Speed Was/Schoonmaak Raport!

ooscaar

Wijs gebruiker
Mijn ervaring is dat pure cafeïne wit is en licht klontert na verloop van tijd, maar amper lichtgevoelig is. Het kan natuurlijk heel goed cafeïne met andere stoffen zijn, maar cafeïne ziet er niet zo uit naar mijn ervaring.

Fool

Badass junkie
ooscaar zei:
Mijn ervaring is dat pure cafeïne wit is en licht klontert na verloop van tijd, maar amper lichtgevoelig is. Het kan natuurlijk heel goed cafeïne met andere stoffen zijn, maar cafeïne ziet er niet zo uit naar mijn ervaring.
Cafeïne zou natuurlijk wel een iets ander uiterlijk moeten krijgen als je het laat uitkristalliseren. (het oplosmiddel waar het inzit langzaam laat verdampen). Zoek maar eens naar plaatjes van poeder DMT of uitgekristalliseerde DMT. :)

Als ze het gaat fijnstampen wordt het misschien wel weer ouderwetse poedercafeïne. :P

lotske1984-

Wijs gebruiker
Heb gisteren andere speed gewassen maar bleef zo goed als niks van over..zal foto posten van de overblijfsels in glas..

lotske1984-

Wijs gebruiker
Fool zei:
ooscaar zei:
Cafeïne zou natuurlijk wel een iets ander uiterlijk moeten krijgen als je het laat uitkristalliseren. (het oplosmiddel waar het inzit langzaam laat verdampen). Zoek maar eens naar plaatjes van poeder DMT of uitgekristalliseerde DMT. :)

Als ze het gaat fijnstampen wordt het misschien wel weer ouderwetse poedercafeïne. :P
Ja die speed heeft en citroen geur vind ik..

MeejheM

Badass junkie
dat op de foto is gewoon caffeine, neem dat nou maar van me aan, evt met andere vaste stoffen. door je speed te wassen met aceton weet je eigenlijk alleen wat je eruithaalt, niet wat je overhoud. dat heeft te maken met de polariteit van je vaste stoffen, en de solubiliteit. voor zuivere speed zul je echt moeten herkristalizeren.

ikzelf doe dat nooit, ik gebruik eigenlijk de aceton om product sneller droog te krijgen. ik weet meestal van te voren wel wat ik koop.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
dat op de foto is gewoon caffeine, neem dat nou maar van me aan, evt met andere vaste stoffen. door je speed te wassen met aceton weet je eigenlijk alleen wat je eruithaalt, niet wat je overhoud. dat heeft te maken met de polariteit van je vaste stoffen, en de solubiliteit. voor zuivere speed zul je echt moeten herkristalizeren.

ikzelf doe dat nooit, ik gebruik eigenlijk de aceton om product sneller droog te krijgen. ik weet meestal van te voren wel wat ik koop.
Had al een vermoeden dat het caffeïne was..dan heb jij goede dealer dan heb jij geluk..

MeejheM

Badass junkie
Ik heb lang geleden ook vaak lopen kloten met dealers met erg varierende kwaliteit drugs.

ik heb nu sinds een aantal jaren toch wel een netwerk van betrouwbare mensen. Als de kwaliteit gewoon goed is koop ik wel meteen groot in, dat scheelt, en je kan je vrienden nog eens wat weggeven.

Binnen mijn kennissen kring heb ik ook genoeg mensen die bijna wekelijks problemen hebben goede kwaliteit spul te kopen, en die komen dan naar mij, maar ik verkoop ze in principe niets.

als je een echt gram hebt (+-2%) die droog en zuiver is, makkelijk verpakt in een mooi sealtje je wel gek bent als je die voor reguliere prijzen gaat verkopen.

dat is niet te vergelijken met 0,8g kleffe, stinkende, mindere kwaliteit spul in een of ander lekkend zakje.

ik heb er echt geen zin in als iedereen daarvoor bij mij aan de deur komt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Brakke dealer. :confused:
Nogal ja, wat een vage troep blijft er in dat glas achter. Niet een heel fijn idee dat je die zooi normaal opsnuift lijkt me zo. Als ik het was zie amper nog iets in mijn glas wanneer ik de aceton heb laten verdampen. Enkel de ranzige pep geur blijft in het glas achter.

Bobsacamano

Badass junkie
Lijkt wel een plastic spinnenweb jezus wat erg.

Ben benieuwd of de kwaliteit heel vaak scheelt tussen Nederland en Belgie. En waar dat dan mee te maken heeft.

Psychedelibee zei:
Fool zei:
Nogal ja, wat een vage troep blijft er in dat glas achter. Niet een heel fijn idee dat je die zooi normaal opsnuift lijkt me zo. Als ik het was zie amper nog iets in mijn glas wanneer ik de aceton heb laten verdampen. Enkel de ranzige pep geur blijft in het glas achter.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Bobsacamano zei:
Lijkt wel een plastic spinnenweb jezus wat erg.

Ben benieuwd of de kwaliteit heel vaak scheelt tussen Nederland en Belgie. En waar dat dan mee te maken heeft.

Psychedelibee zei:
Fool zei:
Ja erg he..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
lotske1984- zei:
Kunne jullie ook foto plaatsen van na het wassen van speed..benieuwd wat er overblijft in jullie glas..
Ik zou een foto kunnen plaatsen van een leeg glas na het wassen, op het oog blijft er bij mij namelijk helemaal niks over als ik de aceton laat uitdampen.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
lotske1984- zei:
Kunne jullie ook foto plaatsen van na het wassen van speed..benieuwd wat er overblijft in jullie glas..
Ik zou een foto kunnen plaatsen van een leeg glas na het wassen, op het oog blijft er bij mij namelijk helemaal niks over als ik de aceton laat uitdampen.
Dan heb jij geluk..bij word het al goed duidelijk in mijn glas..precies ok weral als die vorige foto maar dan witte kleur..foto volgt nog..

MeejheM

Badass junkie
dit is de gewassen speed van een kennis. (53% met koffie)

dit ziet er redelijk uit. het is nog wat gelig omdat de aceton vaker gebruikt is, en ik meestal kleine hoeveelheden niet filter, dan raak je teveel kwijt in je koffiefilter vind ik. in plaats daarvan zuig ik de aceton zoveel mogelijk weg van boven het bezinksel.

dit is wat er overbleef toen de aceton verdampt was.

dit wil je niet meesnuiven toch?

na het wassen moet het volgens het gewicht tussen de 69% en 70% geweest zijn. ik weeg meestal de afval niet.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:

dit ziet er redelijk uit. het is nog wat gelig omdat de aceton vaker gebruikt is, en ik meestal kleine hoeveelheden niet filter, dan raak je teveel kwijt in je koffiefilter vind ik. in plaats daarvan zuig ik de aceton zoveel mogelijk weg van boven het bezinksel.

na het wassen moet het volgens het gewicht tussen de 69% en 70% geweest zijn. ik weeg meestal de afval niet.
Zo gaat dat van mij er ook uit zien..maar bij het wassen bleeg er zo goed als geen speed over..mijn vorige foto was caffeine die ik 1 van de dage ga posten ook pfff..

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:

Hoe bedoel je met zuigen.?

lotske1984-

Wijs gebruiker
Spijtig dat de speed zo droog word..hoeveel gram had je gewassen.?en gebruik jij jou acceton meer dan 1 keer om in te wassen.?

MeejheM

Badass junkie
gooi je speed in een zo hoog mogelijke houder, vergeleken met de breedte en inhoud. pak een flinke spuit van de apotheek(100ml) en trek de transparante aceton eruit tot je bijna alleen maar bezinksel overhoud. dat is je speed. met een koffiefilter ben je zo een halve gram kwijt, dus onder de 10 gram doe ik het zo. voor grotere hoeveelheden heb je gewoon filtervellen, volgens mij hebben ze iets met kaasproductie te maken. die kun je vlak spannen rond de opening van een vat ofzo.

dit was geloof ik 10 gram. je kan je aceton hergebruiken zolang je het even overgiet in een schone fles voor het verwarmen, zodat alle troep herkristaliseerd, die kun je wegmikken.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
gooi je speed in een zo hoog mogelijke houder, vergeleken met de breedte en inhoud. pak een flinke spuit van de apotheek(100ml) en trek de transparante aceton eruit tot je bijna alleen maar bezinksel overhoud. dat is je speed. met een koffiefilter ben je zo een halve gram kwijt, dus onder de 10 gram doe ik het zo. voor grotere hoeveelheden heb je gewoon filtervellen, volgens mij hebben ze iets met kaasproductie te maken. die kun je vlak spannen rond de opening van een vat ofzo.

dit was geloof ik 10 gram. je kan je aceton hergebruiken zolang je het even overgiet in een schone fles voor het verwarmen, zodat alle troep herkristaliseerd, die kun je wegmikken.
Aaah moet je acceton dan warm make om terug te kunne hergebruiken.?

Bobsacamano

Badass junkie
Of je koopt gewoon nieuwe aceton voor 1,5 euro.

lotske1984- zei:
MeejheM zei:

Aaah moet je acceton dan warm make om terug te kunne hergebruiken.?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je aceton opnieuw gebruikt, zorg er dan wel voor dat het watervrij is. Speed kan altijd wat vochtig zijn en als je aceton vaker gebruikt wordt deze dus ook nat en dan lost er een groot deel van je speed ook op in het water. Beste is dus steeds nieuwe te gebruiken, of je aceton te drogen met bijvoorbeeld zouten die polaire middelen drogen, zoals droog Natriumsulfaat (Na2SO4).
Toch raad ik je aan om gewoon nieuwe aceton te kopen, deze raakt toch snel vervuild en die paar euro kan je wel missen.

MeejheM

Badass junkie
het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is ongeveer 3,25 voor een liter.

je kan gemakshalve aceton makkelijk 3 of 4 keer hergebruiken, zeker als je erg weinig vervuiling verwacht. ik weet dat het natter wordt, en amphetaminesulfaat oplost in water.

toch is het verlies in mijn ervaring echt verwaarloosbaar. ik zou voor de grap die opgedroogde zooi kunnen herkristalizeren in methanol, maar ik weet vrij zeker dat de hoeveelheid amphetamine die ik opgelost heb echt in de milligrammen valt.

@lotske, je maakt de aceton warm zodat stoffen er beter in oplossen. stoffen zijn in principe het meest oplosbaar in een geschikt oplosmiddel als dat middel tegen het kookpunt zit. van de andere kant verdampt het ook het snelste rond het kookpunt, waarbij je gevaarlijke concentraties in de lucht kan krijgen.

de veiligste manier die ik bedacht heb is een hoeveelheid aceton in een grotere fles gieten, en die deels in te knijpen voordat je hem dichtdraait. daardoor heeft de inhoud de ruimte om uit te zetten als je het opwarmt, en gewoon de fles op de verwarming of in de wasbak vol met heet water te gooien.

open vuur, roken en dergelijke zijn af te raden. en zorg dat je ook al verwarm je elektrisch, je een passend deksel of natte theedoek hebt om de boel te blussen.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is ongeveer 3,25 voor een liter.

je kan gemakshalve aceton makkelijk 3 of 4 keer hergebruiken, zeker als je erg weinig vervuiling verwacht. ik weet dat het natter wordt, en amphetaminesulfaat oplost in water.

toch is het verlies in mijn ervaring echt verwaarloosbaar. ik zou voor de grap die opgedroogde zooi kunnen herkristalizeren in methanol, maar ik weet vrij zeker dat de hoeveelheid amphetamine die ik opgelost heb echt in de milligrammen valt.

@lotske, je maakt de aceton warm zodat stoffen er beter in oplossen. stoffen zijn in principe het meest oplosbaar in een geschikt oplosmiddel als dat middel tegen het kookpunt zit. van de andere kant verdampt het ook het snelste rond het kookpunt, waarbij je gevaarlijke concentraties in de lucht kan krijgen.

de veiligste manier die ik bedacht heb is een hoeveelheid aceton in een grotere fles gieten, en die deels in te knijpen voordat je hem dichtdraait. daardoor heeft de inhoud de ruimte om uit te zetten als je het opwarmt, en gewoon de fles op de verwarming of in de wasbak vol met heet water te gooien.

open vuur, roken en dergelijke zijn af te raden. en zorg dat je ook al verwarm je elektrisch, je een passend deksel of natte theedoek hebt om de boel te blussen.
Zal voor de zekerheid wel nieuwe fles gaan kopen..vele veiliger.. :wink:

MeejheM

Badass junkie
dat verwarmen heeft niks met het hergebruiken van aceton te maken, maar meer met het feit dat veel vervuiling makkelijker oplost in aceton, dan je speed in het eventuele water wat erin zou kunnen zitten.

al is dat laatste volgens mij nog steeds een te verwaarlozen effect. als je met 10 liter kannetjes werkt is het wel handig om even in de gaten te houden dat de dop goed afgesloten is, om een aantal redenen...

men zegt ook dat amphetaminesulfaat water aantrekt, maar dat heb ik bij sulfaat nog nooit gemeten. en ik heb regelmatig redelijke bultjes liggen voor langere tijd, gewoon blootgesteld aan de lucht in mn huis (45-55% RLV). het is nog nooit in gewicht toegenomen.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Handige tip: als je je aceton vaker gebruikt is het verstandig om deze soms in de vriezer te leggen. Het water in de aceton bevriest dan en de meeste opgeloste stoffen vallen uit de oplossing. Als je dit dan direct filtert dan is je aceton een stuk zuiverder. Zorg ook bij het wassen dat je speed zo droog mogelijk is.

MeejheM

Badass junkie
als je een kleiner flesje van 0,5l of 1l verwarmt voordat je je speed was heb je ook al bezinksel onderin als de aceton weer op kamertemperaruur is. dat is echt spierwitte caffeine gok ik. niet van die lange kristallen en ook niet gelig. da weet je dat je de aceton wel wel kan gooien omdat hij ongeveer verzadigd is.

dat heb je alleen als je vuile speed wast, als je de aceton gebruikt om de speed snel wit en droog te krijgen kun je echt veel doen voordat de aceton volzit met troep.

als e je pep wast met methanol is het helemaal leuk wat er in de koelkast of vriezer overblijft aan vaste stof.

Bovenaan