Speed op een festival

Gebruik je liever speed of liever XTC of MDMA op een festival?

• Veeeeel liever speed!

Stemmen: 9 39,1%
  • Veeeeel liever xtc/mdma!

Stemmen: 9 39,1%
  • Allebei even leuk!

Stemmen: 5 21,7%

• Totaal aantal stemmers
    23

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hallootjes!
Even een vraagje, of meerdere waarschijnlijk.
Normaal ga ik een aantal x per jaar naar een festival of feestje. Op een festival gebruik ik eigenlijk altijd xtc of helemaal niks als ik de BOB ben.
Nu heb ik een poosje terug kennis gemaakt met speed. Erg leuke drug! Vaak hoor ik ook dat men het op festivals gebruikt. Nu heb ik daar wat vraagjes over.

Met xtc/mdma kan ik helemaal op gaan in de muziek, de sfeer en gezelschap. Gewoon lekker anders voelen en gewoon heerlijk! Helemaal toepasselijk voor mij op een festival. Speed heb ik alleen nog thuis geprobeerd en dan heb ik niet de extra zin om muziek te luisteren of te dansen of echt te feesten. Wel kletsen, chatten en beetje rommelen in huis. Xtc thuis krijg ik ook geen echte dans mood van, op een festival wel.

Hoe beleven jullie een festival of muziek zelf onder invloed van speed? “Komen” jullie wel echt in een dans party mood met speed op een festival? En als jullie dat vergelijken met xtc op een feest?
Het volhouden zal ik vast wel op speed maar of ik echt zo in the mood kom heb ik mijn twijfels over namelijk.

En hoe doen jullie dat met het zweten, hartslag, bloeddruk etc? Want bij speed stijgt dat allemaal drastisch. Zeker vergeleken xtc. Als je dan veel danst, loopt etc, word het dan niet te “zwaar” of heftig qua lichamelijk gevoel?
Of is dat bij jullie met speed en xtc hetzelfde? Bij mij met speed echt meer.

Vooral de beleving vind ik belangrijk. Kater of comedown maakt me dan niet uit want die heb je toch wel en hoort er wel gewoon bij.

Het is voor mij moeilijk om echt voor te stellen dat je je echt happy, in dans-mood, zalig voelend op een festival kan rondlopen als je speed gebruikt. Misschien is dat mijn weinige ervaring met andere uppers dan xtc hoor. Dat ik onbewust dingen daarmee vergelijk of als maatstaf gebruik.

Wie kan mij het uitleggen en zijn/haar ervaring vertellen met speed op een (groot) festival? En dan als het kan ook je vergelijking met xtc/mdma op een festival.
Thanks!

T

ToetjesMonster

Gast
Op feesten gebruik eigenlijk alleen speed. Xtc word je veels te vaag van en op feesten loop ik er dan veels te waus bij (zieke vage kop en krijg niks mee van het feest). Als ik speed gebruik ben ik gewoon donders goed te pas en heb ik juist zin in een feestje. De manier waarop ik het neem is altijd nakkies nemen, soms in het publiek soms op de wc ligt aan het feest. Het fijne aan nakken is dat je daarmee goed kan aanvoelen wanneer je op het randje zit van te veel hebben genomen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Op feesten gebruik eigenlijk alleen speed. Xtc word je veels te vaag van en op feesten loop ik er dan veels te waus bij (zieke vage kop en krijg niks mee van het feest). Als ik speed gebruik ben ik gewoon donders goed te pas en heb ik juist zin in een feestje. De manier waarop ik het neem is altijd nakkies nemen, soms in het publiek soms op de wc ligt aan het feest. Het fijne aan nakken is dat je daarmee goed kan aanvoelen wanneer je op het randje zit van te veel hebben genomen.

Thanks voor de reactie. Ik vind juist dat wappie-droom gevoel lekker van xtc. Ik doseer dan wel normaal, 1,5 mg per kg lichaamsgewicht. Heel soms zit ik daar ietsje pietsje boven. Ik doseer dat dan in twee keer met een paar uurtjes er tussen. Dan ben ik zeker niet té vaag hoor. Als ik hoger doseer of in 1x mijn hele totale dosering neem ga ik “te hard” voor op een festival ja. Dat is in een thuissetting wel leuk maar op een festival niet vind ik persoonlijk.
Met speed voel ik mij heel goed, relaxt en toch genoeg energie maar niet extra “anders” wappie of knus/warm. Ik ben bang dat ik dat “waus” voelen ga missen op een festival. En zo na de helft van het festival steek ik een jointje op. In combo met xtc is dat heerlijk. Met speed-wiet combo ook wel lekker maar toch vele malen minder als combo xtc en wiet.

Hoeveel (zuivere?) speed gebruik jij ongeveer op een heel festival? En neem je er nog iets anders bij?
Lukt het jou om aan of tegen het einde van het festival iets te eten? Fruit of smoothie of iets? Met xtc neem ik altijd iets te eten. Dan lukt dat wel later op de dag maar met speed thuis iig niet. Geen hap tot ik echt minimaal 8 a 10 uren verder ben. Dus voedselgebrek voorzie ik ook aan komen met speed dan. En als ik niet genoeg heb gegeten en echt slap, koppijn, trillerig wordt voel ik me slecht.

Lemonade

Experimenterende gebruiker
Kheb het vaak gedaan maar krijg dan snel de neiging om naar buiten te gaan om af te koelen. Ook was ik wat meer geïrriteerd als iemand me per ongeluk duwde bij het dansen.

Verder wel tof, ik weet niet wat voor muziek er op het festival is maar ik vond deephouse op een gegeven moment saai worden.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Je hebt het over een festival, en dan praten we vaak toch over een wat langere tijd.

Dan is XTC wat mij betreft minder geschikt want duurt redelijk kort. En dan zal je goed moeten indelen wanneer je de XTC wil nemen.Want van bijpakken wordt je toch alleen maar vaag zoals je waarschijnlijk wel weet.

Dan speed. Daar kan je zeker een dag of 3 mee vooruit, met een paar hazenslaapjes in de nacht (of in de morgen lol) zonder te crashen

Wat speed voor mij dan extra aantrekkelijk maakt is het een heel goede (maar ook nogal ongezonde) combo is met alcohol. Met wat speed voel je de alcohol wel, maar zat wordt je dus nooit. En dan komt het neer op de hele dag bier drinken, af en toe een puntje en lekker rondrennen, beetje hangen, ouwehoeren met iedereen terwijl ik de grootste lol heb. let wel, harstikke leuk, maar zeer ongezond. Maar nog altijd beter dan 3 dagen op XTC.

Ik reken op een festival altijd zo op een half grammetje poer dag, is ruimschoots voldoende in combinatie met alcohol.

Met eten geen probleem, ik neem m'n eerste punt pas wat later op de dag dus tijd zat om wat te eten vooraf, en met alcohol er bij lukt het me nog wel om na het snuiven ook nog wat te eten.

Dus op een meerdaags festival prefereer ik speed. (plus alcohol)

T

ToetjesMonster

Gast
Hoeveel (zuivere?) speed gebruik jij ongeveer op een heel festival? En neem je er nog iets anders bij?
Lukt het jou om aan of tegen het einde van het festival iets te eten?

Ik gebruik op een feest tussen de 0.2 en 0.3g en begin ik bij aankomst eigenlijk al direct met gebruiken. Andere drugs neem ik er niet bij, maar drink er wel altijd bier bij. Ik raad je aan om na elke paar pilsjes een bekertje fris te pakken, want anders krijg je een extreem droge bek. Eten lukt mij vrijwel nooit, maar je moet toch iets binnenkrijgen anders kun je aan het eind last van je maag krijgen. Daarom forceer ik mezelf om op een gegeven moment maar iets te eten. Dit is meestal iets van fruit (banaan of die fruitmixjes) en als ze pizza verkopen dan eet ik dat. Hier moet ik bij elke hap wel water hebben want anders stik je dr gewoon in.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@acht.zes
Ik red wel een heel festival met xtc hoor. Gewoon later beginnen en 1x bij emen. Doe ik altijd zo. Naar meerdaagse festivals ga ik nooit omdat ik geen 2 of meer dagen achter elkaar (hard)drugs wil gebruiken. Zeker geen 3 dagen xtc!
Alcohol drink ik sowieso zelden of nooit. In combi met drugs al zeker niet. Ik houd gewoon niet van alcohol.
Voel jij je wel lekkerder op een festival als je speed op hebt vergeleken xtc? Werkingsduur niet mee gerekend, echt het gevoel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@Koffieboon .
Alcohol drink niet. Of zeer zeer zelden. Zeker in combi met drugs niet maar dat is ieders eigen keuze.
Ik denk dat 0,3 gram al wat veel zou zijn voor mij. Vanaf 200mg krijg ik de negatieve effecten. Te warm, te hoge hartslag en bloeddruk. Thanks.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@De Dunne
Ja, ik voel me harstikke goed met speed op een festival. Het love gevoel ontbreekt wel een beetje (speed geeft toch wel een klein beetje euforie maar veel minder dan XTC) maar de alcohol maakt dat weer goed. Pluspunt van speed is dan weer dat ik veel meer energie heb en echt zin in om van alles te ondernemen en interactie aan te gaan met al die onbekende mensen. Ik maak heel snel contact, ben harstikke scherp (ondanks de alcohol) en inkakken is gewoon onmogelijk dan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is allebei leuk op een festival eigenlijk, maar op een totaal andere manier.

Met speed op een festival blijf je heel helder waardoor je ook meer mee krijgt van het feest. En dansen gaat erg makkelijk met speed op, voor mij veel makkelijker als met xtc in ieder geval.

En hoe doen jullie dat met het zweten, hartslag, bloeddruk etc? Want bij speed stijgt dat allemaal drastisch. Zeker vergeleken xtc. Als je dan veel danst, loopt etc, word het dan niet te “zwaar” of heftig qua lichamelijk gevoel?
Of is dat bij jullie met speed en xtc hetzelfde? Bij mij met speed echt meer.
Ik denk dat je de lichamelijke bijwerkingen van xtc een beetje onderschat, xtc is net als speed zeer goed in het verhogen van de hartslag en bloeddruk, zeker bij inspanning. Zolang je goed op jezelf let en voldoende rust neemt komt het wel goed.

Qua dosering hoef je met speed niet zo moeilijk te doen, gewoon snuiven en op gevoel bijnemen of stoppen. Doseringen van anderen heb je weinig aan eigenlijk ivm veel verschillende factoren die mee spelen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
En dansen gaat erg makkelijk met speed op, voor mij veel makkelijker als met xtc in ieder geval.

Ik dans echt vrij lekker en makkelijk op xtc. Helemaal aan t einde van een festival is dat iets minder maar verder prima. Nou heb ik verder nog nooit iets anders dan xtc op een festival genomen dus wie weet dans ik met speed ook wel lekkerder hoor maar thuis met speed heb ik dat niet. Wel muziek op gehad en zo maar er kwam geen dans stemming of extra zin.

Ik denk dat je de lichamelijke bijwerkingen van xtc een beetje onderschat, xtc is net als speed zeer goed in het verhogen van de hartslag en bloeddruk, zeker bij inspanning.

Ik heb zowel met xtc als met speed de eerste paar x goed op mijn hartslag en bloeddruk gelet. Zelfs gemeten meerdere malen. Gewoon om van te leren en om t te weten. Bij speed steeg alles toch echt veel meer dan bij xtc. Zeker in de tweede helft van de speed-“trip”. Bij xtc kwam bloeddruk bv nooit hoger dan 125-130/80 (mijn normale is meestal 109/75) en met speed heb ik zelfs 142/98 gehad. Hetzelfde geld voor hartslag. Die is bij inspanning bij speed echt hoger dan bij xtc. Ook “merk” ik het meer met speed.
Maar goed, idd rustig aan doen, niet teveel nemen en rust pakken. Ik denk dat ik t wel eens probeer op een festival in de toekomst. Weer eens iets anders.

Bas

Wijs gebruiker
Als je veel pakt van XTC gaat je bloeddruk en hartslag zeker snel omhoog net als speed. Je merkt het alleen minder, maar dat is ook wel logisch te verklaren. XTC put je echt uit en aan het einde van een festival heb je nog zin om de gehele dag door te gaan, maar zodra het einde echt aanbreekt wil je ook zo snel mogelijk naar huis ( heb ik altijd )( met de trein naar huis is dan echt vervelend en saai omdat die je niet thuis afzet (: ) In de trein of in de auto is slapen na XTC ook bijna geen probleem in de meeste gevallen, dus je let echt vrij weinig op je hartslag en bloeddruk, je voelt het niet eens. Maar met speed ben je natuurlijk klaar wakker. Elk gebonk of getril voel je als de beste. Maar ja goed, hier zorgen over maken is overbodig omdat die hartslag/bloeddruk gedurende de hele avond al zo hoog is. Je merkt het alleen wat minder door de trip. Niet te veel nemen en niet te vaak en je hoeft je nergens en nooit zorgen over te maken als je verder gezond ben. +1

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Niet te veel nemen en niet te vaak en je hoeft je nergens en nooit zorgen over te maken als je verder gezond ben. +1

Thanks. Teveel zal ik niet snel nemen denk ik. De eerste x speed had ik iets teveel genomen en dat voelde bij thuis setting al onprettig lichamelijk. Gezond ben ik voor zover ik weet wel en ik zal er behalve een jointje op de tweede helft van t festival niks anders bij gebruiken. Ook geen alcohol.

Dus ik ga t wel een x proberen speed op een festival. Welk festival weet ik nog niet. Sowieso techno.

Bas

Wijs gebruiker
Als ik thuis is een keer een puntje speed neem (of meer), dan heb ik ook niet altijd zin om te dansen zodra ik mijn favoriete muziek aanzet. Dat puntje pep neem ik af en toe als ik me echt moe en kapot voel. Hierna voel ik me weer alert, helder en wakker, al blijft dat slaapgevoel ergens op de achtergrond nog steeds een beetje actief.

Dus hier en daar logisch dat ik dan niet echt zin heb om te dansen. Komt natuurlijk ook door de setting, thuis dans je niet altijd, want je woont er, slaapt er en je eet er, ga zo maar door. Op een festival kom je juist om te dansen en los te gaan, dit is wat je wilt en de reden waarom je er heen gaat. Al voel ik me nog zo beroerd en moe, met een puntje pep op een festival heb ik vrijwel direct zin om te dansen. Alle zorgen verdwijnen op dat moment want het enige wat me interesseert is de muziek, de sfeer, etc.
(raw-style/uptempo festivals :handfist2:)

Mijn tip naar jou toe is gewoon dat puntje pep nemen op een festival met zo weinig mogelijk verwachtingen, laat de muziek het werk doen! (:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb nooit speed gebruikt op een feest dus kan er weinig over zeggen maar het lijkt me niet zo enorm boeiend eigenlijk, speed tot nu toe kennende.

Misschien heb ik het totaal mis hoor. Maar ik vind juist dat warme, liefdevolle en vage van MDMA fantastisch op feesten. Zou het denk ik jammer vinden dat ik te ruilen voor zoiets subtiels/helders als speed. Het lijkt me wel ideaal om met een puntje speed of dexje de come down en crash van MDMA uit te stellen bij lang durende feesten (maar niet echt verstandig of aan te raden natuurlijk...).

Ik wil het zeker nog ooit proberen op een party, speed op zichzelf, maar zou denk ik toch bang zijn dat het tegen zou vallen. Misschien een keer als ik naar een feest ga en geen MDMA ‘mag’ omdat ik nog binnen de verboden termijn zit. Ben ook benieuwd hoe het jou zou bevallen als je het gaat proberen!

Bovenaan