@SanneBanne
Mocht het zo zijn dat het bij het testcentrum niet ''gezien/gemeten'' word, is het dan zo dat je een bredere spreiding krijgt?
(*Anyone, correct me if i'm wrong...)
Volgens mij betekend spreiding bij pillen dat als dezelfde pil (merk/kleur/gewicht/lengte, dezelfde batch/druk naar alle waarschijnlijkheid dus) de ene keer 220mg MDMA bevat en de andere keer 190mg. Dat spreiding dus betekend dat bij het maken van de pillen de MDMA niet exact in iedere pil gelijk was. (Productiefouten)
Bij het testen van speed zou het woord "spreiding" per definitie al niet correct zijn, aangezien speed poeder is, en je niet kunt stellen dat die van een zelfde lab komen als een ander sample.
Voor zover ik weet kunnen ze bij het testlab (waar de testcentra de samples dus heen sturen) op twee manieren testen. Of het gaat om verschillende test laboratoria, testmachines of bezuinigingen weet ik niet, maar de ene "manier" geeft een vast resultaat bijvoorbeeld: 58% amfetamine en 33% cafeïne. Ze geven in de resultaten alleen aan welke "werkende" stoffen erin zitten. Als er bijvoorbeeld bakmeel in zit, chemicaliën die niet goed uitgewassen zijn, of een andere niet werkende stof, melden zij dat dus niet. Je kunt wel uitrekenen hoeveel "niet werkende" stoffen (vervuiling/opvulling) er in jouw speed zit, want je weet dat het max 73% kan zijn. Als je speed dus een uitslag heeft van 55% amfetamine en 0% cafeïne, dan zit er dus tot 73% een stof in die niets doet, of niet gemeten KAN worden, omdat die stof bijvoorbeeld nog niet bekend is.
(Met aceton wassen wil dus ook niet zeggen dat het daarna perse 73% amfetamine is, omdat een stof die niet oplost in aceton, dus gewoon aanwezig blijft.)
In het andere geval (ik denk dus een machine die minder exact kan meten, allicht goedkoper, aangezien ik de laatste tijd vooral van deze niet- exacte uitslagen lees) krijg je een uitslag dat het amfetamine gehalte tussen de ..% en ..% zal zitten. (En diezelfde info ook over andere "werkende" stoffen die in je sample zaten bijvoorbeeld cafeïne. Ook hier worden de "niet werkende" stoffen niet genoemd.
Ik denk dus dat die uitslag op zich niets met je speed te maken heeft, puur met de wijze waarop men test.