In de jaren '60/'70 gebeurde het zo vaak, dan had iemand iets sterkere heroïne dan hij/zij was gewend en dan spoot hij/zij teveel in waardoor de dood snel intrad (zoals bij Janis Joplin).

Als heroine ook een downer is, dan lijkt het me niet dat je veel moet nemen om jezelf om zeep te helpen. Of ben ik nu een autistische mierenneuker? :grin:

Elohtibbar

Badass junkie
leppeh zei:

Rabbithole zei:

Als heroine ook een downer is, dan lijkt het me niet dat je veel moet nemen om jezelf om zeep te helpen. Of ben ik nu een autistische mierenneuker? :grin:

Nogal, ik bedoel met downers de rest van de downers. Dat begrijp je toch ook wel. :wink:

Elohtibbar

Badass junkie
leppeh zei:

Rabbithole zei:

Over mierenneuken gesproken, ik heb nog een foto van je tegoed!

leppeh

Bewuste gebruiker
Veel succes met een lekker hoge dosis fentanyl in dat geval... :rolleyes: Ik ben trouwens op zoek naar een foto maar het wil niet erg lukken :P

Vigilante

Wijs gebruiker
Wiki en andere googlehits: Speedball, snowball of powerball is cocaine met heroine.

Lijkt me een interessante combi maarja, net ff iets te tricky.

heroesss

Bewuste gebruiker
Dus als ik aan mijn dealer vraag om een snowbal of speedbal, dan krijg ik speed/heroine of coke heroine door elkaar??

Bovenaan