Speed....Verslavend??

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Ik zeg tog zeker ook dat speed op een bepaald moment erg verslavend is
Coke is een achterlijke kanker drugs hoop geld aan op gemaakt en het eik niet eens zo fijn vinde want ik word er te gulzig van en snuif ik tot ik geheel nerveul ben.. en tog weer haalde ik die sjit :confused:
maar als ik dan besloot maar eens pep te hale en rot te zijn was het hele coke gebeuren weer vergeten dus het verschild gewoon per persoon Dus als je het zo ziet zijn die coke verslaafde achterlijke dombo mongooltjes als je het tog dagelijks doet kun je beter pep pakke of je moet al het ewegige geld hebbe maar zo ervaart iedereen een ander gevoel dus meteen zeggen dat het niet verslavend is is gewoon lomp :stoned: Gr

Sterreh

Experimenterende gebruiker
Speed is verslavend voor 1 nacht ! Het is leuk als je eens een nachtje wil doorgaan ; uitgaan of studeren ... ! Maar bij mij persoonlijk als ik langer dan 1 nacht wakker ben heb ik er hoe langer hoe minder zin in hoor.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Deranged zei:
Amfetamine is gewoon niet verslavend. Niet meer dan alle andere dingen die men als prettig kan ervaren. Personen die speed verslavend noemen hebben geen idee wat dit daadwerkelijk inhoudt.

dat is echt gigantische bullshit en dat weet je zelf ook, hoe graag je ook wilt geloven dat t waar is wat je zegt. op het moment dat je karakter veranderd en je een egoistisch, destructief, agressief en haatdragend persoon wordt die alleen nog maar denkt aan speed gebruiken, het nodig heeft om te kunnen functioneren, je bijna tien kilo af bent gevallen en geen fuck meer geeft om andere mensen of om zichzelf, dan ben je toch echt wel verslaafd. dat JIJ het niet verslavend vindt, betekent niet dat het niet verslavend IS. dus cut the crap.

L

Lid 6909

Gast
Bolea zei:
Deranged zei:
[
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.

Zo een onzin...dat ik er mee moet lachen :tearsofjoy:
:tearsofjoy: :tearsofjoy:[/quote]

Deranged heeft wel gelijk, speed is officieel niet verslavend voor je lichaam. Dat mensen er niet mee kunnen omgaan, en er dus niet van af kunnen blijven is meer een persoonlijk probleem.

xx

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Voor mij is het niet verslavend, vooral omdat het zo lang duurt. Zou nooit eens na school/werk denken "ik neem ff lekker wat pep", want dan slaap ik die nacht weer niet en verveel ik me dood met die energie die ik dan krijg en niet kwijt kan. Ik vind het echter wel leuk op feestjes, dus het gevaar van wekelijks gebruik is er wel. Dat doe ik echter uit principe niet.

L

Lid 6909

Gast
Ik snap ook echt niet dat je aan PEP verslaafd kunt raken.
Hoe kun je dat nou elke dag nemen? Hele tijd wakker, lichaam kapot, je kut voelen. :grin:

L

Lid 6909

Gast
gNuxx zei:
Hoe kun je dat nou elke dag nemen? Hele tijd wakker, lichaam kapot, je kut voelen. :grin:

lysergine25 zei:
ik exprerimenteer nu al 7 jaar met de dex en pep en ben nog steeds niet zo'n junk dat ik nu meteen wat moet nemen.

ja speed is verslavend maar niet als je je hersens gebruikt en wijs doseert.
valium neem je ook niet iedere dag, het staat gvd in de bijsluiter dat je dan junk wordt.

:hearteyes:

ik dacht dat jij elke dag een functionele dosis pep/dex nam.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:

Als je maar lang genoeg snuift kun je op een gegeven moment prima slapen na een lijn, zelfs direct nadat je het snuift en eten is ook geen probleem meer..

Wacky

Badass junkie
Sjonge we gaan maar door met deze idiote discussie ?

Wanneer je verslaafd bent geweest aan iets sterkers en/of instaat bent speed recreatief te gebruiken, is het toch onzin daarom te zeggen dat iets niet verslavend is.

Natuurlijk kun je speed verslaafden zwakkelingen vinden, net zoals nicotine verslaafden, THC verslaafden, noem maar op. Feit blijft dat er een enorm aantal mensen aan verslaafd zijn. Het is alleen zo goed voor je eigen egotje om anderen die speed verslaafd zijn te verachten, dan kun jij je lekker sterk voelen dat je van de coke af geraakt ben en geloven dat speed geen vervanger is.

Chemical

Belezen gebruiker
ik kan me eigenlijk gewoon niet inbeelden hoe je aan zo'n dingen verslaafd kan worden. In het begin is iedereen beginnen te gebruiken op feestjes, right ? Maar hoezo haal je het dan in je hoofd om door de week ook te gaan gebruiken ?

daar zou ik graag wat verduidelijking van krijgen ^^.

W.F.L.

Badass junkie
Omdat het je nu eenmaal zin geeft om allerlei irritante dingen te doen waar je natuurlijke luiheid normaal een stokje voor zou steken. Alles gaat in het begin dus beter. :grin:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
ik kan me eigenlijk gewoon niet inbeelden hoe je aan zo'n dingen verslaafd kan worden. In het begin is iedereen beginnen te gebruiken op feestjes, right ? Maar hoezo haal je het dan in je hoofd om door de week ook te gaan gebruiken ?

daar zou ik graag wat verduidelijking van krijgen ^^.

In mijn geval stelde het me in staat om op te staan en simpele dingen als stofzuigen, drinken pakken, boodschappenn doen, naar het toilet gaan etc te doen, die ik nuchter niet kon doen omdat ik daar veel te depressief voor was. en het gaf me daarnaast rust in mn hoofd.

L

Lid 6909

Gast
Je kon die dingen normaal ook wel doen, maar door de speed had je er alleen meer zin in? Het is niet echt een kwestie van niet kunnen, zelfs niet als je depressief bent, meer een kwestie van niet willen, geen zin hebben.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:
Je kon die dingen normaal ook wel doen, maar door de speed had je er alleen meer zin in? Het is niet echt een kwestie van niet kunnen, zelfs niet als je depressief bent, meer een kwestie van niet willen, geen zin hebben.

sorry hoor, maar jij bent duidelijk nog NOOIT echt heel erg depressief geweest. een echte depressie is heel wat anders dan gewoon een dipje. praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt.

L

Lid 6909

Gast
kon je niet meer lopen? kon je niks meer?

Heel zwart-wit gezien kon het dus wel, maar je was gewoon te depressief om het te volbrengen.

Waarom val je mij direct zo aan? Ik heb inderdaad nog geen hevige depressie ondervonden, maar in plaats van mij zo aan te vallen kun je ook vertellen hoe het wel ging. Want van jou post ben ik uiteindelijk nog niets wijzer geworden, maar heb alleen maar het gevoel dat
jij je aangevallen voelt door wat ik zei, dat was helemaal niet de bedoeling en sorry daarvoor.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik voelde me inderdaad aangevallen omdat ik manisch depressief ben en dus een heel groot gedeelte van mijn leven ontzettend zwaard depressief ben geweest. het is dan heel erg naar als andere mensen t een beetje afdoen als aanstellerij.

maar goed, fysiek is het inderdaad mogelijk, maar een heel zware depressie kan zo'n enorme impact op je hebben dat t desondanks toch niet lukt. niet omdat je lui bent of geen zin hebt. maar omdat je gewoon echt niet meer de kracht hebt om iets anders te doen dan voor je uit te staren. waarschijnlijk is dat je heel moeilijk voor te stellen als je alleen dipjes kent. maar de psyche heeft een veel grotere impact op je lichamelijke gesteldheid dan je je kunt voorstellen..

door speed te nemen kon ik alles wegdrukken en 'vergeten' en omdat ik heel waarschijnlijk add heb, werd het ook rustig in mijn hoofd en kon ik me focussen op 1 ding tegelijk. in mijn geval dus bijvoorbeeld drinken pakken. capiche?

L

Lid 6909

Gast
dude, heerlijke post.

nu snap ik helemaal wat je bedoeld, en vind ik het ook een stuk minder raar dat jij bijvoorbeeld speed tot je nam.

Het was ook niet mijn bedoeling om jou af te schilderen als een watje, maar ik had niet zover gedacht als jij mij nu verteld.

I do capiche now! :grin:

peace mattico! :hearteyes: dont worry, be happy! :sunglasses:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
haha dan snappen we elkaar nu helemaal :) het is ook gewoon een vreemd en moeilijk iets om te begrijpen, ik bedoel, ik snap t zelf niet eens allemaal :beer:

Deranged zei:
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Vind je dat dat voor iedereen geld?
Oftewel je kent niemand die verslaaft is en als iemand zegt dat ie het wel is, of is geweest, dan kan dat volgens jouw niet kloppen?

Of vind je dat speed voor jouw niet verslavend is? (/kan zijn?)
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.

Verslaafd zijn aan speed is bijna helemaal geestelijk, je geest heeft de drang naar ...
Nog niet ondervonden als je er zin in hebt en van de moment dat je weet of het vaststaat dat je binnen X - tijd , speed zal hebben en kunnen gebruiken... je onbewust al uit jezelf begint actiever en in 'betere' gemoedstoestand te geraken?

Krisjah

Newbie
Het Trimbos-Instituut in Utrecht zegt het volgende:
Speed (amfetamine,pep)
Afhankelijkheid: Lichamelijk gering. Geestelijke afhankelijkheid kan snel optreden en groot zijn.

Effecten korte termijn: Concentratie neemt toe, vermoeidheid en slaap worden onderdrukt, eetlust verdwijnt, zelfoverschatting neemt toe

Effecten op lange termijn: Rusteloosheid, geprikkeldheid, gewichtsverlies, angst, achterdocht, wanen, agressiviteit, uitputting van het lichaam

Dit is de wetenschappelijke benadering :grin: dus vanuit hoe je lichaamsfuncties op de drugs reageren... dus Niet de ervaringen, die voor iedereen anders zijn

Klaara

Bewuste gebruiker
:rolleyes: natuurlijk is speed verslavend.. we kunnen ons wel met zijn allen voor de gek gaan houden en volhouden dat 't niet zo is, gewoon blijven ontkennen dan ben je 't niet ook toch :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klaara zei:
:rolleyes: natuurlijk is speed verslavend.. we kunnen ons wel met zijn allen voor de gek gaan houden en volhouden dat 't niet zo is, gewoon blijven ontkennen dan ben je 't niet ook toch :wink:

De ontkenning is nou eenmaal ook een onderdeel van verslaving he? :wink:

Maar speed is idd wel degelijk een behoorlijk verslavend middel. Geestelijke afhankelijkheid zit vaak zelfs nog dieper geworteld en maakt het daarom lastiger om er van af te komen. Daar komt bij dat een drug als speed vrij makkelijk integreert in je normale, dagelijkse gang van zaken, waardoor de verleiding om het iedere keer weer te doen, erg groot is (helemaal als je ADHD/ADD hebt, want dan kun je je eindelijk eens goed concentreren op dingen).

Drugs als xtc of lsd, maken je toch net iets te erg van de wereld om het voor de buitenwereld verborgen te houden. Hierdoor lukt het de meesten om het gebruik toch nog een beetje te beperken tot de weekenden en vakanties. Speed daarentegen kan je zelfs beter later functioneren dan je normaal al deed. Doch, dit is wel van tijdelijke aard, de meesten gaan uiteindelijk onderdoor aan het gebrek aan slaap en voedsel en anderen zullen je nieuwe "zombie-look" vroeg of laat toch wel op gaan merken...

Wat overigens niet wil zeggen dat iedere speedgebruiker ook daadwerkelijk geestelijk verslaafd raakt natuurlijk! Maar het is voor mij gewoon een feit dat ik al best veel mensen - zowel in mijn directe omgeving, als hier op df - vaak genoeg in het begin heb horen roepen dat ze er niet in gingen trappen en/of het helemaal niks vonden en dat ze vervolgens toch in het cirkeltje van bijna dagelijks gebruiken terecht zijn gekomen (been there, done that too namelijk :wink: ).

t-klinktx

Newbie
nou ik gebruik regelmatich speed,, ik word er gewoon opgewekt enzo van.. Ik doe het ook wel vaker op de avond,, maar de dag erna ben ik dat echt heel lui en laam,, en heb ik van zelf al zoiets van pff ik pak me wat speed,

terwijl ik ook echt wel dagen/ weken zonder kan, dat is echt geen probleem gebeurd relematig als ik even geen geld heb,,

dus ja of het verslavend is? ik denk dat als je het gewoon met maten doet,, dat het niet verslavend is..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
t-klinktx zei:
nou ik gebruik regelmatich speed,, ik word er gewoon opgewekt enzo van.. Ik doe het ook wel vaker op de avond,, maar de dag erna ben ik dat echt heel lui en laam,, en heb ik van zelf al zoiets van pff ik pak me wat speed,

terwijl ik ook echt wel dagen/ weken zonder kan, dat is echt geen probleem gebeurd relematig als ik even geen geld heb,,

dus ja of het verslavend is? ik denk dat als je het gewoon met maten doet,, dat het niet verslavend is..

Dus alleen als je geen geld hebt, gebruik je ook geen speed en anders wel? In dat geval denk ik dat jij al behoorlijk in een verslaving zit hoor!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je de ingediënten bezit om verslaafd te worden kan je aan bijna elk middel verslaafs raken. Als je geen verslavende eigenschappen/ doelen hebt hoef je niet te vrezen voor een speedverslaving.

Speed is niet verslavend, dat ben jij.

Klaara

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Als je de ingediënten bezit om verslaafd te worden kan je aan bijna elk middel verslaafs raken. Als je geen verslavende eigenschappen/ doelen hebt hoef je niet te vrezen voor een speedverslaving.

Speed is niet verslavend, dat ben jij.
ik zit niet aan de drugs, de drugs zit aan mij!

slechte smoes

W.F.L.

Badass junkie
Klaara zei:
slechte smoes

Nee, hij heeft gelijk vind ik. Mensen die vinden dat speed hun gewoon wakkerhoudt zullen niet echt verslaafd worden aan dit middel. En het heeft ook geen echte verslavende capaciteiten (zoals al eerder is gezegd). Ik denk dat het feit dat het dopamine vrijmaakt het wel verslavender maakt dan pakweg MDMA, net als een hoop andere reden zoals het functionele aspect ervan. Maar toch is het in essentie de persoon die fout zit (en bij speed nog meer dan bij bvb crack) want als je het speed-effect niet kunt waarderen zul je zeker niet verslaafd worden. Er zijn veel mensen die er niks aan vinden.

Iemand die echt barst van het zelfvertrouwen zal bijvoorbeeld ook maar weinig vinden aan coke. Toch een verslavend middel? Ik hoor wel veel mensen zeggen dat ze er niks aan vinden.

Wacky

Badass junkie
helemaal niet mee eens.

JUIST mensen die zeggen dat speed hen alleen maar wakker houd lopen het grootste risico . Het betekend vaak namelijk ook dat ze helemaal niet wakker zijn zonder speed. Het verschil tussen wakker houden en uit je dak gaan is voornamelijk een verschil in gebruiksgewoontes, dosering en gewenning. Ik denk echt dat je beter eens in het weekend uit je dak gaat dan een hele week gewoon jezelf wakker houd. Ja, mensen die er niks aan vinden het dus nooit gebruiken, das niet gevaarlijk nee... Maar mensen die er niks aanvinden en het regelmatig gebruiken.... das gelul.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
W.F.L. zei:
En het heeft ook geen echte verslavende capaciteiten (zoals al eerder is gezegd).

Ik vind dat speed WEL echt verslavende capaciteiten heeft! Het feit dat het zo makkelijk te integreren is in je dagelijks gang van zaken, is er al 1 van. Ik zeg niet dat iedereen dat zal doen, maar de meeste speedfreaks die ik ken, vinden iedere gelegenheid wel een geschikt moment om het te kunnen doen. Daarnaast maakt speed alerter en zelfverzekerder. Ook weer van die eigenschappen die speed een aantrekkelijk middel maken. Verder kun je er kilo's mee kwijtraken, dit zorgt dan - vooral bij vrouwen - ook weer voor een extra risico om er verslaafd aan te kunnen raken.

Niet iedereen raakt er verslaafd aan, maar de meeste liefhebbers van dit middeltje lopen toch een groot risico om er verslingerd aan te kunnen raken....

Wacky

Badass junkie
haha, ja die regel die je net quote had ik even overheen gelezen.

Ik vind tegelijk altijd zo hilarisch dat er mensen zulke dingen over speed kunnen posten. En tegelijk vind ik het zo enorm jammer dat er mensen zijn die hen die dat posten serieus nemen en daar in de toekomst mogelijk de gevolgen van gaan inzien :(

Ik kan moeilijk de mensen die zelf zwaar in de ontkenning zitten veroordelen dat ze dit soort onzin posten waarmee ze anderen een verkeerd beeld geven van een drug, ze zitten nou eenmaal niet voor niets in die ontkenning.

Voor degene die het lezen kan ik alleen maar hopen dat ze hun verstand gebruiken, kunnen begrijpen waar dit soort onzin vandaan komt, en het juist als extra waarschuwing zien.

W.F.L.

Badass junkie
Wacky zei:
JUIST mensen die zeggen dat speed hen alleen maar wakker houd lopen het grootste risico . Het betekend vaak namelijk ook dat ze helemaal niet wakker zijn zonder speed. Het verschil tussen wakker houden en uit je dak gaan is voornamelijk een verschil in gebruiksgewoontes, dosering en gewenning. Ik denk echt dat je beter eens in het weekend uit je dak gaat dan een hele week gewoon jezelf wakker houd. Ja, mensen die er niks aan vinden het dus nooit gebruiken, das niet gevaarlijk nee...

Dat vind ik niet. Degenen die een week wakkerblijven zijn meestal wel degenen die zeggen van speed dat het meer doet dan gewoon wakkerhouden. Meestal volgt er een opmerking in de trant van "als ik wil wakkerblijven drink ik wel koffie". Er zijn een hoop mensen die er niks aan vinden, speed is enkel populair in bepaalde kringen.

Marla Singer zei:
W.F.L. zei:
En het heeft ook geen echte verslavende capaciteiten (zoals al eerder is gezegd).

Ik vind dat speed WEL echt verslavende capaciteiten heeft! Het feit dat het zo makkelijk te integreren is in je dagelijks gang van zaken, is er al 1 van.

Geestelijke verslaving is erg ja. Daar valt dat feit ook onder. Maar vergelijk het eens met coke en sigaretten, bijvoorbeeld. DAT zijn middelen met verslavende capaciteiten die echte cravings teweeg kunnen brengen. Ik vind speed ook verslavend hoor, maar dat heeft zuiver met het effect te maken, heroine is toch niet zo gemakkelijk te integreren in je dagelijkse gang van zaken maar daar raken ook veel mensen aan verslaafd. En een sigaret heeft voor veel mensen die hun eerste sigaret roken ook geen leuk effect (psycho-actief dan) maar toch worden veel mensen eraan verslaafd.

En ik wil niet ontkennen dat ik speed heel verslavend vind hoor. Zoals je hierboven kunt zien had ik al "ja" geantwoord. Maar dat ligt dan aan mijn gebrekkige zelfverzekerdheid en niet aan de zogenaamd verslavende eigenschappen van het spul.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heroine (en nicotine) is een middel waar men lichamelijk ook snel afhankelijk van raakt. Iemand die stopt met heroine, zal lichamelijk doodziek worden en dat is erg onaangenaam voor de gebruiker en dus gebruikt hij/zij weer een nieuwe shot om dat tegen te kunnen gaan. Een echte verslaafde gebruikt dan ook de hele dag door.... Dat hij/zij dan niet meer goed functioneert deert hem/haar niet meer, als hij/zij maar niet ziek wordt. Wat dat betreft gaat heroine idd dan nog wel een stapje verder qua verslaving.

Wanneer men met coke of speed stopt, dan krijg je lichamelijk niet zulke heftige ontwenningsverschijnselen. Je voelt je hooguit heel erg moe, omdat je lichaam behoefte krijgt om de gemiste slaap in te gaan halen, maar je wordt lichamelijk niet echt ziek. Wel kunnen er op geestelijk niveau (ernstige) depressies gaan ontstaan, waardoor het toch weer verleidelijk wordt om te gaan gebruiken. Speed heeft daarbij als eigenschap dat je heel lang zo door kunt gaan, voordat je daadwerkelijk ook niet meer functioneert. Daar zit 'm dan ook het grote gevaar! Een speedverslaving kan er op die manier heel sneaky insluipen. Zolang alles namelijk gewoon goed blijft gaan, denkt men niet zo snel dat men eigenlijk al verslaafd geraakt is. Pas als je reserves helemaal verbruikt zijn, helpt het niet meer om nog goed voor de dag te kunnen komen en je verplichtingen te kunnen voldoen. Dan komen de meesten er ook pas echt achter, hoe verslavend en slopend het kan zijn! Alleen stoppen lukt dan niet meteen zo makkelijk, omdat je je zonder het middel zo verschrikkelijk leeg en verrot voelt. Speed helpt dan weer even tijdelijk om dat te verdoezelen, maar ondertussen sloop je jezelf alleen maar meer op die manier... :(

W.F.L.

Badass junkie
Veel verslaafden hebben na een tijd toch een ideale dosis, niet? Zoiets als een dagelijke dosering die doet wat ie moet doen maar niet echt dat je uren zit te tweaken.

Ik dacht trouwens dat coke cravings oproept die vergelijkbaar zijn met sigaretten. En dan bedoel ik niet na een lijn (dat is ook echt zo heftig) maar bij frequent gebruik.

Bovenaan