• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Speed report als DJ

Kleine J

Belezen gebruiker
Nu heb ik ook toevallig eens de tijd om een trip report te maken over mijn ervaring.

Ik ben namelijk DJ in de plaatselijke discotheek, en ik vind dat zelf erg leuk werk, deze keer dacht ik toch maar een keertje speed te gebruiken tijdens het draaien en dat was een van m'n beste keuzes die ik heb gemaakt, ik heb namelijk echt een perfecte draaiavond voor iedereen bezorgd en iedereen ging los op de muziek die ik op had gezet, en natuurlijk omdat ik had gebruikt ging ik natuurlijk ook helemaal los op de muziek, ik heb de hele avond hardcore en hardstyle gedraaid. Helaas was het na een paar uur afgelopen en moest ik weer baar huis toe, en je kunt het denk ik wel raden, ik was nog steeds onder invloed, dus ik ging vol energie even bij mij thuis langs, en toen heb ik nog even m'n geluidsinstallatie erbij gepakt, en heb ik nog even een afterparty op straat gehouden met 15 man (die niet wisten dat ik gebruikte), maar toen hebben we nog even doorgefeest voor een aantal uren waarbij ik toch nog een lijntje bij had genomen omdat het midden in het feest uitgewerkt was. Na ongeveer 3 uur was iedereen naar huis toe en ging ik nog even rustig thuis gamen om de energie op te gebruiken die ik nog over had, naderhand heb ik nog even een uurtje in kunnen dutten, maar toen ik wakker was gierde de pep nog steeds door m'n lijf heen, ik ben daarna maar met wat vrienden nog wezen hangen ongeveer rond 10 uur in de ochtend. Ik had nog even een jointje gerookt, en daarna was de pep helaas uitgewerkt. Er is verder niks speciaals meer gebeurt en ik heb een doodnormale dag verder gehad, dus sluit ik hierbij m'n report af. Maar ik zou zeker aanraden als je DJ bent en je gebruikt pep, om die 2 samen te combineren, dat geeft een avond die iedereen niet gauw zal vergeten

Gr kleine J

Ps: sorry als ik een paar foutjes heb gemaakt, ik ben namelijk nooit goed geweest in teksten organiseren, en Nederlands is nooit m'n beste vak geweest

Leuk report!

Het is dat je het zelf zegt, maar de tekst is inderdaad een beetje slordig. Probeer de volgende keer wat alineas open, dat leest gelijk een stuk makkelijker!

Peace :sunglasses:

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Kort reportje, maar wel leuk om te lezen. Onder invloed zijn terwijl je een 'verantwoordelijke' functie hebt is imo wel een beetje gevaarlijk (je zorgt immers voor de belevenis van een avond voor een paar honderd man). Als jij te veel op hebt, zal je ongetwijfeld slechter draaien dan als je nuchter bent (en dat geeft jou en de discotheek een slechte naam). Ook is de kans op verslaving veel groter dan als je alleen bezoeker bent. Als bezoeker kan je immers ook gewoon een 'nuchter' avondje houden en als je dan vroeg moe bent, kan je gewoon naar huis. Als DJ ben je er vaak de hele avond en is de kans veel groter dat je wat gaat nemen 'omdat je toch de hele nacht wakker moet zijn'. Zijn volgens mij genoeg mensen (ook in andere functies) die besluiten dit wel gewoon te doen, maar ik denk dat vele daarvan wel enigszins verslaafd eraan zijn. Pas er mee op.

Narayani

Bewuste gebruiker
Leuk reportje maar pas je wel een beetje op jezelf, 16 en al zo ontiegelijk vaak aan de pep, ik zie wel erg veel recente ervaringen voorbij komen van jou.

Kleine J

Belezen gebruiker
Het lijken misschien veel ervaringen, maat het zijn er echt minder dan dat het lijkt, ik pas wel goed op, ik heb ook als een regel voor mezelf dat ik genoeg nuchtere periodes heb zodat ik de kans verklein om in een verslaving te vallen, zo'n nuchtere periode duurt meestal iets meer dan een maand, soms iets langer als ik vantevoren een paar keer achter elkaar heb gebruikt

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk he.. :grin: ik doe het niet of in ieder geval zo min mogelijk als ik draai want ik krijg er strakke kaken van. Staat zo lullig als je onbewust staat te kauwen tijdens het draaien :tearsofjoy:

ooscaar

Wijs gebruiker
Haha klinkt vet fun maar jij gaat je echt wel aansluiten bij de club van pepjunks, maar dat weet en accepteer je zelf ook wel denk ik. Een beetje als van die jongens waarvan je moet zeggen dat ze een slet worden maar het zelf niet maar toch ook wel doorhebben. Wel grappig. Bedoel het niet verkeerd hoor.

ooscaar

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Leuk he.. :grin: ik doe het niet of in ieder geval zo min mogelijk als ik draai want ik krijg er strakke kaken van. Staat zo lullig als je onbewust staat te kauwen tijdens het draaien :tearsofjoy:
Het publiek heeft er vast wel begrip voor :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
SmartieAndMe zei:
Ik zou alle begrip hebben voor een DJ die zwaar onder invloed is/lijkt en ik denk de meeste anderen ook. Dat gebruik combineren met draaien niet verstandig is, is dan weer een heel ander punt natuurlijk.

ooscaar

Wijs gebruiker
Nee klopt, maar dat is zo evident dat het me niet eens nodig lijkt om te zeggen. Als je snuift zoals Kleine J weet je sowieso welke kant het op gaat, beetje een beuwste keuze. Smartie is een verstandige jongen (of man? geen idee hoe oud je bent) die dit soort keuzes dan ook vermijdt. Het kan in feite ook maar een kant op, tenzij je vlug stopt of je activiteit waarbij je steeds pep pakt laat varen. Of tenzij je echt heeeel sterk in je schoenen staat, maar ik geloof dat dat ook de reden is waarom je in de eerste instantie de binnenkant van je neus continu wit houdt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kleine J is 16 en als ik zijn berichten lees vraag ik me af of het voor hem ook zo evident is dat hij richting een verslaving gaat met dit soort gebruik.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Kleine J is 16 en als ik zijn berichten lees vraag ik me af of het voor hem ook zo evident is dat hij richting een verslaving gaat met dit soort gebruik.
Ik denk dat het wel evident is, zeker in zijn achterhoofd. Desalniettemin ook wel een prima plan om hem erop te wijzen :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
om hem erop te wijzen lijkt me nooit verkeerd echter wordt slechts een klein percentage verslaafd. Een garantie is het dus helemaal niet..

ooscaar zei:
SmartieAndMe zei:

hangt er wel heel erg vanaf waar je staat hoor haha. Ik heb toch echt wel op plekken gestaan waar het publiek de muziek absoluut kan waarderen, maar drugs vermoedelijk een stuk minder.

Is overigens niet met elk middel een succes. Heb (niet eens zo lang geleden) eens besloten een paar flinke hijsen van een wietjoint te nemen (ik wist niet dat het wiet was, ging uit van hasj) tijdens het draaien. Het laatste kwartiertje voelde vrij verschrikkelijk aan :tearsofjoy: Tientallen mensen die je aanstaren en staan te dansen. Wist niet meer wat ik moest doen dus heb maar heel simpel afgemixt. Overigens niemand die het gemerkt heeft, maar in mijn hoofd was het vrij intens haha.

ooscaar

Wijs gebruiker
Nee okay, ik kan me voorstellen dat dat echt heel naar/ongemakkelijk is. Sowieso ben je nuchter gemiddeld genomen op je best, maar wat juist gedoseerde punten pep of zo kunnen je vast (voor je gevoel) een wat flexere dj set opleveren, of het daadwerkelijk zo is betwijfel ik ook nog wel.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
ja zeker wel. Vooral met een paar biertjes. Je zelfbeheersing zit in het gedeelte wat het eerst verdoofd wordt door bijvoorbeeld alcohol / gestimuleerd door pep. Je wordt losser en durft meer. Als je dingen met overtuiging en zelfvertrouwen doet, schijt hebt aan of het mis kan gaan of niet, dan draai je echt beter.

Ik draai eigenlijk nooit 100% nuchter, ik draai het beste met 3 tot 5 bier op. Waar ik normaal zou twijfelen flikker ik dan in één keer een schuifje open en daardoor klinkt het strakker.

Er is natuurlijk een kantelpunt en daarna gaat het hard achteruit :tearsofjoy:

De beste dingen die ik heb opgenomen waren overigens 's ochtends tijdens het afteren :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Nee okay daar kan ik me wel in vinden ja, als je geremd/terughoudend draait wordt het ook niets

Kleine J

Belezen gebruiker
Ik heb even de reacties gelezen, en als ik even wat kan zeggen. Ik ben alweer even een maandje nuchter (paar weekjes extra door keelontsteking :mrgreen: ) en nu nog. Ik heb trouwens (en het klinkt echt heel raar) pas strakke kaken in de kater die na de Pep optreed, eerst had ik trouwens het beste gedraaid, wat ik ooit heb gedraaid, want iedereen had het meer naar z'n zin dan normaal gesproken, komt ook wel een beetje omdat ik een twijfelaartje kan zijn, en de Pep lost dat op. Ik voel mezelf eigenlijk nog best wel een bewust gebruiker, alleen ik heb een beetje een schrijfkick af en toe, en dan begin ik heel veel te schrijven op dit forum, maar ja, toch wel fijn dat mensen hier nog wat om je geven ook al kennen ze je niet, en ik ben blij dat er zo veel info hier op terecht komt, al die info heeft me uit een heleboel nare situaties geholpen

MeejheM

Badass junkie
Ik gebruik altijd speed, of ik nou een set van 2 uur draai, live optreed, of de installatie in de gaten houd/brandweerman/security/ehbo-er speel(dat is samen 1 taak).

Het doet in elk geval minder kwaad aan je capaciteiten als drinken of andere drugs gebruiken, maar als het geen al te rare tijd is kun je toch beter nuchter draaien merk ik altijd aan de opnamen van mijn mixen of sets. Willekeurige andere ongelukken ga je volgens mij ook beter mee om, al scheelt het allemaal niet zoveel.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind het nogal een verschil of je onder invloed aan het draaien bent of brandweerman/EHBO-er speelt. Als de veiligheid van anderen in het geding is moet je altijd nuchter zijn... Onder invloed van speed EHBO doen vind ik net zo erg als dronken rijden :confused:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
SmartieAndMe zei:
Ik vind het nogal een verschil of je onder invloed aan het draaien bent of brandweerman/EHBO-er speelt. Als de veiligheid van anderen in het geding is moet je altijd nuchter zijn... Onder invloed van speed EHBO doen vind ik net zo erg als dronken rijden :confused:

Daar heb je een punt...

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
SmartieAndMe zei:

Daar heb je een punt...

HAHAHAHAHA snap je em??? Speed, punt, sleutelpunt! Nee was niet grappig

Kleine J

Belezen gebruiker
Door lastige omstandigheden heb ik weer even niks kunnen posten hier, nu heb ik alweer 4 berichten ergens en overal neergezet, alleen ik kan wel zeggen dat ik door die omstandigheden toch wel even een tijdje niks heb gebruikt, ik heb nu ook onlangs een nieuwe vriendin, die toevallig evenveel van hardcore houdt als mij (ik ben alleen na vorige week wel gewend om alleen nog maar op goede snelle terror of frenchcore te kunnen hakken, om een of andere reden gaan m'n voeten sneller dan de muziek :grin: ) maar ik kan dus nog steeds mededelen dat ik nog niet verslaafd ben geraakt ondanks af en toe een beetje overmatig gebruik, maar dat hoort er eigenlijk ook wel weer een beetje bij als je over 2 weken weer een jaartje ouder word, want ik kan moeilijk met m'n verstand blijven haken op een leeftijd van 14 of zo (en op die leeftijd boeide eigenlijk helemaal niks voor mij, maar dat is nu wel gelukkig veranderd, want anders zou ik elk weekend strak staan van (zomaar even een voorbeeld) 3 gram per dag + 10 pillen) ik ben ook onlangs weer wat verder als DJ gekomen, want ik ben sinds kort begonnen met zelf hardcore/hardstyle te maken, en ik wil na m'n verjaardag voor het eerst naar een echt hardcorefeest gaan met wat vrienden, dus zoals je kunt lezen gaat het eigenlijk gewoon top met me, en pep of XTC gebruik ik nu ook vooral alleen maar recreatief en niet meer persé omdat ik me gewoon even beter dan normaal wil voelen, want dan had ik uiteindelijk elke keer weer niks over voor juist die recreatieve dingen. Maar dan rond ik deze post ff af, anders leest waarschijnlijk bijna niemand zo'n lange lap vol tekst (afbeelding erbij zetten voor de aandacht zou ook leuk geweest zijn, alleen ik heb geen flauw idee hoe dat hier moet. (Morgen zal ik waarschijnlijk weer raar staan kijken als ik deze post nuchter bekijk, want ik praat echt veel te veel als ik iets op heb) :grin: :rock: :xtc:

Kleine J

Belezen gebruiker
Ik doe by the way ook niet meer aan lijnen, want dan pak ik iedere keer meer dan nodig is, maar nu gebruik ik gewoon m'n goede vriend: de sleutel en dat zorgt ervoor dat ik nooit te veel kan pakken, ik had namelijk wat maanden geleden een beetje de gewoont om een grammetje in 4 keer op de maken, dus eigenlijk 250mg per keer, maar ik merkte toch wel dat ik daar net iets te afgepeigerd van werd, en uiteindelijk was ik m'n buisje en gerei allemaal kwijtgeraakt, dus toen was ik wel verplicht om m'n sleutel te pakken of helemaal niks, maar helemaal niks is toch niet zo heel fijn als je al best moe bent en je moet nog de hele nacht door, ik kan moeilijk op de grond gaan slapen als iedereen bekant op je stapt

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ik je berichten zo lees dan gaat het volgens mij helemaal niet zo goed met je. Het is me niet helemaal duidelijk hoeveel je gebruikt omdat je berichten wat warrig zijn, maar het komt op mij over alsof je vrij jong bent en vrij veel gebruikt.

Mag ik weten hoeveel je gebruikt? En wat? en hoe vaak?

Bovenaan