speed spuiten

Oom Klaas

Badass junkie
't Is inderdaad een heftig leven, wanneer je de dope jou laat temmen terwijl het andersom hoort.
Maar af en toe een sigaret/biertje zie ik als hetzelfde als af en toe een GHBtje of een jointje.
Allemaal 1 pot nat, en ja 't 1 is gevaarlijker dat het ander, maar waar jij 't over hebt is 't spuiten naar mijn inziens toch wel het laatste stadium van misbruik (niet beledigend bedoeld).
Een halfje coke af en toe doet ook niet veel kwaad, genoeg verstandige (lees recreatief gebruikende) vrienden van me doen van alles en nog wat met mate en zorgen dat ze gezond blijven en zich goed kunnen voelen zonder drugs.
't Is natuurlijk altijd beter om het allemaal niet te doen, zo bespaar je je lichaam een hoop moeite.
En leer je geen stoffen kennen waar je,spreekwoordelijk,verliefd op word en niet meer zonder kan.

@Bolea:
Ja, in mijn ogen blijf je nog lang een drugsgebruiker maar ik ben de moralistische en tegenstrijdige idioot die zelf vaak genoeg hypocriet is. Ik probeer anderen iets duidelijk te maken waar ze hopelijk iets van opsteken en daar baat bij hebben terwijl ik zelf vaak ook dingen doe die tegen mijn principes ingaan.
Dus in de context van "de samenleving" ben je geen drugsgebruiker meer wanneer je alleen nog alcohol en nicotine gebruikt.
Welk hokje, benaming of ideaal je ook hebt, 't is maar waar je heen luistert en waar je zelf in gelooft. Als jij denkt dat je oud en gelukkig kan worden met alleen bier en peuk dan moet je dat vooral doen en jezelf geen drugsgebruiker noemen.
Als je er zelf vrede mee hebt dat je het doet, er geen problemen mee ondervind in je dagelijks goed functioneren en je gezondheid niet heel erg mee op het spel zet zal er niet veel mis mee zijn.

Ik wou in m'n vorige post gewoon duidelijk maken dat ik ook nicotine en alcohol als drugs zie, harddrugs zelfs (net als thc trouwens) maar ik wil zeker niet zeggen dat je moet stoppen met alle drugs. Af en toe beetje tipsy zijn is in mijn ogen niets mis mee, zolang je maar weet wat je doet en wat je reden erachter is.

Dat was 'm weer voor vanavond, totaal offtopic,

Ciao wereld ik ga pitten.

aaddrum

Experimenterende gebruiker
hoi ome Klaasie , ja ik snap je uitleg wel , maar ik bedoelde niet ALLEEN de shotters uit mijn of welke tijd dan ook ,die allen de pijp zeer vroeg of wat later aan Maarten gaven ,maar ook de gebruikers die af en toe een shotje zetten en meer chineesden en methadon slikten enzo , soms speedpiletjuh namen en blowtje gebruikten , die er ook ,, al duurde dat soms wat langer , er allang niet meer zijn duss,,,,.
( en trouwens ,,vergis je niet in bv lsd en aanverwanten artikelen ,, heb iemand in inrichting meegemaakt die in badtrip was bijven hangen en knettergek bleef en alleen nog maar wartaal uit sloeg en voor de rest van zn leven dat zou blijven doen , niets meer aan hem te doen was, zei de arts en zo zijn er behoorlijk veel ook, of door een raam of uit een boom sprongen , en zelfs een eerste snuif en/of eerste shot of wat laters gebruik van coke, kan al een beroerte /hartstilstand of anders veroorzaken ,vergis je niet ,,, Dus ! bij gelegenheidsgebruikers ook, vooal bij die ook , omdat die minder gewend en ervaren zijn en meestal verschillende dealers hebben en de ene keer velen malen sterker spul per ongeluk kunnen krijgen , (geldt voor alle dope ook)zonder dat je dit beseft )dus gelijk al einde verhaal!

En ok ,,er zullen best voor af en toe, gebruikers zijn die bewust bezig zijn ,die het dus in de hand hebben , al heb ik die in mijn tijd zelden meegemaakt dan ,ja die alleen blowden misschien en zelfs die gingen dikwijls ,toen de heroine op grote schaal kwam in 1972 aant harde gas , sjaa zooo lekker hee/ jaaaaa,, te lekker , dus wil alleen maar zeggen dat die zg "bewuste gebruikers ", altijd het risico lopen heel sloww en misschien niet iedereen dan , om dan wel sluipend verder , alsnog chronisch aant gas te kunnen gaan , DIE kans is te groot gewoon , dus om die uitdaging aan te gaan om de dope te temmen zoals jij dat zo mooi zegt en niet andersom, IK zou het als ik weer opnieuw voor de keus zou staan , niet opnieuw proberen,,( en zeker niet met de kennis van nu)

Want gewoon f heel simpel en dat weet ik gewoon ; kans van 7 op de 10 van de af en toe gebruikers van de hardere middelen of zelfs de alleen blowers ,,,( of je al hebt gespoten /gerookt of in een andere vorm van gebruik , van soft OF harddope) gaan aan de chronische harde middelen meestal gewoon door ,,omdat ;
Je het zelf zo treffend beschreef eerder ; beter om het niet te doen ,scheelt voor je lichaam ook
en je dus niet spreekwoordelijk er verliefd op kan worden en dus niet meer zonder kan en zoist !

Dus toch wel veel beter om puur als luxe af en toe een peukie :smoke: ,biertje :beer: , klein blowtje :stoned: te nemen alst dan toch moet ,,maarrr wel bewust en het ook gewoon alst moet , je het een maand of een jaar ofzo kan laten staan, zeg maar wat , dus niet te nemen omdat de drang er ernstig is ofzo , en voor de rest ,,,er zijn zoveel gezonde kicks en leuke dingen , echt heus hoor ,, beste kijkbuiskindertjuhs jajajhahah ,,,, :hearteyes: :rock: ik drum :rockband: al posie lekkerrrr ook
En nu ga ik ook pitten mensen aju :wave:
Oom Klaas zei:
't Is inderdaad een heftig leven, wanneer je de dope jou laat temmen terwijl het andersom hoort.
Maar af en toe een sigaret/biertje zie ik als hetzelfde als af en toe een GHBtje of een jointje.
Allemaal 1 pot nat, en ja 't 1 is gevaarlijker dat het ander, maar waar jij 't over hebt is 't spuiten naar mijn inziens toch wel het laatste stadium van misbruik (niet beledigend bedoeld).
Een halfje coke af en toe doet ook niet veel kwaad, genoeg verstandige (lees recreatief gebruikende) vrienden van me doen van alles en nog wat met mate en zorgen dat ze gezond blijven en zich goed kunnen voelen zonder drugs.
't Is natuurlijk altijd beter om het allemaal niet te doen, zo bespaar je je lichaam een hoop moeite.
En leer je geen stoffen kennen waar je,spreekwoordelijk,verliefd op word en niet meer zonder kan.

@Bolea:
Ja, in mijn ogen blijf je nog lang een drugsgebruiker maar ik ben de moralistische en tegenstrijdige idioot die zelf vaak genoeg hypocriet is. Ik probeer anderen iets duidelijk te maken waar ze hopelijk iets van opsteken en daar baat bij hebben terwijl ik zelf vaak ook dingen doe die tegen mijn principes ingaan.
Dus in de context van "de samenleving" ben je geen drugsgebruiker meer wanneer je alleen nog alcohol en nicotine gebruikt.
Welk hokje, benaming of ideaal je ook hebt, 't is maar waar je heen luistert en waar je zelf in gelooft. Als jij denkt dat je oud en gelukkig kan worden met alleen bier en peuk dan moet je dat vooral doen en jezelf geen drugsgebruiker noemen.
Als je er zelf vrede mee hebt dat je het doet, er geen problemen mee ondervind in je dagelijks goed functioneren en je gezondheid niet heel erg mee op het spel zet zal er niet veel mis mee zijn.

Ik wou in m'n vorige post gewoon duidelijk maken dat ik ook nicotine en alcohol als drugs zie, harddrugs zelfs (net als thc trouwens) maar ik wil zeker niet zeggen dat je moet stoppen met alle drugs. Af en toe beetje tipsy zijn is in mijn ogen niets mis mee, zolang je maar weet wat je doet en wat je reden erachter is.

Dat was 'm weer voor vanavond, totaal offtopic,

Ciao wereld ik ga pitten.

Bolea

Belezen gebruiker
aaddrum zei:
uit mijn tijd 1967/82, daarvan zijn de meesten er allang niet meer ,zijn geen van alle ouder dan in de ; 20/30 jaar en hooguit een paar dan,,begin 40 jaar geworden ,, en dat is het verschil je eerste ervaring kan al gelijk je laatste zijn ,nie soo besz dus en dope gaat veel harder ,,veel meer risicoos ook, kan van alles mis gaan , vergif door je dope versneden ,luchtbel in je spuit ,hepatitussen , odees enzovvv,,,

Raar vraagje Aaddrum,ben je nog een hippie geweest? :rolleyes:

aaddrum

haha Bolea , als je dit zo wilt noemen , ja de flower powertijd vanaf begin meegemaakt , 3 daagse Kralingse popfestival 1970 was ik bij in rotterdam waar ik ook vandaan komt en nog woont , vlak bij waar dat festival was aan de kralingse plas en bos.
Vlak erna ben ik vertrokken naar midden oosten voor maand ofzo ,maar we zijn toen 6 mnd onderweg geweest , ( afghanistan en pakistan uiteindelijk ben ik voor 4 mnd gebleven ) sja ook hier weer de morfine en opium palfium speed en eerste klassen hash pfff ,,waren zooo goedkoop en lekkerrr jajahaah, helemaal te lekker , maar schoot na 6 mnd ook niet zo op , want ik ging met 87 kg weg en kwam terug met 58 kg .

Maarr die begintijd van 1967 tot de hero op grote schaal in 1972 binnen kwam , had ik toch niet echt willen missen , we hadden toch eerst nog wat idealen ,de mensen waren tof , de muziek de beste ooit ,heb bijna alle grote bands gezien en gehoord toen ,daar kwam je op de eerste plaats allemaal voor en dat je toen de beste hash /wiet ook had tuulk was leuk mee genomen ,en af en toe dan, gebruikten de meeste mensen een klein peppilletjuh of soms lsd erbij.

En ok , een klein groepje opiumrokers , slikkers en spuiters had je dan al wel ,waar ik ook voor dealde en het zelf ook spoot , ,kocht ik op( katendrecht geheten ,genoemd ; China town) te rotterdam zuid ,havenwijk ,,, waar de chinezen het mochten roken, ( opiumkit had je daar) oogluikend toe gestaan dan, maar verkochten het aan ons door en dit kon je slikken ,roken en ook spuiten, was hele zuivere opium .
Maar toen in 1972 de heroine op grote schaal binnen kwam werd er bijna geen opium meer gebruikt maar ging iedereen over van opium naar hero.
En zelfs de geitenbrijerssokken peoples die alleen een blowtjuh namen en heel soms lsd en beetje speed, en niets van die vroege spuiters moesten hebben eigenlijk , kwam ik jaren verder dikwijls tegen en zaten ook zij zwaar ant herogas jajaj.
En vanaf die tijd ging iedereen voor zich, veel thuis op de bank hangen niet meer uitgaan ,weinig nog naar popfestivals enzo,gewoon niet leuk meer dus ,enigste ideaal was alleen nog maar scoren en shotten , de eerste mensen sneuvelden al vanaf 1972 , is nooit meer opgehouden ,jammer en heel erg allemaal.
En wat ook Ringo Starr laatst zei in een interview, vanaf beetje begin zeventiger jaren is de flower beweging langzaam maar zeker als een nachtkaars uit gegaan en zo wast ook , ook erggg jammer .

ik heb heel veel geluk gehad dat ik dit allemaal nog kan pennen nu ,al heb ik ook keihard moeten knokken naderhand op die drugsvrije gemeenschap voor 2 jaar , was niet niks.

Maar ik ga zo weer wat oefenen met drummen :rockband: thats my kick now en gezonder ook
:grin: groet van AADDRUM

Oom Klaas

Badass junkie
Want gewoon f heel simpel en dat weet ik gewoon ; kans van 7 op de 10 van de af en toe gebruikers van de hardere middelen of zelfs de alleen blowers ,,,( of je al hebt gespoten /gerookt of in een andere vorm van gebruik , van soft OF harddope) gaan aan de chronische harde middelen meestal gewoon door

Onze koningin is eigenlijk een roze olifant, dat weet ik gewoon. :rolleyes:

en trouwens ,,vergis je niet in bv lsd en aanverwanten artikelen ,, heb iemand in inrichting meegemaakt die in badtrip was bijven hangen en knettergek bleef en alleen nog maar wartaal uit sloeg en voor de rest van zn leven dat zou blijven doen , niets meer aan hem te doen was,

En als je 1x meth gebruik ga je er zo:

uitzien. :tearsofjoy:

In een trip blijven hangen KAN NIET!
Ook al zegt je dokter het en je weet het nog zo zeker, dan kan de koningin ook een roze olifant zijn. Je kan hoogstens een psychose triggeren en die voor de rest van je leven blijven houden, maar dat kan ook zonder drugs.

Ik respecteer je, alleen die zogenaamde feitjes niet.

aaddrum

nee oom klasie , ik vraag ook niet of je (mijn feitjuhs) wilt aan nemen )

Maarrrr,, als een vooraanstaand spycholoog en een van de eerste drugshulpverleners te rotterdam , (die ook al werkzaam was geweest en veel ervaring al had opgedaan in de VS en boek had geschreven ), dat toen zei tegen mij , dat diegene die binnen gebracht werd totaal geflipt was van de lsd dus, en zo ernstig dat hij zelfs nooit meer normaal zou kunnen gaan praten en gewoon zwaar in een flip voor de rest zou blijven rondlopen, sjaa , wie zijn wij dan wel hee?/ en ik heb zelf iemand gekend die gewoon uit een raam was gesprongen voor de ogen van zn ouders ,rest van zn leven in rolstoel kon gaan zitten en meerdere gevallen waren er zo toen .

En wat die meth betreft , wat jij nu schetst , nee tuurlijk niet ga je er als een lijk uitzien na 1 keer ( al kan dit na veel gebruik op korte termijn al aardig aantikken hoor ,ga ik mezelf maar na , binnen 3 mnd was er 20 kg af en al beetje blauw / zwart aant worden in mn gezicht en de rest pff) , maar na een keer zou wel heeeel erg zout zijn , maar zei ik dat dan ? , nee de eerste keer, en alle anderen keren ook tuulk,, kan je in meth en ook coke en hero , gewoon wel blijven ,als het toevallig even sterker is dan normaal ( hoeft nog geeneens) of door tig andere oorzaken , DAT, zei ik toch?. (geldt dus ook voor lsd ,mescaline enzovvv,,)

Maar is het niet je eigen angst misschien ? dat je alles zo weg wilt beredeneren ofzo iets , ik krijg wel beetje de indruk nu , ja ook voor klaas kan dat af en toe wel eens heel lullig uit pakken , hoop het niet voor je,,,is geen lekkel gevoel ,idee als je aan de monitor en infusen zoals met mij meerdere keren is gebeurd, komt te liggen en een keer in 8 uur coma lag, na mn eerst shot te zuivere apotheek coke , 3 maal hartstilstand tussen door ,wens ik niemand toe , dan leggie insneens niet meer sooo hard te lachuhnn hoorrr ,,ken ik u wel mededelen ,,,,,

Maar goed , laat dit zomaar , want eigenlijk is dit een gebed zonder eind dit grote pikkenspel en jouw ervaringen en de mijne en dat van anderen tegen elkaar gaan zitten wegstrepen of what ever , schiet niet op.
No hard feelings ok?/ maar ik vertel hier voor de mensen die er misschien ? iets aan hebben , mijn ervaringen van bijna alle harddopes , voor chronisch zeer lange tijden gebruikt , maar helaas ,iedereen zal het toch op zn eigen manier moeten doen , maar het lullige is dat eenmaal echt hooked ,de meesten er nooit meer uit zichzelf vanaf komen , heb je na jaren lang gebruik gewoon geen power meer en geen motivatie om zelf ,je aan te melden en zeker niet gauw voor een zwaar programa wat je dan toch echt nodig hebt ,al die half slappe meet programmaatjes enzo werkten toen niet en nog niet , dus helas to late en geen pindakaas.

Kijk maar naar mij , ik had mezelf ook allang opgegeven en die zelfde psycholoog mij ook, anders had ik als enigste toen , geen 40 tabletten van 5 mg per dag gekregen , maar had dan uiteindelijk een groot geluk bij een groot ongeluk dat door totale ineenstorting en een hepatitus c aandoening ik in een ziekenhuis belandde ,kantje boord en vandaar via detox op die commune terecht kwam voor 2 jaar , puur toeval dus anders was ik er sinds 1982 ofzo ook niet meer geweest , maar helaas hebben de meeste gebruikers deze (mazzel ??) niet meestal.
Maar goed , Klaas , verder all the best en kijk uit ,meer kan ik niet zeggen het ga je goed,,
groet van Aad/
Oom Klaas zei:
Want gewoon f heel simpel en dat weet ik gewoon ; kans van 7 op de 10 van de af en toe gebruikers van de hardere middelen of zelfs de alleen blowers ,,,( of je al hebt gespoten /gerookt of in een andere vorm van gebruik , van soft OF harddope) gaan aan de chronische harde middelen meestal gewoon door

Onze koningin is eigenlijk een roze olifant, dat weet ik gewoon. :rolleyes:

en trouwens ,,vergis je niet in bv lsd en aanverwanten artikelen ,, heb iemand in inrichting meegemaakt die in badtrip was bijven hangen en knettergek bleef en alleen nog maar wartaal uit sloeg en voor de rest van zn leven dat zou blijven doen , niets meer aan hem te doen was,

En als je 1x meth gebruik ga je er zo:

uitzien. :tearsofjoy:

In een trip blijven hangen KAN NIET!
Ook al zegt je dokter het en je weet het nog zo zeker, dan kan de koningin ook een roze olifant zijn. Je kan hoogstens een psychose triggeren en die voor de rest van je leven blijven houden, maar dat kan ook zonder drugs.

Ik respecteer je, alleen die zogenaamde feitjes niet.

Oom Klaas

Badass junkie
Ik heb ook zeker geen antipathie tegenover jou, maar ik hou er niet van als er niet onderbouwde argumenten/feiten op het forum staan...onwaarheden moeten de wereld uit.
En dat van die meth was om te schetsen dat ik ook met "feiten" kan komen.
Wanneer was trouwens die uitspraak van die psycholoog?
Als 't in de 70/80's was kan ik 't nog wel begrijpen.
En ja, zoals je zegt, zo kan ik ook met genoeg verhalen komen over mijn maar al te niet gezellige ziekenhuisbezoekjes onder invloed van alles en nog wat, maar daar kom je niet mee verder.

En ik rationaliseer graag, komt voort uit m'n geweldige jeugd :openmouth:
Maar ik heb het in balans kunnen brengen dat ik vrijwel altijd realistisch blijf,
en dat mijn beredeneringen altijd reëel zijn.

aaddrum

ach klaas , ik heb ook geen anti pathie aan jou waarom zou ik, ken je amper ,
maarr r en daar gaan we weer , wat noem jij geen onderbouwde feiten van mij of van wie dan ook , lieg ik deze dingen ? die ik zelf hebt mee gemaakt gezien gehoord over lange jaargetijden heen ? van proffies ook?
En in de 70 /80 tiger jaren niet relevant genoeg onderzocht wil je zeggen misschien ? terwijl lsd toen veel meer gebruikt werd en in veel sterkere vorm ook nog , zelfs de echte mescaline was toen nog te krijgen en niet dat fluddergedoe van die zg huis tuin en keuken paddoostjuhs van de laatste jaren..,

En om dan te zeggen dat jij wel rationeel realistisch blijft en alles goed op rijtjuh hebt, en wel goed onderbouwd? bent ?/( zoiets als dope ?kom op nou) alles in balans hebt ? , nou ok, pet af dan , maar ik heb het int algemeen over dope en gevolgen ,niet voor de weinigen die alles zg op rij hebben en veel meer weten dan psychologen en langdurige gebruikers , AL PRETENDEER IK NIET de algemene DOPE WIJSHEID C/Q GOEROE TE ZIJN , benk allang niet meer mee bezig voor 27 jaar gelukkig , maar ok laten we elkaar respecteren en hier nu niet meer over posten naar elkaar ,niks persoonlijks verder ,maar voor de beetje beginnende en vooral jongere gebruikers hier , was mijn verhaal bedoeld , leuk dat ik op andere topic ( heb al 6 keer mn verhaal verteld nu en is genoeg nu ook) 2 positieve reacties hebt gehad ,toch nog .

nogmaals all the best groet v Aad

Oom Klaas

Badass junkie
aaddrum zei:
wat noem jij geen onderbouwde feiten van mij of van wie dan ook

En in de 70 /80 tiger jaren niet relevant genoeg onderzocht wil je zeggen misschien ? terwijl lsd toen veel meer gebruikt werd en in veel sterkere vorm ook nog , zelfs de echte mescaline was toen nog te krijgen en niet dat fluddergedoe van die zg huis tuin en keuken paddoostjuhs van de laatste jaren..,

En om dan te zeggen dat jij wel rationeel realistisch blijft en alles goed op rijtjuh hebt, en wel goed onderbouwd? bent ?/( zoiets als dope ?kom op nou) alles in balans hebt ? , nou ok, pet af dan ,

Dit noem ik een niet onderbouwd feit:

En er is nu nog meer onderzoek gedaan, sommige onderzoeken uit die jaren zijn nu gewoon niet relevant meer omdat ze achterhaald zijn, niet allemaal natuurlijk.
Ja er werd toen meer gebruikt, maar geeft dat per definitie meer goede informatie, nee.
Hoezo mescaline en paddo's vergelijken, is totaal anders. En echte mescaline is nog steeds te krijgen, alleen is 't nogal lastig.

En ik zeg niet dat ik alles goed op een rijtje heb, alleen dat ik altijd reëel blijf.
M'n dope gebruik heb ik ook niet altijd compleet onder controle, maar ik weet dan waar het probleem ligt en ik aanvaard de consequenties en kijk rationeel naar m'n probleem waardoor ik het kan oplossen, als ik dat wil.

Leg me geen woorden in de mond.

aaddrum

Oom Klaas zei:
aaddrum zei:
wat noem jij geen onderbouwde feiten van mij of van wie dan ook

En om dan te zeggen dat jij wel rationeel realistisch blijft en alles goed op rijtjuh hebt, en wel goed onderbouwd? bent ?/( zoiets als dope ?kom op nou) alles in balans hebt ? , nou ok, pet af dan ,

Dit noem ik een niet onderbouwd feit:

En er is nu nog meer onderzoek gedaan, sommige onderzoeken uit die jaren zijn nu gewoon niet relevant meer omdat ze achterhaald zijn, niet allemaal natuurlijk.
Ja er werd toen meer gebruikt, maar geeft dat per definitie meer goede informatie, nee.
Hoezo mescaline en paddo's vergelijken, is totaal anders. En echte mescaline is nog steeds te krijgen, alleen is 't nogal lastig.

En ik zeg niet dat ik alles goed op een rijtje heb, alleen dat ik altijd reëel blijf.
M'n dope gebruik heb ik ook niet altijd compleet onder controle, maar ik weet dan waar het probleem ligt en ik aanvaard de consequenties en kijk rationeel naar m'n probleem waardoor ik het kan oplossen, als ik dat wil.

Leg me geen woorden in de mond.

ok, klaas ,, eerst alles under control goed onderbouwd enzo , alles schijnbaar beter weten dan gebruikers die de hele dope ontwikkeling en )die proffies ook) hebben mee gemaakt , wat wil je toch allemaal niet verdedigen en waarvoor?
En nu blijkt dat je niet altijd ! alles onder controle hebt / nounou , als jij het dan niet meer weet poeh wie dan wel nog?
Leg toch niet te lullen over zo van ;in die tijd wisten ze er minder van , minder onderzoek enzo , terwijl je er wel gelijk achteraan zei eerder >maar niet alles achterhaald dan< , ja HAlloo was ist het nu? come on nou,,, terwijl er veel meer lsd en mes ( en nee ,tuurlijk kun je mescaline niet met die keukenpaddoos vergelijken) werden gebruikt , die professor die hollander ,die lsd ook gebruikte voor slachtoffers van oorlogsmisdaden gebruikte het zelfs al toen in de 70 tiger jaren als therapie ,maar werd achterhaald omdat het te gevaarlijk was vanwege de flips enzo, en ook al toen werd er heel veel meer onderzoek gedaan naar de effecten meer als nu , want wordt sporadisch nog gebruikt nu ,niet echt interressant meer , lsd .

Maar dat jij nog steeds de dope toestanden een beetje zit te verdedigen , what ever ,zegt mij nu al heel veel over jou nu , want eigenlijk is het voor jou niet interressant om af te kicken te stoppen what ever , en dat is jouw keus tuulk , maar gaat niet alleen ! MAAR DIE STRIJD AAN VAN VERDEDIGEN EN DE GROTE JONGEN UIT HANGEN DIE HET ALLEMAAL DAN WEL WEET , over die stoffies zelf ,,de volledige controle heeft ,,maar nu voor het eerst zo te horen ,dus niet altijd//?

Maar weet je waar het echt om gaat , ipv die domme appels peren vergelijkingen??/
Om de emotionele toestanden waardoor jij ergens aan dope blijft hangen ,al of niet chronisch hooked, je bent pas een bewuste luxe gebruiker ergens van ( als die al bestaat) als je makkelijk zonder er aan te denken zelfs,, je spulletjuhs voor 1 mnd 1 jaar of 4 jaar kan laten staan , ben bang dat jij dat niet kunt op brengen,of toch?/
en zoniet , heb je probleem ,maar ben bang dat jij zoals de meesten in zware therapie ,ook weg zal lopen zoals voortijdig 7 van de 10 afhaken , te confronterend vooral , ja is ook moeilijk ,maar meestal is mijn ervairing na al die jaren , dit de enige weg .

En oja ,nog even over het niet onderbouwde van mij volgens jou , ( 7 op 10 gaan door aan de chronische dope),, sja als ik over 15 jaar niet anders gezien hebt uit eigen ervaring is dit dan niet onderbouwd dan , wat dan wel/?/ kom op nou ,,

Maar ik ga echt stoppen en misschien zal je wel weer het laatste woord willen hebben maar ik vind het echt genoeg nu en reageer niet meer .
Ik zou maar eens goed naar binnen gaan bij jezelf wat je nog wilt ofzo ,echt je emoties eens uit gaan werken ofzoiets , want meestal gaat het daar eigenlijk alleen om (gezien wat je over je jeugd ofzo ,zei/?) de rest totaal niet belangrijk eigenlijk ,, welke dope en this en datjuhs ,,,

En nogmaals , vat het weer niet in de persoonlijke aanval op, is goed bedoeld dit tikken hier en op de andere topics ,want je weet gewoon niet wat ik hier soms an ellende leest pff,,kost alleen al hoop energie , maar is vooral bedoeld voor iedereen hier die er iets aan hebt , al ben ik echt niet de alwetende dopeboeddha, dank u ,,, en trouwens het getuigt wel soms ook van beetje respect om de ander een groet soms te geven , lijk wel of je anders kwaad bent? ofzo? nee toch/? ik niet hoor , dat zou wel wat over jou zeggen misschien dan ?
groet v aad

Oom Klaas

Badass junkie
Ten eerste nogmaals, leg mij geen woorden in de mond:
alles schijnbaar beter weten dan gebruikers die de hele dope ontwikkeling en )die proffies ook) hebben mee gemaakt , wat wil je toch allemaal niet verdedigen en waarvoor?
En nu blijkt dat je niet altijd ! alles onder controle hebt / nounou , als jij het dan niet meer weet poeh wie dan wel nog?
Nooit gezegd dat ik iets beter weet dan anderen.
Nooit gezegd dat ik alles onder controle heb, alleen de balans gevonden in het reëel blijven.

Leg toch niet te lullen over zo van ;in die tijd wisten ze er minder van , minder onderzoek enzo , terwijl je er wel gelijk achteraan zei eerder >maar niet alles achterhaald dan< , ja HAlloo was ist het nu? come on nou,,,
Ze wisten er toen wel minder van, er zijn talloze onderzoeken nog gedaan NA die jaren, dus qua informatie over de stof was er gewoonweg minder. En tuurlijk is niet alles achterhaald, jaren geleden kwam men er ook achter dat de aarde niet plat is. Dingen die toen ontdekt zijn, zijn nu nog steeds zo. Alleen veel dingen zijn wel achterhaald, zoals bijvoorbeeld het in een trip blijven hangen. Het kan een psychose triggeren, maar in je trip blijven hangen is onmogelijk.

Maar dat jij nog steeds de dope toestanden een beetje zit te verdedigen , what ever ,zegt mij nu al heel veel over jou nu , want eigenlijk is het voor jou niet interressant om af te kicken te stoppen what ever , en dat is jouw keus tuulk , maar gaat niet alleen ! MAAR DIE STRIJD AAN VAN VERDEDIGEN EN DE GROTE JONGEN UIT HANGEN DIE HET ALLEMAAL DAN WEL WEET , over die stoffies zelf ,,de volledige controle heeft ,,maar nu voor het eerst zo te horen ,dus niet altijd//?
Voor mij is het wel interessant om af te kicken, alleen gun ik nu mijzelf nog de jonge jaren die ik wil beleven, met de helaas uitschieters van gebruik erbij...waar ik zeker hard aan werk.
Nogmaals, nooit gezegd dat ik de volledige controle heb...kan je asjeblieft quoten waar ik dat gezegd heb? En de dope verdedig ik niet, ik vecht alleen de onwaarheden aan zodat er geen tegenstrijdige informatie zwerft, waardoor gebruikers beter en duidelijker kunnen worden geïnformeerd. Ik neem vaak de rol aan van de advocaat van de duivel om het zo maar te noemen, zoals ik die Amerikaanse propaganda aanvecht (hier op 't forum) om zo onwaarheden uit de wereld te helpen, de dope zelf verdedig ik niet. Weer leg je me in dit stuk woorden in de mond.

Maar weet je waar het echt om gaat , ipv die domme appels peren vergelijkingen??/
Om de emotionele toestanden waardoor jij ergens aan dope blijft hangen ,al of niet chronisch hooked, je bent pas een bewuste luxe gebruiker ergens van ( als die al bestaat) als je makkelijk zonder er aan te denken zelfs,, je spulletjuhs voor 1 mnd 1 jaar of 4 jaar kan laten staan , ben bang dat jij dat niet kunt op brengen,of toch?/
en zoniet , heb je probleem ,maar ben bang dat jij zoals de meesten in zware therapie ,ook weg zal lopen zoals voortijdig 7 van de 10 afhaken , te confronterend vooral , ja is ook moeilijk ,maar meestal is mijn ervairing na al die jaren , dit de enige weg .
Waarom ga je in deze discussie eigenlijk op mij inspelen in plaats van de feiten?
Je blijft me kleineren en woorden verdraaien.
En nee, ik kan veel drugs niet lang laten staan dat klopt maar heb ik ooit gezegd dat ik dat wél kan? Ik ben een verslaafde, dat kan je hier op 't forum overal lezen.
Zware therapie? Laat me niet lachen, ik denk dat ik praktisch iedere vorm heb gehad en ja verdomd confronterend maar het heeft me de juiste inzichten gegeven. Niet alle natuurlijk, want ik gebruik (misbruik) nog steeds, alleen heb ik gelukkig door dat ik daarmee ook fout zit; ik zie mijn fouten in. Ja ik moet er wat mee gaan doen, en daar ben ik dan ook druk mee bezig.
Ik ben verslaafd, heb in afkickklinieken gezeten, heb zware therapieën gehad. Laat dat duidelijk zijn.

En oja ,nog even over het niet onderbouwde van mij volgens jou , ( 7 op 10 gaan door aan de chronische dope),, sja als ik over 15 jaar niet anders gezien hebt uit eigen ervaring is dit dan niet onderbouwd dan , wat dan wel/?/ kom op nou ,,
Ik kan het niet voelen, lezen of zien, dan is het voor mij niet onderbouwd.
Niet dat ik je niet zal geloven in het feit dat jij 7 op de 10 in de fout hebt zien gaan, maar het is geen feit dat 7 op de 10 in het algemeen de fout in gaan. In jouw omgeving dan wel, gelukkig in de mijne niet, daarom zie ik het als niet goed onderbouwd.

Ik zou maar eens goed naar binnen gaan bij jezelf wat je nog wilt ofzo ,echt je emoties eens uit gaan werken ofzoiets , want meestal gaat het daar eigenlijk alleen om (gezien wat je over je jeugd ofzo ,zei/?) de rest totaal niet belangrijk eigenlijk ,, welke dope en this en datjuhs ,,,
Ik doe niets anders dan in mijzelf kijken, emoties uitwerken ben ik nog lang niet klaar mee.

En boos ben ik zeker niet, in discussies stel ik mij erg assertief op wat soms op anderen kan overkomen als zijnde boos. Groeten doe ik trouwens nooit op het forum hier, althans met een zeer kleine regelmaat, dus vat 't niet op als boos zijn.

Ik wou gewoon deze discussie aangaan om een duidelijk beeld te krijgen van hoe de ander dingen ziet, en om onwaarheden de wereld uit te helpen, om zo uiteindelijk met z'n allen te eindigen in 't vondelpark in een kring met een gitaar en een joint waar haast niets inzit om zo de wereld te verbeteren.

En mijn berichten zijn vrijwel altijd ook goedbedoeld, trouwens laatste woord wil ik niet hebben ik wil gewoon discussiëren.

Groet,
Klaas.

aaddrum

ja hallo klaas ,
nou wordt het echt een beetje te gek voor woorden ,
ten eerste was jij niet echt hooked ( zoals ik dus de SPUITER zeker, wat je eerst schreef ) maar net als je vrienden een bewuste gelegenheidsgebruiker ofzo , en nu schrijf je toch ! dat je verslaafd bent en in veel klinieken hebt gezeten? ( waarschijnlijk niet in een kliniek als bv / de emiliehoeve / dan ,,/is net zoiets als waar ik 2 jaar hebt doorgebracht ,voor 1 a 2 jaar intern/ daar leren ze die discussies wel gauw af , sterker nog mag je zelfs met geen woord meer over reppen anders sta je gelijk al buiten en terecht .

Dus uiteindelijk zit ik hier steeds onnodige duscussies aan te gaan met iemand die er nog lang niet is ,waar heb je het over , heb hier al helemaal geen zin in , ik zou zeggen zoek een echt goede instelling op, voordat je boven de 35 jaar al geeneens meer wordt opgenomen en/of sowieso ook niet meer kan op het laatst, net als ik toen tegen de tijd je echt te lang bezig bent , einde verhaal dan, zoals nogmaals ,voor de meesten helaas, zoals nu blijkt ook voor jou dus ,, nu je dus opeens zegt ,wel verslaafd te zijn en niet die zeer bewuste gelegenheidsgebruiker bent van zoveel mails terug ,,toch? schei hier toch mee uit joh ,al die ontkenning dan pas kun je heeeel misschien eens voorgoed een goed begin gaan maken maar toch zo niet , eerste klas beginners gelul ,kom op nou.

En alle dingen die ik persoonlijk mee gemaakt hebt en geen woord van liegt (en ik heb in een zeerr grote sien gezeten te rotterdam) worden nog in twijfel getrokken ook , maarr wat ik wel heel ernstig en zeer arrogant vind van jou en anderen hier ook, dat er wordt gedaan dat jullie alwetend zijn ivm welke dope ook en jullie dingen goed willen uit/weerleggen dan ? allemaal stuk voor stuk zeer zware langdurige gebruikers zijn ofzo //proffies zijnd ook ?/ laat me nou niet zo hard lachen , dit is de ergste junktok en grootdoenerij pur sang en als je nog in die beginnersflip zit ,dan heb jij nog echt een hele lange weg te gaan Klaas , believe me , Ik hoop echt dat je het nog bijtijds gaat redden , maar als je zo door gaat ben ik bang dat je als de grote meerderheid gaat eindigen.

Doe er snel iets aan man , want met dat gelul getyp en gezwets hier zal jij en anderen ook niet iets bereiken , in tegenstelling juist , er worden zelfs verlekkerde ,ophemelende en ook levensgevaarlijke adviezen gegeven ,, jesusss, hoe ziek hier meestal. Voorlichting ,prima ,maar geen valse graag , we praten over jonge mensenlevens gewoon ,spel jezelf niks op de mouw aub , ik meen het alsnog goed en wilde het ER nu hier echt bij laten ,uiteindelijk moet iedereen zijn eigen weg af leggen, maar zou als ik jou was ,niet meer te lang uitstellen dan , wat vroeger of later moet het toch en is het dikwijls to late , men , maar ach we blijven lachuhn :stoned: :tearsofjoy: hee klasie beetje this :beer: and that :xtc: jajahh zolang het duurt lekkel toch?// :confused: groet van de 56 jarige ouwe drummerd hahaha ( wel ook erg lekker EN GEZOND). :rockband:

Oom Klaas

Badass junkie
Ik trek het niet in twijfel, ik kan het alleen niet meemaken/zien wat jij gezien hebt, dus kan ik er verder niet veel me dan het als waarschuwing opvatten.
Vrienden van me waren bewuste recreatieve gebruikers, is niet als je goed las...nu beschuldig je me dus onterecht...jammer.

Ik heb ook op parnassia bavo gezeten in den haag, waar exact doe ik ivm privacy niet.
Maar de emillia hoeve ken ik goed genoeg.
Tsjah, discussies afleren in een kliniek is goed, maar op een FORUM een plek van discussie hoort dat nu eenmaal. En ik noemde dat spuiter niet beledigend, zoals je kon lezen als je wou, ik zie spuiten van drugs in mijn ogen alleen als het laatste stadium van misbruik.
Je bent weer woorden aan het verdraaien.

En alle dingen die ik persoonlijk mee gemaakt hebt en geen woord van liegt (en ik heb in een zeerr grote sien gezeten te rotterdam) worden nog in twijfel getrokken ook , maarr wat ik wel heel ernstig en zeer arrogant vind van jou en anderen hier ook, dat er wordt gedaan dat jullie alwetend zijn ivm welke dope ook en jullie dingen goed willen uit/weerleggen dan ? allemaal stuk voor stuk zeer zware langdurige gebruikers zijn ofzo //proffies zijnd ook ?/ laat me nou niet zo hard lachen , dit is de ergste junktok en grootdoenerij pur sang en als je nog in die beginnersflip zit ,dan heb jij nog echt een hele lange weg te gaan Klaas , believe me , Ik hoop echt dat je het nog bijtijds gaat redden , maar als je zo door gaat ben ik bang dat je als de grote meerderheid gaat eindigen.
Ik doe niet alwetend, als je m'n berichten eens goed leest.
Je verdraait mijn woorden opnieuw, jammer.

Doe er snel iets aan man , want met dat gelul getyp en gezwets hier zal jij en anderen ook niet iets bereiken , in tegenstelling juist , er worden zelfs verlekkerde ,ophemelende en ook levensgevaarlijke adviezen gegeven ,, jesusss, hoe ziek hier meestal. Voorlichting ,prima ,maar geen valse graag , we praten over jonge mensenlevens gewoon ,spel jezelf niks op de mouw aub , ik meen het alsnog goed en wilde het ER nu hier echt bij laten ,uiteindelijk moet iedereen zijn eigen weg af leggen, maar zou als ik jou was ,niet meer te lang uitstellen dan , wat vroeger of later moet het toch en is het dikwijls to late , men , maar ach we blijven lachuhn :stoned: :tearsofjoy: hee klasie beetje this :beer: and that :xtc: jajahh zolang het duurt lekkel toch?// :confused: groet . :rockband:
Ik geef die adviezen in ieder geval niet, dus dat is niet voor mij bedoeld hoop ik.
Ja, zolang het duurt leef ik nog m'n verneukeratieve leven, ik weet dat ik dat kan stopzetten.
En ik ben nog verslaafd, dat zal nog jaren duren. In mijn ogen blijf ik verslaafd voor de rest van mijn leven zoals ze bij de AA zeggen, alleen moet je het accepteren en onder controle krijgen.
Niet dat ik meteen de hele wijze van de AA goedkeur, maar wat dat betreft (het verslaafd blijven) geef ik ze in mijn geval gelijk.

Je blijft woorden van me verdraaien waardoor er hier een fout beeld van mijn ontstaat zodra ik er niet weer op antwoord, dit is niet discussiëren voor mij maar mezelf verdedigen tegen iemand die me half zwart loopt te maken. Aan ontkenning doe ik zeker niet. Alleen op de manier zoals jij leest wel, daar kan ik niets aan doen.

Nu zeg je al 2 keer dat je niet meer gaat reageren, wanneer hak je de knoop eens door?
Als je toch door wilt gaan, zeg dat dan ook gewoon.
Deze discussie is niet zinloos zolang je hem niet zinloos acht, iedere discussie is een weg naar informatie die je kan verrijken. Jammer dat je hem meteen zinloos acht.

Kijk nu eens goed naar m'n teksten, trek niet te snel conclusies en post opnieuw...

edit:
Ik vind het trouwens echt heel jammer wanneer ik je met respect behandel en dat niet wederzijds is, je maakt me zwart en schetst een foutief beeld van me.

aaddrum

ok is goed klaas , ik heb je nooit persoonlijk zwart wilen maken en dat weet je , en nee panassia en zeker die bavo waar ik ooit ook eens zat zijn zeker geen zware programaas , maar opvangertjes en zoethoudertjes ,
En nogmaals ,, ik praat over mijn ervaring en jij over de jouwe , en nee ik heb op deze basis totaal geen zin in discussies hier , wel als mijn verhaal iets kan bij dragen, als ex langdurige gebruiker en ook als een total clean persoon van 56 jaar en al 27 jaar echt clean ,want ook die kant heb ik nu alang weer gezien jij voorlopig nog niet dus , jammer ,,klaar , hopelijk hebben de beginnende gebruiker en meestal jonge mensen hier iets aan , al denk ik het niet ,jij zeker niet jammer .

Maar een ding nog ff ,, als jij jezelf nu al bestempeld als verslaafde voor altijd dan sta je er niet best op , nogmaals goed bedoeld ik zou heel snell maar eens naar de bv emiliehoeve gaan en erst daar eens echt iets proberen ! iets aan jezelf te doen als je het lef hebt en steek die nodeloze energie van hier eens in jezelf . Hier leidt het tot niets and you know it, dat is je angst en ook je angst om altijd/ verslaafd te blijven wat jij dus nu al zeker denkt !? TE WETEN ? HOE DOM TOCH DIE GEDACHTENGANG VAN JE,, ALS jij NOG NOOIT EENS ECHT EEN GOED PROGRAM HEBT PROBEREN TE VOLGEN , DAT GUN IK JE ECHT EN IEDEREEN .

En als laatste weer ,,omdat ik toch steeds reageer? op zoveel ontkenning beter weten in ,op jouw vast niet slecht bedoelde verdraaide feiten enzo , wat je dus weer terug moet spelen? , sjaa mag ik mijn feiten dan even uitleggen alsnog? ook al heb ik hier geen zin in dat welles nietes gebruikersspelletje , snap je ? , maar goed ik hak de knoop zeker door nu ,dit heeft toch geen nut ,al zal je dlaijk weer wat te /MOETEN VERTELLEN/ hebben ,maar ik niet meer en alsnog ,,pak jezelf bij je kont eens en breng je alsnog op een echt intern en goed adres ,,emiliehoeve is ook ok, en ik respecteer je wel , waarom niet? ik ken je nauwelijks en vind het voor niemand ok dat ze verslaafd zijn , weet wat het is ,heb zoveel ellende gezien en meegemaakt , hele families naar de klote enzovv,,en vooral heel veel jonge levens ,,erg genoeg allemaal ,het ga je goed ,meer kan ik niet zeggen ,,,
groet van aad

Oom Klaas

Badass junkie
Duidelijker kan ik m'n boodschap niet brengen, die helaas niet overkomt.
Emilihoeve zal ik maar dan duidelijk neer zetten,
daar ben ik al geweest.

Ik weet hoe het is op de parnassia bavo groep in monster,
heb er juist heel veel geleerd en goede kennissen opgebouwd die mij tot de dag van vandaag steunen. En de gedachtegang is voor mij wel juist, niet voor iedereen werkt 1 juiste manier, ik blijf verslaafd; iedere keer wanneer ik gestopt was maar na tijden weer 1 jointje rookte ging het weer fout. Ik wil wel nog blijven blowen, ook al is het eens in het jaar, dat geef ik niet op.
Klinkt junkie, verslaafd en zwak, maar dit is de weg die ik bewandel Mijn weg die me zal brengen waar ik wil. En ik wil niet de junkie zijn of worden, de drijfkracht in me is erg groot en dat heb ik in mijn leven al veel te veel bewezen (niet dat ik me wou bewijzen, even terzijde).
De persoon die ik was, die kon omgaan met middelen word ik weer.
Ik kan een goed leven leiden, geen last hebben van afhankelijkheid (afhankelijkheid is er dan wel, maar zal geen last bezorgen) en goed functioneren en aanpassen in de maatschappij. Ik wéét hoe het moet, alleen de uitvoering moet nog aan de werkt worden en kan altijd verbeteren.
Ik wou dit even kwijt, om misschien duidelijkheid te scheppen in mijn denkwijze en/of argumentatie.

Discussie is voor mij dan ook over,
en kennelijk (zonder verwijten hoor, ik blijf vriendelijk) voor jou ook.

Laten we dit zoals je zei afsluiten,
in ieder geval echt bedankt dat je medeleven toont op een voor mij oprecht overkomende manier wat ik niet heel vaak zie hier (niet >heel< vaak op even duidelijk te zijn voor de overige members) en dat vind ik ook echt tof. 27 jaar clean, echt een hele knappe prestatie en dat verleden omzet in creativiteit een manier, al drum ik dan niet maar schrijf ik, ook gebruik en erg goed werkt.

'k Ben nu helemaal kapot door een lopende verhuizing en bijkomende werkzaamheden,
vandaag 13 uur bijna nonstop bezig geweest waar ik zo van kan genieten...werken is lekker en geeft me een soort van vrijheid in m'n hoofd.

Bedankt en ik zal je vast nog wel zien in andere subfora op een andere manier.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Aaddrum je probeert mensen te waarschuwen vanuit jouw eigen ervaring, niet met wetenschappelijke feitjes. Jammer dat je hier tegen een muur oploopt, want mensen die willen gebruiken, zullen wat je zegt proberen te weerleggen, om hun eigen gebruik goed te praten. Ik zou precies hetzelfde doen. :wink: want ook ik vind dat recreatief gebruik niet meteen veroordeeld moet worden, ook al weet ik dat de stap naar verslaving of flinke hersenschade makkelijk gemaakt is. Maar misschien dat er toch iemand iets heeft aan je verhaal. Ik weet iig dat ik door verhalen als het jouwe altijd VER van basecoke/heroine/meth zal blijven.

Ik moet zeggen dat ik ook mensen ken die een psychose hebben ontwikkeld na het gebruik van maar 1 keer lsd en zelfs de diagnose schizofrenie hebben gekregen, omdat ze daarna NOOIT meer normaal hebben kunnen functioneren. Nu kan je daar tegen inbrengen dat ze misschien ook wel een psychose hadden gekregen zonder gebruik, maar het is wel een trigger en zonder trigger had die psychose wel uit kunnen blijven. Ik ben zelf erg benieuwd naar lsd, maar om dit soort verhalen ben ik er wel bang voor. Weet jij of je aanleg tot psychoses hebt? Weet je zeker dat je dat niet hebt? Ik ben iig blij dat ik weet dat het ook mis kan gaan, zodat ik goed voor mezelf kan afwegen of ik het risico wil nemen of niet.

Nou ja hoe dan ook ik vind dat zowel de voor als de nadelen van drugs op dit forum een plekje verdienen dus zowel het verhaal van aadrum en ook de argumenten van klaas.

aaddrum

OK Klaas , ik dacht gelezen te hebben, dat je wel bij parnassia en bavo onder behandeling was geweest en de emiliehoeve wel kent , maar je zei het zo volgens mij ,dat je niet op de hoeve was geweest voor langere tijd ofzo , en DAT ,,(gezien steeds jouw terugval dus ) zou wel eens het beste ook voor jou kunnen zijn gewoon 1 jaar er helemaal tussen uit echt ,om aan je EMOTIES TE WERKEN , nieuwe dingen weer aan te leren what ever .

Dit was na al die slappe eerdere meet programmaatjuhs ,uiteindelijk ,zelfs voor die opgegeven shotter met zn 200 mg meet alleen al per dag ,,plus niet te weinig de rest erbij nog , toch het beste gebleken ever ,om in een pittige structuur ( waar ik vroeger ook niks van moest hebben , beetje gaan stampen en slaan met honkbalknuppel groepsencounters enzo , vonden de zware shotters toen erg minnetjuhs lachuhn enzo ,,,op die hoeve ,jajajaj ik heb het geweten alsnog toen ik niet meer kon op laatst , maar was wel mn redding .

Daarom ben ik uit dankbaarheid en hel veel mooie herinneringen ook ,op hyves een groepshyve gaan opzetten voor ex bewoners/staf van die Tg waar ik ook gezeten hebt toen( die commune is opgehouden te bestaan half 90 tiger jaren , jammer ), ik kon er niks meer over vinden op de pc en zag via via dat meer oud bewoners er naar op zoek waren ,vandaar mijn iniatief . Binnen kort gaan we een reunie houden met jamband erbij , Ik ben erg trots op deze hyves ,heb al veel ouwe peers die op zoek waren naar elkaar over 25 jaar commune en uit alle periodes weer bij elkaar gebracht dus ,,zelfs kids van de kidsafd van toen die we ook daar hadden van verslaafde ouders ,,hebben weer ouders , vrienden enzo , weer gevonden na 20 jaar weer zelfs,dat vind ik te gek nu .
Maar nogmaals ,door echte "'groepsencounters "te gaan doen ,te mediteren ,enzov,, wat alleen in veilige setting op een tg als de emilieve bv kan ,,( dit heeft mij na heel veel geknok uiteindelijk ook erdoor geholpen ) en zal je daar zal echt met de billen bloot moeten , alle ouwe troep, shit , pijn enzov er uit moeten gooien je kent het wel waarschijnlijk dan, wat ik bedoel ) , is misschien voor jouw ook de enige weg op lange termijn ,,maar goed wat ik al eerder zei , ieder zal zijn of haar weg moeten gaan , maar wel hopelijk voordat het te laat is en dat is het meestal helaas,,en dat bedoel ik nu .
Jongen het ga je goed verder en iedereen hier , maar ik ben nog aan het herstellen van een 3 maandelijkse zware en gvd mislukte kuur voor de hepatitus c, moet nu op nieuw medicijn wachten in 2010 met ipv nu nog 50 % 75 %kans dan op genezing .Kan nu nog 2 a 3 mnd duren eer het gif van de kuur er uit is ben zeer moe nog . En voorlopig staat mn professionele drumcarriere al 10 jaar op laag pitje wat zoveel betekent voor mij , maar helas ook dat was nog een latent kadootjuh uit die tijd , sja eigen schuld toch echt dikke bult maar doet heel pijn moet eerst op 2010 wacheten , voor nieuw middel dus schiet lekker op , maar blijf optimist tot in de kist ,zei mn grootvader zaliger altijd ook jajahaha.

All the best alsnog ,,, groet van Aad :rockband: :rock:
Oom Klaas zei:
Duidelijker kan ik m'n boodschap niet brengen, die helaas niet overkomt.
Emilihoeve zal ik maar dan duidelijk neer zetten,
daar ben ik al geweest.

Ik weet hoe het is op de parnassia bavo groep in monster,
heb er juist heel veel geleerd en goede kennissen opgebouwd die mij tot de dag van vandaag steunen. En de gedachtegang is voor mij wel juist, niet voor iedereen werkt 1 juiste manier, ik blijf verslaafd; iedere keer wanneer ik gestopt was maar na tijden weer 1 jointje rookte ging het weer fout. Ik wil wel nog blijven blowen, ook al is het eens in het jaar, dat geef ik niet op.
Klinkt junkie, verslaafd en zwak, maar dit is de weg die ik bewandel Mijn weg die me zal brengen waar ik wil. En ik wil niet de junkie zijn of worden, de drijfkracht in me is erg groot en dat heb ik in mijn leven al veel te veel bewezen (niet dat ik me wou bewijzen, even terzijde).
De persoon die ik was, die kon omgaan met middelen word ik weer.
Ik kan een goed leven leiden, geen last hebben van afhankelijkheid (afhankelijkheid is er dan wel, maar zal geen last bezorgen) en goed functioneren en aanpassen in de maatschappij. Ik wéét hoe het moet, alleen de uitvoering moet nog aan de werkt worden en kan altijd verbeteren.
Ik wou dit even kwijt, om misschien duidelijkheid te scheppen in mijn denkwijze en/of argumentatie.

Discussie is voor mij dan ook over,
en kennelijk (zonder verwijten hoor, ik blijf vriendelijk) voor jou ook.

Laten we dit zoals je zei afsluiten,
in ieder geval echt bedankt dat je medeleven toont op een voor mij oprecht overkomende manier wat ik niet heel vaak zie hier (niet >heel< vaak op even duidelijk te zijn voor de overige members) en dat vind ik ook echt tof. 27 jaar clean, echt een hele knappe prestatie en dat verleden omzet in creativiteit een manier, al drum ik dan niet maar schrijf ik, ook gebruik en erg goed werkt.

'k Ben nu helemaal kapot door een lopende verhuizing en bijkomende werkzaamheden,
vandaag 13 uur bijna nonstop bezig geweest waar ik zo van kan genieten...werken is lekker en geeft me een soort van vrijheid in m'n hoofd.

Bedankt en ik zal je vast nog wel zien in andere subfora op een andere manier.

aaddrum

hee elf , een ding Dont ,,,speel niet met lsd , dit zijn al helemaal geen snoepjes ,mijn eerste keer , was ook wel zeer sterke lsd dan,,nooit meer zo sterk gehad , maar toch , was gelijk mn eerste badtrip, dacht echt mesjokke werd , wilde over het water lopen vant haventjuh hebben ze me tegen kenne houden bijtijds , dacht zeker jesus was pff nounou , en tot overmaat van ramp gaf een halve zool nog f eerste klas dikke toeter van de beste schimmel afghaan er over heen pff, ik weet nog steeds niet hoe ik van dorddrecht naar rotterdam met de trein weer bent thuis gekomen , echt bloedlink dus , doe het gewoon niet man.
Ik was op een paar hele lichte trips erna nog ,gelijk genezen .
En ja, in een inrichting werd iemand met een totale flip binnen gebracht van elles ,sloeg alleen nog maar wartaal uit en kwam nooit meer goed ,,volgens psycholoog en dat was een hele bekende grote drugsman ,tot in de states toe .
Dus echt aanleg voor schizofrenie what ever ,hoeft niet aanwezig al geweest te zijn , dus kijk uit , ga andere gezonde kicks zoeken ga drummen haha jaja gitaar spelen ofzo ,zeilen , wat ik nu doe , lekker betje ketsen enzoo,haha das zo lekkel , kan geen trippie tegen op haha eg nie. .

Nou was mijn mening weer en ja ,wat heet onderbouwde feitjuhs ? Als ik over 15 jaar in de grootste sien hebt gezien met alle soorten dope , en puur uit eigen ervaring en van mezlef ook gezien hebt wat dope toen met mensen deed en bijna niemand leeft meer uit die tijd ,,,tsjaaaa,,, en zag wat lsd bv ook deed ( zie boven) en goede maat van me in badtrip door de ramen sprong voor de ogen van zn ouders , en nu rest kan uit zitten in rolstoel en weet zo meer storie s , ja hoe onderbouwd wil je het hebben dan? wat zijn dan echte feiten wel niet ? zeker ibt allerlei dope? niemand weet feitelijk wat elke dope afzonderlijk wetenscappelijk precies kan doen met zoveel verschillende mensen en zielen , veels te complex voor ook duss ?,, blijft niet veel over dus dan mijn ervarinegn en die zijn niet erg leuk dikwijls geloof me ,,maar allemaal wel gebeurd helaas,,,ik ben haast de enige overlevende nog uit de 1967 /82 sien , ,, doe er je ding mee en ook net als Klaas , all the best ,,,,en ja ik weet van die muren dat is ook klote , maar toen ik ook begon en dacht ook ik het eeuwige leven ook te hebben ,moesten ze ook niet zeiken ,want wij wisten ook alles beter ,terwijl je geen reet nog wist van de langere termijn en dat bleek nie so besz gezien al die doden ,,,,,,kijk dus ook uit ,,is het enigste wat ik kan zeggen ,misschien kun je van een ouwe rot van 56 jaar en 15 jaar extreem bezig geweest ,en nu alweer 27 jaar totall clean ,,,dan toch heeeeelllllll misschien,, wel iets aannemen (want die ouwe ervaringdeskundige zalk maar zeggen hadden wij dus nog niet in die tijd bv ,) en/of ook niet . groet v Aad :rock:
Elfquest zei:
Aaddrum je probeert mensen te waarschuwen vanuit jouw eigen ervaring, niet met wetenschappelijke feitjes. Jammer dat je hier tegen een muur oploopt, want mensen die willen gebruiken, zullen wat je zegt proberen te weerleggen, om hun eigen gebruik goed te praten. Ik zou precies hetzelfde doen. :wink: want ook ik vind dat recreatief gebruik niet meteen veroordeeld moet worden, ook al weet ik dat de stap naar verslaving of flinke hersenschade makkelijk gemaakt is. Maar misschien dat er toch iemand iets heeft aan je verhaal. Ik weet iig dat ik door verhalen als het jouwe altijd VER van basecoke/heroine/meth zal blijven.

Ik moet zeggen dat ik ook mensen ken die een psychose hebben ontwikkeld na het gebruik van maar 1 keer lsd en zelfs de diagnose schizofrenie hebben gekregen, omdat ze daarna NOOIT meer normaal hebben kunnen functioneren. Nu kan je daar tegen inbrengen dat ze misschien ook wel een psychose hadden gekregen zonder gebruik, maar het is wel een trigger en zonder trigger had die psychose wel uit kunnen blijven. Ik ben zelf erg benieuwd naar lsd, maar om dit soort verhalen ben ik er wel bang voor. Weet jij of je aanleg tot psychoses hebt? Weet je zeker dat je dat niet hebt? Ik ben iig blij dat ik weet dat het ook mis kan gaan, zodat ik goed voor mezelf kan afwegen of ik het risico wil nemen of niet.

Nou ja hoe dan ook ik vind dat zowel de voor als de nadelen van drugs op dit forum een plekje verdienen dus zowel het verhaal van aadrum en ook de argumenten van klaas.

Bolea

Belezen gebruiker
aaddrum zei:
hee elf , een ding Dont ,,,speel niet met lsd , dit zijn al helemaal geen snoepjes ,mijn eerste keer , was ook wel zeer sterke lsd dan,,nooit meer zo sterk gehad , maar toch , was gelijk mn eerste badtrip, dacht echt mesjokke werd , wilde over het water lopen vant haventjuh hebben ze me tegen kenne houden bijtijds , dacht zeker jesus was pff nounou , en tot overmaat van ramp gaf een halve zool nog f eerste klas dikke toeter van de beste schimmel afghaan er over heen pff, ik weet nog steeds niet hoe ik van dorddrecht naar rotterdam met de trein weer bent thuis gekomen , echt bloedlink dus , doe het gewoon niet man.
Ik was op een paar hele lichte trips erna nog ,gelijk genezen .
En ja, in een inrichting werd iemand met een totale flip binnen gebracht van elles ,sloeg alleen nog maar wartaal uit en kwam nooit meer goed ,,volgens psycholoog en dat was een hele bekende grote drugsman ,tot in de states toe .
Dus echt aanleg voor schizofrenie what ever ,hoeft niet aanwezig al geweest te zijn , dus kijk uit , ga andere gezonde kicks zoeken ga drummen haha jaja gitaar spelen ofzo ,zeilen , wat ik nu doe , lekker betje ketsen enzoo,haha das zo lekkel , kan geen trippie tegen op haha eg nie. .

Nou was mijn mening weer en ja ,wat heet onderbouwde feitjuhs ? Als ik over 15 jaar in de grootste sien hebt gezien met alle soorten dope , en puur uit eigen ervaring en van mezlef ook gezien hebt wat dope toen met mensen deed en bijna niemand leeft meer uit die tijd ,,,tsjaaaa,,, en zag wat lsd bv ook deed ( zie boven) en goede maat van me in badtrip door de ramen sprong voor de ogen van zn ouders , en nu rest kan uit zitten in rolstoel en weet zo meer storie s , ja hoe onderbouwd wil je het hebben dan? wat zijn dan echte feiten wel niet ? zeker ibt allerlei dope? niemand weet feitelijk wat elke dope afzonderlijk wetenscappelijk precies kan doen met zoveel verschillende mensen en zielen , veels te complex voor ook duss ?,, blijft niet veel over dus dan mijn ervarinegn en die zijn niet erg leuk dikwijls geloof me ,,maar allemaal wel gebeurd helaas,,,ik ben haast de enige overlevende nog uit de 1967 /82 sien ....

quote Bolea

Sorry Aaddrum,persoonlijk vind ik dat je nu wel iets te ver gaat...ik ben volledig akkoord dat speed spuiten verkeerd is,maar nu vind je ook LSD niet kunnen ...what' next?Zo kan je wel iedere drug afkeuren hé!!!
kijk je hebt ook drugs gebruikt vroeger, jammer genoeg ben je er verslaafd aan geraakt...maar beweer nou niet dat je het niet leuk vond destijds hé!!!
mijn vader heeft dat ook al soorten drugs gebruikt vroeger(hij rookt enkel nog eens sporadisch een joint),maar hij beklaagt het niet dat hij eens een snuif pep gedaan heeft...of eens Lsd genomen heeft.
Waren de oudere mensen allemaal zoals mijn vader,want zoals hijzelf zegt...Als je jeugddromen uiteindelijk niet hebt kunnen waarmaken. Daar moet je dan mee leren leven, en er het beste van maken. Als je blijft jammeren en je blijft wentelen in je zelfbeklag, dan maak je alles alleen maar erger.

aaddrum

Hoi blolea ,
Ik gaf iemand die iets over lsd vroeg alleen mijn mening wat lsd kan doen gewoon , genoeg van gezien ook , maar goed dat zijn mijn ervaringen ik geef alleen die weer , meer niet ,
en nee de eerste jaren van mijn gebruik waren tuurlijk erg lekkel ook , maar helaas na jaren dus niet meer , en ja de 10 eerste jaren dat ik clean was nam ik ook af en toe een klein blowtjuh alleen de weekends soms en soms ook om de weken ,maanden of jaren niet , das wat anders , en nu ook geen blow meer laatst e 17 jaar voor mn longen , heb copd =benauwd .
En ik zelfbeklag ? ben al 27 clean, kwam hier trouwens per toeval terecht want heb hier sowieso niets te zoeken . Maar door die verheerleking hier van veel troep ook nog , en vooral zeer slechte en levensgevaarlijke adviezen ?geven ,,heb ik hier goed bedoeld aardig wat afgetypeld ,maar is nu zeker laatste keer geweest ook , want ik weet dat je toch tegen muren oploopt, was zelf vroeger ook lekker eigenwijs op die leeftijdjuhs ,zo gaat dat dan ,,, maar doe jullie voordeel ermee of niet ,
het beste allemaal ,,Aad

Oom Klaas

Badass junkie
Damn, alsof 't stokje word overgedragen...
Ik hou me hier verder buiten, heb 't afgesloten met aad op een goede manier.

Nu allemaal weer lekker verdergaan en ik ga me weer de klote werken,
woehoee verfdampen 4 life :kots:

Bolea

Belezen gebruiker
aaddrum zei:
Hoi blolea ,
Ik gaf iemand die iets over lsd vroeg alleen mijn mening wat lsd kan doen gewoon , genoeg van gezien ook , maar goed dat zijn mijn ervaringen ik geef alleen die weer , meer niet ,
en nee de eerste jaren van mijn gebruik waren tuurlijk erg lekkel ook , maar helaas na jaren dus niet meer , en ja de 10 eerste jaren dat ik clean was nam ik ook af en toe een klein blowtjuh alleen de weekends soms en soms ook om de weken ,maanden of jaren niet , das wat anders , en nu ook geen blow meer laatst e 17 jaar voor mn longen , heb copd =benauwd .
En ik zelfbeklag ? ben al 27 clean, kwam hier trouwens per toeval terecht want heb hier sowieso niets te zoeken . Maar door die verheerleking hier van veel troep ook nog , en vooral zeer slechte en levensgevaarlijke adviezen ?geven ,,heb ik hier goed bedoeld aardig wat afgetypeld ,maar is nu zeker laatste keer geweest ook , want ik weet dat je toch tegen muren oploopt, was zelf vroeger ook lekker eigenwijs op die leeftijdjuhs ,zo gaat dat dan ,,, maar doe jullie voordeel ermee of niet ,
het beste allemaal ,,Aad

Jammer dat je een discussie uit de weg gaat Aaddrum :(
Jij:Maar door die verheerleking hier van veel troep ook nog....
Ik:beslist niet iedereen verheerlijkt drugs hier hoor,in verschillende andere topics zijn er zowel pro's en contra's.(ook LSD krijgt het hard te verduren hoor,ik merk dat heel wat mensen hier het niet durven nemen door de negatieve reacties ervan,dus danzij hier blijven personen van LSD af hé)
kijk ik ben hier ook nog maar pas een paar maanden en ik vind het nuttig dat dit forum bestaat...als je de moeite neemt zit er hier wel leerzame topics over drugs zowel positief als negatief,vooral de negatieve blijven mij bij...voorbeeld een drugs zoals mccp en ghb krijgt heel veel negatieve reacties,dus ik denk wel dat de meeste mensen(zoals ik)dankzij dit forum...deze drugs nooit zullen gebruiken.

Ook heel belangerijk,dit forum bestaat sinds 2005(als je eens je verveelt,lees eens vanaf 2005,lol :wink: )...we zijn nu Anno 2009,heeellllllllllll veeeeellllllllll leden zijn allang gestopt met drugs,het levende bewijs dus dat voor heeellllllll veeeeelllllllllll peronen drugs slecht periodiek is!!!
:wink: :wave:

aaddrum

hoi Bolea,

nou ok dan, benk toch nog even dan , als dat zo is wat jij zegt , van periodieke gebruik enzo , en dan stoppen , nou prima toch ?

ik zal over 1 jaar ofzo ens f terug komen for cuntreule ,, jahahaha

maar als er dan nog van die levensgevaarlijke adviezen staan ,,nou dan uhhh,,, kennen die :tearsofjoy: hoor hee ,,,, :smilingimp: haha ,

zou zeggen , all the best for you all en wie weet ooit nog eens tot horens :wave:
groet van ome Aadje :rockband: :rock:

Bolea

Belezen gebruiker
Ok verder veel geluk in het leven!!!!
leve provo's en hippies :hearteyes:
En natuurlijk de woodstockgeneration :rolleyes: :hearteyes: :rockband: :wink: :wave:

aaddrum

okee dan ,

and remember " MAKE LOVE NOT WAR " :wink:

jeweettoch,,,, PIECE MEN :stoned: ,,, :grin:
jajahaha :rockband: de ouwe drummerd ,, :wave:

Oom Klaas

Badass junkie
Je weet niet meer wat je hiervan moet zeggen he,
behalve omg :P

En nu allemaal keihard neuken in plaats van drugs gebruiken,
uiteraard veilig anders hebben we straks veel te veel mensen.

aaddrum

Oom Klaas zei:

hahah Klasie , kont f nie laten hee??,,,
maar gewoon keihard is het lekkerste stoten en zonder ook hoorr,,, :stoned: :rolleyes:
want tja ,,teveel peopels weer komen ,,,,,JA DAN , magguhzen ze weer beetje extra zwaar ant gaszz , ja dan wel haha trekt vanzellufffv weer beetje gelijk ,,,oo :tearsofjoy:

hoop wel duidelijk is,, dit geintjuhhhh is hee??/ :tearsofjoy:
en nou benk eg weg voor zeker 1 jaar haha :rockband: :rock:

Bolea

Belezen gebruiker
aaddrum zei:
Oom Klaas zei:

maar gewoon keihard is het lekkerste stoten en zonder ook hoorr,,, :stoned: :rolleyes:
want tja ,,teveel peopels weer komen ,,,,,JA DAN , magguhzen ze weer beetje extra zwaar ant gaszz , ja dan wel haha trekt vanzellufffv weer beetje gelijk ,,,oo :tearsofjoy:

en nou benk eg weg voor zeker 1 jaar haha :rockband: :rock:][/quote]
[/quote]Bolea
en nou ben gek weg voor zeker 1 jaar , haha
Toch cool en grappig hé de hippies :rock: :rockband:

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
aaddrum zei:
Oom Klaas zei:

en nou benk eg weg voor zeker 1 jaar haha :rockband: :rock:

Eh, wat? Ik snap er, na drie keer lezen, nog steeds helemaal niets van... :confused:

aaddrum

haha nein herrr Batemannss,, ,, this is alonuh voor de zeeeerrr langdurige en ervaren users here ( zie bovenstaande 16 a 4tjuhs ) :wink:
zoals oom Klasie :beer: :xtc: , B(l)o :stoned: (ellis)lea and me :rockband:

oja , ik was al wegguhhh :wave: :stoned: : :) )

Oom Klaas

Badass junkie
Woeptiedoe!

Ik stem voor meest off topic discussie topic van het jaar!

Kedengedeng kedengedeng kedengeneng tsjoek tjsoek

Bovenaan