Speedball

teh Duck

Newbie
zou het ook met crack en hero werken om die vervolgens te basen op de een of andere manier?? (nope im not gonna trie)

Elohtibbar

Badass junkie
teh Duck zei:
zou het ook met crack en hero werken om die vervolgens te basen op de een of andere manier?? (nope im not gonna trie)

Ik neem aan dat die twee stoffen verschillende smeltpunten hebben, dat lijkt me lastig om tegelijkertijd te roken.

Maar hoe bedoel je 'zou het werken', wat voor effect probeer je te bereiken? Er 'werkt niks' aan een speedball, je gaat er alleen waarschijnlijk dood aan.

Winehouse

Badass junkie
Wie neemt de proef op de som om er vervolgens een mooie Trip Report over te schrijven??

Een trip naar het krankenhaus und zerug.
Of naar de hemel en die zien we nooit meer te-rug
Dat wel.
Waarschijnlijk

W.F.L.

Badass junkie
teh Duck zei:

Ja. Dan heet het moonrocks volgens wikipedia. Je hoeft volgens mij niet per se dood te gaan van een speedball.

Rabbithole zei:
Er 'werkt niks' aan een speedball, je gaat er alleen waarschijnlijk dood aan.

Het effect is naar het schijnt heel, heel erg prettig. :P Volgens mij bedoelt hij of de 2 stoffen in combinatie werken als je ze rookt.

druggie83

Newbie
teh Duck zei:

Als je van allebei wat op folie doet dan kan je het wel gemixt roken, gewoon net zoals je heroine aleen chinees maar dan gemixt.

Ook lekker komt wel minder hard aan dan een shot. Maar is in elk geval niet levens gevaarlijk als je het op deze manier doet ipv IV.

Grtz!

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Het lijkt me dat de meesten onder jullie maar speculeren...

Iedere drug kan dodelijk zijn, als je pech hebt val je van 1 xtc-pilletje ook steendood achterover...

Het combineren van drugs is altijd riskanter...

Ik heb (nasaal) heel wat speedballs gedaan, en ik kan je vertellen dat dat iedere keer hemels was! Eenmaal heb ik het in een shot gedaan, dat was nog hemelser...

Niet dat ik iemand dit wil aanraden!

Maar dit gezegd zijnde, xtc en speed combineren is ook potentieel levensgevaarlijk, of benzo's en amfetaminen.

Alcohol is een fucking zware hard-drug, dat juist alcohol legaal is en sociaal geaccepteerd is ridicuul! - mijn vader was een zwaar alcoholicus, ik weet er alles van!

Dus ja...

Ik zou zeggen, iedere illegale hard-drug die men niet laat testen (en als men niet van Nederland is, laat ons zeggen dus voor 99,99% van alle mensen, is dat quasi onmogelijk), daarvan weet men niet wat men tot zich neemt en blijft elk pilletje, elke snuifje, elke pafje, elk dampje, elk slokje,... dobbelen met je leven. Echter, zelfs als je je drugs laat testen, blijft het nog dobbelen.

Officieel sterven trouwens heel erg weinig mensen aan een overdosis... Officieel is een overdosis een vergiftiging door de drug zelf. Maar in de praktijk schrijft men elke drug-gerelateerde dood aan als zijnde een overdosis, al sterven de meeste mensen aan een hartaanval, hartstilstand of erger nog: ze geraken gehandicapt als gevolg van een hersenbloeding o.d.

Waarom ik hier op zo in op ga, al raad ik het niemand aan, is dat Heroine nog altijd een taboe is, terwijl GHB bijvoorbeeld een nog gevaarlijkere drug is, doch hangt daar geen taboe aan.

Ook Crack wordt door velen als een zotte drug aanzien, maar het is een soft-drug. Cocaïne ook.

(officieel is een soft-drug een drug die geen lichamelijke afkickverschijnselen geeft en een hard-drug wel, een soft-drug of hard-drug dankt zijn naam niet aan de impact van de drug - dat sommige soft-drugs wettelijk als hard-drugs worden geclassificeerd komt omwille van de verslavingskans en de sociale impact van de drug, je kan bv. wel rillingen krijgen, of beven als je afkickt van Cocaïne, maar dat is een uiting van het feit dat je je mentaal opfokt, en dus geen lichamelijk afkickverschijnsel)

Wat wel zo is, om even terug te komen op Heroïne, is dat de meeste officiële overdosissen (dus door vergiftiging van de ingenomen substantie) wel bij Heroïne voorkomen, al is dit t.o.v. een hartstilstand of ademhalingsstilstand nog altijd maar een zeer miniem aantal.

jam

Bewuste gebruiker
Wat me wel opviel toen ik nog veel in contact kwam met verslaafden (beroepsmatig) is dat veel van de oudere en langdurig verslaafden deze combo gebruiken. En hoewel ze er vaak niet gezond uit zagen leken er toch enkele dit 'dieet' vrij goed te verteren (diegene die er aan stierven heb ik natuurlijk nooit ontmoet). Veel van hen beschrijven dit ook als de ultieme ervaring die met drugs te bereiken valt. Het is ook niet te geloven hoe tolerant een menselijk lichaam wordt tov drugs die vaak gebruikt worden als ik zie in welke hoeveelheden deze 2 stoffen soms gecombineerd werden.
Naast de belasting voor het hart zijn er natuurlijk nog risico's aan verbonden (bv: infectieziekten door intraveneus gebruik).

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Enkele dingetjes nog... :)

Ik wil enkele zaken aanhalen, en ook eens een duik vanuit een volledig andere hoek nemen.

Graag wil ik ook op voorhand meedelen dat ik niemand wens aan te moedigen drugs te gebruiken!

Er werd in het begin van dit topic zoiets gezegd als zijnde dat je een idioot zou zijn wanneer je over-doseert als je geen wereldster bent. De semantiek hiervan is duidelijk een aanwijzing van hoe externe factoren - onze 'nature and nurture' - ons duidelijk maken welke ridicule conventies te volgen en welke af te keuren, en, door dit te posten gelooft de schrijver in kwestie hiervan dat zijn eigen bewering waar is. Je kan hem daarin geen ongelijk geven. :rolleyes:

Wel is, als ik mij niet vergis, Belushi niet gestorven aan een Snowball, maar aan een officieuze overdosis Coke. Hij speelde graag dit volgende spelletje met een vriend van hem: een lijn van tien gram Coke diagonaal van hoek tot hoek op een salontafel, ieders aan de hoek diagonaal tegenover elkaar, en dan in een keer snuiven en wie als eerste over het midden van de lijn geraakte was de winnaar. Belushi won quasi altijd, tot hij won en het begaf...

Geen idiotie, cf. winnaarsdoelloosheid.

Oom Klaas moest aan een toch al bedenkelijke uitspraak toevoegen dat je wel een 'mongool' moet zijn om je te pletter te snuiven aan zulk spul. Ten eerste is het nogal beledigend om het woord mongool te gebruiken om iemand uit te schelden. Ten tweede is er geen sprake van hard-drugs en soft-drugs (enfin, dat is er wel, maar slechts in minieme mate - als je wil, dan wil ik er gerust een post aan besteden), het gaat vooral om hard -of zacht gebruik. Iemand die elke seconde van de dag stoned is, is slechter af dan iemand die af en toe eens wat Smack snuift.

Daarbij komt nog de zuiverheid van Smack, daarover later meer, eerst dit:

idiotie is: taboe. Taboe is geen informatie en geen informatie kan dodelijk zijn... Mensen die niet beschikken over voldoende informatie lopen veel meer gevaar dan hun antipodes. Verder, Oom Klaas, zijn ook mensen met een ofwel onvoldoende kennis van zaken, ofwel geen mogelijkheid tot redeneren (in dat geval waarschijnlijk beiden), niet geschikt om zulke uitspraken te doen...

Rond Heroïne hangt nog steeds meer taboe dan rond Coke, en rond een Snowball hangt nog altijd meer taboe dan een combo van Speed en benzo's of GHB en Speed.

Doch allen even dodelijk.

Om even terug te komen op de 'officieuze dood' van Belushi, officieel is er enkel sprake van een echte overdosis wanneer men sterft aan de intoxicatie van een bepaalde substantie, zoals een teveel aan Smack je zou kunnen vergiftigen... Maar dat kan, en daar is een geval van bekend, evengoed van een overdosis water zijn: alles is nu eenmaal toxisch, het gaat slechts om de hoeveelheid. Officieus zegt men wel dat elke drug-gerelateerde dood een overdosis is, maar dat klopt dus niet.

In het geval van Heroïne kunnen we spreken van dood door een Heroïne-geïnduceerde-hartstilstand. Maar de rechtstreekse doodsoorzaak blijft een hartstilstand, net zoals een hartaanval de rechtstreekse dood zou zijn, officieel gesproken, van een door Cocaïne-geïnduceerde-hartaanval.

Op Coke plakt ook helemaal het stigma niet dat Smack met zich meedraagt, en deze laatste is dan weer, tegenover Sosa, in nevelen van taboe gehuld. Waarom? Het iets hogere percentage aan wél officiële overdosissen bij Hero t.o.v. Sosa is te verwaarlozen, net zoals het iets hogere aantal officieuze overdosissen.

Twee leuke weetjes: Sosa is een softdrug. Heroïne, mits van (bijna onvindbare, pas na jaren zoeken te hebben gevonden) goede kwaliteit zonder vervuiling, is niet schadelijk op geen enkele manier voor je lichaam of geest. Zelfs een Joint brengt veel meer schade toe, logisch: aangezien zuivere Smack geen enkele negatieve impact heeft op zowel lichaam als geest!

Verder, toen we op ons zestien reeds twee jaartjes experimenteerden met XTC op underground techno raves, is een vriendin van mij op de trein heen dood neergevallen na een half pilletje, net dezelfde witte Mitsubishi als dewelke wij allemaal hadden en prima van aan het pannenkoeken waren... Zij was gewoon er zo drie te slikken op een nacht, ik altijd vijf, dat weet ik nog...

En de enige overdosis, ook al had ik daar toen ervaring mee (nu ben ik helemaal clean), was na drie lijntjes Speed... Go figure! You can't... That's kinda the point...

Als ik drugs gebruik raadpleeg ik het internet en de universiteitsbibliotheek, ik gebruik nooit impulsief en zonder voorbereiding. Na enige tijd toch. Toen ik net met drugs begon was het gewoon een pil poppen en lekker kicken, meer niet.

Psychedelica, daar vallen heel wat enorm interessante wetenschappelijke artikelen en boeken over te lezen - dat is het enige wat ik nog gebruik, psychedelica. Heel af en toe, ik gebruik het heel bewust en contemplatief,... Al wat je wil...!

Maar nu, even vanuit een geheel andere hoek, en ik herinner eraan: ik wil niemand aanzetten tot druggebruik!!!

Heroïne en Coke, apart of tezamen: apart ieder heerlijk op zijn eigen manier en voor een geheel andere ervaring, maar ze zijn voor elkaar gemaakt! Ik heb 'Golden Moments' beleefd onder de Smack en de Sosa, gelukkig nooit verslaafd geweest, het gebruik altijd binnen de perken gehouden, altijd nasaal gebruikt met uitzondering van enkele intraveneuze toedieningen omdat ik het nu eenmaal moest geprobeerd hebben, onder andere de Snobwall, en wauwie! :hearteyes:

Hero en Sosa, het mag dan wel verstand op nul zijn, het is pure euforie, decadentie, letterlijk, in lichaam en geest. Het kan niet nog beter worden dan dat, het is de hoogste euforie mogelijk, geloof ik! Het is Hemels! Ik ben oprecht dankbaar voor die momenten toen en ik blijf ze koesteren.

Op een bepaald moment is het mooi geweest natuurlijk. :)

Ik wil wel pleiten voor meer openheid en weg met die taboe over Heroïne-gebruik, het is een heerlijke drug en beter nog (not dus, deze 'en beter nog') - er is, ondanks dat het een gevaarlijke drug is (omwille van de taboe-sfeer) veel minder eerstehands-info over te vinden dan over andere drugs! Hoeveel trip-reports lees je zo? Hoeveel mensen weten dat Heroïne licht-psychedelisch is,...? En wat met hoeveelheden,...?

Hoeveel mensen kennen Heroïne enkel van Trainspotting of Requiem for a Dream? Hoeveel mensen kennen enkel de smerige en gortige verhalen - die er zeker zijn - maar zoals in mijn geval, en ik ben helemaal geen uitzondering, zeker en vast niet, is er van verslaving, gort, isolement, niet goed meer kunnen functioneren,... - geen enkele sprake geweest!

Dus: hoe anders het ook kan!

Free the information-highway for Horse!

Grtz! :wave:

Bovenaan