Speed icm Sertraline

SSRIMeisje

Newbie
Dag Allemaal,

Ik zit in onzekerheid omdat ik niet zeker weet of een kleine hoeveelheid pep samen kan met Sertraline. Ik slik dagelijks 100mg sinds een maand of 3, met af en toe oxazepam.

Ik heb tijden lang drugs gebruikt, en na 1 feest in juli afgelopen jaar ging het 'fout' combinatie van; HEEL heet, weinig drinken, MDMA-Speed, vervelende mensen, chronische hyperventilatie en de grootste boosdoener; wiet. Ik zat toen in een paniek aanval waarvan ik dacht dood te gaan voor maar liefst 2 uur lang. Van wiet werd ik altijd paranoia en kreeg ik hartkloppingen, heb het een hele poos gedaan ivm soort van verslaving tot ik er klaar mee was 3 jaar geleden.

Ik heb nu sinds juli niks meer gedaan, en ik was ook niet van plan ooit nog iets te doen. Nu wil ik als soort afsluiting nog naar 1 feestje, maar ik ken mezelf en weet dat ik er niks aan vind als ik niets doe, en dan gaat het niet om een grote hoeveelheid maar gewoon wat om wakker te blijven en het naar mijn zin te hebben, en het naar je zin hebben met drugs, eigenlijk grote onzin, maar goed..

Mijn vraag is dus, kan het kwaad, 1 kleine hoeveelheid in de zoveel tijd, of gewoon nog maar 1 keer.

Alvast bedankt :)

Fool

Badass junkie
Welkom! :)

Een terechte vraag, amfetamine en SSRI's hebben namelijk wel enige interactie. Amfetamine laat normaal meer serotonine vrijkomen in je hersenen, net als Sertraline dat doet, alleen doet amfetamine het in mindere mate. Wat je dus zult zien is dat er meer serotonine vrijkomt in je hersenen, wat kan resulteren in meer bijwerkingen. Met veel pech of hoge doseringen zul je hierdoor het serotonine-syndroom kunnen krijgen en dat kan heel slecht voor je aflopen. Wat meer informatie over het serotonine-syndroom kun je hier vinden. Ook zou je hart wat lastig kunnen doen en je (tijdelijke) hartproblemen kunnen krijgen, ook loopt dit gelijk met de dosering en lichamelijke activiteiten/conditie etc.

Nog een stukje over de interactie tussen Zoloft(Sertraline) en medische amfetamine staat hier.
Talk to your doctor before using sertraline together with amphetamine. Sertraline may increase the effects of amphetamine, and side effects such as jitteriness, nervousness, anxiety, restlessness, and racing thoughts have been reported. Combining these medications can also increase the risk of a rare but serious condition called the serotonin syndrome, which may include symptoms such as confusion, hallucination, seizure, extreme changes in blood pressure, increased heart rate, fever, excessive sweating, shivering or shaking, blurred vision, muscle spasm or stiffness, tremor, incoordination, stomach cramp, nausea, vomiting, and diarrhea. Severe cases may result in coma and even death. You should contact your doctor immediately if you experience these symptoms while taking the medications. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.

De conclusie van dit verhaal is dat het meer risico's mee brengt dan normaal, afhankelijk van de dosering en je lichamelijke conditie/staat. Ik zou zelf in ieder geval erg oppassen met je dosering en ook vooral niet te lang door gaan. Het beste lijkt me ook om op zijn minst geen nachten door te gaan halen, maar zorgen dat je goed slaap pakt en uitgerust bent. Maar wees je er wel van bewust dat je ook dan méér risico neemt dan een ander. Qua effect zal het waarschijnlijk niet héél veel verschil maken, je bent namelijk gewend aan de Sertraline en amfetamine heeft normaliter al niet zoveel invloed op de serotonine, alhoewel het altijd mogelijk is dat je wel enig verschil zult merken.

SSRIMeisje

Newbie
Hartstikke bedankt voor je duidelijke en goed onderbouwde reactie :) Eigenlijk zeg je precies wat ik wil horen, namelijk; beter gewoon niet doen. Ik heb het aan mijn vriend laten lezen, en hij zei 'oei, ja dan moet je het niet doen, maar we kunnen nog wel gewoon gaan als we beide niks doen' maar daar ben ik het niet mee eens, ik wil het niet opzoeken. Als ik daar ben, dan gaat dat toch kriebelen. Dus dat moet ik vermijden. Netzoals veel alcohol drinken, daar was ik zoiezo al geen fan van, maar dat triggerd het willen gebruiken ook.

Voor mij was het namelijk al langere tijd duidelijk dat ik er alleen maar slechter van werd, de nachten die ik wel niet wakker heb gelegen omdat ik weer eens dacht aan die steken en hartkloppingen die ik had. Niet dat ik zozeer veel gebruikte, maar het werkt gewoon niet met mij. Ik heb 6 jaar lang sporadisch en af en toe vaak gebruikt, en ik heb er prachtige dingen mee meegemaakt. Maar het is nu gewoon afgelopen, dat was het voor mij al. Maar dan werd er toch weer gezegd van ga toch mee joh! En ik laat me nu niet meer overhalen, ik ben blij met wat de sertraline voor mij doet, en ik vind mijn persoonlijke geestelijke toestand belangrijker als een nacht doorhalen met mensen die je eigenlijk alleen maar ziet wanneer je drugs gebruikt.

Bedankt! :grin:

Fool

Badass junkie
Geen probleem, een heel verstandige besluit! :)

Knap van je dat je er nu een punt achter zet, veel succes ermee! :)

SSRIMeisje

Newbie
Dikke up, sorry.

Dit word een hele ramble post over allerlei verschillende middelen, maar dit topic uppen leek me handiger omdat hier de history in te lezen valt.

Inmiddels weer een hele tijd verder, ik heb ondertussen 2 of 3x speed gebruikt. Wel een nacht doorgehaald beide keren, alles is goed gegaan. Ik zat in gezellig gezelschap en dat scheelt ontzettend veel. Bij mij gaat het meestal ook fout in een bus op de terugweg van een feestje, ik heb de laatste keer (vorig jaar HoH) zelf gereden. Het is alweer een poos geleden maar ik geloof dat ik naderhand altijd wel een hele of halve oxazepam neem, weet eigenlijk niet of dat dat verstandig is/was, maar dat werkte bij mij altijd prima.

GHB heb ik ook een aantal keer gebruikt, en dat gaat gewoon helemaal prima. Word ik lekker rustig van :) Helaas duurt het niet zo lang en heb ik geloof ik vrij veel nodig, ben ik te voorzichtig en bijpakken is vrij nutteloos bij het gebruik van GHB. Ik ben zo'n konijn die alles afmeet met een spuitje.

Nu kreeg ik gisteren bericht, ik heb 4FMP voor jou gehaald, een voor je vriend, gaan we chillen. Kriebels, verdomme. Ik heb gezocht en gezocht, en ik kan nergens vinden of dat dat wel veilig is. Ik ben dan gewoon thuis, met mijn vriend en onze beste vriend en mijn diertjes. Lekker Pokemon vangen ofzo :')

Nu ik toch bezig ben, hoe zit het met paddo's? Een keer gedaan, thee van gezet want ik kan zoiets niet eten, ik krijg nog geen champignon weg, laatstaan dat. Werkte nauwelijks, is ongeveer 9 jaar geleden. LSD heeft ook altijd op mijn lijstje gestaan, maar dat lijkt me vrij heftig.

Wat hebben we toch een kulote vriendengroep, gelukkig heb ik totaal geen moeite meer om van wiet en sos af te blijven, dat kunnen ze aanbieden wat ze willen, en mijn antwoord zal altijd nee zijn en blijven.

Bedankt voor het lezen van mijn ramble verhaal. Good Job!

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
(Er vanuit gaande dat je nog steeds Sertraline neemt)
4-FA (wordt onterecht ook wel 4fmp in de volksmond genoemd) is ongeveer hetzelfde verhaal als met amfetamine, alleen moet je er nóg meer mee oppassen aangezien 4-fa een stuk meer serotonine vrij laat komen dan amfetamine. 4-FA wordt ook wel 'XTC-light' genoemd (voornamelijk in de media, maar goed :rolleyes:), het zit qua hoeveelheid serotonine die vrijkomt tussen amfetamine en MDMA in.

Dansmeisje

Newbie
Hi ssri meisje,

dit topic is al even geleden, hoe is het nu? Zelf ook sertraline en hou erg van dansen en feestjes. Gewoon soms. Gebruikte dan ghb, speed en soms xtc erbij.

kan jij iets vertellen over jouw ervaring met sertraline, en sertraline + ghb? En sertraline + speed?

denk dat alleen ghb eigenlijk al wel voldoende is, maar zou wel graag ook weer af een toe ‘mee’ willen doen.

Bovenaan