Speed proberen 'verstanding'?

Ilse

Newbie
Ik heb een fikse verslaving van GHB achter de rug. Hieruit concludeer ik dat ik verslavingsgevoelig ben.

Nu zit ik met het volgende 'luxe' probleem:
Zo eens in de 2 maanden ga ik naar een feest, hierbij gebruik ik meestal XTC.
Het gevoel van XTC doet mij niet echt veel meer en ik zou eens een keer speed willen proberen om te gebruikten op een feest.

Is dit 'verstandig' om te doen? Ik lees vaak dat speed ook verslavend werkt nl.

dzN

Belezen gebruiker
Je kan speed altijd gebruiken vind ik. Op feesjes, thuis chill achter je computer, in een caffé..

Btw het is dan ook nog is goedkoop & plezant.

Daarom mss? :grin:

coudi

Experimenterende gebruiker
dzN zei:
Je kan speed altijd gebruiken vind ik. Op feesjes, thuis chill achter je computer, in een caffé..

Btw het is dan ook nog is goedkoop & plezant.

Daarom mss? :grin:

Idd :d

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Als je een fikse GHB verslaving hebt gehad zou ik zeggen zoek wat anders. Ik denk dat voor de meeste mensen speed veel verslavender is dan ghb, hoewel dat ook van jezelf afhangt. Ik ken niet veel mensen die speed hebben geprobeerd, en er nooit problemen mee hebben gehad. Bijna iedere speedgebruiker die ik ken heeft wel zo eens een "zwakke periode" gehad met dagen/weken/maanden van dagelijks gebruik.

Flameon

Badass junkie
Ik denk ook dat speed verslavender zal werken dan ghb. Het wilt niet zeggen dat je het niet voore en keertje kan proberen. Gebruik het dan wel verstandig!

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
indedaad, als je het ong hetzelfde kan houwen als je xtc gebuik zou er niet veel fout gaan, maar het grootste gevaar is inderdaad dat je het zo hebt en je het ook zo weer pakt na speed gebruik

Ilse

Newbie
Dank je voor jullie reacties!

Ik denk dat ik inderdaad maar opzoek ga naar een ander middel om te feesten.
XTC vind ik totaal niet verslavend werken maar ik had al zo'n vermoeden dat speed toch net op een andere manier werkt.

mieketje

Newbie
speed is veel verslavender dan XTC!!!!!!!! het sluipt in je leven zonder dat je er erg in hebt!! dat is net het gevaarlijke aan speed, vind ik persoonlijk. zeker voor vrouwen, vind ik. het geeft je energie, doet je vermageren en verscherpt je concentratie en alles wordt plots veel leuker. althans.... zo is het de eerste 2 maanden. geloof me, ik heb een heel jaar elke dag zwaar gebruikt en het heeft quasi alles kapot gemaakt.... :cry:

het probleem met speed is dat je het elke dag kan gebruiken, bij elke gelegenheid én het kost niet veel dus je hebt altijd wel ergens bij de hand of het is nooit veraf... en dan heb je zoiets van: "achja, een lijntje kan geen kwaad.... dan voel ik me beter in mn vel, of dan is alles wat aangenamer, niemand die iets merkt...." en dat IS ook zo... MAAR enkel de eerste maand...

en van zodra je elke dag, op elk moment "maar één lijntje voor eventjes" begint te nemen.... heb je al een probleem... maar 't erge van al is: je ziet het totaal niet als een probleem. :openmouth:
in begin gaat alles zelfs super goed met speed: je bent socialer, slanker, scherper v geest, energieker....
en je denkt: achja, mij overkomt het niet dat ik eraan hang hoor... ik weet dat ik kan stoppen, als ik wil, dan stop ik.... :sunglasses:
maar probeer dan maar eens te stoppen.... je ziet niet eens de nood aan stoppen. :(

tot op het moment dat je weer eens ziek in bed ligt, uitgeput, lelijk en vol puisten... en je die lijn nodig hebt om zelfs maar te kn gaan werken, om gewoon nog maar een doucheke te kn nemen....

XTC ga je niet zomaar elke dag nemen, want dat heeft een heel andere werking dan speed. XTC is een feestdrugs en speed naar mijn mening niet zo. wil je leuk feesten, neem dan XTC, speed gaat je zeker niet die flow geven. enkel wat meer energie als je op de dansvloer staat, believe me. wil je de werking van XTC terug zoals vroeger? last meer pauzes tss de keren dat je neemt in. neem niks voor 3-4 weken en je zal voelen dat de invloed weer versterkt. 2 maanden tss elk gebruik in is zelfs aan te raden om een goed feestje te bouwen!!
speed is jammer genoeg ook iets dat je best elke dag kan nemen. en dààr schuilt m nu net het gevaar.... :rolleyes:

ik denk niet dat je zomaar een paar pilletjes gaat nemen alvorens je naar je werk/school vertrekt...? :rock:

Frisko

Badass junkie
Ilse zei:
Dank je voor jullie reacties!

Ik denk dat ik inderdaad maar opzoek ga naar een ander middel om te feesten.
XTC vind ik totaal niet verslavend werken maar ik had al zo'n vermoeden dat speed toch net op een andere manier werkt.
coke dan???

nee nee grapje,blijf daar maar helemaal vanaf dan...
dan kan je beter speed nemen!!
of beter geen van beide!!! :)

Immo

Badass junkie
Je raakt echt niet zomaar verslaafd aan speed als je gewoon de afspraak maakt met jezelf dat je het bijvoorbeeld alleen op feesten doet dan is er echt niets aan de hand.

Ilse

Newbie
Een juiste quote ExceptionalInsight!
Ook ghb vond ik leuk voor af en toe...

mieketje zei:
en dan heb je zoiets van: "achja, een lijntje kan geen kwaad.... dan voel ik me beter in mn vel, of dan is alles wat aangenamer, niemand die iets merkt...."

Vooral deze zin heeft mijn verslaving bij ghb in de hand gewerkt. En nu ik dit lees kan dit speed ook bij mij veroorzaken

Bedankt voor jullie reacties!! Ik blijf er vanaf en ga eens een lange pauze lassen in mijn xtc gebruik.

x

Flashh

Newbie
Maar hoeveel pillen neem je dan elke keer? Als je deftige pillen hebt en gewoon je dosis verhoogt met 20-50% dan ga je toch ook wel hard?

Ilse

Newbie
Flashh zei:
Maar hoeveel pillen neem je dan elke keer? Als je deftige pillen hebt en gewoon je dosis verhoogt met 20-50% dan ga je toch ook wel hard?
Op een feest die ongeveer 12 uur duurt: 2 tot max 3 pillen (getest op 90 mg mdma).
Ik ga wel hard maar meer het idee van vervelend strak staan, het echte love gevoel ontbreekt bijna helemaal.
Ik gebruik na zo'n feest 3 dagen L-Tryptofaan. Is er nog een andere mogelijkheid om de serotonine aan te vullen?
Of zal ik xtc maar eens een dik half jaar laten staan?

Wietpep

Experimenterende gebruiker
danku Respect.
mieketje zei:
speed is veel verslavender dan XTC!!!!!!!! het sluipt in je leven zonder dat je er erg in hebt!! dat is net het gevaarlijke aan speed, vind ik persoonlijk. zeker voor vrouwen, vind ik. het geeft je energie, doet je vermageren en verscherpt je concentratie en alles wordt plots veel leuker. althans.... zo is het de eerste 2 maanden. geloof me, ik heb een heel jaar elke dag zwaar gebruikt en het heeft quasi alles kapot gemaakt.... :cry:

het probleem met speed is dat je het elke dag kan gebruiken, bij elke gelegenheid én het kost niet veel dus je hebt altijd wel ergens bij de hand of het is nooit veraf... en dan heb je zoiets van: "achja, een lijntje kan geen kwaad.... dan voel ik me beter in mn vel, of dan is alles wat aangenamer, niemand die iets merkt...." en dat IS ook zo... MAAR enkel de eerste maand...

en van zodra je elke dag, op elk moment "maar één lijntje voor eventjes" begint te nemen.... heb je al een probleem... maar 't erge van al is: je ziet het totaal niet als een probleem. :openmouth:
in begin gaat alles zelfs super goed met speed: je bent socialer, slanker, scherper v geest, energieker....
en je denkt: achja, mij overkomt het niet dat ik eraan hang hoor... ik weet dat ik kan stoppen, als ik wil, dan stop ik.... :sunglasses:
maar probeer dan maar eens te stoppen.... je ziet niet eens de nood aan stoppen. :(

tot op het moment dat je weer eens ziek in bed ligt, uitgeput, lelijk en vol puisten... en je die lijn nodig hebt om zelfs maar te kn gaan werken, om gewoon nog maar een doucheke te kn nemen....

vertrekt...? :rock:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ilse zei:

een paar jaar bedoel je en dan is het love gevoel nog steeds weg.
dat love gevoel komt nooit meer terug, en je word iedere keer meer depri en meer en meer depri.

:(

JunkXL

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Ilse zei:

een paar jaar bedoel je en dan is het love gevoel nog steeds weg.
dat love gevoel komt nooit meer terug, en je word iedere keer meer depri en meer en meer depri.

:(
Misschien moet je eens uit je vicieuze cirkel stappen.
Want anders ga je in een draaikolk naar beneden.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Dat is helemaal geen onzin, ze heeft gelijk.

Het is natuurlijk afhankelijk van de persoon zelf hoe groot het probleem is. Met een beetje zelfcontrole word je niet verslaafd, naar mijn aanvoelen.

knolselderij

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Dat is toch onzin, mijn eerste keren waren fucking vet.

is afhankelijk ik heb t ook moeten leren waarderen. veel mensen vinden de eerste keer kut op t moment dat ze gaan slapen (lees willen gaan slapen)

Bliep

Newbie
PeP de witte motor, mooie bodem andere drugs klappen dan ook niet meer zo hard dus alles is wat beter onder controle te houwe

Taat

Bewuste gebruiker
Ach, verslavingsgevoelig is iedereen wel een beetje..
Als je er over piekert dat je het eigenlijk toch wel een keer wil proberen zul je het waarschijnlijk ook een keer gaan doen..
Verstandig is het natuurlijk niet en je zult jezelf in de hand moeten kunnen houden, dus het is altijd aan je eigen

W.F.L.

Badass junkie
knolselderij zei:
is afhankelijk ik heb t ook moeten leren waarderen. veel mensen vinden de eerste keer kut op t moment dat ze gaan slapen (lees willen gaan slapen)

Ik vind dat van MDMA ook nog altijd maar het is echt wel een fucking vette drug.

Bovenaan