lotske1984-
Wijs gebruiker
Heb gistere voor het eerst speed geinjecteerd..om eerlijk te zijn was het wel eens de moeite om het te doen..
Wat is jullie ervaring.?
Wat is jullie ervaring.?
Ja eerste keer dat ik da gedaan heb..wou het eens proberen..maja heb bang dak de volgende keer weer ga spuiten..maja zoveel gebruik ik niet..het werk toch anders dan slikken of snuiven..Nog nooit gedaan, angst voor naalden en ben bang dat t onhygiënisch is. Zie de voordelen ook niet echt tov slikken, pluggen of snuiven.
Waar zie je de meerwaarde van injecteren in?
Gebruik je vaker pep en voel je minder de werking van pep? Iedereen weet dat als je pep injecteert het gevoel sterker zal zijn, dat zou de reden zijn dat je dit wilde proberen.wou het eens proberen
Dit zou ook gaan gebeuren denk ik. Als je de volgende pep snuift of slikt, zal je iets van het gevoel missen omdat spuiten sterker is. Dan zal je daarna steeds vaker gaan spuiten.maja heb bang dak de volgende keer weer ga spuiten
Dat is wat je wilt, minder gebruiken. Maar toch langzamer had zal je misschien meer gebruiken en na iedere keer dat je meer gebruikt ga je denken dat het nog steeds verantwoord is. Een pep verslaving is een insluiper, ik merk dit bij mezelf ook. Eerst was het maandelijks, nu zo wat wekelijks (waar ik nu serieus wat aan ga doen)maja zoveel gebruik ik niet
Dat weet iedereen, jij ook, vandaar ook de interesse zoals ik zei in m'n eerste citaat. Ik raad je daarom aan om hier nu serieus op te gaan letten. En desnoods moet je een keer de grens gaan opzoeken met snuiven/slikken dat je helemaal klaar bent met pep.het werk toch anders dan slikken of snuiven
Afgekickt met wat?Oei, ik dacht dat jij afgekickt was. Maar gaat niet zo goed dus?Sterkte.
Ja af en toe gebruik ik nog..grtzOei, ik dacht dat jij afgekickt was. Maar gaat niet zo goed dus?Sterkte.
Afgekickt met wat?
Ik was afgekickt van de cafeine en de nicotine, heb zelfs opnieuw tientallen pogingen gedaan, maar de gedachte van dat je écht wilt stoppen is nu minder aanwezig. Verder ben ik nooit verslaafd geweest aan pep of andere drugs, ik ben het tot heden nog niet en ben momenteel nog niet bang dat ik verslaafd wordt o.i.d. Maar eens per week gebruiken vind ik al lange tijd zorgelijk en hier ga ik aan werken. Ik heb gelukkig genoeg mensen die me hierin steunen, dus dit gaat zeker goed komen! (:
Ja af en toe gebruik ik nog..grtz
Maar heb en gebruikte spuit gebruikt van ne vriend wa nu.?Oei, ik dacht dat jij afgekickt was. Maar gaat niet zo goed dus?Sterkte.
Gebeurt wel vaker dat ik reageer op iets, dat niet eens op mij gericht was, maar het boeit me ook niks. Ik ben altijd eerlijk en vind het ook prettig om mijn situatie e.d. te vertellen. :PFijn dat jij in ieder geval genoeg steun hebt uit je omgeving, dat is cruciaal bij het (willen) minderen van gebruik van welk middel dan ook, of er nu sprake is van verslaving of niet.
Ja maar ga het proberen nimmer te doen..maar was goed zat..dan maakte stomme beslissingen he..Ik hoop wel dat je beseft dat wanneer je begint met speed spuiten dit gegarandeerd het einde is van het tijdperk ‘af en toe’.
Je bedoelt 'minder'? Ik hoop voor je dat je dit lukt, maar dat je zegt dat je het gaat proberen geeft bij mij al tegenstellende gedachtes. Nadat ik gestopt was met roken en toen weer terugviel, zei ik ook altijd dat ik weer ging proberen te stoppen. Maar zonder succes, omdat als je iets 'probeert' je er gewoon niet 100% achter staat.Ja maar ga het proberen nimmer te doen..
Ik vrees dat je jezelf wat wijsmaakt.Ja af en toe gebruik ik nog..grtz
Ak nog veel spuit wel ja..Ik vrees dat je jezelf wat wijsmaakt.
Zelf geb ik geen ervaring met verslaving, maar doordat een goede vriend van me momenteel in rehab is, ben ik me nu aan het verdiepen in het begrip ‘verslaving’
Na jouw eigen rehab zou je toch moeten weten dat je verslaafd blijft en dat ‘af en toe gebruiken’ dan gewoonweg nooit mee zal lukken. Verslaving = moeten gebruiken, daar komt je eigen wil niet meer aan te pas. Het is slechts een kwestie van tijd eer je weer in hetzelfde doodlopende straatje zit.
Wees je ervan bewust dat elk gebruik, of het nu snuiven, slikken of spuiten is, een stap dichter bij ‘terug naar af’ is.Ak nog veel spuit wel ja..
True, als je iets lekker vind, wil je dit vaker doen.Wees je ervan bewust dat elk gebruik, of het nu snuiven, slikken of spuiten is, een stap dichter bij ‘terug naar af’ is.
Dan is dat afkicken dus gewoon niet helemaal gelukt omdat zoals je zei: ''Ik vrees dat je jezelf wat wijsmaakt.'' TS is afgekickt, maar nog niet helemaal. En ja, dan val je langzaam terug in je oude periode. Dat zie ik zelf wel bij TS gebeuren.Na jouw eigen rehab zou je toch moeten weten dat je verslaafd blijft
Eigenlijk wil ik je iets aanraden, maar eigenlijk is dat te simpel gezegd: Ga per direct (wat je nu moet doen) hulp zoeken dat je écht gaat helpen.Ja af en toe gebruik ik nog..grtz
Je bedoelt 'minder'? Ik hoop voor je dat je dit lukt, maar dat je zegt dat je het gaat proberen geeft bij mij al tegenstellende gedachtes. Nadat ik gestopt was met roken en toen weer terugviel, zei ik ook altijd dat ik weer ging proberen te stoppen. Maar zonder succes, omdat als je iets 'probeert' je er gewoon niet 100% achter staat.
Yes, vrij zeker dat ze bedoelt dat ze gaat proberen het niet meer (niemeer) gaat doen (gekke Belgen wijNimmer is oud Nederlands voor 'nooit meer' hoop dat ze dat bedoeld en volhoud
Ik shot speed, en ik zou het anderen (uiteraard) niet aanraden. Zodra je "jouw ideale" dosis gevonden hebt en je weet hoe die rush voelt (van een paar minuten!), wil je er niet meer mee stoppen.
Met ieder shot neem je een risico dat mogelijk levensgevaarlijk kan zijn, je shot word niet gefilterd door organen zoals neus of maag, dus zaken zoals testen, wassen en hygiëne worden enorm belangrijk.
@Koffieboon, Ondanks dat het erg persoonlijk/verschillend zal zijn per persoon, hier mijn ervaring:
-langere werkingsduur --> Nee, de rush/flash is enorm heftig en kort (paar minuten), de high erna is korter. Dit betekend niet dat het ook uit je lichaam is, dus kans op OD is groter.
-meer euforie ---> Heftiger maar korter.
-strakker staan ---> Heftiger maar korter.
-grotere kater ---> Geen kater, maar die had ik voor het shotten ook niet.
-meer bijwerkingen ---> Minder bijwerkingen, wel meer gevaar aangezien ieder keer je een shot zet een bepaald risico neemt die behoorlijke gevolgen kan hebben.
Ik zat ook al te denken. Hoe kan je nou weten dat je geen kater hebt als je elke dag gebruikt? Het duurt toch echt een stuk langer dan 24 uur voor alles uit je systeem is.
Probeer maar eens drie dagen nuchter te blijven, dan zul je vermoedelijk wel aardig gaan merken wat een kater is hoor.
Als ik een enkele keer speed gebruik kan ik moe of lamlendig zijn in de dagen erna of bijvoorbeeld extra prikkelbaar zijn of wat meer down. Dat zijn geen afkickverschijnselen bij mijn frequentie van gebruik. Dat is gewoon een kater hoor, alsof een kater alleen misselijkheid of hoofdpijn kan zijn.Wat jij een kater noemt, dat noem ik ontwenning/afkickverschijnselen, de reactie op de lichamelijke/geestelijke verslaving. Die heb ik uiteraard wel. Als dat onder een kater valt, dan heb ik wel katers na speedgebruik ja.
Zoals hierboven beschreven, gooi die naald weg en hou het leuk voor jezelf![]()

Ik bedoel met een kater dat gevoel waarmee je wakker word zoals na alcohol zoals hoofdpijn, misselijk en algemeen rotgevoel. Die heb ik ooit wel gehad na speed waarin enorm veel cafeïne zat. Toen werd ik wakker met hoofdpijn.
Wat jij een kater noemt, dat noem ik ontwenning/afkickverschijnselen, de reactie op de lichamelijke/geestelijke verslaving. Die heb ik uiteraard wel. Als dat onder een kater valt, dan heb ik wel katers na speedgebruik ja.
Wauw, intraveneus pep gebruiken... Lijkt me erg heftig. Hopelijk gaat dit nog een poos lang goed totdat je er klaar mee bent.
Maar ik oordeel niet. Drugs gebruiken is een glijdende schaal of een wipwap. Wat voor de een een taboe is is voor een ander normaal. Zelf gebruik ik ook 2 tot 3 keer per week speed en soms veel te veel. Gelukkig heb ik nooit klachten ervaren behalve soms een “kater”.
Bij mij is het gebruik een wipwap. Op het moment dat ik denk dat ik ga ontsporen neem ik gas terug en wip ik terug. Dat gaat al tig jaar goed. Helemaal stoppen wil ik niet.
Hopelijk kan jij ook een beetje goed wipwappen @SanneBanne . Niet afglijden.
Mensen die commentaar hebben op regelmatige speedgebruikers maar zelf ook drugs gebruiken zijn hypocriet. Als je tegen mijn tante zegt dat je 1 keer per jaar een xtc pilletje gebruikt zal ze zeggen dat je compleet verloren bent en je verstand hebt verloren. Het is maar net waar je staat in je ontwikkeling.
Zolang je goed blijft functioneren zoals eten, slapen, hygiëne, persoonlijke verzorging, gezondheid, sociale contacten, jezelf onderhouden enzovoorts is er niet zo veel aan de hand.
Als je heel veel drugs gebruikt is de kans groter dat je niet meer goed functioneert. Dit verschilt per persoon. Sommige mensen kunnen meer hebben dan een ander en herstellen makkelijker dan een ander. Dit kan een ander niet voor je invullen en daarom oordeel ik niet.
Intraveneus gebruik zorgt voor meer risico dan snuiven, slikken of pluggen omdat de kans op overdosis groter is. Ook is het belangrijk dat je hygiënisch te werk gaat en dat je speed spatzuiver is want je wilt geen gif of onzuiverheden zoals een stofje direct in je bloedbaan.
Als je al een poos elke dag speed injecteert en nog steeds leeft weet je hoe het werkt. Gewoon zorgvuldig blijven.
Iedereen weet dat het geen gezonde praktijk is om te shotten maar pep snuiven is ook niet gezond. Nu komt het aan op @SanneBanne haar trots, waardigheid, levenslust, vechtlust, eigenwaarde enz maar dat geldt voor iedereen of je nu slikt, snuift, shot of geheelonthouder bent.
Een bom van 1,5 gram? Mijn hemel, je hart!Ik heb hele goede speed gebruik 3 dagen nachten met een bom van anderhalve gram,slaap daarna 3 dagen compleet kapot,nieuwe halen en weer bombarderen,heerlijkste gevoel moet constant aanhouden aan een spuit gedacht maar bombarderen in hoge dosissen werkt na 2 jaar bijna dagelijks te gebruiken nog steeds goed,maar gelukkig heb k hele fijne.speed daar ben ik voor gaan leven.verijkt mn leven zo gigantisch.